Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   31 / 42
(#) nitronaero hozzászólása Ápr 30, 2019 /
 
A cégnél ahol dolgozok egy 0,75kw-os pedrollo dolgozik. A pontos típusát nem tudom, de 40mm-es pvc csövön szív 68 méterről!! Minden gond nélkül.
(#) Alkotó válasza nitronaero hozzászólására (») Ápr 30, 2019 /
 
Rendkívül valószínűtlen. A tökéletes vákuum tudna 10 m-ről megemelni vízhez hasonló sűrűségű folyadékot. Ettől többet egyszerűen nem lehet, mert a gravitáció beleszól (megszakadna a vízoszlop).
De pl. a Holdon jobb lenne a helyzet, csak ott meg nincs víz, és levegő sincs így a vákuum nehezebben értelmezhető, meg áram sincs, meg locsolni való sincs.
A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2019
(#) erbe válasza Alkotó hozzászólására (») Ápr 30, 2019 / 2
 
Sík területeken (Alföld, Kisalföld, Mezőség, vízfolyások környéke) gyakori eset, hogy a vízminőség miatt sokkal mélyebbre fúrnak, második vagy harmadik vízadó rétegig. Közben a vízszint a felszíntől csak néhány méterre van. Magam is láttam pozitív kutat, amiből kibuggyant a víz. Így nem nehéz 68 méterről szívni a vizet. Nálunk a sekélyebb ásott kutak is 40 m-esek, legfeljebb 2 m víz van bennük. Na abból aztán nem ilyen egyszerű...
(#) Alkotó válasza erbe hozzászólására (») Ápr 30, 2019 / 2
 
Nincsenek csodák. Kicsit görgetve ott egy egyszerű magyarázat.
Ha a mélység 7 m-től nagyobb, akkor oda búvárszivattyú kell (illetve vannak mélyszívó fejes megoldások ahol a víz egy részét visszanyomják így szívás helyett egy látszólagos nyomás alakul ki).
A víz korlátlanul elviseli a nyomást, de a szívást nem. Csökkenő nyomásnál elpárolog (hidegen forr).
(#) granpa válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Amiről "Erbe" írt: Dabas-Szőlőkben, 25 m mély fúrt kút, 6-7 m-ig feljön a víz (2"-os cső), onnan szívta egy mezei sugárszivattyú (hidrofor). Kamaraerdő, hegytető, 40 m mély fúrt kút (120 mm-es cső), csak a szovjet búvárszivattyú nyomta fel a vizet.
(#) zolika60 válasza nitronaero hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Akár ja jelenlegi is lehet, ha normálisan működik. Az adattáblán szereplő 1350W-hoz közel 6A tartozik.
(#) Gafly válasza Alkotó hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Idézet:
„bizonyos fizikai okokból kifolyólag maximálisan 7-8 méter mélységből képesek felszívni a vizet”

Fogalmazhattak volna úgy is, hogy légnyomás + veszteség...
Marson például ez biztosan nem úgy van. (Bizonyos okokból...)
(#) proba válasza nitronaero hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Még egy adatot nem mértél, ami a zárlatos szivattyúkra jellemző, a fófázis és a segégfázis közötti ellenállás. Ha az nem egyezik meg az előző két mért érték összegével, akkor zárlatos. ( természetesen a műszerzsinór ellenállását mindegyik értékből vissza kell számolni.
(#) nitronaero válasza proba hozzászólására (») Máj 1, 2019 /
 
Szia! Korábbi hozzászólásba írtam 18,6 volt az összeg. Az is stimmel.
(#) proba válasza nitronaero hozzászólására (») Máj 2, 2019 /
 
Lehet figyelmetlenül olvasok, az a teszt kimaradt, mennyire könnyen forog. Lehet a csapágya melegszik...
(#) nitronaero válasza proba hozzászólására (») Máj 2, 2019 /
 
Simán, ha kézzel megpörgetem forog tovább. Hangja sincs.
(#) Alkotó válasza Gafly hozzászólására (») Máj 2, 2019 /
 
Így van. Én a Holddal példálóztam korábban.
(#) András2106 hozzászólása Máj 17, 2019 /
 
Üdv mindenkinek! Van egy 1.1kw-s evig villanymotorom aminek a bekötésében picit megakadtam :/ üzemi kondenzátornak 40 mikrofarádos inditónak 125 mikrofarádos kondenzátort használok az indító kondenzátor nyomogombal van rákapcsolva az indító meg fixen rajta van ugye ,de ha áram alá helyezem akkor anélkül elindul a motor hogy az indító kondenzátor nyomogombját megnyomjam viszont úgy tűnik mintha nem pörögne annyira a motor, de ha megnyomom a nyomogombot akkor még jobban le lassul és bug... Az lenne a kérdésem hogy az alkalmazott kondenzátorok méretével lehet baj vagy más gond lehet ? Hallottam olyat is hogy csak indító kondenzátor nyomogombal és üzemi kondenzátort nélkül az esetleg lehetséges lenne ?
(#) palcsika26 válasza András2106 hozzászólására (») Máj 18, 2019 /
 
Mindenképp kell hozzá az üzemi kondi.
Ha nem bír felpörögni, tekercsbaj lesz. ( ha jól van bekötve, nincs szorulása stb.)
(#) Watson válasza András2106 hozzászólására (») Máj 18, 2019 /
 
Simán lehet üzemi kondenzátor nélkül is használni, nyomógombos indítással. Készítenek motort indító relével is, amikor induláskor a nagy motoráram kapcsolja be egy relével az indító kondenzátort, sőt van kondenzátorba beépített relé is erre a célra.
(#) jani1987 hozzászólása Jún 2, 2019 /
 
Adott egy porszívó motor ami üzem közbe szikrázik a szénkefénél pedig annak nincs baja. Plusz a forgó részen van egy ilyen lemélyedés 5 tagon. Nem tudom eldönteni érdemes e vesződni a javításával. A tekercsek induktivitása egyforma.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2019
(#) granpa válasza jani1987 hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Azok a kiegyensúlyozási köszörülés nyomok. Nézd meg jól, hogy minden tekercsvég benne van-e a kommutátorban. Ha igen, pontozd ki. Átmérőben adj rá 3-10 V-ot, és mérd ki a tekercseket. A kefenyomást is vizsgáld meg, mert szeretnek felszorulni; közben olyan mintha leérne a rézre.
(#) pipi válasza jani1987 hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Hali! A kommutáror réseit is takarítsd ki
(#) ONKYOS válasza jani1987 hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Tisztítsd meg denaturált szesszel, vagy kontakt spray-el /ha van kéznél/, a kommutátort, a keféket is,a rugókkal együtt ellenőrizd, majd ezután kapcsold be,pörgesd fel,.
Ha melegszik, terhelés nélkül is, és/vagy égett szag jelentkezik, továbbra is szikrázik, akkor bizony forgórész-tekercs-zárlat lesz, menetzárlat valahol a horonyban.
Ezt semmilyen műszerrel nem tudod kimérni, egyébként..
(#) granpa válasza ONKYOS hozzászólására (») Jún 2, 2019 /
 
Az utolsó mondat nem igaz. A porszívó motorok terhelés nélkül szétrepülnek.
(#) ITI47 válasza ONKYOS hozzászólására (») Jún 4, 2019 /
 
"Ezt semmilyen műszerrel nem tudod kimérni, egyébként.. "
Majdnem igaz. Nekem van olyan műszerem, amivel ki lehet. A tekercsek induktivitását méri.
(#) zoli200 hozzászólása Jún 6, 2019 /
 
Sziasztok van egy fűnyíró villanymotorom, ősszel eltettem üzemelt, most csak kattan és leveri az automatát. Se csattanás se füst lehet kondi hiba ?
(#) ITI47 válasza zoli200 hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
Szia!
Kicsi a valószínűsége annak hogy állásában tönkremenjen a kondi, vagy a motor. Nézd át a kábelt, kapcsolót, mindent, ami előttük van. Lehet oka az automata is, azt sem lehet kizárni.
(#) manao hozzászólása Jún 6, 2019 /
 
egy alap kérdésem lenne:
220v os papíraprító motorja (mechanizmusról lekötve) bizonyos pozícióban megállva nem indítható, ilyenkor olyan hangot ad mintha erőlködne, kézzel picit arrébb forgatva újból elindítható. Mit lehet ezzel csinálni?
(#) erbe válasza manao hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
Kefés motor vagy aszinkron?
(#) manao hozzászólása Jún 6, 2019 /
 
kefés
(#) erbe válasza manao hozzászólására (») Jún 6, 2019 /
 
Huzalszakadás a forgórészben.
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2019
(#) ITI47 válasza erbe hozzászólására (») Jún 7, 2019 /
 
Így van.

manao: A kommutátornál keresd nagyítóval, nekem már sikerült ilyent javítani.
(#) steve25 válasza zoli200 hozzászólására (») Jún 7, 2019 /
 
Nézd meg a tekercseket, nem e sérült meg a pakolgatásban, mivel nemnagyon védi semilyen burkolat.
(#) manao válasza ITI47 hozzászólására (») Jún 7, 2019 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat, 4db szakadt vezeték véget találtam, ráadásul mintha valami csomópont lenne egyik vezetéken, azt végképp nem tudom hova tenni.
Reménytelen kategória, legalábbis nálam.
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2019
Moderátor által szerkesztve
Következő: »»   31 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem