Fórum témák
» Több friss téma |
Mindig meg kell keresni az optimumot. Aminél a legegyszerűbb, legüzembiztosabb és legjobb hatékonyságú az elrendezés. Sok LED esetén a megtáplálható leghosszabb sorokat kell párhuzamosan kötni.
Mindenekelőtt tisztázzuk, milyen hosszú füzért akarsz készíteni?
100µA áram hatására valószínűleg (normál LED esetén) csak pár méterről észrevehető fényt kapsz még sötétben is. Másrészt kültéren, háziag, egyszerű, olcsón kivitelezhető vezetékeléssel 24V fölé nem nagyon ajánlatos menni. Egészségesebb megoldás egy alacsonyabb feszültségű gerinc, vastagabb vezetékből, párhuzamos ágakkal.
Párhuzamosan vannak kötve, és ezek a pinkként vett LED-ek gyakorlatilag a fehér LED-ek nyitófeszültségével világítanak, tehát 2,5V táján már derengenek.
A képen látható már elkészült, 110 méter vezeték felhasználásával 40 méteresre sikeredett.
Superbright LED-ek, 100uA egy LED-del már bőségesen elegendő ahhoz, hogy látsszon akár 10 méterről is, és nem vakít még közvetlenül belenézve sem.
Az összes LED párhuzamosan van kötve? Előtétellenállás nélkül? És kb. 2.5V-tal hajtod, több Amperrel?
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2020
De hát nem több amperrel, hisz mikroamperekről beszélek. Minden LED párhuzamos, nincsen, csak összesen egy darab előtét, ez sem kiforrott megoldás.
Egész szép fényük lenne össz max. 100mA-en, ha fényhomogén lenne a füzér, de egyelőre hiányzik a többpontos betáp.
Ha direkt párhuzamosan vannak kötve, soha nem lesz homogén, pláne nem kisebb áramoknál.
Két egyforma feszültségű/fényű led nincs. Van ilyen gagyi kötésű elemlámpám, ócskán is világít. Ha megnézel egy led szalagot ott is több ledet kötnek sorba, és a csoportnak van egy előtét ellenállása. Jól érzed hogy az áramot csökkenteni kell soros kapcsolással, de érintésvédelmileg nem köthetsz akárhány ledet sorba, nem mehetsz nagyobb feszre, pláne nem kültéren. Ne zavarjon meg a cob ledekben alkalmazott minden párhuzamos módi, kisebb áramnál ott is különböző fénnyel virítanak a ledek (pedig itt valószínűbb a gyártástechnológia miatt egyformábbak a ledek mint a külön tokozottak).
Dehogynem, a saját szemmel látom. A 200 darabos zöld füzéremnél ilyen gond még nem volt, és még csak nem is középen van betáplálva, bár arra a hullámhosszra eleve érzékenyebb az emberi szem.
Nézd csak a rajzomat, így alakul a homogenitás a teljes hosszra vetítve közép betáplálással.
Akkor nincs is kérdés, mindent tudsz
![]()
Nem tudom, milyen kiskereskedelmi áron kapható ellenállás, de valószínűleg elenyésző a szükséges gerincvezetékhez, kötőelemekhez, szigetelőanyaghoz képest.
12-24V táppal, gerincvezetékkel számolj. Szigetelés, leválasztó trafó, feszültségstabilizátor nélkül ne próblkozz. Az, hogy szabadszemmel nem tudod érzékelni a fényerőkülönbséget, még nem jelent semmit.
Nagyon elkalandoztunk.
Ez jelenleg egy egy cellás Li akkumulátorról működő applikáció, napelemes konstrukcióként kéne működnie, de ez most részletkérdés. Az eredeti kérdésem az volt, hogy soros kapcsolással milyen lenne, erre a választ megkaptam, amit köszönök. Az előtét ellenállás értelmét nem látom ilyen csekély áramokhoz, mert mindegyik LED-nek több tized volt nyitási tartaléka van, egyik sem fog meghibásodni. Ellenben nem kis plusz munka lett volna LED-enként beforrasztani.
Sok felesleges mellébeszélést megspórolhattunk volna, ha az elején leírod, mit szeretnél csinálni.
A LED meghajtása konstans feszültséggel nem egészséges gondolat.
Leírtam, úgy kezdtem, hogy elméleti kérdés...
A hátulütőket kérdezted, válaszoltunk. Az nyilván a mi hibánk, hogy barkochbázással megpróbáltuk kitalálni, mit akarsz csinálni, és szerettünk volna segíteni, legjobb tudásunk szerint. Legközelebb jobban odafigyelek, milyen kérdésre válaszolok.
Egy 980 darabos, zsugorcsövezett, befejezett füzérbe utólag előtétet építeni ekvivalens lenne egy új füzér építésével...
Üdv!
Régi VW kulcsban szeretném a világítást megjavítani. Az eredeti izzó helyére pont befér egy 5 [mm] átmérőjű LED, az eredeti V625U gombelem helyett pedig 2 [db] LR1130 elemet raknék sorbakötve, ez 2x1,5 [V]. A LED a kulcs közepén található logó lenyomásakor világítana. Kérdésem a következő: Az ebayes leírás szerint a LED nyitófeszültsége 2,8-3,2 [V]. Az elemek feltöltött állapotban kb 3,2 [V]. Kell-e ilyen esetben ellenállást használnom a LED előtt? Kiszemelt LED: EZ
Köszi! És számoljak a két véglettel?
LED 2,8 [V], két elem pedig max. 3,2 [V] Így a számított ellenállás: 20 Ohm; Szabvány ellenállás: 22 Ohm A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2020
Bárki bármit mond, sem a 3V-os elem elé, sem az akár 4db 4..6 mm-es elem elé nem kell előtét, mert a leadott maximális áramát maga az elem korlátozza. Csak egy példát mutatok. Ilyen az esernyőm világítása is.
Ilyen kis elemek használata esetén felesleges az ellenállás. Sok ilyen gyári megoldás van, működnek gond nélkül. Az elemeknek, ahogy Epu2 írja, van annyi belső ellenállása, hogy ilyen esetben az elhagyható.
Rendben, köszönöm a válaszokat!
Akkor nem rakok ellenállást, ha nem bírná valamiért a LED, még akkor is marad a rendelésből 99 db.
Sziasztok ! A képen szereplő lámpám kontakhibás volt az első melegítésre megjavult de utána meg nem töltött. A második melegítésnél sikerült elfújnom az R-2 , R-5 ellenállásokat . Sajna nem fotóztam le előtte ha valaki ki tudna segíteni az értékekkel vagy egy fotót küldene a panelról megköszönném !
Próbáld így kitalálni.
Csak egy újabb "biztonságos" termék, ezúttal egy Elmark 8 W LED lámpa, ami hunyorogni kezdett a nappaliban.
A burkolat eltört a hőtől, belül pirult a LED, kondi púpos. Az égett szag a szokásos. Viszont egész szép hőpajzsot tettek bele, kár, hogy nem ott égett és a műanyag se bírta a hőtágulást. Ja, fél évet élt.
Ez inkább a LED-es világítás topikba tartozik.
Az ilyen villanykörték főleg a felül zárt lámpákban szoktak tönkremenni - nem sikerül leadni a hőt a környezetnek. A foglalatra írt 40W(60W) hagyományos, izzószálas lámpákra vonatkozik, LED esetén ez nyolccal, tízzel kellene osztani.
Az E14-es foglalatban hamarabb tönkremegy egy azonos teljesítményű fényforrás, mint az E27-ben. Ez a hagyományos izzóknál is így volt, a melegedés miatt. Nappaliban fővilágításnak az E27-es és szellőző lámpatestek a megfelelőbbek.
Az E14-es foglalatú lámpák, másodlagos rövidebb idejű helyi megvilágításra használatosak. Az E14-es foglalatba a 8W már felső érték, e felett amúgy is E27 foglalatba kapható, nem véletlenül. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2020
A lámpatestre valóban rá van írva a teljesítmény, ezt illik betartani. Ha nem, akkor az ilyen következményekkel jár.
Nyitott lámpatestben volt, naponta maximum 1 órát ment összesen. A társai is melegszenek rendesen.
Ez megint olyan dolog, hogy hol is volt feltüntetve, hogy ezzel a lámpával csak rövid ideig lehet világítani? De ha eltekintünk ettől, akkor sincs értelme olyan terméket árulni 10-20.000 órás élettartamot hirdetve, ami már az első bekapcsolás után 10 perccel ontja a hőt, ami az elkó halála. Tiszta átverés. Meg is kérdezem a forgalmazót, mi a véleménye erről.
Szia!
Majd jön a hablatty ----termékbővités, olcsó áru stb.... Szerinted a "gyári selejtett" miért árulják az élelmiszer boltok? Ugyanúgy mint a 3000Ft -s fúrógépet. Sajna ez van , még a minőségi drága terméknél is.! |
Bejelentkezés
Hirdetés |