Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
köszönöm
Sziasztok!
Szeretnék bekötni 3fázisú villanymotorokat 1fázisra. 3-4et már bekötöttem, működnek is, de a kondenzátor méretezésére mindenhol mást írnak. Hogyan tudom úgy bekötni ezeket a motrokat hogy a legerősebbek legyenek? Hogyan kell az indítókondit méretezni? Mekkora a legnagyobb teljesitmény amit még be lehet kötni így? Mekkora teljesitmény csökkenésre számítsak? Láttam már olyat is hogy egy gomb zárt valamit rövidre, és az idította el a motort, inditokondi nelkul. Ezek hogyan műkodnek? Hol találok erről szakirodalmat? Köszönöm.
Szia! Ezeket lehet fellelni ezzel kapcsolatban. Bővebben: Link Bővebben: Link
Szép napot mindenkinek!
Adott egy villanymotor adattábla szerint delta 380V 5.5KW 9.1A ezen a motoron lehet csillag delta vezérlést alkalmazni? Rönk vágó fűrészről van szó. 700as lappal. Mellékelten küldök képeket a jelenlegi bekötésről. Előre is köszönöm szépen a segítséget.
Szia!
Ha ki lenne hozva mind a hat tekercsvég, akkor lehetne. De ez belül van deltába elkötve fixen, így lehetetlen átkötni csillagba. Esetleg indító ellenálláson keresztül (vagy fojtón, 3db sorban a motorral) majd azt rövidre zárva lágyabban indítható lenne. Vagy gyári/épített lágyindítót használni. Vagy egy másik kis motorral bepörgetni majd ezt bekapcsolni, kismotort meg kikapcsolni.
Szia! Mintha alul látszana, hogy ki van hozva a tekercsek másik végei is csak nagyon rossz szögből lett lefotózva a kapocsléc. Ez inkább 4kW és 5.5LE ....
A motor tengelyére direktbe van a fűrészlap szerelve,a kis motort ezért nem lehet kivitelezni. Annak ellenére mivel a motoron nincs komoly súly önerőből képes elindulni, a felpörgési időt meg ki tudom várni, addig nem darabolok. Mérés szerint mind a 6 pont külön mérhető. Igazából mivel úgy oldották meg, hogy az 5polusú dugót, bedugod és már megy is, mindenképp mágneskapcsolós indítás, illetve motorvédő kerül rá, és még vészgomb is. A csillag delta nem létfontosságú igazából csak a hálózati lökések kiküszöbölése miatt lenne szerencsés szerintem.
Azért fotóztam adattáblát, hogy nem akarok bár közben sikerül rosszul fogalmazni. Helyes illetve jogos a 4KW 5.5PS nekem a fő kérdésem az, hogy a motor tudja e a csillag deltát vagy nem ?
Ha mérés szerint is kint van a 6 vég, akkor igen. Mivel alig terhelve kell indulnia, a gyengébb csillag-indítás is felpörgeti.
Lehet.. A "kék fázis" na ez is megérne egy misét, hogy is volt ez bekötve (N-R-T) alatt mintha jönne egy kék huzalszigetelés a motorból.
Bár szerintem akkor rajta lenne az adattáblán is, a csillag lehetősége. Ha alul is vannak motordrótok, akkor egy próbát megér átkötni csillagba. Jaja kW az 4, Lóerő az meg 5,5. Erről a bekötésről az jutott eszembe, hogy indítani lehetne-e Deltában N-R-T vel, utána átdobni R-S-T re. Láttál már ilyet? Így egy tekercs kap vonalit, kettő meg fázisfeszültséget. Még az is eszembe jutott most, hogy lehetne kondenzátorral elindítani 1 Fázisról (N-R) és aztán bedobni három fázisba (fűrésznek úgysem kell számottevő indítónyomaték).
aki csinálta akitől vettem, az a barnát hagyta szabadon és igen a kék a dugóban is fázisra van kötve mivel most vettem, és úgy hoztam el hogy működött motorvédőt mindenképp teszek be és kapcsolót is. Érdemes-e foglalkozni a csillag deltával vagy azt kihagyva, motort így rá a 3 F-ra.
Ami még számomra furcsa, hogy 1.5mm2 kábel ennyire elég?
Papíron 1,5 mm^2 kábel elég a 9A-hez. Mondjuk 40-50 méterig elmegy.
Én alapból 2,5mm^2 -t tennék a motorhoz, meg a kapcsolószekrénybe, a hosszabbító meg hát amilyen van olyan... Ha a hálózat és a mechanika elviseli, akkor nem szükséges lágyindítás. Ha esetleg tegyük fel 20-50 méteres másfeles hosszabbítóról megy, akkor az önmagában "lágyítja" kicsit az indulást, lehet annyi éppen elég lesz. (5,5KW esztergát 3xC20-ról használom, kb úgy 20méter 6-os drót, majd 10méter 1,5-ös, az ellenáramú féket is bírja, soha nem oldott még le. Azt nem tudom, hogy esetleg nem-e valami speciális horonykialakítású motor direkt emiatt...)
Köszönöm szépen ezt a kimerítő választ ezek után nem fogok erőlködni, csillag delta kapcsolással marad minden így csat teszek hozzá motorvédőt minden esetre és egy kapcsolót.
Nem szabad ilyet feltételezni, inkább azt, hogy laikus volt aki bekötötte és neki a barna szín az nem tetszett.
Sziasztok!
A képen egy csiszológép motorindító kapcsolója látható. A kapcsoló elromlott, ezért vettünk egy újat. Viszont nem jegyeztük a fel a bekötését, ebben kellene egy kis segítség. - a motorindító kapcsoló KJD20-2 típusú - van egy relé mellette - a képen a barna+kék vezeték jön a hálózat felől - a motor felől pedig 3 vezeték jön: fehér + fekete + kék - +1 db fekete átkötővezeték Előre is köszönöm a válaszokat!
Sziasztok. Segítséget szeretnék kérni tőletek egy 3 fázisú villanymotor bekötésében. 4 eres kábel jön ki belőle de 5 pólusu a házunk 3 fázisú csatlakozója. Szomszédom segített volna a bekötésében de sajnos eltávozott. :/ Ilyen csatlakozót vetetett velem. Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
A háromfázisú motor szimmetrikus terhelés, nincs szüksége a nullára. Ezért a négyeres kábel, és csatlakozó. Az öt pólusú csatlakozóban a nulla helyét üresen hagyod, bekötöd a három fázist, és a védőföldet. Persze jobb lenne, ga a motor működési helyén egy négypólusú csatlakozást építenél ki.
A képen a motor csillag kapcsolásban.
Szia.
A 3 fázisú villanymotorok minden bekötési módban CSAK a három fázist (L1, L2, L3 vagy régi nevén R, S, T) bekötését igénylik a kapocslécre. VALAMINT (ez a legfontosabb) a földelést. Ez a motor fémtestére megy a kapocs-dobozon belül. Az 5 pólusú dug-villában a Nulla (N-el jelölt) nem használt jelen esetben! A képen a kábelben a földelés a zöld/sárga vezetékér. A másik három bekötése tetszőleges a fázisokra. Ha nem jó irányba forog, akkor a 3-ból kettőt cserélj meg egymás között. Ahogy látom most csillagba van kötve. Nem látszik az adattábla, de ez a bekötési mód biztosabb, ha 3 fázisra kötöd, akkor ha nem ismertek a motor adatai. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
Szia! Ez a bekötés (csillag) akkor maradjon ha nem terheled a motort a teljesítményének 50%-nál jobban, például ventilátornak használva. A tekercsei 380V feszültségűek, ez áll az adattáblán, tehát maximális teljesítménye deltában lesz az az az átkötések "függőlegesen" álljanak. Ezt a motort lehet csillag-delta kapcsolóval indítani a kedvezőbb indulási áramfelvétel érdekében.
Először is köszönöm a válaszaitokat. Másfelől egy IFA kompresszort hajtana majd, hát nem tudom fogja e bírni a kismegszakító. :/ 3x16 amper van a háznál kiépítve.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
A motor 3kW, 4LE ... sok lesz az egy IFA komprinak. Szerintem cseréld el egy 1.1kW körüli nagyságúra. Egy egyfázisú is elbír vele ilyen teljesítményen. Az unokaöcsiét egy 750W-s motor hajtja és vígan tudja a 8 bárt.
De így csillagba kötve valószínű tökéletes lesz ( nem kell lecserélni ), a hálózat is elbírja és a kompresszornak is elég. Bár a hálózat valószínű deltában is bírná... Próbáld meg így, ahogy van most bekötve, ha kevés lesz a kompresszornak, akkor majd átköthető deltába próbának ( nekem 2,2-es hajtja az ifát, 1400-as fordulat, kb 1:1-es áttétel, igaz ez 8 bar-nál kikapcsolva majd visszakapcsolva is elindítja, pedig nincs visszacsapó szelep, max a szíj nyikkan egy picit ).
Ja és a dugvillát szétszedve belül fel vannak iratozva a lábak!! A vastag a zöld/sárga, a N marad üresen. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2019
Sziasztok!
Van egy 200-300W-os villanymotorom, aminek a belsejéből 3 vezeték jön ki, egy piros, egy kék és egy fekete. A kék és a piros közötti ellenállás 54 ohm, a fekete és bármelyik színes közötti ellenállás 27 ohm. A motort a mellékelt ábra alapján kötöttem be, egy ismeretlen kapacitású indítókondenzátorral ami éppen kéznél volt. A problémám az, hogy, a motor néha ellentétes irányban indul el, mint kellene. Mi okozza ezt?
Kevés lehet az ismeretlen kondenzátor. Vagy talán nem is "kondenzál" már.
10µF körül üzemi bekötésben, esetleg még 10µF indító bekötéssel próbálkozz.
S azért van 2 fekete, hogy össze ne keverje a forgásirányt!
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2019
sziasztok! Abszolút laikusként szeretném megkérdezni a hozzáértőket hogy melyik háromfázisú asszinkron motor a nyomatékosabb azonos kW estén a 2-4-6 pólusú?
Köszönöm segítségeteket!
Mi a fenének teszed fel ugyanazt a kérdést két helyen is?
Itt találsz katalógust és adatokat is. Röviden minél nagyobb a pólusok száma, annál lassabban forog a motor. Ugyanakkora teljesítmény esetében, minél lassabb a fordulata, annál nagyobb a nyomatéka... |
Bejelentkezés
Hirdetés |