Fórum témák
» Több friss téma |
Ha a zénert polaritás helyesen teszem rá, akkor gyakorlatilag nincs feszültség, forditva akkor minden marad a a régi. A plussz 100µF os kondi rajta van akkor néha látható a 15 V is.
Huha,ez most nekem magas.A zener polaritás helyesen nem tesz semmit 18V ig.18 volt felett vág.Szerintem forditva gondolkozol a zenerrel kapcsolatban.Mennyi akkor az elötét?ez már hihetetlen nem igaz hogy nem indu be.
Az utolsó próba 41K/4W-al volt két párhuzamosan kapcsolt 82K/2W ellenállással, semmi se változott. Lejjebb már nem merek menni valami más oka van ennek.
Raktál be foglalatot az ic nek?Vedd ki az ic és úgy mérd a feszt.A zener maradjon.
Szia.
Ha az IC nincs a helyén és megjelenik a +315 milyen feszültségre képes feltöltődni(vagyis elviselni) a 7-es lábra csatlakozó két kondenzátor?
Zener benne van?Nem let ott 18V több.A névleges feszültségig.Valami nem jó a zener körül kivett ic vel 18V kell lennie.
Nem adhatja fel a labdát egy egyszerü fesz áram beállítás.Ott valami banális hiba van.
Ha egy alkalommal is megvolt a 315 és nem volt még 18 voltos zener, valamint az IC sem volt a helyén, a két darab kondenzátor ami a 7-es lábra csatlakozik akár sérülhetett is, az egyik elektrolit, a másik egy blokk kondenzátor.
Ezeket jó volna cserélni és az általad említett 18 voltos zenert is beültetni(combos, jó pozíció).
Sajnos ic nélkül valami gubanc lett mert elkezdett felszaladni a feszültség és valami elszállt, mert ha visszarakom az Ic-t nincs semmi. A panel hátulja felfelé volt, így nem láttam mi adta meg magát. A jövő héten neki kezdek ismét, pihent fejjel, mert a hétvégén nem érek rá. Meg rendelnem kell pár Ic-t, mert annak biztosan annyi.
Ezek szerin igen.Minden féle képp ic nélkül legyen meg a 18V fesz,az ic csak utána tedd be.Először az eredeti ellenálatokkal,ha nincs meg a fesz akkor csökkends.A zener legyen ledalább 1W os.
Akkor a kis kondenzátor lehetett ami elszállt, mert pici hangja volt, az elektrolitot ma 50 v-osra cseréletem a 35V-os helyett szerintem az meguszta, de van új és cserélni fogom a jövő héten.Amint láttam, hogy szalad felfelé a feszültség gyorsan kihuztam.
Ez csak fél vagy negyed vattos volt csak, de majd rendelek 1W-osat. Akkor a katódot (csikost) a negativra, az anódot a pozitivra gondolom így helyes vagy tévedek ?
Nono, a csikos a pozitivra.Ha van még kisseb teljesítményű elöször ezt hozd helyre.
Helló.
A vezérlő IC -UC 3846N és TL084 van a vezérlő panelon. A (fő) panelon még egy TL 084, LM 324 és LM 358 van. Az eredeti tranzisztorok 40t65 FDSC-k voltak a Magna Chips től. Ezek nálunk sajnos beszerezhetetlenek. A csere tranzisztorok meg FGH 40N65 UFD. Köszönöm. Üdv.
Majd a jövő héten folytatjuk, ha nem is sikerült de tapasztalatot szereztem, a jó pap is holtáig tanul. Akkor azért szaladt fel a feszültség mert forditva tettem be a zénert.
Köszönöm a segítséget.
Helló Miki.
Köszönöm szépen. Valóban nagyon hasonlít hozzá,legalább is a vezérlése és a segéd tápja. Igaz,hogy még nem néztem át tüzetesebben mert még nem volt ídőm. Hosszú műszakban vagyok épp (24 óra),és nem hoztam magammal a nyákot. Mindenképp jobb min semmi. Üdv. Laci.
Szevasztok! Segítségeteket kérem! Centroweld MMA 180 IGBT vízbe esett. Kitakarítás, kiszárítás és a mechanikai sérülés kijavítása után próbáltam. Bekapcsol ventilátor felpörög, áramerősség szabályozható, látszólag minden rendben. Aztán ívgyújtás helyett csak szikrázik egyet, felvillan a túlmelegedést jelző led, majd egy pillanatra lekapcsol, leáll, aztán újraindul és ez folytatódik magától egész a kézi lekapcsolásig. Nem vagyok jártas az inverterek javításában, így hozzátok fordulok! Előre is köszönöm segítő válaszaitokat.
Ma reggel korán nem hagyott a kiváncsiság, így egy röpke órában átnéztem mi ment gallyra. Az IC-n kivül meg a 18 V os zéneren kivül semmi. Raktam bele egy új IC-t még találtam egyet. Adtam neki két külön labortápról 15V -ot és 16V-ot, minden rendben volt, a vezérlés jó, jó a jelalak, a relé kattant, a zöld led világit a sárga nem, a venti megy. Viszont ha hálózatról inditom, újra semmi.
A segédtápnál ugyan az a helyzet mint volt. Amit írtál végig csináltam újra, de semmi eredménye. Multiméterrel mérve 12-15 V között van a tápfeszültség, így be sem indul az IC.Ha valaki javítana mostanában Güde gis 160 -at mérje már meg az E28-as segédtrafó 7-9 lába közötti értéket, hogy mennyi Ohm ill milyen induktivitása van. Mert amit én mérek az finoman szólva is lehetetlen. Valószinűleg rossz lesz a trafó, de várok vele egy kicsit hátha megkapom ezt az információt valakitől. Előre is köszönöm.
Ugyan nem hegesztő, de azért szerintem alkalmazható ide is vízbe esett telefon példája.
Bár lehet hogy erről már lekéstél... A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2019
Ha a kb. 310 Volt utáni ellenállások lassan feltöltik a puffer kondenzátort 16 Volt közelébe, abban a pillanatban be próbál indulni az IC, ezáltal lemeríti a puffert és számodra úgy tűnik soha sincs meg a kívánt 16 Volt, vagy fölötte. Ha helyesen van beépítve a 18V zener és nincs benn az IC akkor a zener 18 voltja körüli értéket kell mérni a az IC foglalat 5. és 7. lába között. Ez a hibakeresés első lépése, de még ezt sem írod, hogy megvolt-e?
Tehát ezeknek az ellenállásoknak csak az első pillanatban van szerepük(nem tudnak biztosítani megfelelő áramot a tartós működéshez ), utána az E-28 trafóról érkezik vissza a tápáram, akkor ha trafó és az IC között folytonosság van, tehát jó a trafó, jók a diódák, jók a pufferek, ezeket ellenőrizni kell(ez a hibakeresés második lépése).
Nem olvastam végig a sztorit, de az a tapasztalatom, ha az IC eldurran a segédtápban az annak a következménye, hogy a trafót rosszul szigetelik, átüt és tönremegy a fet, amin visszamegy a feszültség az IC-re és eldurran. Trafót többnyire szétszedni lehetetlen, mert pillanatragasztóval ragasztják össze,
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2019
Köszi, akkor rossz a trafó 7-9 láb közötti tekercse valószinüleg zárlatos, azért nem tud elindulni.
Köszi akkor szét lesz szedve, szedtem már szét ilyet, van is szétbontva, csak a menetszámok kellenek majd hozzá. Nézegettem kapcsolási rajzokat, azokon 7-9 láb között lévő tekercs 50-100 menet között van annak pedig már kell lennie induktivitásnak, nekem nincs csak szinte rövidzárnyi ellenállása.
Hétfőn meg tudok mérni neked egy ilyen trafót, ha jól emlékszem 0,5 uH környékén van a primer.
Szóval mégiscsak a trafó rossz.. Ezt már az előző oldal közepén megmondtam.
Kiszedted a trafót ugy mértél induktivitást?Ezek a legritkább esetben szoktak tönkremenni,és annak látható nyoma van.Én azért leválasztanám a fötáprol adnék neki 50-100V és laborról az ic nek tápot és a kimenetein valami fesznek meg kéne jelennie.Azért ne kapd szét még a trafót ezt próbáld ki.
chipi,még nem biztos. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2019
Menetzárlatos szokott lenni, tehát egy pontos Ohm-mérővel is eldönthető, azért nem áll elő a szükséges fesz az IC bekapcsolásához. Persze, legjobb összehasonlítani egy jóval.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2019
OK,de annak látható nyoma van.
Sosincs nyoma, mert átitatják pillanatragasztóval az egész trafót. Én legalább 50 darabot dobtam már kukába. Csak induktivitásmérővel lehet megállapítani, ohm mérővel nem lehet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |