Fórum témák
» Több friss téma |
Például ( pl )kattints rá és megtudod.
A "Pi" egy állandó, ami a kör méretétől függetlenül mindig állandó, és a kerület és az átmérő hányadosát jelenti.
Igaz! Köszi!
Egy link az! Meg is nèztem de a tipus jelzèsről hiányzik a 3- as szám illetve nem látszik vagy csak èn nem látom hanyas kondival működik!
Kapocstábláját fényképezd le. Szokott járni erre időnként IMI szakértő (dolgozó) aki a motorok adattáblázatát is szokta idézni. Nem tartom lehetetlennek, hogy 3 fázisú a tekercselése. Nézd meg a fórum képeit!
Megnéztem, de csak OZF-ekről találtam táblázatokat. A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2019
Üdvözletem Mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy 220 V-os imi motorral kapcsolatban. A forgórész csapágas lett és a lágy vasmag összeér a tekercsek felett. maradhat így vagy kikel tisztítani mint a kommutátort? A válaszokat előre is köszönöm hzsiga.
Nem kell semmit csinálni vele. Úgy jó, ahogy van.
A kalapálás, feszegetés nyomait el kell simítani, ne akadhasson bele az állórészbe. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2019
Üdv, Van egy 220-as a mosógép villanymotorom, Hogy kell bekötni ( képek mellékelve)?
Hobbi célra alkalmaznám, a ház a föld az tiszta sor , a kérdés az, hogy a nullát illetve a fázist melyikre kell kötnöm? Centrifuga üzemre lenne). A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2019
A felső sort nem kötöd be.
Alsó sort kötöd, ahogy a 3fázisú motorokat illik 230-ra kondival. Választasz 2 érintkezőt, ez lesz az N és L, a maradék harmadikra a kondi, kondi másik fele L-re vagy N-re a forgásiránynak megfelelően
Azért ez a bekötési / adattábla matrica nem semmi!
Vagy az IMI-nél dolgoznak nagyon okos mérnökök, vagy én vagyok nagyon hülye.
Teljesen korrekt. Mi a bajod vele?
Sziasztok,
Segítségetek szeretném kérni: Van egy kompresszorom, régi defém garázskompresszor. Jelenleg 3 fázisra vannak a kis lapkák "beállítva". Találtam neten egy hasonlót, amin van a 220-ra átkötéshez piktogramm. Amennyiben ezt ti is helyesnek találjátok akkor nemlesz nehéz átkötnöm. /W-re mehet a földelés?/ Viszont a kondenzátor értékének meghatározását tőletek kérném. Továbbá melyikre kössem? Indító kondi szükséges -e? (mivel kompresszor ezért nem látom, hogy lehetne könnyen kivitelezni, de azt meg tudom oldani, hogy tehermentesítem az indulását - azaz a csőből leálláskor elmegy a nyomás, így indulásnál könnyebben felpörög). Köszönöm a segítséget! Laci A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2019
Szia! A bekötés így nézne ki és a kondenzátor értéke szerintem 32µF körüli lesz, amit kettő 16µF-ból tudod kirakni, indítónak pedig 80-100µF értéket tegyél.
Köszönöm a gyors választ!
Az indítóhoz milyen elektronikát lehet kötni, hogy amikor a kompresszorban leesik a nyomás akkor ugye magától kapcsol be. Azaz fizikai beavatkozást ne igényeljen, ne legyen gomb amit nyomva kell tartani. A rajz alapján akkor úgy látom jó volt az elképzelésem.
Ha meg tudod mérni a maximális áramfelvételt és az üzemi áramot, akkor tudsz választani ezeknek az értékeknek a figyelembe vételével MIHA relé-t.
Átgondoltam, s szerintem egy időkapcsoló is elég lenne. Valami 8-10 mp lekapcsolási idővel.
Viszont a sima relé csak a bekapcsolásnál segítene, a MIHA relé ha jól értem akkor is bekapcsol ha a motor visszalassulna. Kapcsolná az indító kondit s ez adna egy kis plusz erőt.. ejj..
Üdvözletem Mindenkinek.
Sikerűlt egy "vadonatúj " Imi villanymotort beszereznem. 1986 óta állt egy padláson a dobozában. Szeretnék segítséget kérni a bekötésével kapcsolatban. A motor típusa.:OZF 80c-4ND. Egy fúrógépre szeretném felszerelni, de ahogy sikerűlt bekötnöm nem jó a forgásiránya. Továbbá olyan berregő hangot hallottam működés közben, mintha a relé folyamatosan kapcsolta volna az indító kondit. Ha nem volt rajta kondi hanem én forgattam be a motort akkor szépen működik, mindkét irányban. Találtam különböző bekötési képeket itt a fórumon, de az én motoromon csak 3 kivezetés van. Előre is köszönöm segítségeteket! A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2019
Üdv! Az első képen ott van a motor bekötési rajza, mind két forgás irányra, ha erről nem tudod bekötni fordulj szakemberhez.
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2019
"Vadonatúj" mert gyárból ilyet nem adnak ki.
A V1-V2 tekercs V2 vége hiányzik a kapocsléc bal alsó sarkából a 3-as képen. Vagy beleszakították vagy belül van összekötve az U1 vagy U2-vel , műszerrrel ellenőrizrendő ezután lehet a bekötést "megrajzolni".Amennyiben belül van összekötve akkor még használható de az inditó relé sem hozzávaló. Ebben az esetben a rossz forgásirány a forgórész és a 2 dekni (fedél) megfordításával megoldható ha fizikailag lehetséges. Beszakadt V2-nél visszabontani a motort annyira, hogy a kivezetés pótolható legyen. Egy táblázatból ollózva: OZF80c-4ND 1450f/min 550W indító kondi= 80-100µF/280V indító relé= 60/115. OZF 80b-2 2870 550W 63-80µF/280V 60/165 Ez a "vadonatúj" motor mindenképpen szakembert kíván- még az is lehet, hogy áttekerték 2870-es fordulatra "fix" forgásiránnyal.
Köszönöm válaszotokat! Csapágy csere miatt megbontottam a motort, ténylegesen semmi idegenkezűséget nem láttam benne. A tengelyen sem volt mechanikai sérülés. Megpróbálom a tekercseket és kötéseket kimérni. Nekem is a pajzsok megfordítása jutott még az eszembe forgásiránya megváltoztatására, de nem mertem leírni mert kinevettek érte. 80-100 as hajdú kondenzátort kötöttem rá,mert a dobozára rá volt írva az érték. Én Miskolci vagyok, ha tudtok segíteni helyi szakival szívesen felkeresem!
Nem tudom érek-e azzal valamit ha egy üres bekötési pontra kötök egy szál vezetéket?
Persze, nem lóg a levegőben... Tréfát félretéve, mérni kell! Ha szét van szedve a motor, csinálhatnál a tekercselésről néhány képet is!
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2019
Hmmm, egy hozzászólásom eltűnt. Na, mindegy.
Leírom mégegyszer. Két kék vezeték között mérve 4,8-5 Ohm, bármely kék és a fekete között 18-20 Ohm.
OK! úgy néz ki, hogy újra lett tekercselve a motor, de kispórolták a segédfázis egyik kivezetését -- belül lett közösítve. Először kösd be úgy, ahogy lerajzoltam. Ha nem engedne el a relé a rúgó előfeszítésén lehet állítani ( a piros pontnál). Ha beindul és a relé is elenged járasd 10-15 percig, utána nézd meg melegszik-e? Ha eddig eljutottál, írjál!
A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2019
Mielőtt a rúgót elállítanád, mérj rá még egyszer a fekete - kék ellenállásra, az egyiknek kevesebbnek kell lenni!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |