Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3D nyomtatás
Ma megérkezett a kapacitiv szenzorom az autólevelhez, Tudom soknak közületek nem tetszik ez a megoldás,de nekem nagyon bevált a marógépen, Tesztelgettem, és az üveget már 8-10mm-ről látja. Egy kicsit nagynak" találom és súlyosnak, de majd meglátjuk.. Megnéztem a tengelyek síkjait is. Annyira pontos lett a bedet tartó 7mm-es plexi 30x30 -as asztal, X Y síkhoz , hogy Nozi mozgatásakor kb 2 papírlap vastagság eltérést tapasztalok a 30cm mozgatásakor jobbra és hátra is. Szerintem ez nem rossz eredmény egy házi szerkezetnél. A vezetékezés is megtörtént a vezérlő dobozig. A Bed és a Hotend fűttés vezetékeit kicseréltem 1,5 mm-esre ,Bakelit sorkapocs leválasztással. A Z tengely energialánca kicsinek bizonyult 7x15mm-es. A vezérlő doboza teljesen zárt lesz. Összesen 56 db kábel megy be ebbe a dobozba. Egyenlőre leáll a projekt mert még nem jött meg a vezérlő elektronikája
2 papírlap az sok lesz... gondolj bele a rétegvastagságba, meg hogy kezdéskor a fejnek rá kell jól nyomnia a filamentet, különben nem fog letapadni. A hotbed sarkain csavarral nem tudsz állítani? Vagy nem ilyen szerkezet?
Én nem a hotbedről beszélek, az még nincs feltéve a helyére ,természetesen az csavarokkal pontos távolságra lesz állítható. A Lineáris csapágyakhoz felfogatott plexi lapról van szó, ami fix. Ez az Y tengely mozgatható asztala
Igen, sajna tényleg nem elég a 2 lap differencia, ami kb 2 tized.
Abból indulj ki, hogy pár század emelés vagy süllyesztés jelentősen módosítja az első réteg kinézetét. Ezen akkor még alakítani kell, de elsőre nem rossz, javaslom csináld állíthatósra az y tengely vezetőit és mérőórával mérj, nagy segítség ilyen téren. Milyen vezérlőt rendeltél? Üdv
Az a gáz, ha a párhuzamossággal van gond, akkor hiába állítana a bed csavarokon.
Üdv
A vázszerkezet hegesztett zártszelvény. Gondolj bele hogy a hegesztéssel azt elérni hogy az X Y sík a Z- hez képest csak két papírlapnyit van eltolódva. Szerintem nem rossz eredmény. Az más kérdés hogy ezt még korigálni kell. Erre is van bőven lehetőség. A vezérlőm egyenlőre csak Arduino Mega /Ramps lesz. Aztán majd meglátom mit és hogyan javítsak.
Vettem az OBI-ban 3db-os készletben 300x300-as tükörcsempét. kisebb kicsit mint az asztal, de úgysem használom ki, kisebb tárgyakra használom. Megolvad a ragasztó, majd visszakeményedik, de végig ragacsos marad. Ha el kell távolítanom, akkor melegen simán megoldható. Utána kis isoprophyl alkohol és mint az új az Alu lap is. Az üveglapra hajlakkot használok Penny-s 5-ös faktorú, rózsaillatút .
Sziasztok!
Cura 3.6-ban mit kell állítani, ha a tárgy külső falán némileg látszanak a kitöltés vonalai/mintái? 3 réteg a héj, 1.2mm. Köszi.
Ikeás SKR V1.3 doboz.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2019
Ezt a sok lyukat támasztékkal fogod kinyomtatni ?
Az okosság:Bővebben: Link
Azt írja, hogy vastagítani kell a falat. Vagy az én ötletem, hogy visszább kell venni az anyagból. Üdv
IKEÁS doboz!!! lapra szerelhető minek tennék támaszt!?
A fal három rétegű nem kell több, ahogy írtad visszább kell venni az anyag mennyiségéből vagy az átfedésből!
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2019
Sziasztok! Kezdők vagyunk ezen a téren, és egy egy olyan problémánk van, hogy a kezdéskor egy 2-3 cm-en még nem tapad, hiába jön ki az anyag. Ez általában nem okoz problémát, mert a következő rétegekkel kirakja, de olyan is volt, hogy ott felpöndörödött az egész alaplap. Ezt csinálja bárhol is kezdi a lapon, és a modellek is szépen sikerülnek, nem a lapbeállítással van probléma. Mit lehetne tenni? Köszönöm.
Milyen filament ? Fúvóka méret? Hőfok fej / bed? sebesség mm/s? Réteg vastagság? Használtál hajlakkot vagy ragasztó stiftet ? Mire nyomtattál üveglapra, kapton szalagra, maszkoló szalagra vagy valami másra?
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
PLA 1,75, 0,4-es fúvóka, fej 200C, bed, 60, 50mm/s sebsség, 0,15 réteg, Nem használtam hajlakkot sem semmit, gyári mágneses felület van.
Be van szintezve a bed rendesen? Egy képet a nyomatról tehetnél fel, kezdő réteg 0,2!!
Úgy gondolom, be van szintezve, mert akárhol kezd, ezt csinálja egymástól 20 cm-re is, és a nyomatok is jók, csak az első 2-3 cm nem tapad. kezdő réteg 0,2.
A szintezés neked kell elvégezni a bed négy sarkán minimum egy A4-es papír lappal ha a fúvóka kicsit karcolja a papít akkor jó!!!!
Az IKEAS szó nem jelentett nekem semmit. Most már látom a csavarhelyeket.
Többször is elvégeztem a szintezést, anélkül nem lehetett vele nyomtatni egyáltalán.
0,1mm körül van a jó hézag érték, legalábbis én egy ilyen vastagságú korrózió álló acél hézagoló szalagot használok.
A tisztaság is fontos. Érdemes alkohollal áttörölni néha az asztalt. Használj hajlakkot, de csak óvatosan, mert nem fogod tudni leszedni a PLA-t, annyira hozzá fog tapadni az asztalhoz. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
Ha nem tévedek 300x300 mm a bed mérete ezt elég nehéz beszintezni, ja és ezt felfűtött álapotba kell mert a felfűtés közben vetemedik a bed!
Az első rétegnél le kell vinni a sebességet, nálam ez 10mm/sec.
És nyomtass karimát (brim), hogy normálisan meg tudjon indulni az anyag mire az érdemi nyomtatáshoz kezdene. Üdv
Köszönöm, mindenkinek ezeket kipróbálom.
Sziasztok
Megjött fél kiló átlátszó TPU a sárgától. Használtatok már ilyet? Mik a tapasztalatok? Rugalmas, szobahőmérsékletnek kitett, tömítőfunkciójú tárgyakhoz akarom használni. Üdv
Lassan nyomtass vele. 20mm/s
Oké
Az már biztos, hogy bowdenes gépbe egy kínszenvedés a befűzés 230/55-el indítottam egy nyomtatást nyitott/hűtés minimális. pici tárgy, jó lesz próbának. Üdv
Első nekifutásra ilyen lett, a rétegek normálisan kapcsolódnak.
Most lejjebb vettem a hőmérsékletet 218/55-re és a retractiont 7mm-re emeltem, mert igényli.
Egész jó lett. Nehéz TPU-val nyomtatni. Könnyen el is akad, ezért kell lassan nyomtatni vele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |