Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Majd ha meglesz a szkóp, akkor kérdezz inkább, mert a kérdésed lehet (inkább valószínűleg) teljesen szkóp specifikus. Először el kell sajátítanod a szkóp használatát. De azt már ne itt kérdezd, van egy szuper szkópos topic, keresd meg!
A 0.83 pedig 20mA-es állásban 0.83mA-t jelent. A 20mA csak a maximális mérhető áramot mutatja, tehát a mA marad, elé rakod a 0.83-at, és annyi az érték. 0.83mA. Ezzel sem tudunk sokat kezdeni egyébként.
Szerintem innentől kezdve segítségre lesz szükséged. Kimérni még talán tudnád a jel paramétereit, de egy kompatibiliset gyártani már nem piskóta. Kezdve azzal, hogy mi(lyene)k lennének a beavatkozó szervek, hogy lehetne mindezt mechanikailag összehozni, és a kétvezetékes PWM elektronika sem egy mindennapos feladat...
Szóval inkább bízd az egész projektet olyan profira, aki felvállalja.
Értem .Az eredeti gázkar kb 50 euro volt Németországból rendelve.Egy kicsit sokallom is, meg már nem is lehet kapni , csak Kanadában, de ott meg rájön az ÁFA , szállítás..(.drága cucc ez a Bionx.Még jó hogy van másfajta elektromos biciklim is)
Azt gondoltam hogy aliexpressen,ebayon annyi elektromos kütyű van, hogy valamelyik megfelelne erre a célra, de akkor mégsem..
Ok.Köszi.De akkor legalább az áram által vezérelt gázkaros megoldást kizárhatjuk?
Mert kiderült ,hogy a gázkar valójában egy 2 vezetékes PWM valami...
Próbáld meg, hogy mi történik a motorral, ha a gázkar két vezetékét rövidre zárod, de csak egy-két másodpercre. Szerintem, ha igazak a feszültségszintek amit írtál baj nem lehet belőle. Gondolom, ha nem csatlakoztatod a gázkart és áramot adsz a motornak akkor álló helyzetben marad, ha minden igaz akkor rövidzár esetén meg teljes sebességgel fog menni, akkor talán tudod ellenállásokkal szabályozni. De ha az itt válaszolók többségének van igaza és valami digitális, vagy PWM-es a kütyü, akkor semmi sem fog történni.
Bár megjegyzem, hogy PWM esetében kellene mérni feszültséget a kitöltés függvényében, és áramvezérlés esetén is gyanúsan alacsonyak a feszültségek! Hol , melyik pontokon méred a feszültségeket amit leírtál, mert szerintem ez is lényeges!
Ha a gázkar két vezetékét rövidre zárom, akkor a forgó motor kikapcsol.Valójában a fékkarok vannak ehhez a csatlakozóhoz csatlakoztatva, amelyet, ha behúzok, akkor megáll a motor, és úgy vettem észre, hogy ha rövidre zárom e két vezetéket, akkor is ezt csinálja.
A gázkar csak egy opció, nem is nagyon használják a Bionx-esek, mert egyrészt szerintem drága, másrészt meg legálisan csak max 6km/h sebességig használható,az más, hogy én ki tudtam ezt a korlátot iktatni... A gázkar úgy van kivitelezve, hogy van rajta egy dugasz amit bedugok abba a kijelző dugaszba amiből kihúztam a fékkart, aztán van még egy dugasz, a gázkaron, amelybe bedugom a kihuzott fékkart.Igy a fék is és a gázkar is működik.De ha kijelző dugaszát kétfele osztom és egyikbe a gázkart, másikba a fékkart dugom, akkor is működik minden. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
"Hol , melyik pontokon méred a feszültségeket amit leírtál, mert szerintem ez is lényeges!"
Egyszerűen ,vettem egy két vezetékes kábelt, amelynek egyik csatlakozója talál a kijelzőhöz és egy másikat amely talál a gázkarhoz.Ahol e két kábelt összecsavartam (nincs leszigetelve),ott mérem a feszültséget.
Ne is haragudj, de én ebből semmit nem értettem meg! Végigolvastad amit írtál? Mit jelent a kábel előtt az a "talál"?
Bocsi.Előre egy kábelt akartam írni, és azért bonyolodott össze.
Szóval van egy kábel amelynek apa dugasza talál a kijelző dugaszába.A másik végén nincs dugasz.Van egy másik kábel amelynek anya dugasza talál a gázkar apa dugaszával. A másik végén ennek sincs semmi. Ennek a 2 db 2 eres kábelnek a végeit összecsavarom, és ott mérem a feszültséget. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Akkor lehetne bármit is kizárni, ha 100%-ig biztosak lennénk benne, hogy a mérések helyesek. Tehát nem lehet tudni jelenleg semmit.
De a multiméter jól mér feszültséget, ezt használom mindig.Most meg áramot is , hogy kicseréltem a" biztosítékot".Mindent úgy mértem, ahogy mondtátok.Hogyan legyen helyesebb a mérés?
Ja.te szkópra gondolsz...hát az nincs. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Az Aliexpressen meg ebayon sokminden van, de olyan kütyüvel, ami nem pont ehhez való, semmit nem fogsz tudni kezdeni. Ha egyszer kapható, akár drágán is Kanadából, azzal jársz a legjobban. Hidd el, egy helyettesítőt csinálni még többe kerülne. Én legalábbis tutira nem vállalnám. Ez nem az a "konyhaasztal sarkán 1 óra alatt" kategória.
Értem.De azért megveszem az szkópot amit ajánlottál.Biztosan még fog kelleni barkácsolásaim során.
Még annyit hozzáfűznék, hogy ennek a gázkarnak egy helyen ez a megnevezése:
"Bionx conversion kit canbus throttle" Tehát " canbus-os "dolog.Ez elárul még valamit róla?
A kedvedért utánajártam kicsit a dolognak. A "canbus" tényleg arra utal, hogy a rendszer elemei között CAN bus és protokol működik. Egy helyen viszont azt olvastam, hogy 2009 előtt I2C busz volt. Ezek alapján is úgy látom, hogy a házi barkácsolás felejtős.
Részemről ennyi, nem tudok többet foglakozni a témával. Sok sikert a gyári dolgokhoz, meg a szkóphoz!
Ok.Köszi szépen az eddigi tanácsaidat és a rám fordított időt.
Ezzel kellett volna kezdened! Nem keletkezett volna a sok felesleges hozzászólás, aminek semmi haszna sem volt azon kívül, hogy a "hibás" műszered "megjavult" a biztosíték cseréjétől.
Ezt én is csak most láttam egy helyen, hogy így nevezik a gázkart.
Ha meg megjön a szkóp, akkor majd méréseket végzek és akkor hátha több fény derül arra, hogy hogyan is működik valójában ez a gázkar.
Ha CAN bus és protokol van, akkor Neked az oszcilloszkóp sem segít
Szerintem egy jó elektronika szakember, ha szétbontaná ezt a gázkart , le tudná másolni teljesen .Nem hiszem , hogy annyira bonyolult lenne.Ugyanazokból az elektronikai elemekből építené fel és kész.Persze nem rólam van szó.
Igen, az építőelemeket meg lehet vásárolni. De a mikrokontrollerben levő programot honnan szerzed meg?
Előre válaszolok a még fel nem tett kérdésedre: Nem, nem lehet az IC-ből kiszedni a programot! A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
A gázkarban is van mikrokontroller?Nem gondoltam.
Itt nem csak elektronikai elemekről van szó! A kommunikáció módját is meg kell fejteni a helyes működéshez. De nem akarlak meggyőzni arról, hogy ez miért nem egyszerű. Én más helyen és más témában vitáztam már veled, akkor sem tudtalak ( tudtunk ) meggyőzni, hogy tévúton jársz így most abbahagyom a felesleges írogatást.
Először az volt a feltételezés itt a fórumon, hogy lehet hogy nem feszültség, hanem áramvezérelt ez a gázkar, aztán jött az a változat, hogy pwm vezérelt.Most meg eljutottunk oda hogy mikrovezérlő van benne programmal...Még egyéb változat lehet-e?
Persze, a lehetőségek végtelenek... Lehetne akár dallas 1wire protokoll, Lehetne spec. gyártó házi protokoll, de ha elrugaszkodunk, pl az a két kanóc sima tápfesz, és mondjuk wifin, rádión, bluetoth-on kommunikál, de lehet tovább bonyolítani...
Ötleteljünk még látatlanban? De már megmondtad a tutit... A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Én nem mondtam semmi tutit,csak próbálom összerakni, amit erről a témáról írogattunk.De már folyamatban van hogy egyet rendelek Kanadából, csak a szállítási díjon alkudozok, mert az annyi mint maga a gázkar.
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2019
Sziasztok! A multiméteremnek hangos a buzzere le tudom halkítani valahogy?
De jó neked, az enyém meg halk Vagy csak a hallásom gyengül? (64+os vagyok)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |