Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Automatán bekapcsoló autós kamera
Lapozás: OK   1 / 1
(#) pista40 hozzászólása Okt 10, 2019 /
 
Sziasztok!
Lehet hogy már létező/megválaszolt dologra kérdezek, de én nem találtam ilyesmit.
Menetrögzítő kamerát szeretnék rakni az autómba, ami már az előzőbe is benn volt, ott úgy oldottam meg a kapcsolását, hogy a tompított fényszóró ágára bekötöttem egy 12/5V usb átalakítót, mert ott csak akkor volt fesz ha már rajtvolt a gyújtás, így ha leállítottam a kocsit, automatán kikapcsolt a kamera. Ez az autót nem akarom ennyire megbontani hogy körbevezessem a vezetéket, meg a műszerfalat se akarom szétbombázni max a szélvédőnél lévő utastér világítást, mert úgyis ahhoz lesz a kamera a legközelebb. Mivel ott csak közvetlen 12v van ezért egy olyan kapcsolást keresek amivel megoldható, hogy pl. egy relé csak akkor húzzon be ha 14V fölött van a feszültség, tehát ha leállítom a motort akkor kapcsoljon ki. A relé után meg már simán beköthető a 12/5V usb-s átalakító. Gondoltam olyanra, hogy ledes akkuőr kapcsolást csinálok és a megfelelő led helyére egy tranzisztort ami tudná kapcsolgatni a 12V-os relét, de több helyen írták, hogy nem olyan pontosak ezek a kapcsolások. Áramkört építettem már sokat, tudok hozzá nyákot is gyártani. Valakinek van hozzá használható ötlete?
Köszi
(#) bbalazs_ válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
És ha megkapja a feszt, akkor rögtön működni kezd, ha meg elveszed a tápot, akkor leáll és ez nem okoz zavart a működésében?
(#) szsrobert hozzászólása Okt 10, 2019 /
 
Ha fenyszorora valtottal elvette a tapot?
Ha leallitod a motort automatikusan kikapcsolt? Allo motornal is kell neha a kamerafelvetel.
En szivargyujtorol hasznalom a kamerakat, meg lehet oldani kapcsoloval is. Nem felejted veletlen bekapcsolva, vilagitanak a tapok ledjei.
(#) pista40 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Van benne egy akksi, de lehet hogy inkább csak kondenzátor. Amikor leállítottam a motort és megszűnt a tápellátása, akkor még ment kb 10 másodpercig és utána kapcsolt le. Abba a 10 másodpercbe leállította a felvételt és mentette. 2 éve használom és minden felvétel és a kamera is hibátlan.
(#) koanla válasza bbalazs_ hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Kell neki kis idő, míg elindul, de nem sok. Pár másodperc körül. de gondolom, ez kamerafüggő is.
Lekapcsolásnál meg az van, hogy a rosszabbakban, akku, a jobbakban pedig kondenzátor van. Amikor elmegy a táp, a kamera még lezárja a felvételt a maradék energiából, szóval a lekapcsolás se gond.
Nálam az szokta megzavarni, ha többször gyors egymásutánban van ki- és bekapcsolva. Azt az én típusom valamiért nem szereti (vagy a memóriakártya?). Amikor egy ilyen megzavarja (mert ez sem mindig ám), akkor formázhatom a kártyát megint, hogy ismét tudjon rögzíteni.
(#) pista40 válasza szsrobert hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ez a megoldás teljesen ki van zárva! Nem akarok össze vissza lógó vezetékeket és kihúzogatni a szivargyújtót. Nem baj ha álló motornál nem megy a felvétel. 2éve használtam így a másik kocsiba és teljesen megfelelt nekem. Nekem csak egy kapcsolás kell ami 14V fölött behúz egy relét és kész.
(#) koanla válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Sajnos azt írod, hogy nem akarsz belemászni, szóval az ötletem inkább csak ötlet marad, nem pedig tanács, de azért leírom.
Szóval ami jó tipp lehet, hogy gerjesztésről hozol feszültséget és akkor nem kell értéket figyelni. Az elvileg akkor van, amikor már jár a motor. De a mostani autókban arra rákötni már művészet lehet jobbára. Nálam szivargyújtó biztosítékjára vannak téve, az bevált. De valóban, attól egy fokkal jobb, ha csak járó motornál megy.
(#) koanla válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
A szivargyújtó biztosítákjára rá tudod kötni ilyennel is és továbbra sem kell vezetékekkel szenvedni az utastérben és egyébként a szivargyújtó is használható marad. De ezzel a megoldással bármelyik biztosítékra rá tudod kötni, ha más bajod is volna a szivargyújtóval, szóval...
(#) pista40 válasza koanla hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ebbe az autóba is van bőven olyan áramkör ami csak járó motornál kap feszt, de ezt nem akarom megbontani. Az előző autóm egy mk1-es focus volt, az is szép állapotba volt, de simán szétkaptam ha arról volt szó. Most vettem egy Mk4-es mondeot és olyan gyönyörű állapotba van egy apró karc vagy kopás sincs rajta, hogy nem akarom szétszedni és a műszerfalba berhelni, de kéne a kamera.
(#) pista40 válasza koanla hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
És ez milyen készülék tettszik lenni?
Hogyan keressem?
(#) koanla válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Van egy rahedli ilyen, én magamnak kínából rendeltem a tápot, ilyen biztosítéktáblás cuccot meg a Conrad-tól. De ilyesmit bárhol tudsz keresni, tényleg csak ízlés kérdése.
Linkelek azért egy olyat, amiből ki tudsz indulni. Ez Amazon-ról van, de megnézheted akár a Gearbest-en is. "dashcam hardwire kit" lehet a keresőszó, ha néznél másikat.
https://www.amazon.com/Hardwire-Dashcam-Plozoe-Installation-Tool%EF...XJD8W1
(#) koanla válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Szerintem mondjuk műszerfalat nem kell berhelni egyáltalán. Nekem volt több autóban is már; a vezetékeket el lehet vezetni a kárpit alatt szépen és jóidő. Az ajtók mentén a kéder alá is be tudod fűzni szépen, szóval megy ez nagyobb megbontás nélkül is. Ja, és nálam ragasztva van, a tapadókorongos szerencsétlenkedés nekem nem vált be már anno a PNA-kkal sem, szóval azokat igyekszem kerülni.
(#) pista40 válasza koanla hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Ez ahogy látom még mindig csak egy sima 5V-os feszültség stabilizátor, a bekapcsolást nem oldja meg, csak tápot ad a kamerának.
(#) pista40 válasza koanla hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Köszi, de nem kell győzködni, nem akarok vezetéket fűzködni, se gumikáderbe, se sehol. Egy kapcsolást keresek ami 14V fölött behúz egy relét. Az 5V meg már adott az se kell.
(#) proba válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Némi faragással itt biztosan találsz kapcsolást: Bővebben: Link.
Ami kérdéses az aku mikor fog alapban 14V alá esni folyamatosan. Ezt a módszert nem igazán tartom megbízhatónak. ( bár jobbat sem tudok.) Mindjárt az utolsó is jó lehet, csak a bemenetre is kell egy poti, ami a 14V ot a kérdéses tartományba leviszi.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
(#) proli007 válasza pista40 hozzászólására (») Okt 10, 2019 /
 
Hello! Ha csak rajz kell, tessék. De az kevés, hogy 14V felett húzzon be egy relé. Mert a kérdés, hogy mikor ejtsen el. Mert az aski "puffereli" a feszültséget és később esik csökken. Valamint gond lehet az is, mikor a kameratáp bekapcsol, vissza esik a feszültség a drótokon. De a trimmerrel lehet beállítani a meghúzási feszültséget, a hiszterézist pedig az R5 értékével. Mint jelenleg láthatod, ez kb. 1V körül van.
(#) hg6dab válasza pista40 hozzászólására (») Okt 11, 2019 /
 
Van létező megoldás, vagy megépíted proli007 által ajánlott kapcsolást. Utóbbi előnye, hogy egyrészt sokkal olcsóbb, másrészt tudod korrigálni a ki-be kapcsolást.
(#) mraulajos hozzászólása Jún 2, 2020 /
 
Hali!
Van a mellékletben szereplő kamerám. Hogy tudom a pontos időt/dátumot beállítani. Nem tudom van e saját táplálása. (elem/akku) Esetleg ez akkor lehetséges, ha van külső GPS antennám? Bocs ha rossz helyen írok!
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem