Fórum témák
» Több friss téma |
Igaz, a 2 és 4-es szokott a földre menni az lm386-nál.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Én általában a gyári adatlapokról szoktam tájékozódni. Meglehet így is működik, de a korrekt mód az adatlapi ajánlás. Ha meg netán mégse, akkor jön a siránkozás.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Nem, de többször néztem ezt a rajzot. Érdekes megoldások vannak benne. NF erősítő, reflex is és regeneratív is. Most épp megpróbálok tranzisztoros 3V erősítőt csinálni, ami keveset fogyaszt, olcsó érzékeny. Majdnem megvan, vagyis már rég működik csak még finomítok a hangminőség miatt. Ilyenek lesznek a kísérleti készülékeimbe. Az eredeti rajzok torzítottak.
Ez biztos nem torzit,1,5 wattot ad ki, 3 volton és 10 ft darabja legaláb is Romániában,hidkapcsolásban 2 ab osztályú erősitő,ez a legegyszerűb.
Bővebben: Link
Most nézem nálunk nincs, én TDA2822-őt akartam venni, mondtak hogy van, vagyis létezik de nekik nincs. Így marad ez a megoldás. Egész jól alakul, meg nem tudom miért csináltam még egy detektoros rádiót. Valamije úgy éreztem kell még egyet építeni
Valaki kidobot egy hibás hordozható bluetooth hangfalat,abból óvatosan kifürészeltem a HF erősitőt ,visskötöttem a hangszórót és az akkut amit még újra is lehet tölteni telefon töltővel,még tettem hozzá egy potit és meg van a kisérleti erősitő.
Van egy csomó PC hangszóróm csak nincs szívem szétszedni őket. Van ami 3 ceruzaelemmel megy.
Jó hogy felhoztátok az aktív hangszóró témát!
Nekem van két hangszóróm, melyek jók kísérleti rádióhoz, az áramellátással vannak gondok, mert ha hálózatról táplálom, az brum-ot visz be. Az egyik hangszóró belső trafója régebben leégett, ezért ezt dugasztápról tápláltam. Később ehhez kötöttem Usb powerbankot ami 5 v-al jó hanggal, ráadásul zavarmentesen üzemel. Egy gond, hogy ez időnként kikapcsolja magát, a powerbank a csekély fogyasztás miatt. Próbáltam másik powerbankot is, de az nagyon zajossá tette a hangot. Elemeket nem szívesen használnék, a NiMh akku pedig magától lemerül. Nem szívesen töltögetnék 4-et. 1-2 -t már esetleg igen, ezért készítettem egy invertert, de rossz hatásfokkal üzemelt. Egy Joule Thief volt, amiből levezettem az áramot. Működött, de a hatásfok nagyon rossz volt. 20% alatti. https://www.instructables.com/id/Joule-Thief-Low-Voltage-Battery-Charger/ Igaz itt a kimeneti feszültség nem szabályozott(pontosan), de a hangszóróm 3-12 V között nem károsodik. A 3 V kicsit kevés, 5 V már nagyon jó. Van egy tönkrement elektronikájú powerbankom is, amibe a Li akku még jó. Arra gondoltam használhatnék 1 Li akkut+1 NiMh-t sorosan, akkor elég lenne a feszültség.
Ha a hálőzati táp klasszikus trafóval van,akkor nagyon egyszerű megoldani a brummot,a diodahid minden diodájára köss párhuzamosan ege egy 1 nf-os kondit ,ha 2 diodás két szekunderes akkor mind a két diodaval párhzamosan és a brumm eltűnik.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2019
Érdekes ötlet, a diódahíd a dugasztápban van, de megpróbálhatnám váltakozó
áramú dugasztáppal, + saját diódahíd.
Greatz +konditól búg? a középsuliba építettünk bele zenert meg tranzisztort is. Sőt volt potenciométer mert kelet változtatni is. KB ilyen egy minimalista rajz.
A diódahídon a kondik a keresztmodulációt szüntetik meg. Van, mikor kell mind a négy, van mikor elég egyre, kettőre.
Nem érdekes ötlet ... ha megnézel régebbi korokban gyártott rádiók/műszerek hálózati tápegység részeit, amikor még nem spórolták ki az anyagot akkor ott van minden diódán a nanós kondi.
A Távol-keleti rádiós magnókban általában egy 20nF-os kondikat alkalmaztak az egyenirányító diódákkal párhuzamosan kötve.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2019
Az értéke nem kritikus, 1 - 10 nF között szokásos, a nagyobb értékűek több rétegűek, a veszteségi ellenállásuk (frekvencia függő) is nagyobb.
bigrobi A rajzodon egy nagyon egyszerű szűrőkapcsolás látható, szokás volt alkalmazni pl. több bemenetű erősítőbe beépített mikrofon, és mágneses pick up erősítő tápjának szűrésére. A keresztmoduláció viszont olyan állatfaj, amit ha nem szüntetsz meg a keletkezés helyén, a továbbiakban nagyon nehéz boldogulni vele. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2019
Köszönöm a válaszaitokat !
A diódahidra kondikat kötő módszert nem ismertem, de ki fogom próbálni, akkor nem kéne akkukkal bajlódni. Ha a 230V-os lámpát bedugom, ami az asztalomon van, már az megzavarja sok konstrukcióm működését. Váltakozó áramú dugasztáp után jönne diódahíd, kondenzátorokkal, majd valamilyen szűrés, és a kész egyenáramot vezetném fel, az asztalra a hangszóróhoz. Erre koax-ot használnék, aminek a palástja lenne a mínusz, amit földelnék is. Idézet: „Ha a 230V-os lámpát bedugom, ami az asztalomon van, már az megzavarja sok konstrukcióm működését.” Akkor abban az áramkörben földhurok van. Nem mindig teljeskörű, lehet lokális is. Fontos dolog, hogy a bemenetek körül a lehető legrövidebb bekötések legyenek.
A lámpában van földhurok, vagy az én általam csinált áramkörben?
Gondolom, nem a lámpádat zavarja az általad épített áramkör.
A lámpa bekapcsolásakor bizony keletkezik egy kis "tüske" a hidegellenállás miatt pl. ami megzavarhatja az áramköröd működését. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2019
Nem kellett bekapcsolni, elég volt bedugni is. Ekkor már jön a 4066 mixeres egyszerű DC
vevőből a brum, vagy legalábbis torzul a hangzása. A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2019
Moderátor által szerkesztve
Minden vezetékdarab egyben antenna is! Ez vesz is, és ad is, egyszerre! Attól függően hová csatlakozik(most éppen a hálózatra), a hálózati zavarokat vezetni és sugározni fogja, valamint a szórt kapacitásán át, és induktivitásán át a közeli érzékenyebb eszközökre hat(hat)ni fog...
A PC-m zavarja a vételt, anyámnál a DVB-t ami nálam zavart okoz. HA kikapcsolom a PC-jobb ha kikapcsolom a hosszabbítón az áramból még jobb. Zavar van sok nálam is.Főleg ha a földelést is kell használnom Kint az udvaron vízcsap +ruhaszárító acél, ott megy zavar nélkül.
Minden sugárzott zavar (nem csak a zavaré, a hasznos jelé is) térerőssége a távolság négyzetével arányosan csökken. Az udvaron a zavar térerőssége a vevőd érzékenységi szintje alá csökken, ezért nem észleled.
Csak sima lámpa, igaz ledes, de ha nincs felkapcsolva, akkor is kifejti
a hatását. Szerintem az elektrosztatikus tér révén.(Megjelenik a nem folyó, de jelenlevő 230 talán 400v feszültség?)(Nem tudom, mennyi a szinusz csúcsa) A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2019
Én nem tudom mi van ezekben a LED -es lámpákban, de nálunk olyat csinál egyre sűrűbben a méregdrága PHILIPS lámpa, hogy egyszer csak elkezd villogni, aztán ha lekapcsolom, villog tovább egy kis ideig.
Arra gondoltam, az egész 4066-os vevőt árnyékoló fémdobozba kellene tennem, mert
ha laptop kerül a közelébe akkor az úgy is zavarja. Az már működött elfogadhatóan, hogy a hangkimenetet egy hosszú koax-al vezettem a távolabb lévő laptophoz. |
Bejelentkezés
Hirdetés |