Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Könnyebb irányváltás miatt?
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
Az egyenletesebb forgás miatt, illetve a határozott forgásirány miatt. miatt.
Ha pont szemben vannak a pólusok, bizonytalan merre forduljon, mert kicsi a forgató nyomatéka. Jedliknek meg kellett löknie a motorját.
Igy van, annak a motornak holtpontja van, és ezért lett a legtöbb motor páratlan polusu, mert ott egyöntetü az indulás.
Most az a kérdés, miért lett ez a modern motor (millioszámban vannak üzemben ) páros (6) polusu. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
Pontosan én sem tudom, csak vannak olyan paraméterek, amik talán érdekesek. (Luxusabb termékekben fordultak elöbb elö)
Gondolom a szénkefék beállításával megoldható a stabil indulás (el van forgatva a mágneses holtpontól)
A motornak mindkét irányban egyforma erövel kell forognia, igy a szénkefék állása meglehetösen kritikus és szimmetrikus az állorész mágneses tengelyéhez képest.
Én inkább arra gondolok hol a páratlan és a paros polusu rotor mágneses középpontja és mit okozhat ez a különbség. A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
Szerintem a páros tekercs szám egy gyengébb, kisebb nyomatékú, de egyenletesebb járású, ezáltal halkabb motort eredményez.
Azt hiszem ezzel lezárhatjuk a témát. Valoban a modern autokban a zárak, tükrök, üllések mozgatására készült motorrol van szo. Egy barátom fejlesztette az egyik neves autogyárnak a gyártosor tesztelö berendezését, ahol az egész szerekezet minden jellemzöjét mérik, ezt egészitettük ki minap a motorblokk ( egy müanyag gépházba van beépitve az áttétellel együtt) rezonanciájának a mérésével. Egy piezomikrofon egy mini robotkaron rátapad a szerkezet házára és mozgás közben méri a szerkezet mechanikus zaját ( eddig csak egy mikrofonnal mérték a szerkezet müködési zaját kb 10 cm távolságból). Ennek a motornak konkrétan 5 kg sulyt kell emelgetnie a tesztek során - mérik az áramfelvételt, a zajt, az erö egyenletességét és a mozgás sebességét, ezentul a szerkezet vibrácioit is. És valoban arrol lehet szo, hogy a páros polusu motor csendesebb és kevésbé terheli a csapágyakat. ( ezt nem tudom, és a gyáriak sem igen tudták, azért adták oda a motort, hogy találjuk ki.)
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2019
Ha már motor.
Kicsi kínai tud zanzásítani. A képen látható hárum tekercses forgórész hagyományos, lemezelt vastesttel a következő méreteket tudja. Legnagyobb átmérő 2,6mm Kommutátor átmérő 1,1mm Tengely átmérő 0,6mm Tekercstest hossza 4mm.
De a jégrés eléggé változó, azaz a vasmag külső forgás felülete nagyon egyenetlen. Sokat számít egy motornál.
Természetesen mindenben kötekednem kell.
Amit használok mikromotorok ( még áttétel is van benne) a külsö átméröje 4 mm a tengely átméröje 0,6 mm és a hossza 15 mm a tengelly el és redukcioval együtt. Eddig még nem szedtem szét ezeket.... de állitolag 5 polusuak.
Az infratávirányítós mini helikopterek farakrotor motorja ilyen pici.
Egyszer kíváncsiságból szét szedtem egyet. Érdekes megoldású motorok. Az állandó mágnes képezi a motor magját. A közepe furatolt egy kis réz persellyel. A kommutátor valóban 5 szegmenses. A tekercs gyakorlatilag lakkal rögzített csövet alkot, valahogyan a kommutátorhoz rögzítve. Elvileg van még ilyen motorom. Ha érdekel, szívesen szétszedem és lefotózom.
Az hivják harangtekercselésü motornak ( Glockenankermotor vagy Coreless motor, Europában gyakran Faulhabernek is hivják, az egyik elsö gyárto után). Ma többen is gyártják a legismertebb Faulhaberen kivül Maxxon, a japán Sankyo és Canon, de már kapni kinait is.
Föleg a müszertechnikában volt otthon, de ma már sok modellben is ilyet használnak. Nincs inercia és rendkivül gyorsan reagál a vezérlésre. Kösz van nekem is több darab, használom is a modellekben. Ime a felépitése a többiek számára. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2019
Sajnos ritkán járok Strasbourg környékén, de Félicette (lánykori nevén C 341) szobrához viszek majd egy doboz sprotnit ha arra járok, mert megérdemli.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2019
Szétcsapatja a bundácskáját kifelé a zolajoshal omg...
Idézet: „A rakéta hajtóműve a beindítás után 42 percig működött,” Idézet: „az ejtőernyők kinyílásakor – szűk kilenc perccel a start után” Azt már tudtam, hogy média szakra kizárólag reál tantárgyakból 1-esre végzőket vesznek fel, de hogy ennyire ne tudjanak számolni?
Írtam.
Már éppen ideje volt, mert a Zöldtech-en is éveken keresztül a laikusok által írt cikkek hibáin keseregtünk. Kár, hogy az ottani hozzászólásokat se olvassák a cikkek írói.
BUÉK!!!
Idézet: „hogy média szakra kizárólag reál tantárgyakból 1-esre végzőket vesznek fel, de hogy ennyire ne tudjanak számolni?” Ezért sok "minta demokráciában" meg is szüntették a zsurnalisztika oktatását, mint olyat, mert a média szinte kizárolag irányitott (manipulált) propagandábol él, ahhoz meg nem kell semilyen képzettség - elég az irástudás alapja, és vastag bör az arcokon.
Oh persze, közel 2 évtizedet dolgoztam közöttük. A szerencsésebbek 2-3 honapos gyorstalpalot végeztek. A többiek iskolázottsága a tanitoképzötöl a jogi egyetemig nyult.
Aham...
De hagyjuk inkább, ez itt nagyon off...
De minek a napszemüveg?
Megelőzés céljából... |
Bejelentkezés
Hirdetés |