Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Mivel ez egy nyilvános fórum, kérjük, hogy a tudást is nyíltan osszátok meg. Törvénysértő dolgokat viszont még privátban is tilos intézni, ehhez a HE semmilyen módon nem hajlandó asszisztálni!
Sziasztok. Van valami olyan eszköz ami könnyedén elkészíthető és utólag beépíthető ami a kocsiban lévő lámpák állapotát ellenőrzi? A minap csúnyán megszívatott egy izzó. Álló helyzetben működött de ahogy elindult az autó már nemigen. Kontakt problémás volt.
Ha az izzó két pólusára egy ellenálláson keresztül LED-et kötsz, akkor világít, ha nem ég az izzó.
De két olyan pont közé is kötheted, ahol a szakadást sejted. Ha az izzó jó, az ellenállása olyan kicsi, hogy simán söntöli a LED-et, így az nem világít. Esetleges két izzós példa egy visszajelzős LED-del: két tranyó VAGY kapcsolásban.
Hello! Itt már készült ilyen kapcsolás. De ha nem akarsz "tudományoskodni", akkor egy Reed csőre tekert néhány menettel tudod az izzó áramát érzékelni. És ha világít, akkor meghúz a relé és kapcsol egy Led-et. (Mint ahogy régen az utánfutó visszajelzése volt megoldva.) A menetszámot persze a terhelőáramnak megfelelően kell megválasztani..
Nem gondoltam volna hogy másnak is eszébe jutott hasonlót építeni. Csak azt nem tudom hogy amit belinkeltél az alkalmas lehet minden izzót figyelni ami csak a kocsiban megfordul?
Miért ne lenne alkalmas? Nincs új a nap alatt..
Ha kicsit tovább olvasol, ott vannak a kritériumok. Mert csak a sönt ellenállás értékét kell az izzó árama szerint megválasztani.
Sziasztok! Van két "fantasztikus" 230V-os 10W-os, a képen látható LED reflektorom. A problémám az, hogy ha le van kapcsolva, akkor is halványan világít pár LED (mind a két reflektorban). Mit lehetne ez ellen csinálni? A lényeg, hogy 2 kapcsolóval kapcsolgatom (a két kapcsoló 18m távolságra van egymástól). Tök mindegy, hogy megfordítom-e a bekötést (a fázist kapcsolom vagy a nullát), akkor is ugyanaz az eredmény. Mit kell tennem ahhoz, hogy ne világítson egy LED sem, amikor le van kapcsolva?
Köszönöm szépen a választ. Mindkét LED reflektor közelébe kössek 1-et, 1-et, vagy csak az egyikhez? (bocsánat, ha túl kezdő a kérdés)
Miért világít akkor is, ha a kapcsoló a fázist szakítja meg? Hogyan oldja meg ezt a kondi?
A látszólagos ellenállásával söntöli a LED tápegységét. Remélhetően nem lesz rajta akkora feszültség, hogy világítson. Bekapcsolva némi, (nem számottevő), fázisjavítást végez. A kondenzátoros előtéttel működő lámpa is.
Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem ,épitettem egy aktiv hangfalat TDA7294 hidalt erősitővel , beindult minden ,de nagyon búg az az egész. Már a trafó alapból is eléggé búg ,itt egy videó mikor nincs hozzá csatlakoztatva semihez csak simán a trafó Trafó
Itt egy másik mikor hozzacsatlakoztatom a laptopot és elinditok egy zenét.Zene Van mikor ennél sokkal jobban is szokott búgni. Mi lehet a gond? Van egy ventilator a hűtőbordán ,kikellet kössem a ventilatort mert szabályosan szólt a hangszóróba ahogy forog a ventilátor. A trafó csak 250VA szóval nemhinném hogy kellene neki lágyinditás vagy hasonló. (Ezt azért gondolom mert már régebben épitettem egy aktiv hangfalat a barátaim segitségével abba egy 300VA trafó van meg egy nagyobb hangszóró de nem búg ennyire.)
És minnél jobban feltekerem a hangerőt annál jobban búg
Még egy "apró" kérdés. Mi a gyakorlat, ha 3 eres vezeték mindegyik erén fázis megy/mehet? Elég, ha a vezetékek végeit megjelölöm szigetelőszalaggal jelölve, hogy az pl. nem kék vagy és nem zöld-sárga?
Nem, így nem jó. A kábelszerú vezeték erei csak a színeknek megfelelően köthetőek.
El kellene választani, hogy a trafó búg-e, és/vagy mágnes térrel cseszteti a hangszórót, vagy az erősítői búg.
Készíteni akartam néhány egyéni méretű tekercset litze huzalból de mivel itt nagyobb frekvenciák lesznek így az egyetlen kérdésem az lenne, hogy a huzal átmérőt mi alapján számoljátok? Nem nagy áram lesz rajta így kisebb átmérő is megfelelne.
Az egymás mellett futó vezetékek olyanok, mint egy kondenzátor fegyverzetei. Azokon pedig "átmegy" az 50 Hz-es hálózati feszültség egy része. Ez az áram igen kicsi de az említett jelenséghez éppen elég.
tudtommal a szabvány megengedi a dolgot, ha a vezetékek végei egyértelműen jelölve vannak. A szigetelőszalag idővel lejöhet, inkább a színes zsugorcsövet javaslom.
Létezik egy olyan dolog, hogy skin (bőr) hatás. Minél nagyobb frekvenciájú a vezetékben folyó áram, annál kevésbé hatol a vezetékbe, ezért a frekvencia növelésével csökken a vezető tényleges áramvezető keresztmetszete, végső soron nő az ellenállása. Azért, hogy nagyobb frekvenciákon csökkentsük a vezeték ellenállását, több, egymástól elszigetelt vékony szálat kapcsolunk párhuzamosan, ez a Litze huzal. A behatolási mélységre van képlet:
Bővebben: Link Hogy a párhuzamos kapcsolás valóban megvalósuljon, a huzal végeket gondosan le kell tisztítani a szigetelő lakktól. Ezt úgy szoktuk csinálni, hogy az összesodrott huzalvégeket gyertyával óvatosan felmelegítjük, és utána hirtelen denszeszbe mártjuk. Ezután a megszenesedett lakkot kézzel le lehet sodorni, majd lehet ónozni. Többféle Litze huzal létezik, az elemi szálak vastagsága ugyanaz, de a nagyobb áramokra készülteknél sokkal több az elemi szálak száma, így a külső átmérő is vastagabb. Nagy választék nincs, nem is volt soha, úgyhogy a "méretezés" nem kérdés.
Ezt még értem. Abban az esetbe, ha a nulla vezető van megszakítva, akkor a kapcsoló és a lámpa közötti nulla vezető és a földvezető közötti parazita kapacitáson tud áram folyni, de hogy történhet ez meg akkor is, amikor a fázis van megszakítva?
Sziasztok!
Egy elméleti kérdésben szeretnék segítséget kérni. Adott egy 3fázisú motor 750Watt csillag kapcsolásban,ha 230Volt-ról üzemeltetjük frekvencia váltóval szintén csillag kapcsolásban jól számolom,hogy kb.harmadára esik le a teljesítménye?
Na ez szuper ötlet! A szigetelőszalagra gondoltam először én is, de a zsugorcső telitalálat ötlet! Nagyon szépen köszönöm!
Épp ma láttam egy ilyen huzalt amit egy rádióból tekertem le. Egyetlen szálból áll az egész textilszerű bevonattal.
Van olyan is, de az nem Litze huzal. A textil szigetelés arra jó, hogy csökkenti a vele készült tekercsek önkapacitását. Az ilyen fajta huzalt használják az RF transzformátoroknál, ahol fontos az alacsony önkapacitás.
A kapcsolótól a lámpa felé tartó vezeték futhat aktív fázis mellett, távolabbról is jöhet a "zavar".
Egyfázisú frekvenciaváltó kimenetén a vonali feszültség 230 V, otthon, két fázis között 400 V vonali feszültség van. Ahhoz, hogy a 230 / 400 V-os motor egyfázisú frekvenciaváltóval jól működjön, át kell kötni deltába. Az adattáblán szereplő 230/400, régebbi motoroknál 220/380, adatokat delta/csillag kapcsolás szerint kell értelmezni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |