Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Adott egy 10-12éves jó állapotú Lofty elektromos kerékpár. Erről kellene eltüntetnem a gázkart és átalakítani úgy hogy csak a pedál tekerésére hajtson a motor. Létezik erre egyszerű bevált megoldás? A gázkar hall szenzoros, 5V a tápfeszültsége és 0-4,2V a kimenete. Olyasmire gondolok, hogy a pedálfordulatot figyeltetném egy kis áramkörrel (PAS szenzor jelét) és ennek a jelnek a függvényében adna 0-4,2V-ot a vezérlőnek a mostani gázkar jelvezetékére. A PAS szenzor amit vettem 0,6V-ot ad ki, ha a mágnese a hall elemhez ér. Ez azért kellene, hogy a hatóság szemében továbbra is kerékpár legyen, nem pedig kismotor. Épített már át valaki hasonló módon ilyen kerékpárt?
Meg van a hiba oka,a fázissorrend nem volt jò előtten is pròbálta valaki szerelni ès a vezezèkeket suìnt szìnnel takott össze ami nem jò ennèl a szerkezetnèl a hiba fő oka pedig az volt h kontakthibás volt a biztosìtèkja ìvet hùzott "szinte kihallatszòdott" a PWM frekcencia
Sziasztok!
Van egy elsőkerék motorral szerelt 750 W-os szettem. A motor kefementes, van hozzá egy LCD-3 kijelzőm és egy 48V-os vezérlőm. Nos a kijelzőn be lehet állítani a max sebességet, de a motornak, vagy a vezérlőnek van egy 300 ford/perc sebesség korlátja( kb 38 km/h). Tudja valaki, hogy hogy lehet ezt a korlátozást kiiktatni? Kicsit visszaolvasgatva láttam teljesítménnyel kapcsolatos kérdéseket. Nos én 500 watt alatt semmi képpen nem vennék kerékszettet. Nekem első kerekes, de lehet, hogy ma már hátsó kerekeset vennék, mert terepen kipörög, nincs súly rajta. A 750w kényelmesen gyorsul és megeszi az emelkedőket. 30km/h feletti tempóhoz amúgy is kell 4-500 watt. Előre is köszi
Sziasztok!
Tudnátok nekem segíteni beazonosítani ezt a motort,és vezérlőt? Akié volt az unokák levagdosták a csatlakozókat.Elmondása szerint működött. A motor és az akku bekötését megtaláltam,azt kéne tudnom még,hogy hall szenzorok hova vannak kötve.És a gázkar,köszönöm!
Sziasztok! Nekikezdtem egy elektromos gördeszka projektnek, pontosabban mountainboard, levegős kerekekkel.
Van hozzá két darab Turnigy D5035-125KV szenzoros motor, 10S 5Ah LiPo akksi (később majd csinálok Li-ion pakkot, ha beválik) LEHET, hogy kicsit túlzás a 2x2kW-nyi motor, de ezt most hagyjuk... FLIPSKY FSESC-ket rendeltem hozzá kettőt, remélem így jó lesz, egy RC autós távirányítóm van, azzal tervezem irányítani. Azt nem tudom még, hogy szíjas, vagy láncos hajtást kellene-e rárakni, kb. 4:1 áttétel kéne, vagy kicsit nagyobb. Illetve amiért ezt írom leginkább, hogy a visszatöltés, regeneratív fékezés hogyan működne itt? Egyáltalán mekkora és milyen hosszú lejtmenet kéne, hogy legyen értelme? És olyankor csak tolja bele eszetlenül a lítiumba az áramot? Vagy lehetne valami balanszolt megoldást is kitalálni rá?
Motorról tehetnél fel képet Visszatöltés kis tömegű dolgoknál szerintem értelmetlen. Kerékpároknál sem nagyon van hasznuk..
Miert lenne ertelmetlen? Lejton az is tolti az akkukat.
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Adott egy 36V-os elektromos kelrékpár. Pár hete elkezdett furán viselkedni a töltése. Tegnap is haza jött vele a párom és szólt, hogy menet közben elkezdett rángatni, és a töltöttségjelző is lement a piros aljára. Feltettem a töltőre, ami 2 és fél óra alatt zöldre váltott és lekapcsolt. Ma ment vele kb. 5 km-t és megint berángatott a töltöttségjelző megint lemerült állapotot mutatott. Próbáltam több töltővel is, de mindegyik 2-2 és fél óra töltés után kikapcsol. Szerintetek mivel lehet a probléma? Én az akkukra gyanakszom, de lehetséges, hogy esetleg valami más is rossz? Van olyan egy rossz akkunál, hogy ilyen rövid idő alatt feltöltődjön? Ha rossz az akku akkor inkább nem azt kellene produkálnia, hogy nem veszi fel a töltést és a töltő meg nem kapcsolna le? Az aksik kb. 2 évesek. Már unalmas másfél két évente aksikat cserélni úgy, hogy napi 2-3 km-t használjuk. Előre is köszi a válaszokat.
Sokféleképpen tud egy akksi tönkremenni. Ha megnő a belső ellenállása, nem fogod tudni terhelni (lemerültnek jelzi a teli pakkot). Ha nem tudod terhelni, nem is lesz mit visszatölteni. Ha több akksi van sorba kapcsolva, és az egyik haldoklik, akkor mint a lavina effektus fog tönkremenni, mert minden egyes terhelésnél mélykisülésbe megy, esetleg át is fordulhat a polaritása. Egyenként kellene az akksikat tesztelni, kapacitásra, belső ellenállásra. Lehet, elég lenne csak az egyiket cserélni, a leggyengébbet, a többi maradhatna. Én az első cserénél kerestem volna más megoldást, 2-3 évente akksit cserélni nem sok értelme van...
Igazából azt sem értem, ha láttátok, hogy a töltöttség jelző lemegy nullára, miért mentetek még a biciklivel? Onnantól kezdve csak az akksi károsítása történt, nem más. És miért nincs valami korrekt védelem/jelzés, ami mondjuk pittyeg, ha az egyik akksi feszültsége leesik? Ha ez áthidalásra kerülne, akkor a másik akksikat lehetne használni, lassabban lehetne haladni, de nem károsodna a lemerült akksi sem. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2019
Köszi a választ.
Sajna tesztelni nem tudom, nekem nincs hozzá műszerem. Az első akkupakk csere azért volt mert másfél év után a gyári szett a gyári töltővel úgy feldagadt, hogy alig lehetett kibányászni a helyéről. Volt itthon egy másik, alig használt pakk, csak át kellett szerelni, de ez is, szintén másfél év után ugyan úgy feldagadt. Ennél a két pakknál 6-7 órát is ment a töltő, de csak 3-4 km-t lehetett velük menni. Szóval másodjára is cserélve lett, de ekkor a boltban azt ajánlották, hogy vegyek hozzá egy új töltőt is, mert valószínű a régi túltölt, és ezért puffadnak fel. Így lett megvéve a most bent lévő Ritar pakk a saját Ritar töltőjével együtt! Ez a pakk most pont 2 éves és a fent említett hibát produkálja. Nem akkor mentünk vele amikor a töltöttség jelző nullára ment, itt félre értettél valamit. Teljes feltöltött jelzésnél indultunk el vele, de visszafelé, kb. 5 km után, már a töltöttség jelző lemerült állapotot mutatott és elkezdet rángatni. Ami, ha jól tudom a védelem miatt van, hogy ne merüljön túlságosan le az akku. Innentől kezdve tényleg pirosban volt a jelző, de szép lassan haza tudott vele döcögni a párom. Hogy miért nincs benne valami pontosabb védelem/jelzés??? Hát jó kérdés. Gondolom mert kínai. Én meg ennyire nem értek hozzá, hogy beműszerezzem. A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2019
"de szép lassan haza tudott vele döcögni a párom" - jól értettem akkor, elképzelhető, hogy az egyik akksit mélykisülésbe vittétek ezzel.
Nem értek hozzá, csak próbálok agyalni, hogy mi is lehet a probléma.
Ha van egy védelem a bicikli elektronikájában ami mélykisülés ellen véd (ezért kezdett el rángatni), akkor elméletileg nem okoztunk ezzel kárt. Nem tudom mennyire kényesek ezek a munka aksik, de egyszeri mélykisütésnél nem hiszem, hogy tönkre mennének. Azt is írtam, hogy hetek óta furán tölt a töltő (2-2 és fél óra után zöldre vált és kikapcsol). Szóval nem ezzel az 1 alkalommal tettük tönkre, hanem folyamatosan romlott az állapotuk, csak most bukott ki, hogy kb. 5 km már túl sok az aksiknak. Lehet igazad van és az egyik a 3 közül gyengélkedik, de ez ellen mit lehet tenni? A gyártóknak kellene esetleg egy olyan töltőt adni hozzá, ami 12V-al külön külön töltené és kapcsolná le a töltést! Amíg 36v-al egyszerre vannak töltve, addig a leggyengébb mindig hamarabb tönkre fog menni, és ez nem is észrevehető. Lehet hülyeség, de külön mindig kicserélni a leggyengébbet nem igazán éri meg. Pl. ha most kicserélek egyet lehet pár hónap után cserélni kell a másikat, aztán meg a 3.-at. És ez így menne folyamatosan. A szállítás jócskán megdrágítaná a költségeket, és a garancia is csak fél év lenne. De ez csak az én gondolkodás menetem, lehet nincs igazam. Na mindegy. Marad a szerelő, hogy mérje be az aksikat. Már előre látom, annyi lesz a megállapítása, hogy aksikat kell cserélni, de arra nem lesz válasz mitől is mehettek tönkre már többször is másfél két év után. Érdekesség még, hogy van egy régi biciklink is, amiben a gyári aksik 4 és fél évet bírtak. A használatot, a töltést meg úgy kompletten mindent ugyan úgy csinálunk, és az újabbnál még is tönkre mennek fele annyi idő alatt! A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2019
Az új akksik árából nem lehetne valami lithium ion pakkot a biciklibe rakni?
A töltéssel szerintem nem igazán foglalkoznak az ilyen gyártók, hiszen csak a garanciáig kell kibírnia, ami 2-3 év. Azt meg általában kibírják ezek az akksik. Nem hiszem, hogy lenne mélykisülés védelem a bicikliben. Az pénzbe kerül, plusz ahhoz minden akksiról külön kellene egy szál az elektronikához, ami nem hiszem, hogy van, plusz az ólmos akksikra nem szoktak vigyázni, nem annyira kényes, kivéve ha sorba van kötve 3 db A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2019
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem.... Ha a motor vezérlő megkapja a 36V-ot.Akkor a hall illetve a gázkar 5V-os+ kimeneten meg kéne jelennie a feszültségnek?Hogy,ha jó....
Azért abban sem lennék biztos, hogy ez az új töltő is megfelelően teszi a dolgát. Lehet, hogy nem tölt megfelelően és ezt az akksik eddig bírták. Egy 1500 Ft-os mutiméterrel könnyen tudnàd ellenőrizni egyenként az akksikat, esetleg kideríteni, hogy ha a háromból csak egy haldoklik és a töltőt is meg tudnád mérni.
Egyébként szerintem nem olyan nagy dolog összerakni egy töltőt, ami külön tölti az akksikat, az ára is hamar visszajönne.
Van bennük védelem, de nem külön aksikként. Szerintem csak azt nézi, hogy ne essen a fesz 31-32V alá. Ilyenkor letilt, de a visszatöltéstől megemelkedik a feszültség ami miatt ismét lehetne vele haladni. Ez miatt kezd el rángatni.
Már nézegettem a lithiumos pakkokat, ebből is a LiFePO4-et, de ezek még horribilis áron lennének. Kb. 110-140 ezer között, plusz a hozzá való töltő. Ráadásul ezek sem biztos, hogy sokkal többet kibírnának. Igaz, azt ígérik, hogy kb. 2-3 szor többet bírnak mint az ólmos, de hát az ólmosra is azt mondták, hogy 25 km-t el lehet egy töltéssel menni és 300 ciklust kibírnak. Aztán ennek a fele sem igaz. Őszintén megmondom, hogy ha olyan 50-60 ezerből kijönne egy lithiumos pakk, akkor nem gondolkodnék rajta, simán megvenném. Hátha jobban járok vele.
18650-es cellás pakkot lenne érdemes szerezni, de abból is könnyen talál az ember olyat, amiben a rengeteg sorbakapcsolt cellák között van gyengébb egység, így az fogja korlátozni a megtehető távot. Szerintem a lithium ion megbízhatóbb, mint az ólom akku, de cserébe veszélyesebb is. Viszont súlyban sokat tudnál spórolni!
Ebből vettem kettőt, volt egy 20%-os kuponom.
Azért értelmetlen,mert a kis tömeg nagyon kevés energiával vissza fékezhető, és egy fékezés ami pár másodpercig tart számold ki mennyi energia a visszatöltésben,és mennyivel drágább megépíteni..
Drága apukámnak építettem elektromos kerékpárt,(Egy hegyen lakik így felfelé sokat segít neki) és annyira élvezi, hogy azóta fejlesztgeti. pont az otthonról indulás miatt gondolta ő is,hogy lefelé kihasználhatná a töltés előnyeit, azonban a ráfordított pénz idő a mérései alapján 2-3% energiát spórol ezzel. tehát szerintem értelmetlen, bár kihívás van benne jócskán A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2019
A gazkart nem kell eltuntetni. Semmi nem tiltja a hasznalatat.
A lenyeg, hogy pedaltekeres nelkul ne inditsa el a kerekpart. Elso gondolatra a gazkar csak akkor kapjon tapfeszt ha a pedal forog.
Nagyobb feszultsegu akkuval/vezerlovel.
Milyen villaban hasznalod?
Sziasztok. Most vettem egy elektromos robogó( kerékpár ) 350 w 48 v 14 ah akksival. Ami kuka ( aksi ).
Úgy gondolom ha már aksikat kell venni megpróbálkoznák a lipo 3.7 v aksik rendszerbeállításával. Tudom sok akksi, bms, töltő és egyébb huncutság kell hozzà. Némi elektromos hozzáértés érdeklődés van bennem. Hogy kellene csinálmi, hogy nagyon ne menjen félre a dolog. Köszönöm.
A celláidat belső ellenállás és kapacitás szerint szépen sorba rendezni, és minden egyes sorosan kapcsolt csomag ugyanolyan tulajdonságú legyen. A cellák közül ki kellene még válogatni a nagy önkisüléssel rendelkezőket. Az egészet pedig úgy összerakni, hogy később könnyen ki lehessen a cellákat akár egyesével is cserélni.
BMS jó lenne, ha tudna minimum 100mA kiegyenlítő áramot. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2019
Vettem egy elektromos robogót, nagyon sokat fogyaszt, kinéztem egy szinuszos meghajtást:
BLDC sine wave Esetleg valaki tudna egy bevált motor drivert, illetve nincsen linkem a konfigurációs szoftverhez sem.
Sziasztok !
Megpusztult controller helyett vettem másikat, PAS szenzort és a kormányra vezérlőt. Néhány csatlakozó kivételével, nem tudom a vezetékek funkcióját. Megköszönném, ha valaki, aki ismeri, tudna segíteni a Controller bekötési rajzával. Köszönettel
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2288549.html#2288549
Talán igy el megy.
Sziasztok
A segitségeteket szeretném kérni. Van egy 24V-os 3fázisú kis e-kerékpárom. 16"-os,osszescukható. Eredetileg pedelec vezérlésű, de átt szeretném gázkarosra állitani. Megoldható? Ha tudtok segíteni előre is megköszönöm. Üdv.: László
Sziasztok.Valaki tudja, hogy mi a szerepe pontosan a bldc vezérlőn levő "low brake"és a "high brake " közt?
Vagyis mire szolgál e két csatlakozó pontosan?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |