Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok. Köszönöm tanácsaitokat, a következő dolgot csináltam. Ha9pi.feri rajza alapján bekötöttem a motort(ez ugyan az mint amit én is kötöttem először). De a forgórészt megfordítottam a tekercsben(VIM javaslata szerint)
A motor fordítva forog! Ami nekem már jó. Ha9pi.feri kérte, hogy ismételten mérjem meg a tekercsek ellenállását: A kondenzátor melletti kapocspontok között 21 ohm A fekete és a bejövő feszültségi pont között 17 ohm A fő tekercs 4,8 ohm Visszatérve a motor áttekerésére: A papírdobozban ott volt a motor kezelési utasítás és garancia papírja is rajta a motor gyári számával! A motor festése és csavarjainak felülete sérülés és karcmentesnek tűntek. Ezért bátorkodtam újként megvásárolni. Mérni az áramerősséget csak a jövő hét közepén tudom mert akkor leszek ismét a közelében. A morgás meg vsz azért van mert csak az egyik csapágyak cseréltem a másikat csak zsíroztam. Szerdán ismét cserélem a csapágyat és újra beindúl a projekt.
Üdv! A mért értékek jók ehhez a bekötéshez. Sajnos ennek a motornak nem lehet elektromosan megváltoztatni a forgásirányát, csak így. A relé gondolom elenged, majd terheléskor kell még odafigyelni! Ha nem melegszik nyugodtan lehet így használni. Egy rongyot tegyél a motor alá nem fog morogni.
Köszönöm segítségedet, minden remekül működik!
Üdvözletem mindenkinek.
Sajnos egy Imi motor problémával jöttem. Van egy OZF 80c 4KD mocim ami szerintem rendellenesen melegszik. 1 talicskás betonkeverőre vettük, előéletéről nem tudunk semmit. A keverő alig használt, a motort újra csapágyaztuk Nyáron a melegben 10 perc után már kézzel alig fogható volt, sőt konkrétan a kapocs doboz is sütött (alu). Tegnapelőtt is használtuk 2 keverés után már elég meleg volt de ugye a környezeti hőmérséklet is kevesebb mostanság. Nyáron sajnos még hátul nem volt fent terelőlemez(anélkül vettük) a ventilátornál, meg talán (kisebb eggyel) ozf71 ventilátor lehet rajta (tényleg ventit lehet venni rávalót?). Mindhárom lapát meg is van. Először rosszul volt bekötve (segédfázis fázisnak, fázis meg segédnek. Jelenleg jól van kötve, tegnapelőtt is már így ment. A motorból zöld vezeték meg fekete vezeték jön ki. Jelenleg a zöld van a fázison, fekete vezetéken a kondenzátorok. A gyári kondenzátorok vannak rajta. 2x16 mF. Multival mért értékei 15mF mindkettő. Viszont hátha alapon vettem rá új 2db 16mf üzemi kondit, de nem változott semmi A 2 tekercs 5,5ohm körül vannak (nem emlékszem pontosan) Amúgy szépen dolgozik, rakottan is könnyen indul, lefogni sem tudom a keverőt, csak sajna zavar a melegedés. Még egy két dolgot lehet ki kéne próbálnom. Kondi nélkül kipróbálni? Bár üzemi kondis motort nem célszerű. Esetleg 1 kondval, tehát 16mF tesztelni? Vagy vajon át lehet tekercselve? Ma még mérek "üresjárati" (keverő rajta marad függőlegen álláson üresen) ampert mérni. Van is viszonyítási alapom. Igaz Miha-s indítós 750es régi imi moci ami 3,8A val dolgozik terheletlenül (6,2A-s) meg egy másik talán jobb viszonyítási alap egy nagy testvér 1500w-os dupla üzemi kondis.
Annyit elfelejtettem hogy 750es (5A) motorról van szó fentebb, az előbb teszteltem egy ozf 80c 4kd 1100wattosat, ami üresjáratban 3,5A-val dolgozik kb, kompresszort hajtva kisebb nyomáson felment 4 Amperra.
Reggel nem jól írtam. Az 1100 moci 2kd-s
Mértem üres betonkeverővel "üresjárati" ampert lakatfogóval másfél méterre a mocitól (ne zavarjon) Kondik nélkül: 5,6A 1 kondival: 4,4A 2 kondival: 3,2A 3 kondival: 2,7A 4 kondival: 3,2A Mind a 4 kondi 16mF-es, még próbálkozhatnék mosógép kondikkal asszem azok 8 meg variálás szempontból van 25ösöm is Sima 220as motornál is "játszik" ahol a legkevesebb az össz amper üresjáratban az az ideális kapacitása a kondinak s a motornak is a legjobb ?
Üresjárásban a legkisebb áram a legjobb. A terheléses, üzemi kondis állapotot is mérd meg.
Közben én is olvasgattam és ahogy írod tervezem a terheléses mérést, rákészülök kondikkal (vezeték/saruzás)
Bár furcsállom hogy a gyári érték 32 Mf nekem meg 48 Mf jobbnak tűnik így elsőre. Áttekercselés gyanús a moci?
Szia! A régebbi sorozathoz tartozik ez a típus de jobb lett volna ha pontosan ideírod a típusszámot. A lényeg, hogy a katalógus szerint is 2X20µF 400V-os kondenzátor van hozzá írva (80c2kd). Az általad összerakott érték az hogy jön ki 48µF-ra ha 4db 16µF-t kötsz össze? Talán érték csökkent némelyik kondenzátor?
Nem-nem-nem bezavartalak, azt csak összehasonlításnak írtam, mértem is ampert annál tegnap reggel.
A problémás moci 750es OZF 80c 4KD, amin eredetileg 2x16 Mf kondi van (IMI szervízkönyv szerint is) Igen ahogy fentebb írtam villanymocinál 4 kondi van mert vettem 2 új 16 mf-et ami lóg mellette. Az eredeti kondi asszem mérés alapján 14,3 meg 15 mF, tehát vagy vesztett már egy kicsit vagy még az 5-10% hibahatárnál vagyunk. Tehát üresjáratban 2 új meg egy gyári volt bekötve és úgy adta a legkisebb értéket. Ma lehet nem csinálom meg az eső miatt a terheléses tesztet. (1 taliga sóder)
Ez az a moci
https://img.jofogas.hu/hdimages/Villanymotorok_eladok_5000_Ft_tol_7...80.jpg Érdekesség hogy a kondik 1-1 szálja üres pontra ment, tehát nem üzemeltek vételkor. Vételkor elindulni meg elindult mindig a száraz csapágy miatt. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2019
VIM Most nézlek. Kicsi a világ! Szomszéd faluból vagyok
Lehet, hogy ismersz is ... Most akkor mi a helyzet? Hogy indult a motor? Állandó üzemi kondenzátoros volna a KD típus de azt mondod, hogy:
Idézet: „hogy a kondik 1-1 szálja üres pontra ment, tehát nem üzemeltek vételkor. Vételkor elindulni meg elindult”
Most megy a moci, teszi a dolgát ahogy kell de szerintem rendellenesen melegszik. 1 talicskás keverőre vettük de két keverés után már meleg a motor. 3. után meg már a kapocsdoboz is süt, igaz ez augusztusban volt így. 750wattnak 1 talicskás betonkeverőt, vígan kéne vinnie szerintem melegedés nélkül.
Mennyi az üzemi árama azt mérted már? Az üzemi áram max. 5A lehetne.
Azt akarom majd letesztelni csak hát az időjárás... Holnap betonozás van tervezve épp.
No ma jutottam el a mérésig. Kicsit meglepődtem. Terhelve 1 talicskával 3,2-3,5 ampert evett a lakatfogó szerint. Érdekes talán 3 kondival (16os) evett kevesebbet, de lényegtelen is mert 3,5 messze van az 5től. Ma normál meleg volt a moci sok keverés után is (2 kondival ment ma)
Segítséget szeretnék kérni. Adott egy régi IMI 140W-os mosógépmotor (szögletes dobozú, keverőlapátos mosógépből származik). Indítása: relés/ellenállásos. Az a kérdésem, hogy az indító relét/ellenállást lehet-e helyettesíteni kondenzátorral. Legkényelmesebb lenne számomra állandó üzemű kondenzátort alkalmazni. Ha lehet, kb mekkora kondenzátor kellene?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Sziasztok!
Vettem egy villanymotort, ami szépen elindul, felpörög. Ami fura benne, hogy kicsit erőtlen. Ha leveszem róla a kondit, akkor még erőtlenebbül indul. Húsdarálóra szeretném rátolni, 750 W-nak elégnek kell lennie hozzá. De elinduláskor nem ártana, ha lenne benne erő. A leírtak alapján szerintem indítókondi az ami be van kötve, de mondták azt is, hogy üzemi kondi lehet. A rákötött kondi 18 mikrofarádos. Azt mondta egy nálam jobban értő hozzá, hogy üzemi kondinak pont méret (ennél többen nem értett hozzá). Az lehet a gond, hogy kicsi az indítókondim? Ha igen, akkor kb. mekkorát tegyek rá? Csatolok két képet a jobb megértés érdekében. Köszönöm előre is! A hozzászólás módosítva: Szept 29, 2019
750 watt csak 3 fázison lenne meg (mindkét feszültségen)
Azért erőlen mert 1 fázisról szeretnék működtetni. Ez természetes, asszem AZT HISZEM 2/3 lesz az ereje ilyenkor, nyomaték meg még kisebb. A 18 mF es kondi valszeg VALÓSZÍNŰLEG üzemi kondi, mert kicsi az értéke. Indító kondik feszértéke 270-330 környéke, állandó kondinak 400-450V..... Egy álltalány szám a 100 wattonként 5mF , de én nem vagyok "híve" az ilyen mociknak. venni kell sima 220ast. Kondi nélkül ha elindul a csapágyakra is nézz rá mert nagy esély szárazon futnak Most vettem észre hogy a képen rajta van a kondi, üzemi lesz az Elvétetted a házszámot, ez nem chat! A hozzászólás módosítva: Szept 30, 2019
Moderátor által szerkesztve
Köszönöm Bkrisz!
Olyan kérdésem van még, hogy indító kondit tudok-e rá tenni. Ha igen, akkor hová kössem be? Indítókondi 270-330 V, 36(+) mF, ha jó értem. Jó, hogy mondod a csapágyakat!
Tehetsz rá indító kondid ugyan oda mint az üzemi.(nyomógombon keresztül) 380/220 motornál sosem csináltam indítósra, talán 70mF/kw arány tudok, de kérdés az ha üzemi is van akkor azt szerintem le is kell vonni az értékét. Feltétlen nézd üzemi kondinál terhelés alatt a melegedést.
A múltkor elfelejtettem mondani, hogy hol lehet kapni Szolnokon mindenféle villanymotor alkatrészt, nem sorolnám fajtánként de valóban nagy a választék mindenből. A meki mellett lévő őemvé kút melletti Dráva utca vége a Csokonaira fut ki és a sarkon találod meg.
Köszi, abba még nem jártam csak a melletti csavar boltba.
Amúgy nem tudjátok véletlen hogy a CZ imi motoroknak mit jelent a C betű? Van belőle 1 meg 3 fázusú is. (imi szervizkönyvben nincs benne 1964-1990 között gyártott, „Általános rendeltetésű” motorsor ) Azért kérdem mert sokszor találkozok fent a neten s elég hasonlóak az OZ-kal.
Magától értetődik ha ránézel egy sorozatra, hogy a betűjelekkel a teljesítményre utalnak. A kis betűk általában 1LE-ig használatosak a nagybetűk meg ez felett. A "C" az már 1100W-on felüli teljesítményt jelölne ..... nincs jelentősége.
Nem arra gondolok. Te a szám utáni betűre gondolsz.(és az igaz is amit írsz) Én a legelső betűre gondolok.
pl.: https://img.jofogas.hu/hdimages/550_W_IMI_motor_915761509568859.jpg
Forumról példa:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=21970
Erre nem igen tudok konkrét választ adni hacsak nem azt, hogy az volt a régi jelölés a külső felületi hűtésű elnevezésre és fázisok jelölésére. Az újabbak azok "O" és "H" jelölésűek.
Fázisfüggetlen lehet mert van CZ-s motor 380/220 is A "Z" betű gondolom mint az OZ/HZ-nál zártat jelent.
Akkor szerinted a CZ-sek öregebb mocik mint az OZ-sek?
Sziasztok
Imi szervizkönyvben olvastam egy olyat, hogyha az adattábla nincs is meg, akkor is lehet tudni a motor pontos típusát mert az alutestben (valahová/bárhová) van beütve egy 4jegyű szám. Van valakinek infója erről, esetleg táblázata? Elég sokszor le van kopva. Ma is vettem egy motort, itthon derült ki hogy teljesen egyforma egy másikkal ami már réges-rég meg van. Ha nincs ilyen akkor tervezek egy ilyet csinálni, viszonylag sok motorom van, de örülnék ha más segítene adattábla házszám kombóval. A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |