Fórum témák
» Több friss téma |
A cégnél ahol dolgozok egy 0,75kw-os pedrollo dolgozik. A pontos típusát nem tudom, de 40mm-es pvc csövön szív 68 méterről!! Minden gond nélkül.
Rendkívül valószínűtlen. A tökéletes vákuum tudna 10 m-ről megemelni vízhez hasonló sűrűségű folyadékot. Ettől többet egyszerűen nem lehet, mert a gravitáció beleszól (megszakadna a vízoszlop).
De pl. a Holdon jobb lenne a helyzet, csak ott meg nincs víz, és levegő sincs így a vákuum nehezebben értelmezhető, meg áram sincs, meg locsolni való sincs. A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
Sík területeken (Alföld, Kisalföld, Mezőség, vízfolyások környéke) gyakori eset, hogy a vízminőség miatt sokkal mélyebbre fúrnak, második vagy harmadik vízadó rétegig. Közben a vízszint a felszíntől csak néhány méterre van. Magam is láttam pozitív kutat, amiből kibuggyant a víz. Így nem nehéz 68 méterről szívni a vizet. Nálunk a sekélyebb ásott kutak is 40 m-esek, legfeljebb 2 m víz van bennük. Na abból aztán nem ilyen egyszerű...
Nincsenek csodák. Kicsit görgetve ott egy egyszerű magyarázat.
Ha a mélység 7 m-től nagyobb, akkor oda búvárszivattyú kell (illetve vannak mélyszívó fejes megoldások ahol a víz egy részét visszanyomják így szívás helyett egy látszólagos nyomás alakul ki). A víz korlátlanul elviseli a nyomást, de a szívást nem. Csökkenő nyomásnál elpárolog (hidegen forr).
Amiről "Erbe" írt: Dabas-Szőlőkben, 25 m mély fúrt kút, 6-7 m-ig feljön a víz (2"-os cső), onnan szívta egy mezei sugárszivattyú (hidrofor). Kamaraerdő, hegytető, 40 m mély fúrt kút (120 mm-es cső), csak a szovjet búvárszivattyú nyomta fel a vizet.
Akár ja jelenlegi is lehet, ha normálisan működik. Az adattáblán szereplő 1350W-hoz közel 6A tartozik.
Idézet: „bizonyos fizikai okokból kifolyólag maximálisan 7-8 méter mélységből képesek felszívni a vizet” Fogalmazhattak volna úgy is, hogy légnyomás + veszteség... Marson például ez biztosan nem úgy van. (Bizonyos okokból...)
Még egy adatot nem mértél, ami a zárlatos szivattyúkra jellemző, a fófázis és a segégfázis közötti ellenállás. Ha az nem egyezik meg az előző két mért érték összegével, akkor zárlatos. ( természetesen a műszerzsinór ellenállását mindegyik értékből vissza kell számolni.
Szia! Korábbi hozzászólásba írtam 18,6 volt az összeg. Az is stimmel.
Lehet figyelmetlenül olvasok, az a teszt kimaradt, mennyire könnyen forog. Lehet a csapágya melegszik...
Simán, ha kézzel megpörgetem forog tovább. Hangja sincs.
Így van. Én a Holddal példálóztam korábban.
Üdv mindenkinek! Van egy 1.1kw-s evig villanymotorom aminek a bekötésében picit megakadtam :/ üzemi kondenzátornak 40 mikrofarádos inditónak 125 mikrofarádos kondenzátort használok az indító kondenzátor nyomogombal van rákapcsolva az indító meg fixen rajta van ugye ,de ha áram alá helyezem akkor anélkül elindul a motor hogy az indító kondenzátor nyomogombját megnyomjam viszont úgy tűnik mintha nem pörögne annyira a motor, de ha megnyomom a nyomogombot akkor még jobban le lassul és bug... Az lenne a kérdésem hogy az alkalmazott kondenzátorok méretével lehet baj vagy más gond lehet ? Hallottam olyat is hogy csak indító kondenzátor nyomogombal és üzemi kondenzátort nélkül az esetleg lehetséges lenne ?
Mindenképp kell hozzá az üzemi kondi.
Ha nem bír felpörögni, tekercsbaj lesz. ( ha jól van bekötve, nincs szorulása stb.)
Simán lehet üzemi kondenzátor nélkül is használni, nyomógombos indítással. Készítenek motort indító relével is, amikor induláskor a nagy motoráram kapcsolja be egy relével az indító kondenzátort, sőt van kondenzátorba beépített relé is erre a célra.
Adott egy porszívó motor ami üzem közbe szikrázik a szénkefénél pedig annak nincs baja. Plusz a forgó részen van egy ilyen lemélyedés 5 tagon. Nem tudom eldönteni érdemes e vesződni a javításával. A tekercsek induktivitása egyforma.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2019
Azok a kiegyensúlyozási köszörülés nyomok. Nézd meg jól, hogy minden tekercsvég benne van-e a kommutátorban. Ha igen, pontozd ki. Átmérőben adj rá 3-10 V-ot, és mérd ki a tekercseket. A kefenyomást is vizsgáld meg, mert szeretnek felszorulni; közben olyan mintha leérne a rézre.
Hali! A kommutáror réseit is takarítsd ki
Tisztítsd meg denaturált szesszel, vagy kontakt spray-el /ha van kéznél/, a kommutátort, a keféket is,a rugókkal együtt ellenőrizd, majd ezután kapcsold be,pörgesd fel,.
Ha melegszik, terhelés nélkül is, és/vagy égett szag jelentkezik, továbbra is szikrázik, akkor bizony forgórész-tekercs-zárlat lesz, menetzárlat valahol a horonyban. Ezt semmilyen műszerrel nem tudod kimérni, egyébként..
Az utolsó mondat nem igaz. A porszívó motorok terhelés nélkül szétrepülnek.
"Ezt semmilyen műszerrel nem tudod kimérni, egyébként.. "
Majdnem igaz. Nekem van olyan műszerem, amivel ki lehet. A tekercsek induktivitását méri.
Sziasztok van egy fűnyíró villanymotorom, ősszel eltettem üzemelt, most csak kattan és leveri az automatát. Se csattanás se füst lehet kondi hiba ?
Szia!
Kicsi a valószínűsége annak hogy állásában tönkremenjen a kondi, vagy a motor. Nézd át a kábelt, kapcsolót, mindent, ami előttük van. Lehet oka az automata is, azt sem lehet kizárni.
egy alap kérdésem lenne:
220v os papíraprító motorja (mechanizmusról lekötve) bizonyos pozícióban megállva nem indítható, ilyenkor olyan hangot ad mintha erőlködne, kézzel picit arrébb forgatva újból elindítható. Mit lehet ezzel csinálni?
Huzalszakadás a forgórészben.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2019
Így van.
manao: A kommutátornál keresd nagyítóval, nekem már sikerült ilyent javítani.
Nézd meg a tekercseket, nem e sérült meg a pakolgatásban, mivel nemnagyon védi semilyen burkolat.
Köszönöm a hozzászólásokat, 4db szakadt vezeték véget találtam, ráadásul mintha valami csomópont lenne egyik vezetéken, azt végképp nem tudom hova tenni.
Reménytelen kategória, legalábbis nálam. A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |