Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Ezt kell vele elvégezni és jó lesz. A leeresztő csapot használd ne a biztonsági szelep kimenetét a leeresztéshez. A leeresztő csap a fűtési előremenő ágban van és az utolsó a sorban a kicsatlakozás előtt. Remélhetőleg vannak szervizcsapok is, mert ha nem, akkor le kell engedni a rendszerből a vizet.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2019
Sziasztok. Baxi ecofour 24f a mai napon a melegvizes csap elzarasa utan meg dolgozik par masodpercig ahogy szokott viszont olyan hangot adott mintha forrt volna a viz benne.
89 fokot mutatott a keszulek. A melegviz 60 fokra van allitva es kb. 2 eve igy mukodik es nem volt meg ilyen jelenseg. Nem ertek ehhez a temahoz ezert tanacsot kernek, hogy szerelot hivjak vagy eleg ha vissza veszem a homersekletet? Ja es a masik erdekesseg,hogy annyira hangos ha megy a futes vagy a melegviz ,hogy a lakason kivulre is hallani. Bar amiota megvettuk az ingatlant,akkor is hangos volt... A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2019
Ezt nem értem. Ha a leeresztő csapon engedem le akkor marad üzemi nyomáson ha ráadom a tápvizet? Mert sikerült leengedni de mikor ráadtam a tápvizet visszament 3 bar-ra. Sajnos nem vagyok otthon nem tudom megcsinálni most amit írtál.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2019
Ezt meg fogom nézni. Csak az a furcsa nekem, hogy hallom a motort ahogyan dolgozik es a vegen a kattanast is hallom, amikor gondolom atvaltja az erintkezot. De megnezem ma mindenkeppen. Jo lenne, ha ilyen egyszeru lenne a megoldasa.
Mit jelent az, hogy ráadod a tápvizet? A HMV hidegvíz csapot nyitod? Vagy a feltöltő csapra gondolsz?
A TÁT-ban mennyi a levegőnyomás, amikor a rendszernyomást leengeded?
Gondolom ezt nem az én hozzaszolasomra akartad írni
ráadom a tápvizet azt jelenti, hogy a kazánra menő vízcsapot nyitom. TÁT-ban nem tudom mennyi a nyomás, gondolom valahol a környékén van egy mérőóra. jelenleg dolgozok de majd este mikor hazaérek megnézem. köszi a segítséget
A motort az hallani ahogy dolgozik csak nem áll meg a felső holtponton hanem visszaáll alapra HMV készítésre. A motor az mindig egy irányba forog és az áttétellel és az excenteres kialakítással kitol egy tüskét ami a váltószelepet működtetné a fűtés állásba. Ez az állapot azért nem valósul meg, mert a váltó érintkező nem érintkezik a váltás alkalmával és tovább forog a motor mint kellene. Ez a szelep ami benne van, nem egy rossz konstrukció.
Delutan megnezem és referálok. Az a szelep tavaly szetszedve tokeletesen szép réz színű volt. De a hibàm az, hogy a hasznalati melegvizem nincsen. Hanem a csap kinyitasra is a radiatorok felé indul el a forro viz.
A szeleptest alap helyzetben HMV állásban van, mert a benne lévő rugó ebben az állásban tartja. Ha leveszed a motort a szelepről és úgy indítod el a HMV készítést, akkor is a radiátorok felé megy a meleg víz?
Az a probléma, hogy ha azt amit mutattam megoldásként nem tudod értelmezni és hibátlanul megcsinálni, akkor szólnod kell egy hozzáértőnek aki meg tudja csinálni. Nem lehet mindent a youtube-ra feltenni és onnan "ellesni", de megpróbálom sokadjára elmondani, hogy hogyan kellene megoldanod ezt a problémát. Már most szólok, hogy ha nem vagy elég műszaki felkészültségű és ellátottságú ehhez a feladathoz, hozzá se fogj.
A kazánt áramtalanítani kell. Kell egy autópumpa, mert ehhez a művelethez a tágulási tartályban lévő ballonban a gyári nitrogén töltetet kell majd pótolni levegővel, mert a nitrogén az egy idő után elillan belőle. Kell egy vödör és egy cső amit a leeresztő csonkra kell majd tenni, hogy a vödörbe lehessen majd felfogni a vizet amit csak a kazánból kell leereszteni a leeresztő csap (akék csaptól kissé balra kell keresni) kinyitásával HA a szervizcsapok el lettek zárva (ezek a fűtési előre és visszatérő ágában vannak a kazán alatt). A szabad kifolyást addig kell biztosítani amíg ki nem folyik a kazánból és a tágulási tartályból az összes víz. A tágulási tartályra rá kell csatlakozni az autópumpával és el kell kezdeni pumpálni bele a levegőt. Ez majd elősegíti a még benne maradó víz eltávozását. A belepumpált nyomást ellenőrizni kell egy nyomásmérővel (0.8-1 bár) NEM a kazán nyomásmérőjén! Ha ez megvan akkor ellenőrizni kell, hogy nem ereszt e a szelep véletlenül, majd lezárjuk a sapkájával. Ezután elzárjuk a leeresztő csapot és levesszük a csövet a csonkról. A kazán feszmérő az nullát mutat. A feltöltő csapot szép lassan kell kinyitni, hogy csak szivárogjon a feltöltő víz a rendszerbe, közben ellenőrizni kell a feszmérőn az előírt nyomás meglétét (1-1.2 bár). Ha ez az érték meg van, nyitni lehet a szervízcsapokat é s a nyomást figyelni kell, hogyan alakul. A feltöltést (utántöltést) addig kell ismételni amíg be nem áll az előírt értékre. A kazánt ezek után be lehet üzemelni és a fűtésre kapcsolni, hogy a rendszer kidolgozza magából az esetleg bennmaradt levegőt és a nyomást figyelni kell a kazán nyomásmérőn, hogy stabilizálódik e. A meleg hatására majd fel fog menni a 2 bár határáig de fentebb nem szabad, hogy menjen. Ennyi volna dióhéjban.
Sziasztok!
Adott egy Ariston clas 24 evo FF kombi kazán, amiről megy a meleg víz és a padlófűtés. A hiba a következő. Megnyitom a meleg vizes csapot a kazán begyullad, de meleg víz nem folyik. Hiba kód nincs a kazán látszólag rendben működik. Viszont úgy érzékeljük, mintha a padló melegedne. Mi lehet a probléma? Talán a váltószelep? Ha szerintetek is akkor, hogy lehet ezt javítani? Csak csere? Ha csak csere lehetséges akkor valaki megtudja mondani, hogy milyen váltószelep való ebbe a masinába? Mert neten van egy csomóféle fajta 10-60 ezerig. A segítőkész válaszotokat előre is köszönöm. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2019
Szia! Ha meleg vizet szeretnél és van egy kis affinitásod a témával kapcsolatban azt kell megnézni, hogy ha lehúzod a váltómotorról a csatlakozót akkor sem ad meleg vizet? Ha nem akkor le kell venni a motort a szelepről és a szelep vissza tud állni az alap helyzetébe HMV készítésre. Ennek a motorja 230V-os, vigyázni kell vele amikor hozzányúlsz!
Nem olyan drága az: Bővebben: Link Szerintem lehet kapni külön motort és szelep is, itt egyben van. Beszélj "zoszka-val" ... ha egyáltalán ez a baja a kazánnak.
Nahh, levettem a motort. A szelep tuske fent van. Kiprobalva motor nelkul radiator felé megy a melegviz. A motor pedig kitolt tuskevel van, tehát ha azt rateszem a szelepre, akkor az benyomja a szelepet, akkor alaphelyzetben a motorral HMV iranyba megy a viz... Szetkaptam a mocit. Kipucoltam az erintkezoket, de nem volt veszesen oxidos. Mondhatni tisztak voltak. Elektronikaf javitok mas teruleten, ezt merem allitani, hogy szep tiszta. Mellekelek kepet. Motor rendben levonek latszik. Semmi fogaskerek fog hiany, semmi kopas nyoma, stb... Megjarattam a valtoszelepet csavarhuzoval. Osszeraktam az egeszet. Szepen dolgozik most es van forro vizem. Kerdes meddig, mert ilyen volt mar.
Az egyik foton mutatom a valtoszelep melletti réz cucc aljan azt a csavart amiben valami szűrő és áramlas szenzor van. Azt nem kell kipucolnom? Az ha lezarom az osszes vizes reszt akkor nyomas alatt van? Tanácstalan vagyok mit csinaljak még meg?
Köszönöm a segítséget, de egyerűbb volt a probléma mint gondoltuk volna. A feltöltő csap maradt nyitva. Mint kiderült anyukám tekergette mert azt szokta csinálni apám is.
Sziasztok! Mi a véleményetek- akinek van, ill. találkozott már vele, mint javítás, karb.tartás ügyében- a Hajdu HGK Smart 24 kazánról? Most is ekkora kw-os kazánom van, de cserélném. Előnyeiként a hőcserélőjét emeli ki, ill. váltószelep nélküli konstrukciót... Ill. kb. 7 kw az alsó modulációs teljesítménye, az nem magas? Ez nem befolyásolja az energia hatékonyságot? Előre is köszönöm a segítséget!
Hát azt nem gondoltam, hogy a szelep működések nem egyeznek meg a két készüléknél, mert igazság szerint nekem még nem kellet az Euroline-t ezért szétszednem. Ha jól megnézem a két szelepmozgató motor érintkezőit pont fordítva állnak az érintkezői alaphelyzetben. Nálad a bal oldali kék "bakter" alaphelyzetben zárt helyzetben van, míg nálam nyitottban. A vízáramlás kapcsoló és alkatrészei azok így néznek ki, reed relés. A képen a szelepmozgató motor érintkezői a két szélső érintkező felületein oxidosnak látszanak nekem pedig a középsők voltak azok. Ha megtisztogattad őket akkor nem lesz vele probléma. Az áramlás kapcsolóval nekem még nem volt problémám pedig a nálunk használatban lévő készülék ezen része sokat van használatban a "sűrű" meleg víz vételezés miatt (sokat kell mosogatni). Ha elzárod a bemeneti vízcsapot akkor a készülék mentesítve van a "betáptól", így ki tudod csavarni a záró kupakot. A szűrő az szerintem a belső oldalon lehet ahol a becsatlakozás van.
A maxxban nem ilyen az áramlás kapcsoló. A tiedben turbinás van, átfolyást mér.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2019
Nem azzal volt a gond, hanem a váltószeleppel vagyis inkább a motorral, mert az szerintem fordítva van az Euroline-ban az Euromaxx-hoz képest. Az Euroline-ban a motor kitolt tengellyel indul a Maxx pedig behúzottal. Lehet, hogy a szeleptest is másképpen van kialakítva a váltáshoz ....
Tegnap óta a motor érintkezők tisztítása és a szelep megjáratása után tökéletes a működése. Azt az áramlásmérőnél lévő szűrőt egyik nap még kipucolom, ha lesz kedvem hozzá. Radiátoros fűtésnél mi a jó beállítàs az előremenő hőmérséklet potméter és a keringető szivattyu sebességénél? A keringeto szivattyu kozepes 2-es allasban van es a hofok poti picit tobb mint kozepallasban van.
Hát ha engem kérdezel akkor (a nagyszülőknél ez a típus van) a fűtési poti az három óra állásban a HMV az kettő óra és a szivattyú az szerintem III. állásban van. Nincs összeapplikálva más fűtéssel (vegyes tüzeléssel), zárt a rendszer és tiszta benne a víz. Régi Radal radiátorok vannak még fenn, gázcsővel összekötve, kétcsöves rendszerben. Eddig még csak a HMV NTC-t kellett benne cserélni tavaly, az idén a feltöltő csapot cseréltem ki, mert csepegett, most 11 éves a készülék. Jól tartja magát, mert mindig tisztán van tartva.
Üdv mindenkinek!
Volna valakinek ötlete, hogy a Radiant RBC24 elite kombi cirkó melegvíz nyitásra teszi a dolgát, de fűtésre nem indul el?! A termosztátot rövedre zárva-semmi reakció, ntc cserélve,...random néha elindulgat, de akkor sem addig, hogy a beálított 65fokos kazánvíz-hőmérsékletet elérje, hiába van rajta beállítva! Panelhiba, azaz relé hiba lehet? Találkozott valaki ezzel a hibával? A "régi" radiantnál volt kb. ilyen biba, de azt oldalba vágtad, és ment megint egy darabig, az relé hiba volt... Zoli
Konkrétan ezt a típust nem ismerem, de először meg kellene mérni, hogy egyáltalán kikapcsolt termosztátnál, van-e valamilyen feszültség a termosztát csatlakozóján. Ha igen akkor a vezetékezés valószínűleg jó. Ezután meg kellene nézni, hogy ténylegesen mi is változik a kazánban a termosztát bekapcsolásakor. Gondolok itt arra, hogy esetleg a keringető szivattyú elindul, vagy hasonlóra, mert ha elindul, de az áramláskapcsoló nem kapcsol, akkor nem is lép tovább. Ha ezeket kiszűrted akkor kellene a panel, vagy relé irányba tovább lépni.
Szia!
Sajnos a termosztát jó, ki is jön a fesz. Áthidalva a termosztátot, semmi reakció-szivatyú sem indul el.
Hát akkor jön a panel, illetve a panelon a hibakeresés. Először "szemrevételezés" van ugyanis amikor szemmel látható a hiba. Relélába, kicsi égés a panelon, csatlakozó kontakt hiba stb.
Hello!
Vaillant eco tec pro kazán panelhibával kapcsolatosan van esetleg valakinek tapasztalata javítható-e ?2009-es a hibakód f61 Előre is köszönöm
Megvan!
Relé hiba! A Radiant nem nőtte ki ezt a gyerekbetegségét!
Szia, a kazán service menüben tudod ellenőrízni a váltoszelep helyzetét, hogy milyen állásban van, és átvált-e amikor pl. hmv elvétel történik.
Ezt érdemes megtenni mielőtt bármit elkezdenél szerelni. A kazán kézikönyv végén van egy hosszú menülista, abból keresd ki. Nekem ariston clas evo 24cf van, ott pl. 824-es menü, elosztószelep helyzete, 0=hmv, 1=fűtés. |
Bejelentkezés
Hirdetés |