Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Akkor itt lesz a szíjhajtásról szóló fontosabb részletekről a leírás. A lényeg majd az lesz benne, hogy a behajtással átvihető teljesítmény az adott szíjjal és adott szabványos tárcsa átmérővel a tárcsa 180 fokos felületére való felfekvés esetén értendő.
Mentettem, köszi!
Picit megdolgoztam a dokumentumot, de van még rajta meló!
Szívesen fogadnám ha valaki befejezné, lektorálná!
Nagyon nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Sziasztok Kedves Fórumtagok!
A segítségeteket szeretném kérni. Van egy Zil 130 kompresszorom. Szeretnék belőle egy kompresszort építeni ami a hobbi céloknak megfelel. (Azért lehet hogy néha vések és fűrészelek és turbómaróval marok is vele.) Van egy 2 hónapos még jól működő 50 literes Praktikeres egy hengeres "Tornádó" kompresszorom is. Azt mondták rá a pneumatika szervizesek, hogy egyszer használatos. Vagyis ha elromlik akkor kukával lehet javítani. Erre az elromlásra szeretnék felkészülni. Azon egy 1,5 KW-os gyári kompresszorhoz készített motor van. Az a kérdésem, hogy szerintetek az 1,5 Kw-os motor teljesítménye megfelelő-e a Zil kompresszorhoz? Már mindent olvastam 1,1-től 5,5Kw-ig minden teljesítményről írtak. Kinek van tapasztalata ebben? Van 1,5 Kw-os kompresszorhoz készített 1 fázisú motorom, 1,1 Kw-os háromfázisú motorom és van 5,5 Kw-os háromfázisú (monstrum) motorom is. Melyiket tegyem rá, hogy azért még mozgatható is legyen ha kell? A másik kérdésem, hogy amennyiben a kompresszor főtengelyének a feléig megtöltöm hajtómű olajjal a kompresszort akkor megfelelő lenne-e a kenése? A hűtéséhez egy autó fűtőradiátort használnék ventilátoros rásegítéssel. Kell bele szivattyú is, vagy elegendő keringést biztosítana a hőmérsékletkülönbség és a lejtés? A segítségeteket előre is köszönöm. Nyíri Sándor Kezdő kompresszoros
Sziasztok!
Van egy nagyteljesítményű kéthengeres kompresszor ami gyárilag úgy van kialakítva, hogy az olajzási rendszerbe és állítólag 2 bar olajnyomás kell a megbízható működéshez. Az olajszivattyú kérdéses. Először egy hagyományos hidraulika szivattyúban gondolkodtam, de elég bonyolult a csapágyazást és a meghajtást megoldani. Véletlenül megláttam egy autó bontott szervó szivattyúját. Kialakítását tekintve használható lenne, a kérdés az, hogy elegendő-e illetve egyáltalán jó megoldás?
Mekkora áttételt gondolsz megvalósítani a motor és a kompresszor között?
A kompresszort 1440-es fordulaton szeretném üzemeltetni.
Most ott tartok hogy kipróbáltam és a kompresszor jó. Termeli a levegőt, de mivel még az olajozása nem tökéletes, csak kb. fél percig üzemeltettem feltöltött karterrel. Sajnos a karterben keletkező a dugattyú mozgásából eredő nyomást nem vezettem el még és emiatt mindenütt nyomta az olajat. Most ezen dolgozom és ha elvezetem a kartergázt az olajtartályba, akkor bízom benne, hogy működni fog. Ez alatt kb 4 bárt termelt az 50 l-es tartályba. 1.1 Kw-os motort tettem rá.
Lehet hogy a motor gyenge lesz .
A fordulatszám jó lehet. A tartály szerintem nagyon kicsi egy ekkora kompresszornak.
Sziasztok!
Köszönöm a hozzászólásokat. A motort próbálgatom. Egyenlőre az olajozással foglalkozom. Ha azt sikerül megoldani akkor kipróbálom kicsit hosszabban mert eddig igazából nem is mertem kipróbálni. A tartály és a motor is lehet hogy kicsi, de van lehetőség arra, hogy csatlakoztassak hozzá egy másik tartályt is. Ezen még gondolkozom. A motort meg akor tudom igazán kipróbálni ha a hűtése is rendben lesz. Amikor elkészültem akkor jelzem. Remélem a héten lesz rá időm, hogy foglalkozzak vele. További szép napot mindenkinek.
Sziasztok!
Kipróbáltam a kompresszorom. A villanymotor elbírja a kompresszort. 50l-es tartályt 1perc 54 másodperc alatt töltötte meg 8 bárra. Az egyhengeres kompresszor ezt 3 perc alatt töltötte föl. Sajnos az olajozásom még nem tökéletes. Hajtómű olajat tettem bele és azt egyszerűen habbá veri föl. Megpróbálom motorolajjal, de gyanítom hogy azzal sem lesz jobb. Lehet hogy kell neki a kényszer olajozás, vagyis be kell tennem egy olajszivattyút, amit meg akarok spórolni. Gondoltam ara is hogy a hajtómű olajat felesben meghígítom a levegős szerszámok kenésére használt műszerolajjal, hogy hígabb legyen és a buborékok távozhassanak belőle, de ezt nem mertem kipróbálni. Valakinek esetleg van ötlete? További szép napot mindenkinek, és várom az ötleteket, amiket előre is köszönök.
Szia!
Idézet: „A másik kérdésem, hogy amennyiben a kompresszor főtengelyének a feléig megtöltöm hajtómű olajjal a kompresszort akkor megfelelő lenne-e a kenése?” Szerintem pokolian sok olajat tettél bele! Töri az olajat, azért is habzik. Aztán meg a motor olaj inkább való bele, mint a hajtómű olaj. Gondolj bele, míg a járműben dolgozott, ott is a motor olaj kente...
Hajtóműolajat NE!
Nem emlékszem már ugyan a ZIL kompresszorára, de ha be volt kötve a motor olajozásába, mindenképpen motorolajat kapott. Olyan olaj nagyon jó neki, amit annak idején a Ladába öntöttél. Ma persze csak ennél drágábbak vannak. Mindenképpen olyan olaj kell bele, amit ma egy négyütemű motorba öntenél. Csak annyi kell bele, hogy a főtengelye éppen beleérjen. Mondjuk, plusz egy centi.
Most olvasom a válaszodat.
Igazad van! (én is ebből indultam ki)
Sziasztok!
Köszönöm szépen a válaszokat. Cserélem az olajat benzineshez való motorolajra. (A Zil benzines volt) Az olajszintet meg egyszerűen be fogom állítani, mert feltöltöm a főtengely nyugvó csapágainak az aljáig hogy azok beleérjenek egy kicsit, hogy legyen kenésük és utána hagyom hogy had nyomja ki a felesleget. Aztán hamar kiderül, hogy mennyi olaj kell bele. Gondolom hogy ez jó ötlet. Megcsinálom a hűtését is és a próba után ismét leírom a tapasztalataimat. Nagyon köszönöm az eddigi segítséget. További szép estét mindenkinek.
Tisztelt urak! Tanácsot szeretnék kérni, honnan tudnék vásárolni TK-200 kompresszorhoz hengerfej tömítést?
köszönön a válaszokat! üdv.: debrigo
Üdv! Például ebből az anyagból lehet kivágni és ezzel kell tömíteni. Rajzlappal leveszed a mintázatot a jól bevált kocogtatós módszerrel, majd kivágod a felesleges részeket, visszapróbálod és korrigálod ha kell, majd átrajzolod a klingeritre. Annak kivágása, hogy ne törjön el, történhet egy üthető csavarhúzóval ami ki van élezve. Előtte ki lehet naggyázni nagyobb átmérőjű bőrlyukasztóval a hengerfuratoknál.
Sziasztok!
No ismét kipróbáltam a kompresszort és motorolaj is habosodik, de az már közel sem anyira. Az nem jött be, hogy hagyom had nyomja ki a felesleget, mert alig maradna benne olaj. Azt is megállapítottam, hogy az olajtartályom térfogata kicsi. Alig fér bele pár deciliter olaj. Ezen fogok változtatni és csinálok egy nagyobb olajtartályt amiben van puffer tér. Most valahogy így néz ki. Látszik hogy nagyon kicsi az olajtartály. Ha sikerül megcsinálnom a tartályt akkor jelentkezem ismét. Szép napot mindenkinek.
Szerintem az olajtartályt emeld föl a dugattyú fölé egy kissé mert így akármit csonálsz ki fogja nyomni. Illetve ha felemelted a dugattyú magasságától följebb akkor hagyj neki levegőzést (szuszogást) mert olajvákumot képez és szétnyomja illetve felnyomja az olajat oda is.
Szia! Szerintem azt a furatot ahol most az olajtartály csatlakozik azt hagyd meg szellőzőnek, mert fontos, hogy legyen egy szuszogó a karteren. Az olajszint magasságában (hajtókar alsó holtpontja felett 5 mm-rel) fúrd ki a blokkot és menetet is vágjál bele 8 mm-rel és vakold le egy nyolcas csavarral. Szerintem nem kell olajtartály. A furat magasságának meghatározásában segít az az oldalsó furat és egy fém pálca. A szellőző furathoz tartozzon egy rövid csőszakasz is amin ki tudod alakítani a szűrőt ami lehet mosogatáshoz használatos fémforgács. A forgásirány az lehetőleg ne ebbe az irányba csapja az olajat, esetedben balra volna célszerű forgatni a sűrítőt.
Ha mégis irányítottan kell megoldani az olajozást, mert ez nem igazán látható az általad közölt képen akkor azt valahogy így kellene megoldani, hogy a karterban lévő nyomást kell felhasználni az olaj keringetésére. Ebben az esetben az előző javaslatomat felejtsd el.
A villanymotoros topikban már kaptam választ így hát itt folytatnám. A motor egyenlőre csak maradna mivel ez ingyen volt másrészt még nem tudtam szerezni másikat. Van itthon egy régi pedrollo ami le van égve (220v 750w) de a tekercselés vagy 15e forint. Így maradna az alábbi motor, ifa vagy skoda liaz lefújó szeleppel, 1:2 áttétellel hajtva (igaz még esztergáltatni kell egy tárcsát is). Meglátjuk a hálózat, hogy fogja tolerálni.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2019
Hagyd így a bekötést ahogyan azt "Tomi111" mondta. Ahhoz, hogy megtudd, hogy a tervezett felállás működő képes lesz e, meg kell építened a komprit. Az áramfelvétellel lesz a legkisebb gondod, mert a hálózatod azt bírni fogja. A hosszabb alacsony terhelés viszont nem tudni, hogy mennyire melegíti fel a motort a szinte egyharmad teljesítmény igénytől. Ha nem lesz túl sűrű a feltermelési ciklus talán nem fog problémát okozni a motornak, a többi az meg majd elválik a vallatásnál, hogy szükséges e a delta üzem.
Idézet: Miért? Kúpos szorítós tárcsát lehet kapni millió félét 100× jobb minőségben mint amit a kisiparosok csinálnak és kb a felébe kerül. „(igaz még esztergáltatni kell egy tárcsát is)” A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2019
A motor tengelye sík nem kúpos. Így kaptam. Még ék sincs az ékpályában.
Nem a tengelynek kell kúposnak lennie. Az észíjtárcsa belső része a hozzávaló szorító a kúpos. Két hernyócsavarral lehet összerakni és oldani a kötést. Szinte minden tengelyméret és ékszíjtárcsa kombináció összerakható. Bővebben: Link
|
Bejelentkezés
Hirdetés |