Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Semmit nem csökkentek. Marad nyomtatás végéig a Bed 55°C
Felületre szerelhető vagyonvédelmi nyitásérzékelő (reed relés) van végállásként. Emiatt nem kell BLtouch. Nagyon precízen működik.
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata erről az olcsó nyomtatóról?
Nekem ettől még olcsóbb, az alsó kategória van
A tiéd előnye hogy van házikója, viszont úgy látom ez is fából van, kérdés belül a váz miből van, ez az 5mm-es rétegelt lemez nem egy stabil cucc, ha a mechanika is erre épült rá. A két fej is előny. Ha valóban trapézorsós, az is jó. Nekem "házatlan" van, megerősítettem mindenfelé. Indulásnak jó lehet, aztán majd feljavítgatod apránként.
Ez lenne a jó, de ötször annyiba kerül, és az első pár kiló filamentig szerintem én a világon semmi külömbséget nem vennék észre.
- az asztal hőt ne csökkentsd, semennyire, hacsak nincs valami szuper jó tapadási felületed (pl. kapton szalag, pei sheet, ultrabase üveg, stb)
Azzal, hogy csökkenteni hagyod az asztalhőt, rögtön megindul a tárgy áltlaános hűlése, feszültségek alakulnak ki és a kezdeti tapadást meg is szűnteted (ugyanezt hallani is lehet; ha végig tartottad az asztalhőt, vége a nyomtatásnak, hűl az asztal, enyhe pattogó hangot hallani néha, ekkor válik el a tárgy az asztaltól, ahogy "zsugorodik" - a fentit hatást csak erősíted a ventivel. Természetesen okés a venti kapcsolás 2.-3. rétegtől, de az asztalhőt ne változtasd - nem írtad, hogy valami ragasztottál-e az alu lapra (gondolom egy sima, natúr alulapos HB-et vettél). Azon a hajlakk se túl szerencsés (ahogy a nyomtató körül sem amúgy). Inkább ragasztó, sima kenős ragasztó, jobban is tart. PLA: 55-60 fokos asztalon állandóan, nincs varia a hőmérséklettel PETG: 80-85 fokos asztal, szintén nincs varia a hőmérséklettel ABS: 100-110 körül, plusz nincs tárgyhűtés vagy csak nagyon minimális, mint petg-nél!
Kispesten tudok adni üveget, én is úgy kaptam...
Én vettem IKEA-ba tükörlapot. A 3db volt talán 1000-1600,- pénz és talán a mérete sem kicsi. 30x30cm-es.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2019
Köszi az infokat.
Vastag kétoldalas ragasztócsíkkal ragasztottam fel az Alu-ra a hotbedet (átmenetileg) Még gőzöm nincs, de valahogy ennek a tetejére teszem az üveglapot, ha oda jutok. Eddig még csak pla-val dolgozok, de tervbe van PET-g, ehhez is csökkentett hűtés passzol?. Ezeken a videokon Bővebben: Link mivel rögzítik a felületre? Nem úgy tűnik, hogy ragasztgatnák. Meg láttam olyat, hogy a hotbeden, van valami öntapadós réteg (talán mágneses) azt veszik le a nyomtatás végén, azon nagyon jól megtapad a nyomat.
Köszi, vannak szkenner üveglapjaim.
Üdv
Ilyennel ragasszák fel az asztalra az üveget.
A vastag kétoldalas ragasztó nem sokáig fogja bírni a hőt és a hőátadása is egyenlő a nullával.
Akkor mégegyszer:
az alura vastag 2 oldalas ragasztóval rögzítettem a hot bedet, mivel jönnek ugye ki belőle a vezetékek, ezért kell távtartás, másrészt nem akarom az alut még pluszba fűteni, mert szerencsétlen hotbed így is vért izzad, mire felfűti saját magát. Ennek a tetejére rakom az üveget, közvetlenül. Üdv
Közbe úgy néz ki a szkenner üveg felejtős, mivel képtelenség méretre vágni, valami spéci üvegből lehet.
Nyomtattam még korábban egy fogaskereket, idáig agyaltam, de nem jöttem rá miért nyomorítja meg a fogakat.
Mellékelt képen jelezve van, hogy áll a masinába arccal. A bekarikázott fogak amik tűrhetők, átlósan. Nem függ a sebességtől, és holtjáték sincs. Van valakinek tippje?
Én vágtam szkenner üveget. Jó vágó kell hozzá az tény.
Az a gáz, hogy a város egyetlen üvegese is bezárt, pedig vittem volna neki, ugyan mutasd már be ezen azt az egy mozdulattal meg karcol, majd a kisujjal megpeccintve eltörést, mint az a videokban van.
Erre, konkrétan rá lehet feküdni, pedig 10x bekarcoltam
"de tervbe van PET-g, ehhez is csökkentett hűtés passzol" - nem írtam egy szóval sem, hogy csökkenteni kellene a fűtést petg esetén.
Sőt, mind a 3 anyag esetén arra céloztam, hogy beállítasz egy asztal hőfokot és végig azzal nyomtatsz. "a videón mivel rögzítik a felületre" - az a mágneses lap be van vonva PEI sheet-el (tipikus Prusa cucc) pl: Bővebben: Link Bővebben: Link Van ilyen powder coated sheetjük is A lentebbi hozzászólásodból úgy tűnik, te nem az alu+fűtő egybe bed-et vetted (https://i.ebayimg.com/images/g/K3UAAOSwEK9UFfsY/s-l300.jpg), hanem csak a pcb fűtőt MK2B, igaz? Ez utóbbira sem úgy teszel üveget, hogy a vezeték "felül" van. Itt látszik, mi volt a költő elképzelése a szendvics szerkezetre
Akkor sem értem, hogy mit kell azt ragasztgatni.
Ha ilyened van akkor azt a 4 sarkánál a furatoknál kell rögzíteni és arra megy az üveglap.
Idézet: „de tervbe van PET-g, ehhez is csökkentett hűtés passzol” hűtés, tárgyhűtés... ma mindenki félreért, vagy rosszul fogalmazok? Köszi az alsó képet. Üdv
Az MK2B 22cm x22, sajna a tárgyasztalom 18centi széles, mert ilyenem volt, van 4-es alu csíkom, hát jóhogy csak 20 centi széles, meg ráadásul nem is egyenes.
persze többször nekifutottam, hogy veszek 3as vagy 4-es alu lemezt, de nem kaptam darabot, ill. kaptam volna, egész táblába... na persze. Lehet, vágatok 2-es lemezből 22-csíkot és duplán fogatom (anyám borogass)
Sikerült szereznem megfelelő méretű alu lapot, nem volt egyszerű, le kellett mennem kutyapózba, hogy vágjanak darabot.
7 vége.
képet majd tegyél fel légyszi, milyen lett a mű, most már kíváncsi vagyok
petg, csökkentett hűtés - így már értem és igen, alig kell hűteni (sőt ha nincs overhang, akkor nem is érdemes, jobb lesz a réteg összetartás) A hozzászólás módosítva: Júl 3, 2019
2 századon belül van a tárgyasztal eltérése, mérőórával mérve.
Beépítettem potmétert az stk ic-k áramkörébe, így már szabályozható az XY tengely árama, elég 1,3A, 120mm/s nem volt lépésvesztés, nem is tudom hol olvastam, hogy nem jó a nagy motor, mert nem tud gyorsan reagálni, cáfolnám. Viszont amiket írtál, hot bed hőmérsékleti adatokat, ott azért meg kell jegyezni, mekkora sebbeségnél? Mert pl egy 2x2 lego kocka 120-as tempónál, még ragasztózott hotbednél is fölválik, pedig mostmár elvileg minden klappol. Érdemes ilyenkor megemelni a bed hőmérsékletét? Az üveg vágás nem volt egyszerű, jópárszor át kellett karcolni, hogy eltörjön a skenner üveg Üdv
Röviden: próbáld meg
Hosszabban: szintén próbálgasd és közben az alábbiakat vedd számításba, mint változók - PLA? (ha 60 fok fölé mész, egyre lágyabb lesz az anyag, látszani fog a modellen...) - első réteg milyen vastag? - első réteget milyen sebességgel nyomtatod? (olvasmányaim alapján mások igen lassan nyomják az első réteget, jóval 50mm/s alatt, üvegre) - tárgy hűtőventit mikor kapcsolod be? és milyen %-ra? (ha túl közel az asztalhoz és túl nagy erővel fúj, hősokk lesz, hirtelen hűl a modell és enged a tapadás) - brim-et használsz-e slicer-ben? vagy "mikiegér füleket" Bővebben: Link? - nagyobb sebesség mellett a "menetszél" is hűti némileg az asztalt - a bed hőmérséklet (az üveg felületén!) valóban annyi-e, amennyi be van állítva? megjegyzés1: 120-as tempó (ha valós lenne, de accel befolyásol, lsd: Bővebben: Link lap alja, grafikonon láthatod a valós sebességeket adott gyorsulás és út mellett) nem biztos, hogy jó választás (túl gyors), főleg, ha viszonylag méretpontos modellt akarsz nyomtatni tanulságos videó (slow motion: Bővebben: Link) megjegyzés2: látok valami bltouch félét a képeden. Annak a "pontosságára" szvsz ne hagyatkozz (főleg ha koppintás), ha auto bed level-hez használod, szivathat. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2019
Idézet: „120mm/s nem volt lépésvesztés,” Lépés tévesztés lehet nem volt de, hogy nem is gyorsul fel annyira ekkora tárgyasztalnál az szinte 1000% Teljesen fölösleges akkora sebesség, főleg ha az SW be nincs is konfigolva akkor úgy is vissza veszi. Gyorsulásnak milyen érték van megadva a Marlinba?
300. Oké jó, ... nem mértem le, de ha 20-ra vissza butítom a nyomtatást akkor se ragad le, max ha ragasztó sprayzem, de akkor meg minek a hotbed? Sima üvegen is megragad, ráaásul úgy kell lekaparni.
hunagyp: Az infrás hőmérővel mérve -5 fokot csal, ha följebb veszem, még rosszabb a helyzet, pedig azt gondolnám a magasabb hőmérséklet segít, de nem! Az első rétegnél nem megy a tárgyhűtés, a másodiknál 60%-on, nem gondolnám, hogy hősokkot kap ettől a kis ventitől, ha megnézem, némelyik nyomtatón milyen brutál ventiket használnak. Papírlappal van beszintezve, ahogy a videokba is van. Zhop értéket is beállítottam 0,5mm-re, hogy ne akadjon a fej. Úgy gondolom, lassú nyomtatás mellett brim nélkül is működnie kellene. Mellékeltem a rétegvastagság beállítást. A Bl touch csak dísz, még nem szedtem le, optojeladós a z végállása, szerintem jónak kell lennie. Üdv A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2019
Szálvisszahúzáskor az melyik beállítás, amikor a home positiontól elindul a fej nyomtatás irányába és csinál egy visszahúzást?
Mert akkorát ránt vissza, hogy amikor már érdembe kellene nyomtatnia nem jön anyag kb 1-2 centin keresztül.
"de akkor meg minek a hotbed" - petg/abs esetén mindenképp kell, pla-hoz állítólag nem szükséges. Ennek ellenére mikor rég én próbáltam HB nélkül, nekem nem tapadt, de nem is vacakoltam sokat a teszteléssel.
Pár éve próbáltam az üveg témát, nekem akkor nem jött be. Kentem ragasztóval, fújtam lakkal. Apró dolgok elváltak random magasságban. Én azóta nem is foglalkoztam üveg lappal. Csak PEI sheet-et használok, ill. mostmár bekerült a családba egy ultrabase asztal is. Utóbbi ugye gyári bevonatos. Mind a pla, mind a petg kiválóan megtapad (1 tesztnyomtatás erejéig abs is), mindegy milyen kicsi a felületük. Én megpróbálnám még a helyedben a brimet. Ill. az üveglap mágusok tollából "elég csak szappanos vízzel alaposan megsikálni" - állítólag ennyi elég és úgy tapad a modell, hogy csak na. Nincs saját tapasztalatom e téren. Ha zsírmentes az üveg/jó a ragasztó/lakk, ha elég lassan tolod az első réteget, akkor elméletileg nem kellene felválnia később. "amikor a home positiontól elindul a fej nyomtatás irányába" - az valami start gcode sortól lesz (G1 E- valami) vagy játszhatsz a "retraction extra prime amount" opció (cura) vagy "extra restart distance" S3D opciókkal is |
Bejelentkezés
Hirdetés |