Fórum témák
» Több friss téma |
Mindhez kell 24V, de a frekvenciaváltón is van 24V kimenet, ha külső 24V-ot nem szeretnél használ. 1db relét az is elbír.
Régi váltóimhoz nem kellett 24V külön táp.
Leirnád légyszi melyik kimeneten van 24V? Azt néztem én is hogy a PC/ P1-P2 amit lehetne erre használlni de csak 50mA-ig terhelhető tehát nem akármilyen relét lehet használlni.
AC és SC között, ha a DIP kapcsoló is olyan állásban van, hogy kapcsolókat használsz a digitális bemeneteken.
Megoldottam.
Adtam neki tápot. Köszi. Idézet: „Köszi szépen a segitsget de én olyan kimentre gondoltam...” Én arra válaszoltam amit leírtál. Ha közben másra vagy többre gondolsz arról nem tudni semmit.
Lenne még egy kérdésem.
Ezen váltónál lehet programozni V/F vezérlési môdot és nyilt hurku Vektoros szabályzást. Kicsit utánna olvasva megtudtam hogy az utôbbi vezérlésnél kis fordulaton nagyobb nyomatékra képes és kis terhelésen nem melegedik annyir. A kérDésem a következő:pontosan melyek adatokat kell felparaméterezni a motor adatai és mindent érintőlegesen ha ezt a vezérlési módot ki akarom használni? Jó volna pontosan ha valaki le tudná irni mit s hogyan. Köszönöm a segitséget. ![]()
Ennek a szabályzónak is van autotunningja. Ezt kéne használni. A fordulatszám szabályzót ritkán állítják be ezek az autotuningok rendesen, általában korrigálni kell. Ha nincs rá feltétlenül szükség, én inkább kerülni szoktam, mert a sok szabályzókör könnyen mindenféle lengést produkálhat.
"könnyen mindenféle lengést produkálhat."
Na ezt nem értem,kérlek ha lehet ezt érthetőbben ird le. Tehát a vezérlést átállitom Vektorosra és onnantól jöhet az autotuning? Van egy ugyancsak V1000-res váltóm kissebb teljesitményű,azon egyszer el akartam végezni az autotuningot de nem sikerült és hagytam. Gondolom mert a vezérlési môd nem volt átparaméterezve Vektorosra. Azt még légyszives ird már meg hogy mit jelet az hogy nem állitja be autotuningnál á fordulatszám szabályzást. Köszönöm szépen.
A V/f működést úgy is mondhatjuk ebből a szempontból, hogy vezérlés, az előírt frekvenciának megfelelő szinusz feszültségre modulált pwm jelet ad ki a szabályzó, és annyi áram alakul ki, amennyit az üzemviszonyok meghatároznak.
A vektoros szabályozásnál több mérő és szabályozó kör van. A szabályzóköröket kettőre egyszerűsíthetjük, a nyomaték-szabályzó és felette a fordulatszám-szabályzó kör (mint a DC hajtásoknál). Ahhoz, hogy az elvárt nyomatékhoz tartozó áramot elő tudja állítani, folyamatosan megpróbálja határozni a forgó és állórész helyzetét egymáshoz képest (ezt normálisan valamilyen kódadóval kellene, de ugye itt nincsen, mert szenzormentes vektorszabályozás), és ennek figyelembevételével állítja elő a mágnesező áram és a nyomatékhoz tartozó áram szuperpozícióját. Ha a szabályzó körök nem jól vannak beállítva, akkor vagy nagyon lassúak, vagy lengenek. Erre az utóbbira gondoltam, amikor a lengésekről írtam. A motor helyettesítő képéhez szükséges mennyiségeket a szabályzók általában rendben megmérik. A fordulatszám szabályozás esetében a motor tengelyén lévő terhelés forgási tehetetlenségét is meg kellene mérni, ami sokszor változik üzem közben. Ami szabályzókkal összefutottam, azok jó része ezt nem mérte meg rendesen, nekem kellett a PI vagy PID szabályzó paramétereket állítgatnom, amíg elfogadható nem lett. Igazából utána kellene olvasnod, mert elég nagy téma, a vektoros szabályozás.
Hát ez a vezérlési mód tényleg nem egyszerű,utánna kellene alaposan olvasni.
Azt hiszem egyenlőre hagyom igy V/f-en.
Lenne még egy kérdésem azokhoz akik otthon vannak a frekvenciaváltók világában.
Ha egy motor sīpolô hangot ad frekiváltóról hajtva akkor mely paraméterre lenne érdemes ránézni? Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2019
Milyen frekvenciaváltó? Mert nekem aztmondták az olcsók csinálják ezt.
Van nálunk Omron j1000 egyik se sipol. Van Agisys Agile bonfiglioli az mind sipol
V1000-res.
Akkor erre kíváncsi leszek
Minden frekvenciaváltóval hajtott motor sípoló hangot ad ha nincs a FV kimenetén szinusz filter.
A sípolás amit hallani lehet a PWM vivőfrekvencia hangja, ami 2-5 kHz körüli frekvencia (drive méret, gyártó és beállítás függő). Ha ez a hang zavaró, akkor kb két dolgot lehet tenni: Nagyobbra kell állítani a PWM vivő frekvenciáját. V1000 esetében ez a C6-02 paraméterrel módosítható 2-15kHz között (lásd leírás). Nagyobbra állítva ezt a frekvenciát a zaj csökkenhet illetve kevésbé hallható. Cserébe a frekvenciaváltó jobban fog melegedni, több RF zajt termel. Ha hosszú a motorkábel ami árnyékolt, akkor nagyobb kúszóáramok lépnek fel. A másik amit tenni lehet a kimeneti szinusz filter alkalmazása a frekvenciaváltó és a motor között. De ennek is van hátránya/következménye: A motor nem fog sípolni ugyan, de fog sípolni maga a szűrő méghozzá nem kicsit. Pénzbe kerül, nagy és nehéz (mérete vetekszik a frekvenciaváltóéval). A filter melegszik (veszteséget okoz).
Viszont ha rajta van a filter akkor a motor kevésbé fog melegedni?
Köszönöm szépen a segitségedet!
Ez részben meg is oldotta a zavaró zipoló hangot,nem teljesen de igy már teljesen elfogadható. A régi váltóm abszolult nem csinálta,lehet hogy azért mert az egy kb 15 éves tranzisztoros váltó volt? Kellett neki a 15kHz hogy ténylwg csendesebb legyen. Köszönöm. ![]()
Még egy probléma
![]() Lenne még egy kérdésem illetve egy problémám ezzel a váltôval kapcsolatban (új dolgokkal csak a baj van) Szôval megint csak a kb 15 éves előző frekvenciváltômat tudom felhozni hogy azon ha beállitottam a lefutást 2mp re vagy 1 mp re akkor az annyi idő alatt futatta le nullára (fékellenállással) Na most az új V1000 res váltón is ott van ugyan úgy a helyes méretű ellenállás amit szerintem nem használ mert jópár leállitás után nem érzem hogy melegedne a fűtőszál pedig a b1-03 ba a fékezési mód beállitåsánál helyesen van kiválasztva a 0-ás az az (leállitás fékezéssel). Ismét nagyon köszönöm a segítséget ![]() Nem tudom hogy valamit esetleg át kellene e még programozni de ez így a másikhoz képest nulla. A hozzászólás módosítva: Szept 26, 2019
Addig addig nézegettem keresgettem az 500 oldalas angol használati utasitását hogy bizony a váltó csak akkor használja a rákötött fékellenállást ha az L3-04-nél nullára van paraméterezve.
![]()
Üdv mindenkinek!
Egy 230v-os 150w-os ventillátor fordulatát szeretném szabályozni. Létezik frekiváltó 1ph/1ph-ra, mert eddig nem találtam.. Segítséget köszönöm előre is!
Azért mert nincs!
Mint ahogy 1 fázisú aszinkron motor sincs, mert nem tud elindulni!! Vagy árnyékolt pólusú, vagy segéd fázist használ, azaz valójában már 2 fázisú.
Így van: segédfázis kondival eltolva!
De a kérdés még mindíg ugyan az, mivel lehet szabályozni a fordulatát?
Láttam már a neten hirdetett frekvenciaváltót 1 fázisú motorohoz.
pl.: https://theissdrive.com/frekvenciavalto-egyfazisu-motor/ Iramko is nyomult ezzel régebben de nincs tapasztalatom ezekkel, csak láttam.
Szia! A ventilátorhoz, (persze ha gyári megfelelően méretezett) jó az egyszerű triakos fázishasításos szabályzó. Régebben sokat szereltem. Érdekes, de úgy voltak bekötve, hogy a segédfázist direktben megkapta a motor, csak a főfázisban volt a szabályzó. Tökéletesen működtek. De láttam olyat is, ami csak simán sorba volt a motorral, a segédfázist is szabályozta, ilyet nem használtam, nem tudom mennyire megbízhatóan működik.
Szia.
A motor nem lecserėlhető 3 fázisúra? Kis 200w-os frekiváltókat szinte pár ezer ft ér talállni már,motort szintén. (csak egy ötlet)
Szia! Gyári 220-as nagyméretű elszívó/szellőztető ventillátor.
Az ötlet nem rossz, de évente párszor van használva, annyit nem akarok ráfordítani, időben sem anyagilag sem... De köszi!
Sziasztok!Adott egy yaskawa V 1000 es frekvenciaváltó. Az lenne a kérdésem hogy milyen potméter kell hozzá?Sajnos a gépkönyvtől nem lettem okosabb.
Köszönöm!
Miért nem lettél okosabb?
gugli barátunk első találata pdf 51,63, 67, 70. oldalán 2kohm |
Bejelentkezés
Hirdetés |