Fórum témák
» Több friss téma |
Civilizációtól messze lakom, kocsim nincs, benzinkút nincs a közelben, buszon meg csúnyán néznének benzineskannákkal engem.
Egyszerűbb a kábel, max többet állok meg pihenni.
Kaszára nem gondoltál; az csendes, olcsó. Kell hozzá némi gyakorlás persze. Nekem az (is) van (bár a derekam nem szereti egy óra után, de nem kell egyszerre levágni). A 150 m azt sugallja, hogy nagyobb a telked, mint az enyém (107×17 m), vagy csak hosszabb. Nekem 2 km a benzinkút, bringával hozom.
Azért egy szivességfuvaros 10 literrel kb egész szezonban elfűnyírózhatsz.
De néhány kecske is megteszi: önjáró gaz és bozótkezelő (lehet akár lízingelt kecske is, ha van a közleben aki tart fejőskecskét), abszolút üzemanyagtakarékos, sőt még tejet is adhat (kecskesajt...). Civilizációtól messze a legoptimálisabb pláne, ha még szomszéd sincs. Áthatolhatatlan gazos szemétdombból akár 1-2 szezon alatt kietlen pusztaságot is tudnak csinálni
De hogy a kérdésre is válaszoljak, nem messze nem elég három db a belinkelt hosszabbítóból.
Ha vékony drótot viszel, akkor legyengül a fűnyíró, a legkisebb fűbe is lefullad majd. Számítás szerint 150 méterre 1800W-hoz 10mm^2 rézkábel kellene. Na ennek az árából akár 2-3 fűnyírót is vehetnél.
Sziasztok!
Elektromos fűnyíró szétszereléséhez kérnék szépen segítséget. Ennél a villanymotor tengelye egy ékszíjon át egy másik tengelyt forgat, amelyen van a fűnyíró kése. Azt gyanítom, hogy az utóbbi tengelynél csapágycsere szükséges, de hogyan jutok el a csapágyig? A lenti képeken látható, hogy meddig jutottam el. A régi fűnyíromnál közvetlenül történik a tengely meghajtása, így egyszerűen megállapítható, hogy rendben vannak-e a csapágyak (kézzel könnyedén megpörgethető), de ennél ehhez az ékszíjat le kellene venni (nem próbáltam erőltetni, hátha megsérül, meg mi van, ha nem tudom visszatenni). Van egy 13-as csavar a tengely végénél (a 2. képen alul talán látható), nem tudom, hogy ezt ki kell-e csavarni (próbáltam kombinált fogóval ellentartatni a másik oldalon, de nem ment), vagy óvatosan ki lehetne-e ütögetni az egészet, hogy meglazuljon az ékszíj, és le lehessen venni.
Szia!
Szerintem fogjál egy jó hajlékony műanyag lemezkét, amit be tudsz illeszteni az ékszíj alá a motor szíjtárcsánál és kézzel forgatva a nagy tárcsát, talán le tudod csúsztatni a szíjat. Attól nem sérülhet meg.
Vagy bal kézzel "kivezeti" az ékszíjjat, miközben jobb kézzel óvatosan húzza a nagyobb tárcsát...
Szerintem pont ezt írtam, viszont "sima" közbenső felületről könnyebben kivezeti az ékszíjat...
A nagy tárcsa belsejében van egy fékszerkezet, ami kilazul, ha megpörgeti a motor. Van benne egy rugó, ami nyugalmi helyzetben állandóan fogja. A motor rögzítőcsavarjai hosszúkás lyukakon mennek keresztül. Ha meglazítod a csavarokat, meglazul a szíj és le tudod venni. Javítottam hasonlót, a motor csapágya teljesen beállt, a hajtott kerék nagyobb csapágya csupán enyhén kopott meg. Ha már szétszedtem, akkor már mindkettőt cseréltem. Annál a hajtott kerék tengelyén kettő csapágy volt. A kicsi még nagyon jó volt.
Köszönöm a segítséget. Négy csavart kellett kicsavarni, aztán könnyedén lejött a szíj. A hajtott kerék tengelye nem állt be, de nem is mozog olyan simán, mint a másik (egy tengelyes) fűnyíromnál. Mivel egyébként is el kell mennem a régi fűnyírom miatt a fűnyírószerelőhöz (aki alkatrészeket is árul), megmutatom neki, hogy szerinte kell-e csapágycsere. Majd beszámolok róla.
Mint írtam, fék van benne. A csapágyat igazából akkor tudod vizsgálni, ha kiszerelted.
Ma voltam a szerelőnél. Négy(!) csapágyat kellett cserélnie. A régieket megkaptam: három nehezebben forgott, egy pedig totál tönkrement. Három fűnyíró van a családban, szinte évente kell vinnem egyet csapágycserére, ezért arra gondoltam, hogy veszek egy csapágylehúzót, mert pár év alatt behozza az árát. Kell még valamilyen spéci szerszám hozzá? Leírhatnád, kedves erbe, hogy milyen lépések vannak, illetve mire kell odafigyelni a ki- és beszereléskor. Előre is köszönöm!
Sziasztok!
Van egy MTD smart 38e fűnyíróm, aminek egy ideje előfordult indítási probléma, de most egyáltalán nem indul. Csak zúg, nem pörög fel. Kondenzátorra gondoltam, ezért apósom ugyanilyen tartalék fűnyírójat is szétkaptam: Az másik mindkettő kondival indul, az enyém egyikkel sem. A másik kondijan 450v feszültséget mértem, a sajáton 220v-ot. Még azt kipróbáltam, hogy mindkét kondit beleraktam az enyémbe, ekkor szépen indult, jól nyírt viszont 10 perc múlva úgy felmelegedett, hogy kissé füstölni kezdett. Valakinek van ötlete, mi a baja?
Mérj a két fűnyiró motorján ellenàllásértékeket a három kivezetés közt. Hasonlítsd össze, ha nagyon különböznek, a tieden kisebbek az értékek, akkor a tied menetzárlatos.
Könnyen fordul a motor? Pörgesdd meg kézzel a tiedet meg a másikat is és hasonlítsd össze hogy melyik meddig pörög (ha van fék azt kösd ki addig).
Talán csak kissé szorul a kosztól vagy csapágy zsírszegény, és kevés az indítónyomaték hozzá.
Szia!
Idézet: Ebből az írásodból az következik, hogy a kondenzátor értéke lecsökkent az általad használt gépben. A csere alkalmával azért nem derült ki, mert valószínű, hogy a másik gép kondenzátora is kis mértékben érték csökkent ami a használatban lévő gépnek kevés, hogy "felrántsa" a fék harangját a rugó ellenében. Ha pedig a fék betétek valamelyike hiányzik, féloldalas a fék harang kiindulási helyzete amit nem vagy csak nehezen húz magához a forgórész az áramfelvételkor, induláskor. Meg kellene mérni a kondenzátor érékét és a megfelelő értékűre cserélni ha szükséges. A 16µF érékhez már a 14µF az kevésnek szokott bizonyulni a használat során, ha pedig több µF-t kap a motor akkor fékként hat a működésére (remélhetőleg nem égetted le a segédfázist azzal a kis üzemidővel). „kipróbáltam, hogy mindkét kondit beleraktam az enyémbe, ekkor szépen indult, jól nyírt viszont 10 perc múlva úgy felmelegedett hogy kissé füstölni kezdett”
Mindkettő könnyen körbe fordul. Ha van is bennük fék, nem túl erős.
Biztos, hogy rosszak a kondenzátorok? A másik gépben mindkettő külön-külön simán indít, és a kondin 450V-ot mértem. Az én gépemben mindkettőn külön-külön 220-at, együtt 450V-ot, de igy meg brutal melegszik. A kondenzátor hideg volt.
Jól sejtem, hogy ki kell szerelni a motort a méréshez? Vagy a kivezetett fazis-0 és kondenzátor piros-fekete kábelein meg tudom mérni?
A kábeleken meg tudod mérni, csak húzd le róla a kondenzátort.
minden mértem mindennel :
piros fekete 26 barna piros 6 piros kék 6 Fekete barna 21 ohm Fekete kék 26 ohm barna kék 6 ohm A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2019
Ez kicsit számomra zavaros, hogy ki kivel van.
Ahogy probálom kisakkozni, ez egy motor, és a kondi. A kondi nem kell, húzd le, csak a motor 3 veztékei közt mérj. Fekete, barna, kék szerintem. És hasonlítsd össze a màsik motorral.
anélkül, hogy kiszedném a motort, ehhez a 4 vezetékhez férek hozzá: fázis, 0 és kék piros kondi vezeték.
nem gondolnék zárlatra, mert az indítással régóta előfordult probléma, néha nem indult, de másnap ment.
piros fekete 26 26
barna piros 6 0 piros kék 6 6 Fekete barna 21 26 Fekete kék 26 ohm 20 ohm barna kék 6 ohm 6 ohm a második sor a jó fűnyíró ellenállásai.
Barna-piros 6 0
A motor három szálából egy közös a másik kettő ad egy értéket. Ha ezen a másik kettőn mérsz, az összegüket kell mérned. Pl. Barna -6- Kék -20- Fekete, így a kék a közös, a barna-fekete közt pedig 26 ohm lesz.
ujramertem:
piros fekete 26 26 barna piros 6 0 piros kék 0 6 Fekete barna 20 26 Fekete kék 26 ohm 20 ohm barna kék 6 ohm 6 ohm Szóval a tekercsek jók. Sőt a rossz jobban pörög megforgatva, ugyanakkora lendülettel a jó 1et fordul, a rossz kettőt. A kondenzátorokat nem tudom mérni. Ha a túl nagy kondi fekez, akkor hogy lehet, hogy 2vel (2x16uF) indul el? A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2019
Az tiszta hogy a két motor bekötése szín szerint nem egyforma?
Ennek ismeretében a saját helyes bekötésükkel próbálod a motorokat? A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2019
Áh eltérő de mégis végeredményben ugyan az.
Piros kondin át a feketére, barna és kék a fázis és nulla. Lakatfogóval mérd meg az áramokat a piros dróton. A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2019
Sajnos lakatfogóm nincs, és kapacitást sem tudok mérni.
Azt hiszem veszek egy uj kondit, mert esélyes, hogy nem hozza az eredeti értékeit. Ha nem segít, akkor benne marad 2 kondi, de az egyik elé rakok egy zsinórkapcsolót, és csak inditashoz kapcsolom fel.
Szorosan ehhez a fűnyíró motoros témához kapcsolódik az én 1300W-os "Fevilles" fűnyíró motorom is ami kb. öt évvel ezelőtt megállt néhány méter fűnyírás megtétele után. Akkor én is kondenzátorra gyanakodtam de hamar szertefoszlott ez a kételyem mihelyt rámérve a kondira, az jónak bizonyult. Félretettem, mert tudtam, hogy a tekercselésre vagy új motor beruházásra nem érdemes befektetni, mert közel annyiba kerül mint az új, jótállással cakli-pakli. Mivel nem égett le a motor és a tekercsein mért értékek kisebb ellenállást mutattak mint kellett volna, feltételeztem, hogy össze lehet melegedve a fő és segédfázis tekercs a tekercsfej kialakításban. Gondoltam veszteni valóm nincs, szétszedtem a tekercseket, elkülönítettem egymástól a tekercsfejben őket és mértem. Az ellenállás értékek jónak bizonyultak, ezért a tekercseléshez használatos prespán szigetelőt szabtam a tekercsek közé és így elkülönítve egymástól a fő és segédfázis tekercseket fűztem le köpper szalaggal a tekercsfejet, majd ismét rámértem az értékekre ami még mindig jó értéket mutatott. Összeraktam a motort és két nap, két-három órát működtettem, semmit nem kímélve ... Úgy néz ki, hogy használható lesz még egy darabig. Az előttem szóló fórumtárs "syraly" talán hasonló problémával került szembe de már nem akartam ennyire részletesen belemenni ebbe a tekercsfejes dologba. A vezetékek a tekercsek kivezetéseinél préselt saruval vannak összekötve a lakkszigetelés nincs is letisztítva róla. A saru, (kötésrögzítő) belül bordás és préselve belemar a vezető anyagába de ki is melegedhet ha több szál is össze van fogva. A képen a bal szélen a főfázis kezdő-végzője van külön és a segéd kezdő a saruban, a segéd vége a préselt kötésben a fekete szállal, a főfázis másik tekercsének kezdő és végzője a háttérben látszik jobb oldalt. A tekercsellenállás értékek nálam 5.5 ohm a főfázis és 18.5 ohm a segéd, a kondenzátor pedig 20uF.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |