Fórum témák
» Több friss téma |
Kapcsi tápba a sebesség miatt schottky dióda kell, a HER inkább nagyfesz dióda.
Gyárilag ez van benne
Akkor ott más zűr van. Fotó, rajz jó lenne. Amúgy Pipi- nek igaza vagyon.
Amúgy nem egy bonyolult kapcsolás.
https://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/167377/MOTOROLA/LM2576T-5.html Sok sikert.
Nem világos a HER-t akarod cserélni, vagy ami benn van ahelyett HER-t tennél?
Ha rám hallgatsz schottky diódát teszel be, nézd meg az LM gyári adatlapját... Mezei dióda garantáltan nem jó
Remix de mi?
Valaki esetleg tud segiteni a beazonosításban?
Mi a neve ennek a csatlakozónak? Valami videós ketyeréből szedtem ki.
Üdv. Abban egy hibrid áramkör lakozik. Valami ős ketyerének vezérlője drivere lehetett. Egyszer én is találkoztam hasonlóval mikor egy régi-régi panelt bontottam. (Kíváncsiságból akkor ki is kínlódtam a műgyantát és egy kis áramkör volt kerámia lapkán.) Ma is vannak ilyen hibrid áramkörök, csak sokkal kisebbek.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2019
Azt tudom hogy ez egy őskori hibrid de vajon mi lehet?
Ha videós ketyeréből szedted ki, akkor 75 ohmos BNC. van belőle 50 ohmos változat is, az jóval gyakoribb.
A vídeó technikában 75 ohmos koaxot használnak, az valamivel vastagabb az 50 ohmosnál, így ha ebbe 50 ohmos koaxot teszel, lötyögni fog, mert a szorító mechanika nem tudja megfogni a vékonyabb koaxot.
Köszönöm mindenkinek. Majd még eldöntöm mire fogom használni.
Bele kéne kukkantani. Pl egy hőlég fúvóval, vagy egy hőlégpákával meg lehet lágyítani azt a kék szerintem műgyantát annyira, hogY utána kis csanvarhúzóval óvatosan ásatást és feltárást végezhess. Én így csinálom, ha ilyennel van dolgom és muszály szétkapnom. Pl néhány STK IC-t isszedtem már szét és javtottam meg hasonlatos módon.
Napot!
Tudja valaki, hogy az ilyen és ehhez hasonló fényerőszabályzókban milyen értékű poti van? Perpillanat nincs kéznél egy sem, nem tudom megnézni...
Sziasztok! Régóta kerülgetek (vagy 20 éve) a garázsban néhány trafót, és úgy gondoltam, megválnék a nagyobbaktól, és hátha valaki hasznát is venné. Elnézést kérek, ha csak félig illik a topikba a hozzászólásom, de nem találtam megfelelőbb helyet.
A csatolt képeken látható 2x48V, 1,8A trafópáros értéke pénzben mennyi lehet? (PEM PA-750 erősítőből származik. West Germany. ) A másik képeken a cirill betűs trafó mire lehet jó, és szintúgy mekkora értéket képviselhet? Előre is köszönöm a segítséget! A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2019
Sziasztok!
Valaki felismerné, hogy milyen csöves rádióban, tv-ben található ez meg.Ha a kép jobb oldalán lévő vezetékpárra 230-250V ot kapcsolok, akkor. A két vastag Barnán 8 v-ot, a piros- zöld között 180V-ot,a két fehér között 100V-ot, a két szürke között 12V-ot mérek. A párosításokat én csináltam, így sikerült a tekercsek között Ohmos ill induktivitási mérést elvégezni. Segítségeteket előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2019
Hali!
Miért kérdés miben volt a trafó? Gondolom használni szeretnéd, a feszültségeket már kimérted, ez alapján láthatod hogy jó, vagy nem... Vagy a gombhoz akarsz egy kabátot szerezni ?
Nem akarok a gombra, kabátot. Azt nem tudom eldönteni, hogy melyik a Primer 220 as bemenet. A két vastag vezetékre adtam 6,3 V váltó áramot, de mindenütt kevesebb jött ki a hálózati feszültségnél.Mielőtt felhasználnám azért ezt jó volna tisztázni.
Elég veszélyes vizeken evezel . . .Az sem biztos, hogy hálózati trafó, és az sem, hogy 220V-os volt eredetileg!!!
Egy csöves rádió, vagy kisebb tv táptrafója ez majdnem 100% biztos. És nyugi, biztonsági leválasztó trafón keresztül mértem, és egyszerre két kivezetést nem fogok tapizni. Azért kérdeztem, hogy valakinek nem ismerős e, mert ha igen a készülék SM-je alapján egyszerű volna beazonosítani a tekercsek végeit. Ha meg nem ismeri fel senki, így jártam egy próbát megért.
Terheld meg azt a 8V-ot, lehet 6,3 körüli lesz belőle
Nagyon kevés TV -ben volt hálózati trafó
Ellenállásmérővel derítsd ki, hogy melyik tekercs ki kivel van. Rádió hálózati trafóknál szokás volt a több feszültségre átkapcsolható primer. Pl.: 110, 220, 230 V . A primer a vashoz legközelebb álló tekercsek, erre tekerték a szekunder tekercseket, először az anód tekercset, majd a többit, általában két vastagabbat a fűtéseknek. Az anód tekercs lehet középleágazásos, ez két egyforma feszültséget ad, a fűtés tekercsek közül egyet az egyenirányítónak a másikat a többi csőnek használtak. Ellenállás méréssel kiderítheted a primert, biztos leágazással készült, de többnyire nem szimmetrikus, ill az ellenállás mérésnél a középleágazásos anódtekercsnél sem lesz az ellenállás érték azonos, mert többnyire nem párhuzamos szállal tekerték, de legalább közel azonos. Ha ez mind megvan, akkor tégy a legkisebb ellenállású tekercsre 6,3 Voltot, és mérj feszültséget a többi tekercsen. Ha az eredményeidet rajon követed, jó eséllyel megtalálhatod a megfelelőt. Azt is meglátod, hogy egyáltalán csöves erősítőhöz készült-e a trafód.
Igen sok csöves rádió tápegységében figyeltem meg én is, hogy olyan trafó, amely 110,127,220,240V ról is ment attől függően hova forgattak rajta egy gombot.Igen itt is a 6db tekercsvég megfelelő sorba kapcsolásával jöttek ki, ezek az értékek. A két vastag barna az a fütés, 6,3V , a vékony két barna ami a kép jobb oldalán van és primer tekercsnek hittem, az a szekunder nagyfeszültség kb 230V ami a csövek kell. Most már csak megfelelően sorba kell a 6 db, tekercsvégeket kötni, hogy az a 230-240V hálózati feszültséghez jó legyen.
Sziasztok! A képeken látható típusú, vagy azt helyettesítő villanymotorra lenne szükségem. Tudja valaki, hogy be tudom-e szerezni valahonnan? Johnson gyártmány, oldalán látható azonosító számok - 36206, 3F2741, ezek alapján nem jutottam semmire. Méretei ~29mm x 46mm.
Amennyiben nem beszerezhető, javítható? Mellékelek egy videót a (nem) működéséről. https://1drv.ms/v/s!AhIB0LagUaBIh1rpCJqijoASvRhA Köszi! szerk.: autóipari cucc, 12VDC A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2019
Szénkeféjét megnézném, talán az elkopott. Belevalót biztosan nem kapni, de nagyobból lehet lecsiszolni.
A központi zárak ajtó nyitó rész motorjai nagyon hasonlóak, vagy esetleg pont ilyenek.
Köszönöm a segítségedet, nagyon hasznos volt, az útmutatásoddal a probléma megoldódott.
Köszönöm a tippet a szénkefére, nem tudom, miért nem jutott eszembe magamtól Szétszedtem a motort, a szénkefék még csak elkopva sem voltak, elég volt megcsiszolni a végeiket, illetve a csúszógyűrűt letakarítani és működik is rendesen.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |