Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszi a választ,Igen ezt tudom deltába kb.leadja az eredeti teljesítményt amiért kérdeztem,hogy jól számoltam a jelentős teljesítmény vesztést,ha csillagban marad (mert nincs kivezetése a deltához)vagy hibás a számításom?
Igen, kb. 1/3 teljesítményre lehet számítani, így szinte használhatatlan lesz.
Sziasztok!
Vásároltam egy Bővebben: Link ilyen csatlakozót, hozzá pedig ezt az érintkezőt.Bővebben: . A kérdésem az lenne hogy ezt hogy tudom összerakni ? Próbáltam a ráforrasztott vezetékkel beletolni az érintkezőt de nem pattan bele. Tudnátok nekem segíteni hogy hogyan kell összerakni ? A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2019
Sziasztok!
Tudtok olyan alkalmazásról, amibe egy logikai függvényt beadva felrajzolja a hálózatot? Ha igen, köszi a segítséget
Hali!
Ha jól krimpelted meg... Van elöl két "szárnya", annak kell bepattanni bedugáskor, ha 90 fokkal elfordítva dugod be, nyilván nem pattan be. Ha a lyuk a műanyagban nem központosan van elől/hátul, akkor a fém hátsó síkját kell illesztened. Fotózd le hogy sikerült megkrimpelned A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2019
Mint írták, krimpelés után be kell csak tolni a helyére. A négy "állás" közül viszont csak egy a jó, ott fog tudni beakadni a piros nyíllal jelzett két pöcök. És ha egyszer bepattant akkor utána nagy szívás kivenni.
Ha ki kell venni, csak kis szívás a megfelelő szerszámmal
Bővebben: Link Ezt be lehet elölről dugni a csatiba, és benyomja a két fület.
Egy kérdést csak egyszer, egy helyre teszünk fel, még akkor is, ha sürgősen várjuk a választ rá. Attól, hogy ugyan azt több helyre beírod, nem kapsz hamarabb választ.
Nem azt írtad, hogy két helyről lehet a lámpát kapcsolni, tehát váltó kapcsolóval?
Igen, de én írtam, hogy két helyről lehet kapcsolni a lámpát. Újra kötöttem az egészet és alap esetben halványan világít pár Led, ha ki van kapcsolva, pedig szerintem mindent jól kötöttem be. 20m távolságban van a két kapcsoló és a két Led-es reflektor is. Bekötöttem fordítva is, hogy ne a fázist szakítsam meg, hanem a nullát, ugyanaz a jelenség. Úgyhogy marad a kondenzátoros próba.
A váltó kapcsolónál a lámpa vagy két fázis közé, vagy két nulla közé kapcsolódik. A nullán pedig nem nulla Volt van, hanem a normál fázis, csak a föld potenciálján van. Tehát mindig fog folyni egy kis szivárgó áram. Az ajánlott kondenzátoros dolgot kipróbáltad?
Még nem tudtam kipróbálni, mert nem sikerült beszerezni még az ajánlott kondenzátort. Folyamatban van.
Ezen az oldalon a helyesírás nem választás kérdése hanem elvárás!
"24K ellenállás nem rendelhető
30K ellenállás pedig csak 0,6W- ban van a nagykerben." Na ilyenkor mi van? A 24-es 2W-os lenne.
A meglévő ellenállások közül nem tudom melyik hány wattos. A 12k-s átmérője 4,5mm. Hogyan tudom megmondani melyik mennyit bír?
24 kOhm, az lehet, hogy nincs nagy teljesítményű, de 22 biztosan van. 22 kOhm van az E6 (20%), E12 (10%), és az E24 (5%) -ben is, 2,4 kOhm csak az E24 -ben, és az attól nagyobb pontossági osztályban létezik.
Az ellenállások terhelhetősége nagymértékben a felületüktől függ. A kb. 5 mm átmérőjű, az nagyjából 2 W -os, az 5, vagy annál nagyobb terhelhetőségűeknek speciális kivitelűek, nagyobbak, négyszögletes, hűtőbordás, zománcozott, és huzal ellenállások. Nézegesd az alkatrész üzletek választékait. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2019
Találtam két tökéletesen egyforma 12k-sat. Sorba rakom őket. Pedig egy darabból szerettem vona megoldani. A rigolyámmá vált, hogy minél közelebbi értéket keressek a rajzhoz.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2019
A ~4.5 mm átmérő (hacsak nem hosszú) csak 1 W. A 30 kOhm, 0.6 W-ból 4 db. elegendő 2 W-ra (S/P). 5 db-bal megoldható a 24 kOhm (~25 k). Hová lett az Ohm-váltó?
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2019
Valakitől kaptam egy olyan ellenállás füzért ahol kb 8 db ellenállás volt egymás után kötve. Nagyon unatkozhatott valaki.
Ehhez nem feltétlenül kell unatkozni. Lehet, nagyfeszültségű osztó tagja volt.
Egy ellenállás terhelhetőségét úgy is lehet növelni, hogy több darabból rakod össze. Így az eredő felület is megnő.
Ha pontos ellenállás értéket kell beállítani, azt is megteheted több ellenállás soros, vagy párhuzamos kapcsolásával. Az 1%, és az annál pontosabb ellenállások sem pontosak, mert mindegyik sorozatból pont a pontos érték hiányzik, mert az az egyel pontosabb osztályban van. Mivel minél több válogatáson esnek át, egyre drágábbak a pontosabb ellenállások. Az egyéb jellemzőikben nem különböznek, hiszen ugyanazzal a gyártással készítik, csak utána történik az értékre válogatás. A legtöbb esetben nincs is szükség a pontos ellenállásokra, általános felhasználásra bőven megfelelnek az 5 - 10 % pontos ellenállások. Ennél pontosabbakra csak műszerekben van szükség, viszont az ilyenek árai meglehetősen magasak.
A keresett részen a tápfesz 200V és az ellenállás elméleti értéke 1,66W. De mivel a katód ellenállás is számít így alatta lesz.
Az 1,66 W -hoz már a 2W -os ellenállást kell választani.
Az ellenállások feszültség tűrése más kérdés, az a két láb távolságától függ elsősorban. A kúszóutakat is figyelembe véve ez legrosszabb esetben is 5 - 600 V felett van. (ha ennél nagyobb feszültség kerülhet rá, akkor van az ellenállás lánc) Az ellenálláson eldiszipálandó teljesítményt kiszámolhatod a P=I2*R képlettel
Hello!
"A váltó kapcsolónál a lámpa vagy két fázis közé, vagy két nulla közé kapcsolódik." Régen volt ilyen, de ma már ez szabálytalan. Sőt a mai kapcsolók el sem viselik ezt az üzemmódot. Mert a kapcsoló így igazából a fázis és a nulla között vált át. És ha átvált, miközben az így még tart az ív a bontás miatt, akkor zárlat keletkezik. Régen ez nem volt gond, mert nagyobb volt a távolság az érintkezők között és lassabban is váltott át a kapcsoló. "A nullán pedig nem nulla Volt van, hanem a normál fázis, csak a föld potenciálján van." Az egy érdekes fázis, ami a földpotenciálon van.. Gondolom nem ezt akartad írni. Csak azért szóltam, mert ebből a "nem hozzáértők" vonnak le helytelen következtetést.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogyha egy 12V-os transzformátor szekunder feszültségét egyenirányítom plusz a hálózati feszültséget is egyenirányítom külön, akkor ezeknek az egyenirányított feszültségeknek a földpontját össze lehet-e kötni? Fázisban van a trafós szekunder feszültsége a hálózattal! A trafós rész egy referencia feszültség lenne, a hálózati meg egy feszültségosztón keresztül egy szabályzó áramkört táplálna ami egy komparátor invertáló bemenetére menne. A referencia természetesen a nem invertálóra. Szerintem össze kell kötni hogy meglegyen a zárt áramkör, de nem tudom hogy nem-e jelenik meg a nagyfeszültség a trafós részen. Az nagyon nem kellene mert egy 7812-re menne. Ebben nem vagyok biztos. Előre is köszi a segítséget!
Rajzold le az áramkört, és akkor látszik, hogy van-e zárlat valahol. Ha egyenirányításra Greatz hidat használsz, akkor könnyen lehet az összeföldeléseknél gond.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |