Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
A szén-dioxid nehezebba levegőnél, akkor fent a légkörben is biztos több van ami üvegházhatást okoz?
Nem csak itt a földfelszínen van több ahol mérik? Idézet: „hogy 1 liter benzin/gázolaj előállítása, járműig éljuttatása során mennyi. Ezt valahogy mindig kihagyják. Mintha az csak úgy teremne a fán.” Ez tévedés, nem hagyják ki. Sőt, pont fordítva, mégpedig amíg a belsőégésű motoroknál mindent beleszámolnak, addig az akkuk megsemmisítését / újrahasznosítását nem, mert arról még nincs adat. Idézet: „Úgy tűnik nem fogalmaztam mindenben eléggé érthetően az előadáson. Természetesen a hagyományos autó értékelésénél is a teljes életciklus számait vettem figyelembe, és ez érvényes a benzinre és a gázolajra is. Egy kompakt személyautó tipikus értékei 200.000 km futásteljesítmény esetén: helyben a benzinből kb. 104 g, a kőolaj-kitermelés, szállítás finomítás stb. 24 g, (GaBi adatbázis), a jármű gyártása és megsemmisítése 25 g, azaz összesen 153 g. Ugyanez dízelmotorral szerelve 140 g. (102+11+27) Egy hasonló méretű, nem nagy hatótávolságú akkumulátoros autónál a jármű gyártása 50 g körüli, az akkumulátor megsemmisítése még nem ismert. Az áramból eredő CO2 egyenértékű emisszióval (CO2e) együtt a jármű életciklus emissziója 119 g az európai átlagárammal számolva. A németországi áram esetében az érték 142 g” Bővebben: Link Az előadásban is benne volt, csak a sok prekoncepcióvan élő sötétzöld, simán elengedte a füle mellett, ezért kellett a fent linkelt levélben egyértelműsíteni. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
Mert azokat az adatokat össze sem lehet hasonlitani, ráadásul sok állam kizárolag abbol él. Még itt mifelénk is, ahol egy csep köalaj sem jön a földböl, a benzin árának a 60-80% az ado, azaz a maradék 20-40 % még böven fedezi ezeket a költségeket és még hatalmas haszon is folyik az érdekeltek zsebébe. Ez a másik baj az e-autoval, hogy ettöl a haszontol elvesznek sokan, az állam meg az adobevételtöl. Ha meg, mint már évek ota tervezik, az elektromos energiára is ekkora adot kivánnak kivetni, akkor meg duplán senki sem ülne e-autoba. Az államnak viszont valamiböl élnie kell.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
Idézet: Talán a legnagyobb probléma jelenleg szerintem. Ha a föld összes autója akkus lenne, ezek elhasznált akkujai hatalmas mennyiség, ami folyamatosan újratermelődne.„megsemmisítését / újrahasznosítását nem,” Ja, és sem erőmű, sem hálózat közel sincs ennyi villamosenergiához. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2019
Azt azért nem mondanám hogy nem jön. Most építenek egy a pécsi mol olajtárolót tőlem 5 km arrébb. 40km körben legalább 15 aktív termelő kút van. Ha igazak a híresztelések Párszor több olajat találtak mint a Balaton.
Az csak jo!
Amit az amik már >80 éve megtaláltak (AMKKT).
Mintha történt volna hasonló:
London...
Akinek nem jött le:
"A helyzetre végül maga a technikai fejlődés adott megoldást, Henry Ford – korának Elon Muskja – piacra lépett a megfizethető, tömeggyártott autóval és az egész ügy 1912-re végleg feledésbe merült." Igen olyan valalkik viszik előre a fejlődést akik nem kárognak, jajjveszékelnek és kifogásokat keresnek.
Jó de meddig? Amíg nem költözünk a Marsra?
Lehet a megoldás a hidrogén autó lesz -persze vizből megújuló energa segitségével- , meg ha egyszer sikerül a fúziós reaktor akkor a litiumban milliószor több energia lesz kinyerhető mint akkuba használni, de erre is lesz megoldás a Li helyett kalciumból is elkezdtek már fejleszteni akkut.
Már épp kérdezni akartam, hogy biztos jól érted-e a saját magad által linkelt párhuzamot? Ugyanis a ló felel meg a belsőégésű motornak, lócitrom miatt aggódók pedig a túlzöldek. És valamiért én úgy érzem, hogy Te ezt a párhuzamot nem így értetted... de lehet hogy tévedek.
Elon Muskot pedig a "megfizethető, tömeggyártott autó.." előállítójaként feltüntetni, hát ez inkább a vicces-mókás történek topicba lenne való. A cikk írója (hatásvadász troll), írta volna inkább a Toyotát, vagy valamelyik másik gyártót, akinek tényleg van megfizethető hybridje, vagy elektromos autója. Csak az nem hangzik ilyen jól, nem lehet így zászlóra tűzni, mint a nagy megmentőnket, Elon Muskot, a Kaliforniai Ferrarival...
Szerintem itt jöhet bármilyen megoldás (biztos lesz), de akkor is a Föld "issza meg a levét". Csak kompromisszumot kell "kötni" a természettel.
Idézet: Az szerintem is biztos. Mindennek lesz valami hátulütője, ami miatt előbb-utóbb megint mást kell majd keresni. „Csak kompromisszumot kell "kötni" a természettel.”
Meg egy kicsit más, ha egy ismert gyártási technologiát kell racionalizálni (anyagkihasználást, munkafolyamatokat, szervezést) meg megint más, amikor már felhasznált anyagok meg technologiák a csucson vannak, és valami olyasmit kell kitalálni, ami ma még teljesen ismeretlen. Az ipar az utolso évszázadban megprobálta kihozni a maximumot az adott anyagokbol, technologiákbol, és sok helyen elérte az elméleti max szintet, és az ismert anyagokbol már többet nem lehet kisajtolni.
( csak egy primitiv összehasonlitás, Ford a kocsik alvázaihoz massziv fémlemezeket használt, egy mai autoba még a legvastagabb pléh sem éri el az 1 mm-t stb, vagy pl. az elsö kocsim 600 cm3, 50 LE-s volt, és többet fogyasztott, mint a mai 2 literes 200 LE-s járgányom). Ha ehhez hozzávesszük még azt is, hogy mikor kerül pl. egy mai találmány kiérett termékbe, akkor épp a nemrég kiosztott Nobel dijasok jutnak az eszembe. Már a 60-s évek elején feltalálták a litium akkut, több mint 50 év kellett ahhoz, hogy ugy ahogy használhato legyen, azután alig egy évtized alatt olyan tökélyre fejlesztették, amivel elérték az adott kémiai folyamat elméleti ( számitott) maximumát, ahonnan nincs tovább. De ugyanez a helyzet az elektronikában is, alig 15 20 év alatt elérték az integrácio azon szintjét, ahonnan nincs tovább, mert nem lehet vékonyabb ( azaz kisebb) vezetörétegeket csinálni ( a nano technologiát még probálgatják, de azontul már végleg nincs semmi). Ezért a processzoraink is megálltak a gyorsulásban, gyorsabbat nem lehet gyártani, a teljesitményt már csak további párhuzamos procikkal lehet növelni. Valami uj kellene, ha egyáltalán létezik ilyesmi. Tegnapelött voltam az egyik barátom mühelyében, ahol a világ legkisebb mikroproci vezérelt szerkentyüit gyártja 6x10mm-s NYÁKon 1 Atmel processzor van meg két teljesitmény fokozat motor stb vezérlésére. A legnagyobb alkatrész egy 1 µF-s kondi (a legdrágább komponens volt) - a beszállitoja megszüntette a gyártást, mert nem tudja, ekkora méretben garantálni a minöséget - konkurencia meg 3x ekkora. Ott áll a mühelyben a legyártott ujabb 5000 áramkörrel, amiböl hiányzik a kondenzátor. A kinai átvevö szintén áll, mert hiányzik az elektronika a berendezéshez. Nagyobb nem fér el. És ez lett volna már a 3. szállitás, azaz 10000 darab valahol a világon már dolgozik, de ugy látszik nincs tovább. Idézet: „Szerintem itt jöhet bármilyen megoldás (biztos lesz), de akkor is a Föld "issza meg a levét"” Érdekes,mindenki a Föld miatt aggódik. Pedig az emberiség miatt kell aggódni szerintem. Minden káros dolog, ami a Földnek árt, az igazából az emberiségnek árt. Majd ha mi, emberek már nem leszünk, akkor a föld regenerálja magát,de az beletelik egy kis időbe. Évezredekkel ezelőtt is voltak természeti csapások,meteorbecsapódások,vulkán kitörések, a bolygó mégis átvészelte mindet, újra éledt.De ez csak az én véleményem.
A Földnek leginkább az emberiség árt. Valoszinü a természet majd megtalálja ennek a korlátlan szaporodásnak az ellenszerét, ahogy ezt már többször megtette az évmilliok folyamán.
Idézet: „... természeti csapások,meteorbecsapódások,vulkán kitörések, a bolygó mégis átvészelte mindet,...” Ez valóban igaz. De ezeket nem az ember idézte elő. Akkor... Mikor jön a komment, hogy nagyon zöld lett ez a topik? A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Idézet: Nemrég beszéltem egy hozzá értő tudóssal egy személyes beszélgetés keretében. Ő mondta, hogy 1/8 volt a kitermelési ráta. Ma már ez 1/3 ahogy említetted, de sokkal rosszabb a helyzet. Ugyanis nem csak költségben magasabb, de a technológia is sokkal agresszívebb. Régebben, ha megnyitottak egy lelőhelyet, a nagy mennyiségű olaj egy helyen volt, könnyebb volt csapolni. Ma már zárványokban, kőzetek pórusaiban van, amihez először savat kell lefecskendezni, ami lebontja a zárványok közti kőzetet és utólag ki is kell vonni a savat, ráadásul a munkát végzőkre nézve is sokkal veszélyesebb a technológia. „Régebben valami olyasmit olvastam valahol, hogy már a kőolaj felszínre hozásakor 3 hordónként 1 hordónyit kell felhasználni a kitermeléshez. Ha ez igaz, minden, a belső égésűt tisztábbnak mutatni próbáló tanulmány bukik.”
Ezt a technologiát csak az amerikaiak használják ( és szeretnék máshol is terjeszteni, de nem igen megy, mert rengeteg egyébb veszéllyel jár ( földrengés stb)).
De amig 60-70$ egy barrel köolaj (~160 l) addig aligha lesz befektetö egy ilyen technologiába. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Most. Nagyon zöld lett ez a topic
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Tényleg. Nálam eleve zöld színű a fórum. Eddig nem is vettem észre.
Arra gondoltam hogy régen is kiszámolták hogy pár év és Londont több méter lócitrom boritja, most arról megy a jajgatás hogy pár év és mindent elborit a li (nem ólom) akku.
Nemrégen még a pár napelemtől, vagy a klimáktól össze kellett volna omlani a hálózatnak. Idézet: Ezt akarják kormányszinten nagyfőnökeink (meg sok más országban), akik különféle kedvezményekkel is totális villanyautósítást szeretnének. Ha úgy lenne, akkor elborítanának a rossz akkuk. „arról megy a jajgatás hogy pár év és mindent elborit a li (nem ólom) akku.”
Ha igy megy tovább, akkor London lassan kiszárad. Egymás után zárnak be a szuperbankok meg a csili vili irodaházak, nincs ott munka, sem jövö nagyon, ha igy megy tovább. A nyáron az egyik irodaház 10000 (szolgálati) biciklit árusitott ki kedvezményes áron. Autoval majdnem be sem lehet menni, az árak részben megfizethetetlenek, annyira, hogy már London távolabbi környékét ( >50 km) is elhagyják a komolyabb cégek. Hasonlo állapotok voltak a 80as években amikor a bányák mentek tönkre, és sok 100 ezer ember vesztette el egyik naprol a másikra az egzisztenciáját.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Minden autóban van akku ami kb 3 év alatt tönkremegy.
Be is b...na, ha csak 3 évig tartana. 15 éves lett az autóm a napokban, és még a 2. akku van benne.
Az én autóm 12 éves (direkt ellenőrizendő állításom, elővettem a forgalmit is).
Még a gyári akku van benne... Kicsit poros, ugyanakkor. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
Mennyit használod az autódat? Én még olyat nem láttam, hogy autóban üzemóra számláló lett volna, bár a km számláló állása elég beszédes.
Az én céges autómba 2 - 3 évenként kellett akkut cserélni, igaz évi 100 ezer km -nél is több volt benne. ebben elég sok volt a Bp -i forgalom, rövid távok, sok indítózás, sok alapjárat, erre a fűrés, világítás, rádió stb. A fogyasztási norma is 1,2 szorzó volt a Bp városi forgalomra. Volt olyan is, hogy el kellett menni kamu vidéki útra, hogy a fogyasztás kicsit helyre álljon. Vidéki városra csak 1,1 volt a szorzó. A szerviz időszak is 15 000 km volt, volt olyan hét, hogy kétszer is voltam szervizben. Szóval nagyon nem mindegy, hogy hogyan van használva a kocsi. Mint minden akkumlátonak, ennek is véges a töltési ciklusa, és ebből a szempontól a résztöltés, töltögetés is csökkenti a ciklusok számát, ezzel az élettartamot. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2019
|
Bejelentkezés
Hirdetés |