Fórum témák
» Több friss téma |
Kerámia szűrőnek nézem(Tv KF fokozat)
A pontosabb megfogalmazása "felületi hullámszűrő" azaz SAW filter (Surface Acoustic Wave Filter)
Az ő kollégája: Bővebben: Link.
Hullámszűrő TV-be.
Egészen pontosan "Felületi hullám-szűrő, angolul Surface Acoustic Wave Filter
Egy szóval nekem nem fog kelleni de kösz mindenkinek.
Sziasztok,
Van egy motor fordulat szabályzó amiben T1235-600G triak van. Az A1 és G közt 73 ohmot mérek, úgy hogy nincs az alkatrész beforrasztva. Akkor ha jól gondolom ez hibás és csere érett? Annyit csinál amúg, hogy bekapcsoláskor egy pillanatra lassan elindul a motor és ennyi. Köszi a segítséget.
Szia! Ezzel könnyen tesztelheted, hogy jó vagy nem jó.
Akkor lehet az elektronika lesz a hibás. Majd megnézem a G láb helyén mit lehet mérni.
Emlékeim szerint színes TV-kben használták, mint felületi hullámszűrő.
Szerintem kidobhatod, mert nemigen tudod mire használni
Hullámszűrő tévébe: Surface Acoustic Wave Filter.
Google kereséssel megtalálható.
Szia,
Megcsináltam ezt ami a linken van, de semmi sem történik az izzóval, ha az ellenálláson keresztül keresztül pozitívot adtam a G lábra, akkor nem világított az izzó. Akkor elvileg nem működik ez a triak?
Szia!
Rossz a rajz! Az MT1 és MT2 cseréld meg. Azaz az plussz az izzón keresztül a középső lábra vagy hűtőfelületre kell kötni( ugyan az a potenciál) a bal szélső láb mínusz. Nem világít az izzó. A gate( jobb szélső láb) ellenállást pluszra érintve akár csak egy pillanatra is az izzónak világítani kell addig míg meg nem szakítod a tápfeszt(S2). Újra feszültséget adva nem világíthat az izzó amíg az ellenállást nem érinted újra a pluszra. Ha a leírtak alapján működik jó az alkatrész. Üdv A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2020
Lehet, hogy az MT2-re kötötted a lámpát.
Szia!
Az MT2 -re( A2) kell a lámpa és+! MT1 (A1)-re -. G ellenállással+. Üdv. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2020
Idézet: „Ezzel könnyen tesztelheted, hogy jó vagy nem jó.” Itt felcserélték az NT1 és NT2 jelölést. Mint Pixi hsz-ére írtam. Amúgy a Triak jellemzően váltó feszültség - áram kapcsolására használt eszköz. Próbáld ki! Üdv. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2020
Mégsem holnap. Megnéztem most és működik!
Ez amúgy egy porszívó motor szabályzójában van, és van benne PIC is. Nyomó gombbal kapcsolna be, és poti szabályozza a fordulatot. Ennél gombnyomásra egy pillanatra megindul a motor. Fixre kötöttem a motor, akkor működik maxon. Így az elektronikával lesz a gond, és nem a triak.
Tegyél fel a panelről képeket a fólia és a szerelési oldalról. Hátha többet látunk és lesz további segítséged. A gép típusát is megadhatnád.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2020
Fel sem tünt hogy hibás a rajz, elnézést. De akkor ezek szerint már sikerült le tesztelni a triakot.
Ellenőrizd a uC tápját mert az ilyeneknél sokszor az okozza az anomáliákat. (Puffer elkó és/vagy soros kondi). ( A legnagyobb elkó a táp-é, néhány száz mikró szokott lenni, a soros kondi általában sárga színű hasáb alakú folia kondi) A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
Ez egy Nosiboo orrszívóban van, ami lényegében egy mini porszívó. Ugyan olyan motor is van benne mint egy porszívóban, csak fele akkora.
Megsérült a PIC mikroverzérlő programja... Akár még ez is előfordulhat. Egyébként azt a 100µF-os elkót tényleg érdemes lenne megvizsgálni.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
A kondit megmértem, 104uf. Lehet tényleg a PIC adta be a kulcsot.
Még ne add fel!
.A diódákat is ellenőrizni kéne.(a két piros zener dióda). Ellenállás értékeket mérd meg és a piros kondit is kapacitásra. A piros kondi a 151 ellenállás és a diódák hibája miatt is letilthat a proci. Trimmer poti és a nyomógomb jó? Végül a két optocsatolót ellenőrizném. Ha minden Ok akkor tényleg a proci hibás. A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2020
A diódák igaz a helyükön 500-600 körüli értéket mutatnak polaritás helyesen dióda mérés állásban. A gomb és poti is jó, ezeket már mértem. Majd a piros kondi marad még meg az optók. Amúgy a triak G láb helyén a panelon mit kellene mérjek? Van zseb szkópom is ha azzal többre jutok.
A piros kondi a 151 ellenállás és a diódák hibája valamint a 184 ellenállás miatt is letilthat a proci.
A Triak-ot forraszd vissza mert mint írtad -bekapcsoláskor pillanatra elindul a motor-ez a rész úgy tűnik rendben van. A vezérlés meglétét a MOC3052 optó 1-es lábán lehet ellenőrizni. Ide csatlakozik a proci kimenete egy221 jelű ellenálláson keresztül.
Mostanában néztem egy Diode Gone Wild videót, abból hallottam, hogy az elko tönkremenés első lépése, hogy a belső ellenállása növekszik. A kapacitás értéke még jó lehet, de az ESR értéke már olyan magas lehet, hogy már hibás működést okoz.
Ebben láttam egyébként: https://www.youtube.com/watch?v=1ScH5o3De_M Itt van a DIY műszerének a leírása, és némi okosság: http://danyk.cz/esr_en.html TLDR: lehet még az az ELKO a rossz akkor is, ha a mért kapacitása rendben van. Nekünk is van ilyen Nosibo orrszívónk, próbálgattam magamon is. Az benne az okosság, hogy ha túl nagy az ellenállás, akkor visszaveszi a teljesítményt. Gondolom ez azért kell, hogy "ne szívja ki az ember agyát", szóval ilyen biztonsági funkció. Maga a gép nagyon egyszerű volna, de hogy megkapja azt a pecsétet, hogy biztonságosan üzemeltethető orrba dugva, na az ami a kunszt benne. El tudom képzelni, hogy kétutas biztonsági visszacsatolás is van benne.
Köszi. Van egy multi teszterem amivel szintèn kis gond van, így akkor a kondit majd azzal megmérem, mert néz esr értéket is.
Azt nrm tudom ez a nosiboo pontosan hogy működik, mert most került hozzám már hibásan. Gondoltam nem lehet nagy baja, és mègis. Ha más nem, akkor marad a szerviz.
Asch- nak abban igaza van, hogy ezek a felület szerelt kondik nem egy nagy minőségűek. Hamar kiszáradnak. Helyette bármilyen elektrolit kondi betehető azonos paraméterek mellett. Jelen esetben 100uF16V. Ha cserélni akarod a legegyszrűbb mód ha fogóval megfogod a fémházat és finoman jobbra-balra tekergeted. Egy idő után kiszakadnak a lábak a testből utána a műanyagtalp eltávolítás után leforrasztható a panelról a maradék csatlakozó és nem sérül a fólia.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |