Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Először definiálnod kellene, mit jelent az, hogy stabilabb. A kimeneti feszültség? Vagy a táp élettartama? Vagy mit jelent, hogy stabil egy táp???
Szia , ha megnyomom a leállítót , szakítja az áramkört, kipróbáltam azt is amit javasoltál, ha nyomom a leállítót akkor hiába nyomom a bekapcs gombot nem történik semmi. Igen reteszelős,a vészgomb (lefényképeztem) , mondjuk olyat viszont ami három fázist bontani tudja még nem láttam, . Szerintem elég az egy fázist bontani és a mágneskapcsoló úgyis kikapcsol.
Köszönöm a segítséget ,úgy fogom csinálni ahogy írtad. Köszönöm Epu2 neki is a megerősítést A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2019
Sziasztok!
tl;dr; Hogyan vágjak le 5V-ról 1V-ot, hogy abból változó áram mellett fix 4V legyen? tl;dr; 2# És a szintillesztésre mit ajánlotok? Kicsit bővebben kifejtve: Adott egy ESP-WROOM-32 (csak a chip, devboard nélkül) megtápolva stabil 3,3V-ról, illetve van egy SIM800C-m is, amit az előbbire szeretnék rákötni, ami meg 3,4V és 4,4V között kér enni, de jobban szereti a 4V-ot, ráadásul az alap áramfelvétele 10 és 300 mA között mozog, de adáskor, illetve hálózatra csatlakozáskor megzabálhatja a 2A-t is, akár ~580 us-ig. Az egész eszköz pedig 5V-ot kap, az ESP-re pedig egy LF33CDT kerül Első körben egy LM317-en gondolkoztam, de hamar elvetettem, mert a minimum feszültség különbség 3V, ami azt jelenti, hogy legalább 7V-ot kellene kapnia a tápról. A SIM doksijában (29. oldal) a MIC29302-t ajánlják rengeteg kondenzátorral a hirtelen áramfelvételre, de azt Magyarországon nem a legegyszerűbb beszerezni (mondjuk a TME meg az SOS árulja), de valahol reménykedem, hogy van erre valami költségkímélőbb megoldás is, mert az eszközt tömeggyártásra szánom Második kérdésemre kitérve, az ESP oldalról az UART0 elvileg a 3,3V-os domain-ben van (VDD3P3_CPU), ami azért jó, mert a szintillesztést pár ellenállással meg lehet oldani (doksi, 26. oldal), viszont a U1 és U2 a VDD_SDIO tartományban van, amit meg még nem sikerült kiderítenem, hogy mit jelenthet. Elvileg talán azt, hogy 3,3V normál működés esetén, és 1,8V sleep, vagy power saving módban. E kettő utóbbi talán nem fog jelentkezni production környezetben, ha meg mégis, akkor előtte a külső perifériákat állítom át sleep-re Szóval ha valamit a doksi ajánl, akkor az úgy van, ugye? Ergo szintillesztésre elég az ellenállásos kapcsolás? Közben lehet megválaszoltam a kérdéseimet, mert írás közben a dokumentációkat bújtam
Hali!
Ami nekem van vészkapcs, annak a hátulján cserélhetők az érintkezők, alaphelyzetben 1 bontó+1 záró van rajta. Arra nem emlékszem 3 érintkezőt is lehet-e szerelni, vagy csak 2-t. Na megtaláltam, ilyen, sajna csak 2 érintkezős legalábbis ami nekem van. Bővebben: Link
T_Kornel! Ezt mindenképpen bizza szakemberre, egy laikus kontárkodása tűz-, baleset-, ás életveszélyes is lehet. Villannyal tilos játszani. Egyébként már az eredeti szerelés is hagy kivánnivalót maga után, azt kellene előbb rendbe tenni. Egyébként a leállitó gomb nem egyenértékű vészgombbal. Mindenképpen forduljon egy olyan emberhez, akinek van erősáramú végzettsége. Üdv.: Joe
Annyira nm bonyolult, mint amennyire bonyolítják.
A vészleállítási funkciót egyetlen szándékos emberi cselekvésnek kell indítani úgy, hogy az ne igényelje hatásainak mérlegelését. Vészleállítás alatt nem indulhat semmilyen más művelet, működés és a visszaállításnak, a reteszelések oldásának (vezérléstechnikainak is) szintén szándékos emberi művelettel kell történnie. A feloldott vészleállítás nem indíthat újra semmit, csupán ennek lehetőségét biztosítja. A vészleállítás mindig kiegészítő védőintézkedés, nem helyettesíthet egyéb, sem technológiai, sem biztonsági funkciót. A vészleállítási folyamatnak két kategóriája van, a 0-ás és 1-es leállítási kategória. Hatókör piktogrammal jelölni kell a kezelőszerveknél, hogy mire vonatkozik a vészleállítás. A biztonsági vezérlés minimális, megkövetelt szintje: PLr c illetve SIL1 (ISO 13849-1 ill. IEC 62061). Leggyakoribb működtető elemek, nyomógombok, kötelek, rudak, fogantyúk. A működtető szerveknek a hozzáférési szint felett 0,6 és 1,7 m között kell lennie. A működtető eszköznek vörös színűnek kell lenni, sárga háttérrel. Célszerű kerülni a kulcsot igénylő visszaállítást.
Biztosan igaza van, de egy hozzá nem értő, hogyan tudhatja, ha még egy szakember sem mindig eszerint cselekszik.
Ahogy írtad, a kapcsoló maga egy mágneskapcsoló. Ennek a tartóáramát bontja a vészleállító. A mágneskapcsoló lehet háromfázisú is, nem a vészleállító kapcsolja a főáramkört, azért nincs belőle háromfázisú.
Sziasztok! A Nixie csöveket hogyan lehet tesztelni?
Köszönöm előre is a válaszokat.
Ez igy nem igaz. A mágneskapcsolók általában háromfázisúak. Sőt inkább háromsarkúak. amire sokféle feszültségszintet, vagy áramnemet lehet rákötni.
A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2019
Jó nagy ellenálláson keresztül (kellő elővigyázatosság mellett) akár hálózati feszültségről is.
Adsz neki kb Dc170-190 voltot egy 10 kohm-os ellenálláson keresztül.
Kedves Fórumtársak!
Érdeklődöm, hogy biztonsággal használható-e egy 12V 3.0A 35W kimenetű hálózati tápegység (adapter), egy 12V 0.6A 9.6W paraméterekkel bíró eszközhöz? (Villanymotor) Tud-e károsodni az eszköz a táp hosszútávú használatától? Nem igazán értek az elektronikához. Nagyon szépen köszönöm a választ!
A motor induláskor nagy áramot vesz fel, remélhetőleg 3A alattit. Ha elindul a motor a táppal, akkor használható nyugodtan. Ha nem indul el, akkor másik tápot kell keresned, esetleg megoldani, hogy finomabban induljon a motor, pl. terhelés nélkül indítani, vagy a feszültséget szép lassan emelve is csökkenthető az indulási áram nagysága.
Kedves Kovidivi!
Nagyon szépen köszönöm a választ!
1. google barátom elsőként adta a TPS7A92 IC-t a "low dropout variable voltage regulator 2a" kifejezésre. De akár magad is megcsinálhatod, kell hozzá egy opamp, egy FET, egy referencia, és pár ellenállás, ahogy itt le van írva: Bővebben: Link
Sziasztok. A kazánunk (Thermo ÖV 25) termosztátját szeretném cserélni. Jelenlegi termosztát egy MMG 5013-0-005. Egy korszerűbb wifi-s termosztátot szeretnék helyette, mellékelem a kapcsolási rajzaikat. Ezekből megtudná állapítani valaki hogy lehetséges e? Köszönöm előre is.
Emlékeim szerint ennek a kazánnak a mágnesszelep az egyetlen vezérelhető eleme (hacsak nincsen keringető szivattyú is).
Szerintem egyszerűen a régi termosztát 1-2-3 pontjait kell bekötni értelem szerűen az új 2-3-4 pontjára. Kis szerencsével ott van a fázis-nulla-kapcsolószál. Hacsak nem azért kell lecserélni, mert nincs ott a nulla.
Sziasztok,
Egy "okos zár" (jelenlét-kapcsoló) megvalósitásán gondolkodom. Vagyis ha a közelében vagyok a zárnak, akkor nyitott állásban lenne, ha eltávolodom akkor zárna. (valamelyik autóban is van hasonló) Elképzelésem: CD4060-al kapcsolnék tápfeszt egy ugrókódos 433-as távadónak 1-2 percenként. Vevö kimenetén lenne egy 555-ös impulzus-hiány detektor, ennek kimenetét használnám. Működhet ez az elképzelés így, vagy valami buktató van benne?
Én inkább mikrokontrollerrel csinálnám.
Melyik részét és miért?
Az elejétől a végéig. A feladat ettől összetetteb, még ha nem is látszik.
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2019
Tudom, ma már talán egy varrótűben is PIC van, de akkor programozás mindkét oldalon, 433-as rész építés, viszont az általam elgondolt verzió meglévő/elfekvő alkatrészekkel talán összehozható lenne.
Itt az ugrókódon van a hangsúly. Ezt a részt hogyan képzeled? Félre ne érts, ha van kedved kísérletezni, ne fogd vissza magad. Majd látni fogod hogy a bonyolításhoz, pontosabban a stabilabb és biztonságosabb működéshez nem lesz elég pár logikai IC.
Amit én csinálnék: Két BT modul, egy-egy kontrollerrel összekötve és némi programozás. A BT modul RF része kellően gyenge ahhoz, hogy nagy távolságra ne jusson el a jel, ugyanakkor pár AT paranccsal (már ha olyan a modul) vezérelhető. Az ugrókód pedig lehet olyan bonyolult, amilyet csak akarsz. Még 9600-as sebességgel is belátható időn belül kezelhető (átvihető) akár 100 bájt is. Bár, ha nagyon akarják, bármit "meghekkelnek": Bővebben: Link.
A BTmodul téma érdekesnek tűnik, van is itthon valami. Fogyasztás szempontból nem lesz túl éhes ha az adórész állandóan megy?
Ma már nem leszek, de ha van kedved, visszatérhetünk még a témára
Ezt nem tudom, nem mértem még, hogy egy-egy ilyen modul mennyit fogyaszt. Szóba jöhet egy "normál" RF modul is (csökkentett teljesítménnyel), az nagyon keveset kér enni, ha nem sugároz az RF része.
Egyrészt nem elég, ha az adónak tápfeszt kapcsolsz időnként, gombot is kell nyomni. Másrészt az ugrókódosok nem szeretik, ha kiesnek a szinkron-ablakból, márpedig ha eltávolodsz és az adó folyamatosan üzenget, akkor előfordulhat, hogy visszatéréskor a vevő nem ismeri fel. Jártam már így, bár lehet, hogy nem mindegyik ugrókódos ilyen.
Ja, ezt ki lehet védeni egy másik közelségkapcsolóval
Sziasztok,
A képen lévő poti lenne a ki/be kapcsoló is egy szerkezetben (AC 230V / 0,1A). Az adatlap AC 150V / 1A-t ad meg, de én relét nem szívesen tennék bele. Felejtsem el? Köszönöm.
Minden ugrókódos ilyen "szinkron ablakos".
|
Bejelentkezés
Hirdetés |