Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv Mindenkinek!
Olyan problémával fordulok felétek, hogy van egy Saunier Duval F25H kombi kazánom és ha engedem a melegvizet majd elzárom akkor a ventillátor kb. még 1 percig megy.Ha újra megnyitom a csapot nem ad melegvizet, csak akkor ha már a ventillátor megállt. Az NTC ki lett cserélve de sajnos nem oldotta meg a problémát. A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2019
Sziasztok!
Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném. Van egy 19 éves Hermann Laser 24E kombi kazánom és kb két hete szép lassan "megbolondult". Elkezdett kattogni egy relé benne, randomszerűen magától gyújt, néha be is lobban a láng majd leáll és újabb kattogás és újra be akar gyújtani. Persze mindezeket akkor mikor nyugalmi állapotban van a kazán, amúgy rendesen csinálja a meleg vizet. Mi a bánat lehet a hiba?
Szia,
szerintem nézz át rajta mindent amit csak tudsz, érzékelők, csatlakozások, panel, stb. Leírásod alapján logikailag olyan, mintha azt érzné, melegvíz kell és be kell gyújtania, de ehhez valamilyen feltétel nem teljesül és próbálkozik majd abbahagyja. Meg kellene keresni, hogy mi "kérni" a begyújtást. Lehet valahol valami kontakt, érzékelő hiba.
köszi, igen, érdekes mert bekapcsolás után a relé kezd el kattogni (ki lett cserélve de semmi változás) majd utána próbálkozik a begyújtással. azt nem találtam még meg hol érzékeli a csap megnyitását
Sziasztok!
A következő a problémám. A készülék egy ariston clas one. HMV készítésnél ki-be kapcsolgat, a víz hőmérséklete ingadozik, félig nyitott csappal használható hőmérsékletet produkál. Kicsit zajosnak tűnik mint régen a fég-ek, mintha levegős lenne. A rendszer teljesen új decemberben lett beüzemelve, így a vízkő kizárva. Sp1, 103, 105 hibákat elvétve már dobott. Valami ötlet esetleg? Köszönöm előre is.
Sziasztok!
12 éves Saunier Duval Semia F24 kazán. Minden évben kap a fűtésrendszer / kazán tisztítót és passziválót az iszap ellen. Váltószelepet kompletten tavaly januárban cseréltem csepegés miatt. Aztán cserélni kellett szivárgás miatt a szivattyú melletti Z-idomot is, ahová a töltőcsap is csatlakozik. Olyan gondom van, hogy melegvíz vételezésnél néha erősen búgó hangot hallat 4-8sec időtartamra. Van, hogy csak 1x, de inkább többször is. Kb. mint a RedBull AirRace-en ahogy jön a repülő aztán távolodik. Tavaly előtt figyeltem fel rá először, pont mikor a verseny is volt. Csak lestem, hogy ezek már a XVIII.-ban is zajonganak? Aztán jöttem rá, hogy ez a kazán. ) Akkor csak tisztítottam a szekunder hőcserélőt, meg is oldódott a gond, eltűnt a zaj. Most megint kezdte, ki is cseréltem a szekunder hőcserélőt. Kicseréltem a tágulási tartály bekötőcsövét is, ez is szeretett eldugulni, mert csak nagyon megtörve lehetett a régit felrakni. Az újabb már normálisabb kivitel, nem kell törni a flexicsövet. Csere előtt, kb. 1.5 hete, szinte mindig csinálta, most csere után már ritkábban. Így vélhetően máshol is gond lehet még, de hol? Köszönettel veszek minden iránymutatást.
Dugulás esetén arra gondolok hogy érzékelnem kellene a víznyomás csökkenését. Ugyanúgy folyik mint eddig. Most már egy kád víznél kb 4-5-ször resetelem 101 hibával.
Ne sokat gondolkodj ezen, SBY!
Hidd el, több kazánt láttunk mi már, mint gondolnád, Zoszka pontos diagnózist adott. Amit te most csinálsz, azaz spekulálsz, fórumokra írogatsz és dilettánsokra hallgatsz esetleg, az a lehető legrosszabb! Azzal, hogy túlfűtéshibára nyomkodod a resetgombot, azt kockáztatod, hogy szétégeted a kazántestet, az pedig 100 fölött, 200 alatt van. És hiába szaladsz akárhova, senki sem fogja garanciában megcsinálni. Ha hivatalosan megtörtént az üzembehelyezés, akkor a beüzemelővel tisztítasd ki, persze ez fizetős. Ha "okosba" került fel a falra, akkor te is szétszedheted, hisz úgyis mindegy. Meg fogsz lepődni, hogy mit találsz a HMV hőcserélő fűtési bemenő nyílásában. Persze, ez a törmelék a "nagy" hőcserélőben keletkezik, azt is tisztítani kell. Nem beszélve arról, hogy sokszor egyéb járatokban is lerakódik ez a kosz, néha darabokra kell szedni a kazánt. Ehhez a tisztításhoz, tetszik-nem tetszik, szakember, vegyszer és megfelelő gép szükséges. A fórumokon mindenféle baromság kering hőcserélőkbe öntött háztartási savakról, ezektől tartózkodj. Óvakodj az olyan "szakemberektől" is, akik a kazán szétszedése nélkül, a "falon" akarják savazni a készüléket. És végül van egy tippem: nem szénacélcsővel van szerelve a fűtési rendszered? A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2019
Kazánkör átmosás!
A vasiszap kirakódott a váltószelepre és középállásban megszorult.
..."túlfűtéshibára nyomkodod a resetgombot, azt kockáztatod, hogy szétégeted a kazántestet"
Osztom szerviz észrevételét. S az utolsó kérdését, "nem szénacélcsővel van szerelve a rendszered?"-mert a cső kívülről "szépen" néz ki, de a belső fala már új korában rozsdás. Rendesen ki kell takarítani a kazán belső víz oldalait-, szivattyú lapátját és a probléma megszűnik. Hátha még egy mágnesszűrőt is beépítesz!
Oxidos az ion elektróda, s ki-ki adogatja a gyújtást!
A ventillátor levegő nyomása kapcsol egy nyomáskapcsolót.
A tüzelés leállása után még ki kell szellőztetnie a tűzteret!
Ma megbontottam a kazánt, gondoltam amennyire lehet otthoni módszerekkel kitakarítom az elsődleges hőcserélőt. Nem lenne egyszerű leszedni, így letettem róla, félek több kár mint haszon. Erre keresek szakembert.
Viszont rámértem a kiegyenlítő tartály nyomására is, abban csak 0.25 bar volt. Ezt felpumpáltam 1 bar-ra, meg kompresszorral az elsődleges hőcserélő lemezkéi közül kifújtam a szutykot, de nem volt sok. Beüzemelés után a korábban írt hibajelenség még nem jelentkezett, így a kérdésem az, hogy okozhatta a leírt kazánzajt a kiegyenlítő tartály elégtelen nyomása?
Nézd meg, mit ír ki a kezelési a kiegyenlítő tartály nyomására, ez általában 1 - 1,2 bar körüli. Ilyen értékre pumpáld fel, előtte nulla nyomásra vidd le a rendszer, mármint a fűtési rendszer nyomását.
Üdv.Most vettem észre,ha megy nyitom a meleg vizet melegszik a radiátor .Mitől lehet?240Fi..
Ez 0.75 bart ír, majd engedek ki a levegőből. Én is az ökölszabályt követtem, 1 bar. De van ez az aranyszabály: ha már minden kísérlet kudarcot vallott olvasd el a használati utasítást. ) Itt is igaz.
Viszont azon agyaltam, a kiegyenlítő tartály nem csak a fűtésnél kéne játszon? Így nem értem mitől szűnt meg a hiba. (Azóta sem jött még elő.) Van ennek szerepe a HMV-nél is?
Ha levegővel van feltöltve, akkor jó az 1bar, mert a 20%-a 2-3 héten belül úgyis eldiffundál.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2019
Üdvözlet az uraknak.
Segítségeteket szeretném kérni egy Junkers euroline sw 23-1 turbós kazán érdekes hibajelenségével kapcsolatban, ami a következő : Mikor gyújtania kéne vagy csinálja vagy nem. Tehát például megnyitom a meleg vizet beindul a keringtető, a váltó szelepet nem tudom, utána vagy ennyi vagy megy tovább hogy ventilátor, gáz armatúra, gyújtás. Ha begyullad egyből jön a meleg víz. Fűtés jelre ugyan ez. A csöveket fogdosva úgy érzem, a váltó szelep is jó, nem melegszik a fűtés cső csak meleg víz kivételekor. A hőérzékelők jók, a nyomáskülönbség kapcsoló kapcsol ahogy beindul a ventilátor. A gáz armatúra mágnes tekercsein 70 és 20 V körüli értéket mértem amikor bekapcsolt, amikor nem, akkor 0 V, tehát nem is kapott áramot. Kérdésem lenne hogy pl. a váltó szelep küld e vissza jelet hogy kész, és csak utána megy a begyújtás ? Ha kihúzom egy ideig és visszadugom, 1-2 alkalomig jó, aztán megint nem gyújt. Nekem alaplap gyanús a dolog. Szerintetek egy több mint 10 éves panel megérett a kondicserére, átnézésre ?
Normális működésnél ha elzárod (!) a melegvizet, akkor a maradék hőt kikeringeti a kombikazán a radiátorba...
Ha elzárom a csapot, még egy rövid ideig megy a keringtető, majd megnézem melegszik-e a fűtés cső.
Igen, levegővel. Majd rámérek 2-3 hét múlva is. Meg ezentúl ezt is rendszeresen ellenőrzöm.
Mi nem? A kombikazán mit kezd a forró/meleg vízzel, amire már nincs szükség? Vagy kazánspefikusan írtad, hogy az övé nem így fog csinálni? Kifejthetnéd, a "Háát... Nem..." nem hordoz túl sok információt!
A kombikazánok 1 esetben keringtetnek ki hmv után a fűtési körbe. Ha hibát észlelnek. Ezt hívják biztonsági futásnak. Még a Fég K18, K24 is csak 2-3 másodpercet keringtetett ki, alig érezhetően. Az elektronikus, motoros váltószeleppel szerelt készülékek nem. Legtöbbjük alapállása a hmv. Minek kapcsolgassa? Nem olyan meleg az a 65-70 fok a kazánnak, ami indokolná a hőcserélő hűtését.
A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2019
Jól agyaltál, a kiegyenlítő a fűtésnél játszik, de: Általában van egy retesz (lehetséges a Te kazánodnál is), mely bizonyos fűtési kör nyomás alatt gátolja a kazán működését. Az én kazánomnál ez az érték 0,8 bar.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |