Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Egy minta nem minta , egy mérés nem mérés , 2 mérés egy mérés !
Jobban járnál ha 5-10 mérés átlagát dolgoznád fel. 5-10 msec várakozás után mindig újra kérné az AD beolvasó függvényed az AD értékét. Védd is meg az AD portot a sok 100 volttól nem csak egy ellenállás osztóval. 2 dióda is kell záróirányban , a bemenet és a táp/föld pontok közé meg egy soros ellenállás is a feszültségosztó és a port közé . Ha tápnál nagyobb fesz mégis létre jön akkor a dióda nyit és +táp felé megy el az áram. Ha meg negatívabb lesz akkor a GND felé menő dióda nyit és oda vezeti el az áramot. Így a port megmenekül a túlfesztől a soros ellenállás korlátozza a táp fesz ágakba folyó áramot. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2019
Hali!
Pic-nél volt olyan bajom, hogy az A/D csatornaváltás után azonnal indítottam a mérést akkor ugrabugrált az eredmény. A csatornaváltás után kell várni kicsit, utána indítani a mérést
Sziasztok!
Egy Arduino duemilanove USB rajta volt a gépemen. Egy másik interface programját elindítottam, és azóta nem ismeri fel az arduinót. FT232 -t lehet, hogy átcimkézte? Átteszem egy másik számítógépre és az elindított interface driver nevét írja ki. Az eszközkezelőből nem tudom törölni , letíltani. Létezik, hogy azt FT232 re rátudok programozni? Hogy tudnám helyre hozni? Fiam játékszere volt, amit jól elszúrtam. Az ICSP csatiról az Atmega328 ig STK500 al tudok programot írni. De ennek a fránya FT232 nek valami külön lelkivilága van. Segítséget kérnék.
Sziasztok,
Köszönöm a válaszokat! Írtam egy másik fórumra is, tele vagyok ötletekkel, holnap mindenről beszámolok.
..de szerintem egy egyszerű transzformátorral is megoldható.
Nem próbáltam még, ha 220/5V-os trafó 110V-ot kap, akkor 2,5V lesz-e a szekunderén, de szerintem igen. A mérendő 300V egyenáramot pedig gondolom amugyis 220V váltóból vennéd. A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2019
Egyenfeszültségen nem igazán működik a transzformátor.
Sziasztok!
Arduino Nano esetén az 5V pin-re lehet adni az 5V-os tápot? (Az adatlapon, illetve a neten böngészva úgy olvastam, hogy az a nano-n lévő fesz stabilizátorból jön, és egyéb periféria számára lehet onnan 5V-ot levenni.) Nem szeretnék két tápot használni, az egész tervezetem 5V-ról megy. A VIN-re viszont kevés az 5V, a beépített stabilizátor miatt. Ezért kérdezem, hogy vajon ha az "5V" pin-re adom a tápfeszt a Nano-nak, az helyes e? Köszönöm.
Szia,
A kapcsolásirajzon az USB csatlakozóból egy diódán keresztül is az 5V pin-re megy a tápfeszültség. Én is ide kötöm az 5V-os tápot, nem volt még soha probléma vele.
Ismét sziasztok,
Megoldódott a dolog. Egy állítható labortranszformátor kimenetére volt kötve egy diódahíd, és annak a kimenetét mértem, amin nem volt szűrés. Ami után tettem rá szűrést minden jó lett, viszont felmerült egy másik gond, az ellenállásosztó melegedik, a hiba elhárításához egy nagy marék teljesítmény ellenállást szedtem össze, holnap összerakom az ellenállás hidat, 10W-os ellenállásokat találtam. Nagyon szépen köszönöm mindenki segítségét, holnap még fogok jelentkezni a fejleményekről, holnap nekifogok áramerősséget is mérni. Az első képen a hardware fele látszódik, míg a második képen az Arduino-val mért érték jobban látszódik.
Szia.
Valószínűleg átírtad a PID/VID azonosítót. Kérlek küldj egy képet arról, hogy mi látszódik az eszközkezelőben. Már többször megtörtént, hogy az egyik interfész programja akarattal átírta egy klón interfész VID/PID azonosítóit, az MPROG programmal helyre lehet hozni. A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2019
Sziasztok! Összeraktam egy RF 433Mhz adó vevőt a HelloWord példával. Az a gondom vele, hogy nagyon gyenge a jel csak pár cm-re egymástól működik rendesen. 3 métert akkor tudja ha az adón megfogom a kis tekercs antenna forrpontjait. Már forrasztottam rá nagyobb antennát is, de az sem segített. Mi lehet vele?
Adó/vevő biztos azonos frekire van hangolva?
Tekergetem a potit a vevőn de nem segített. Nem ismerem a trükkjeit ezeknek a kütyüknek. Hogyan kell hangolni?
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2019
"csak" úgy tekergetni nem célszerű... Megjelölted a "gyári" állást? lehet csak ici picit kell rajta tekerni, próbálni...
Van egy másik párom amin nincs plussz antenna de az is csak max 10 cm-ről megy. Nem jelöltem meg. Mekkora a működési távolságuk ezeknek? Én a lakásban akarom használni légvonalban 12m és 3 fal távolságban 3 másodpercenkénti hőmérséklet adat küldésre.
A távolságról az adatlap/gyártó/eladó ad támpontot, (rálátás esetén).
A 3 fal az már necces lehet. Az antenna csak úgy találomra, vagy volt valami kalkuláció? Akár sokkal rosszabb is lehet a vétel rosszul illesztett/kihangolt antenna esetén.Bővebben: Link Nem ismerem ezt a modult mennyire intelligens. Pár bájtot lehet nem tud átvinni, nagyobb jelsorozat kellhet, hogy a vevő (AGC?) be tudjon állni, esetleg valami bevezető fix (szinkron)kód/impulzus sorozatot kell adni, csak utána az adatokat. Ha buta a modul, akkor az sem mindegy mennyi ideg tart 1 adatbit impulzus. Esetleg próbálj kimondottan ehhez a modulhoz való példát szerezni. Azt se felejtsd el hogy ebben a sávban nem szabad folyamatosan adni, ha jól tudom kb 10% kitöltéssel adhatsz, pl 0.1sec adás, utána 0,9sec kussolás
Vidd feljebb az ellenállások értékét,és nem fog melegedni(Pl: 400V-hoz 464k/4k7) ,így sacc/kb 350mW-ot fog elfűteni 400V-on,vagy mehetsz feljebb is.
Jah,és valami védelmeket dobjál bele,mert 1 kis hiba,és kuka.
Ez teljesen igaz, de van egy olyan erzesem, hogy alapvetően AC feszültséget merne david10, csak egyeniranyitotta, mert az ellenallasos feszültség osztó megoldást probalta.
Kérjük, áruld el, ennek a kérdésnek mi köze az Arduino-hoz!
Ajánlom helyette az nrf24L01 modulokat! Pár rizsszemért megkapod, és nincsenek vele ilyen gondok. Akár 2Mbit/sec sebességet is tud, és egyszerű használni. Csak összedugod és megy
Na jó, azért kódot is kell oda tenni.. Idézet: „Pár rizsszemért megkapod” Ez gonosz volt. A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2019
Régebben is írtam ezekről a 433 zöld modulokról hogy szinte használhatatlanok (kuka)!
De ezeket a 433 modulokat csak impulzus módba tudod használni másik adó blokkolja a másikat ha egy szere üzemel! Ha ragaszkodsz 433 akkor ezeket használni is tudod de csak egyirányú Hc12 az kettő irányt is tud ha az kell: Bővebben: Link nrf24L01 meg támogat encrypt is meg kétirányú.... A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2019
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni, hogy hogyan tudnám megoldani, hogy egy WS2812-es ledgyűrű fénye fokozatos menjen át hideg fehérből meleg fehérbe (az összes LED egyszerre). Egy alap program kellene amiből ki tudnék indulni, mert a példa programok között nem találtam semmit ami szerintem jó lenne. Köszönöm.
Hali!
Irj egy progit ami 3 potmétert olvas, és ennek megfelelően keveri/küldi ki a 3 színt. Ki tudod kísérletezni hogy milyen értékek amik kikeverhetők. A fehér ugye ha mind virít, melegebb, ha a kék/zöld csökkentve, hidegebb ha a piros/zöld csökkentve... Szerintem egyáltalán nem leszel az eredménnyel elégedett
Azt nem írtam, hogy automata kellene. Vagyis hidegből melegbe mondjuk 30 perc alatt, és vissza, és ezt játszaná folyamatosan. Ebbe a holdba tenném bele a 12 LED-ből álló gyűrűt. Én valami aurora fényjáték átalakítására gondoltam, de még normális alapot se találtam.
Helló.
Nem tudom hogy hogyan lehet vezérelni ezt pontosan. Én úgy állnék neki hogy fognek egy rtc modult az idoziteshez. A LED szabályozást pwm vezérléssel próbálnam megoldani. Nem tudok semmit arról hogy a lámpának milyen tápegysége van. Esetleg ahhoz is kellhet valamilyen elektronika.
Javaslom előbb potival kisérletezd ki a véghelyzeteket, Akkor már tudod, milyen szín határok között kell mozognod, utána ezt felosztod a kivánt idővel...
Lehet jobban jársz, ha teszel be meleg és hideg fehér ledeket, és 2 pwm csatornán növeled/csökkented ellentétesen a fényerejüket. RGB-ből kikeverni a két fehéret nem egyszerű dolog, és még a ledek színhomogenitását is meg kell oldanod. Próbáld ki, ha egy papírlapot az rgb led elé teszel, a 3 szín 3 különböző "foltban" világít |
Bejelentkezés
Hirdetés |