Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Erősítő hídalása - teljesítmény összekapcsolás
Témaindító: rwtop, idő: Máj 9, 2006
Témakörök:
Ha tudna valaki segéteni,hogyan tudn´Äk MOS-Fet tranzistorral teljesítményt összegezni az írjon.Az erősítő 2x250W.És nemtudom megoldani hogy kapcsoljam össze a kimeneteket.Szóval írjatok!!!50Pont ai jó ötletet küld!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ha jól értelmezem akkor arra akarsz kilyukadni hogy neked 1x500W kellene! Milyen erősítő ez? Autóba való?
Ha alapból nincs benne ilyen funkció, akkor szerintem nem ajánlott, mert könnyen előfordulhat hogy már eleve hidalt belülről, és nem bírná a hidalást. Vagy csak szimplán nem bírná el a 2ohmos terhelést.
Pontosan így van!
1000000%-ra bírni fogja!!!
Mert egy uganijen SSX474 2x250W
erosito bírja meg az egy fokkal jobb erosito mint az enyim,cak abban VAN 1db Mos Fet tranyó!!
Csak megsúgom neked hogy az ilyen erölkodők csak MOSFET tarnyóval mennek és nem 1db van bennük hanem kb20.
Biztos hogy ez a típusa? SSX474 mert nem találtam a neten semmit se róla.
Milyen erősítők ezek? Pontos tipust! Google semmit nem dobott ki. Egyébként a "SSX474" az gyárilag hidalható?
Szia!
Ha nem hidalt, akkor párhuzamosíthatod, de csak 2ohm-ra lesz jó(mármint dupla teljesítmény). v. hídba, de akkor csak 8ohmra lesz jó. Ha hidalt, akkor párhuzamosíthatod, és 2ohmra lesz jó. ...és kb 450W-os lesz. hidaltat hidalni nincs értelme..nem is lehet.
Nem biztos hogy ez a tipusa.lehet hogy tévedtem.AZ biztos hogy ssx.írj valami érdekesebbet!!!
Én úgy tudtam hogy nem lehet párhuzamosan kötni végfokokat, mivel nincs 2tökéletesen egyforma végfok, és így az egyik terhelné a másikat
Vász háben zí kutykuruty?
Ha van két erősítőd, sima nem hidalt meg semmi. akkor azt hídba kötöd és akkor minimálisan 2 Ohmot tudsz rákötni. Párhuzamosításról még nem is hallotam....
Szerintem úgy gondolta hogyha az elemeket lehet párhuzamosan kötni, akkor biztos az erősítőket is...
SSX125.2
125Wx2 RMS @ 4 Ohms 250Wx2 RMS @ 2 Ohms 500Wx1 RMS @ 4 Ohms SSX250.2 250Wx2 RMS @ 4 Ohms 500Wx2 RMS @ 2 Ohms 1000Wx1 RMS @ 4 Ohms SSX75.4 75Wx4 RMS @ 4 Ohms 150Wx4 RMS @ 2 Ohms 300Wx2 RMS @ 4 Ohms SSXD750.1 375Wx1 RMS @ 4 Ohms 750Wx1 RMS @ 2 Ohms SSXD1500.1 750Wx1 RMS @ 4 Ohms 1500Wx1 RMS @ 2 Ohms Nah nagynehezen találtam. akkor ezek közül melyikről is van szó?
Így:
1. beállítod a 2 erősítő erősítését pontosan egyformára(amennyire csak tudod) 2. megállapítod, hogy a csatonánkénti 2-2 drótot, hogyan kösd majd össze....itt az a lényeg, hogy azonos fázisban legyenek! 3. egy-egy szálat összekötsz a 2 kimenetről (ez a pont lesz az új hanfalkimenet egyik pontja) 4. a másik 2 szálat egy -egy ellenálláson keresztül kötöd össze, és ahol a 2 ellenállás találkozik, az lesz az új kimenet 2. pontja. Az ellenállás 0,1ohm és 0,5 ohm között szokott lenni, gondolom 2ohm-os hangfal esetén a 0,5ohm nem lesz szerencsés, tehát minél kisebb legyen.
Persze gerjedés veszély is van, meg az se jó ha egymásra dolgoznak,ez mind azt mondja legyen a 2 ellenállás nagy, a teljesítményigény meg azt, hogy legyen kicsi.
Valami középutat kell kikísérletezni.
Csinálj képet belsejéről lécci és ted fel az oldalamra ! Amugy tuti nem szól 250w ot
www.amps.fw.hu Párhuzamosítás szerintem értelmetlen esetedben, mert nincs 1 ohmos hangszorod gondolom, mert akor érne valamit , bekötve terhelné oldalakat 2-2omra.Lemaradt a híd kapcsolo egyébbként?Nem lehet h alapból fázis fordítós?Nincsenek a hangszoro kimeneteknél több +- jel egymás altt vagy bridga felirat? Van olyan erősítő ami kapcsolós(mono-Stereo,azaz híd-stereo)és van ami nem kapcsolos mindig híd ha ugy kötöd.
Még a quad is megjelent valamelyik rádiotechnikában párhuzamosan..( Azt lenne jó előkeríteni, ha valakinek megvan..).
..nem 1ohmos kellen hanem 2ohmos. ..bár nem tudom, hogy olyat lehet-e kapni.. de még azt sem, hogy 250W-tól hogy nem ugrik ki valaki az autóból ) (..vagy akár 100W-tól..)
Azt ne felejtsük el, hogy ha nem is hidalt a 2 végfok, akkor az kevés, hogy a hangszórót a 2 kimenet közé köti. Mivel gyárilag nincs a híd módra felkészítve, ezért nincs fázisfordítási lehetőség a bemenetnél, anélkül pedig nem megy...
Tehát a feltételek: - a két végfok ne legyen gyárilag híd üzemű (a "-" kivezetéseknek a testnek kell lenniük) - a gyárilag megadott minimális terhelés duplájával lehet csak terhelni (ha 4ohm-os, akkor csak 8ohm-mal) - a bemenetnél az egyik oldal jelét fázisfordítani kell (ezt vagy egy saját kis áramkörrel oldod meg, vagy mivel autóba kell, a fejegység végfokáról csinálsz vonal kimenetet pár passzív alkatrésszel úgy, hogy ott már az egyik oldalról a fázisfordított jelet veszed le, abból indultam ki, hogy a fejegység ebben az évezredben készült és így hidalt a végfoka "amikre azt hazudják, hogy 4*4xW") Üdv Inhouse
Helló!
A hidalás pontosan akkor mi is? Ha jól értem, bármien 2 végfokot lehet hidalni, csak az egyikre invertált jelet kell adni, míg a másikra simát? És kész? ennyi? Aztán a végfokok kimenetei közé megy a hsz...
Igen, de ha eddig 4ohmot bírt a 2 db egyforma! erősítő, akkor most csak 8ohmos hangszóróval szabad terhelni.
Üdv Inhouse
Sziasztok megosztom a tapasztalatomat szal az egyik szilveszteri bulin megjáccottam azt h áthidalom az erölködőt a nagyobb teljesítményért nem jött össze pedig a kapcsrajzon nem volt semmiféle olyasmi ami megakadályozta volna a dolgot lényeg a lényeg h elfüstölt szal én ugy töntöttem h inkább 2szer Xwatt mint 1szer Y
Akkor ott te valamit elrontottál...
Mint olvashattad, vannak feltételek ahhoz, hogy ez így működjön. Vagy ezek közül nem stimmelt valami, vagy elkötöttél valamit, egyáltalán milyen fázisfordítást alkalmaztál? Üdv Inhouse
Háátá ha egy szilveszteri buliról van szó akkor inni kel jah és rég is volt szóval már nem tudom h hogy is csináltam...
Hogyan lehetne "TDA 2003"-as végfok IC-t hídba kapcsolni egy-tápfeszes ellátással?
Tápfeszültség gépkocsi 12V. Segítséget előre is köszönöm! Üdv! Attila
Némely gyártó beteszi az adatlapba is...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |