Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Az lesz amit Marko Ramiusz írt, majd beköti a mester. Azt hittem nem lesz ilyen bonyolult. Azért még ideteszem ezt a néhány képet. Itt is össze vannak kötve a feketék és a dobozban van kb 10 nagy kondi is.
De akkor is a zöld sárgára fázist kötni? Ha egy fázisú motorra van kötve, az mit fog szólni a 380 (400) V hoz? Már ha egyáltalán a piskóta aljzatban három fázis van,, vagy ha valaki véletlenül bedugja egy rendesen bekötött csatlakozóba.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2019
Ez nyilvánvalóan 1 ~ú nak volt bekötve. A vezeték bekötés pesze veszélyesen szabálytalan, csak abból az (szintén szabálytalan bekötésű) aljzatból volt használható, amiről használták. 4.2 µF-os kondok voltak a dobozban?
Mindegyik 12 µF. Annyit tudok az előéletéről, hogy állítólag "be kellett lökni" indításkor a motort.
Elnézted... Ebben a csatiban ott van a védőföld csavarja.
Bocsánat, igazad van, az oldalérintkezők csavarjára van kötve, benéztem, bocs. Az viszont fennáll, hogy ha szabályosan bekötött aljzatba dugja, a motorra vonali feszültség kerül, fázisfeszültség helyett.
Szia! Ez a motor három fázisú. A probléma abból adódik, hogy annak idején sem volt mindenkinek három fázis bekötve de egy ilyen motort kis ügyeskedéssel el lehetett indítani 220V-ról is (azért vannak a kondenzátorok, különben mit keresnének egy háromfázisú motor bekötésében). A piskóta dugvilla az egy régi 3X42V-os rendszer darabja volt és azt használták fel csatlakozóként, így nem tudja mindenki használni csak akinek ilyen aljzata van otthon. Az aljzatban lévő bekötés szinte biztos, hogy fázis, nulla és védőföld. Az új 32A-os Daf villába akkor lehet majd bekötni és így csatlakoztatni a megfelelő háromfázisú aljzatba ha a motornál lévő kapocslécen el lesz távolítva a kondenzátor és mindhárom pontra be lesz kötve a két fekete és kék a zöld-sárga pedig a földelés, test. Mosz már csak Neked kell eldönteni, hogy milyen feszültségről szeretnéd működtetni ezt a keverőt.
Három fázisról fog üzemelni, ahol a korábban mellékelt 4 pólusú csatlakozó van. Valamikor 1985 után volt utoljára használva az egész, azóta egy sufniban pihent és most vettük elő. Nekem sincs itthon 3 fázis, ezért sem értek hozzá semennyire, de az illető akihez viszem már szerzett villanyszerelőt, aki majd beköti neki remélhetőleg gond nélkül. Csak én hittem naivan, hogy ezt egy egyszerű dugvillacsere megoldja.
A régi dugvillán 380~ felirat van.
Ha csillagban van, akkor mehet kondival 380V-ról, csak jó kondi kell hozzá
Régen találkoztam olyannal, hogy két fázis volt bekötve a házba. ( szoktak régen ilyet ? ) Nem itt is ez volt a helyzet? Simán két fázisról ment a motor (380v) , a kondi a harmadik fázist pótolta.
Azt tudom, hogy ez egy régi 16A -os 380V-os dugvilla, mégis megkülönböztetésre használták az átmeneti időszakban. Ha a kondenzátorok mind jók, akkor működnie kell 240V -ról.
Ha a kondenzátorok feszültsége ezt elviselte, akkor lehet ... bár elég ritka az ilyen eset, hogy így kötnének be egy gépet.
Kipróbáltam egy fázisról, ahogy megépítették, tényleg "be kell tolni" indításkor. Utána működik rendesen. Még sosem hallottam ilyen csendes betonkeverőt (üresen). Kíváncsi vagyok, az eredeti 1100W teljesítmény hány százalékát adja így le. Az biztos, hogy nagyapámék felépítettek vele egy házat ilyen üzemben.
Sziasztok... Forgasiranyt szeretnék változtatni valaki tud segíteni?
Szia!
A jelölt két fekete színű vezetéket tedd át a barna mellől a kék mellé.
Így tuti másik irányba fog forogni? Azok a kondi vezetékek.
Ha így rendesen működött, akkor ezzel a cserével megfordul a forgásiránya.
Igen rendesen működött csak nekem másik irány kell... Köszönom a segítséget... Esetleg privátban egy messenger elerhetoseget kerhetek ha kell segítség azon gyorsabb.
Minél többet nézem annál inkább nem tetszik a bekötés.
Valahogy nem passzol a fedélben lévő rajzmaradékhoz. Meg sehogy sem áll össze épkézláb bekötés a képről, biztos működött ez így? Áttekerve nem volt?
Elnézést de nem lesz jó ez a csere.
Múlt héten kötöttem be háromfázisút egy fázisra, ott lehet a kondi egyik végének fázis-nulla cserélésével fogásirányt váltani. Ez direkt egy fázisú, itt nem úgy megy. Csinálj még 1-2 képet más szögből is, hogy pontosabban láthassuk ki kivel van.
Szia! Már mondani is akartam, hogy elég jól látszik, hogy ez a bekötés nem jó, hiszen a fő és segédfázis sorba van kötve egymással és úgy van megtáplálva. Ki kellene tisztázni a kapocslécet és újra kellene kötni. A világos színű tekercskivezetés a főfázis a fekete a segéd. A világos két végére megy a betáp. A segéd egyik vége közösítve legyen a főfázis egyik kivezetésével a másik végére pedig a kondenzátor egyik szála kapcsolódik a másik pedig a betáp nem közösített szálára. Ez lenne az egyik irány. Szerintem a W2-ről az U1-re kellene a kék szálat átkötni.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2019
Nekem úgy tűnik, hogy U1-U2 a főfázis (rajzmaradék szerint, viszont akkor egy világos egy fekete vezeték lesz a motorból kifelejövet) (és jelenleg úgy néz ki hogy az van átkötve a fehér dróttal).
A segédfázis meg a Z2W2-Z1W1 között (megint világos-fekete), ezt nem látom biztosan, de arra megy a Fázis-Nulla?. Ennek így semmi értelme.
Mindkét kivezetesen ennyi az érték
Ilyen rajz van a fedelében ? ...vagy nem?
Maradok VIM javaslatánál, világos motordrótok a főfázis (kisebb ohm),
fekete motordrótok a segédfázis (ugyanannyi mint a főfázis, vagy nagyobb ohm). Két fogásirány bekötést próbáld ki. Ja, csak a pirossal berajzolt kapcsolást kösd be, a többi felesleges drótot szedd le. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2019
Jelentem sikerült a motor arra forog amerre én akarom... Nagyon szépen köszönöm. Most ár rendverakom normális betáppal meg minden ami szükséges.
Nem akartam ezzel a kapcsolással előhozakodni, mert itt sem jó helyen van a betáp de a kapocstábla rajz az kitűnően látszik. Itt a főfázis egyik kivezetése is az U1-re van kötve nem a W1-n van mint a kérdéses kapocstáblán. Ha minden a helyén lenne akkor az áthidalásokkal egyszerűen lehetne forgásirányt váltani. Az a fontos, hogy sikerült megfelelő irányba fordítani a forgásirányt a segítségeddel. Én nem mindig vagyok jókor jó helyen, így marad a "kibicelés" lehetősége.
Ha szeretnéd az eredi felállást visszaállítani a kapocstáblán akkor ITT van eredeti rajz. Áthidalásokat tudsz csinálni 2.5mm2 keresztmetszetű réz vezetékből a végeit szemre hajtva a kötéspontok csavarjainak távolságára és akkor ezek segítségével egyszerű lesz a forgásirány változtatása. Ami eltérés a tekercskivetések kihozásánál az W1-n lévő főfázis tekercs kivezetése lekarülne az U2-re. Ezt a kapocsléc alatt lehet a legrövidebb távolságon elérni. Persze mindez nem fontos ha Neked a mostani bekötés már a végleges megoldás. ...ügyes vagy
|
Bejelentkezés
Hirdetés |