Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   315 / 626
(#) mex válasza Massawa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Könnyebb irányváltás miatt?
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
(#) kameleon2 hozzászólása Dec 28, 2019 /
 
(#) Massawa válasza mex hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Itt a motor elve:

Motor
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Az egyenletesebb forgás miatt, illetve a határozott forgásirány miatt. miatt.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Mit nem tud a 2 polusu motor?
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Ha pont szemben vannak a pólusok, bizonytalan merre forduljon, mert kicsi a forgató nyomatéka. Jedliknek meg kellett löknie a motorját.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Igy van, annak a motornak holtpontja van, és ezért lett a legtöbb motor páratlan polusu, mert ott egyöntetü az indulás.
Most az a kérdés, miért lett ez a modern motor (millioszámban vannak üzemben ) páros (6) polusu.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Talán a kis kínai elszámolta magát?
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Pontosan én sem tudom, csak vannak olyan paraméterek, amik talán érdekesek. (Luxusabb termékekben fordultak elöbb elö)
(#) kaqkk válasza Massawa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Gondolom a szénkefék beállításával megoldható a stabil indulás (el van forgatva a mágneses holtpontól)
(#) Massawa válasza kaqkk hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
A motornak mindkét irányban egyforma erövel kell forognia, igy a szénkefék állása meglehetösen kritikus és szimmetrikus az állorész mágneses tengelyéhez képest.
Én inkább arra gondolok hol a páratlan és a paros polusu rotor mágneses középpontja és mit okozhat ez a különbség.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 28, 2019 /
 
Szerintem a páros tekercs szám egy gyengébb, kisebb nyomatékú, de egyenletesebb járású, ezáltal halkabb motort eredményez.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 28, 2019 / 3
 
Azt hiszem ezzel lezárhatjuk a témát. Valoban a modern autokban a zárak, tükrök, üllések mozgatására készült motorrol van szo. Egy barátom fejlesztette az egyik neves autogyárnak a gyártosor tesztelö berendezését, ahol az egész szerekezet minden jellemzöjét mérik, ezt egészitettük ki minap a motorblokk ( egy müanyag gépházba van beépitve az áttétellel együtt) rezonanciájának a mérésével. Egy piezomikrofon egy mini robotkaron rátapad a szerkezet házára és mozgás közben méri a szerkezet mechanikus zaját ( eddig csak egy mikrofonnal mérték a szerkezet müködési zaját kb 10 cm távolságból). Ennek a motornak konkrétan 5 kg sulyt kell emelgetnie a tesztek során - mérik az áramfelvételt, a zajt, az erö egyenletességét és a mozgás sebességét, ezentul a szerkezet vibrácioit is. És valoban arrol lehet szo, hogy a páros polusu motor csendesebb és kevésbé terheli a csapágyakat. ( ezt nem tudom, és a gyáriak sem igen tudták, azért adták oda a motort, hogy találjuk ki.)
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 29, 2019 / 1
 
Ha már motor.
Kicsi kínai tud zanzásítani.
A képen látható hárum tekercses forgórész hagyományos, lemezelt vastesttel a következő méreteket tudja.
Legnagyobb átmérő 2,6mm
Kommutátor átmérő 1,1mm
Tengely átmérő 0,6mm
Tekercstest hossza 4mm.
(#) nagym6 válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 29, 2019 /
 
De a jégrés eléggé változó, azaz a vasmag külső forgás felülete nagyon egyenetlen. Sokat számít egy motornál.
Természetesen mindenben kötekednem kell.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 29, 2019 /
 
Amit használok mikromotorok ( még áttétel is van benne) a külsö átméröje 4 mm a tengely átméröje 0,6 mm és a hossza 15 mm a tengelly el és redukcioval együtt. Eddig még nem szedtem szét ezeket.... de állitolag 5 polusuak.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Dec 29, 2019 /
 
Az infratávirányítós mini helikopterek farakrotor motorja ilyen pici.
Egyszer kíváncsiságból szét szedtem egyet.
Érdekes megoldású motorok. Az állandó mágnes képezi a motor magját. A közepe furatolt egy kis réz persellyel.
A kommutátor valóban 5 szegmenses. A tekercs gyakorlatilag lakkal rögzített csövet alkot, valahogyan a kommutátorhoz rögzítve.
Elvileg van még ilyen motorom.
Ha érdekel, szívesen szétszedem és lefotózom.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 29, 2019 / 1
 
Az hivják harangtekercselésü motornak ( Glockenankermotor vagy Coreless motor, Europában gyakran Faulhabernek is hivják, az egyik elsö gyárto után). Ma többen is gyártják a legismertebb Faulhaberen kivül Maxxon, a japán Sankyo és Canon, de már kapni kinait is.
Föleg a müszertechnikában volt otthon, de ma már sok modellben is ilyet használnak. Nincs inercia és rendkivül gyorsan reagál a vezérlésre.
Kösz van nekem is több darab, használom is a modellekben.
Ime a felépitése a többiek számára.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2019

IMG_4376.PNG
    
(#) Gafly hozzászólása Dec 30, 2019 / 1
 
Sajnos ritkán járok Strasbourg környékén, de Félicette (lánykori nevén C 341) szobrához viszek majd egy doboz sprotnit ha arra járok, mert megérdemli.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2019
(#) Janszi válasza Gafly hozzászólására (») Dec 30, 2019 /
 
Szétcsapatja a bundácskáját kifelé a zolajoshal omg...
(#) Gafly hozzászólása Dec 31, 2019 /
 
Valamint lehet gyűjteni a Marsra.
(#) erbe válasza Gafly hozzászólására (») Dec 31, 2019 / 1
 
Idézet:
„A rakéta hajtóműve a beindítás után 42 percig működött,”

Idézet:
„az ejtőernyők kinyílásakor – szűk kilenc perccel a start után”

Azt már tudtam, hogy média szakra kizárólag reál tantárgyakból 1-esre végzőket vesznek fel, de hogy ennyire ne tudjanak számolni?
(#) _BiG_ válasza erbe hozzászólására (») Dec 31, 2019 / 1
 
Írd meg neki Bővebben: Link
(#) erbe válasza _BiG_ hozzászólására (») Dec 31, 2019 /
 
Írtam.
Már éppen ideje volt, mert a Zöldtech-en is éveken keresztül a laikusok által írt cikkek hibáin keseregtünk. Kár, hogy az ottani hozzászólásokat se olvassák a cikkek írói.
(#) Massawa válasza erbe hozzászólására (») Jan 1, 2020 1 / 2
 
BUÉK!!!

Idézet:
„hogy média szakra kizárólag reál tantárgyakból 1-esre végzőket vesznek fel, de hogy ennyire ne tudjanak számolni?”

Ezért sok "minta demokráciában" meg is szüntették a zsurnalisztika oktatását, mint olyat, mert a média szinte kizárolag irányitott (manipulált) propagandábol él, ahhoz meg nem kell semilyen képzettség - elég az irástudás alapja, és vastag bör az arcokon.

(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2020 /
 
Na ez nagyon nem így van.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Jan 1, 2020 / 1
 
Oh persze, közel 2 évtizedet dolgoztam közöttük. A szerencsésebbek 2-3 honapos gyorstalpalot végeztek. A többiek iskolázottsága a tanitoképzötöl a jogi egyetemig nyult.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2020 /
 
Aham...
De hagyjuk inkább, ez itt nagyon off...
(#) Gafly hozzászólása Jan 3, 2020 / 1
 
De minek a napszemüveg?
Megelőzés céljából...
(#) sargarigo válasza Gafly hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Elképesztő!
Következő: »»   315 / 626
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem