Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Az semmi, amiről szó volt a LED-es reflektor ügyben, nézzétek meg ezeket a videókat.
Egyébként szép munkái vannak az emberkének, pár dolgot el lesnék, de hogy ilyeneket nem építenék, az biztos. Nem vállalnám azért a felelősséget, ha elszáll egy sorbakötött LED, és a másik 10 se világít. Legnagyobb baj szerintem az, hogy a POWER LED-eket hűtőfelület nélkül szereli be az ember, úgy értem légáramlat nélkül, bár nem tudom, hogy ezek a power LED-ek mennyire hőtűrőek. ..de az se nyerte el a tetszésemet, hogy csájnábankészült villogtatókat, led meghajtókat használ. ..de gondolom ezekért ő sem vállal felelősséget, csak a megrendelőknek annyira tetszik az alkotás, hogy készítői felelősség nélkül is kell nekik a lámpa. Azt hiszem Török emberről van szó. Ott az ilyenekért nem szólnak a rendőrök? A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2019
Europán kivül sokkal benevolensebbek a szabályok, viszont mindenki viseli a felelöséget, ha valami nem ugy müködik, ahogy a hatoság elvárja. Neked kell bizonyitanod, hogy a szerkezet megfelel a szabályoknak - ami nagyon drága mulatság ( föleg ha baleset történt).
Amugy tegnap egy érdekes jelenség fordult elö. Egy LED panelt épitek ( nem autoba) kb 150 LED van rajta. Kisebb csoportokban vannak párhuzamosan kapcsolt LEDek ( valamennyi egyforma fehér LED). A felésztéskor néhány csoport nem világitott. Mint kiderült 6 LED zárlatos volt! Ilyennel eddig még nem találkoztam. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2019
Én 3W-os Power ledekkel építettem meg az indexeimet, alapkövetelmény volt hogy nyáron, ha rásüt a nap, akkor is jól láthatók legyenek. Ezekkel a ledekkel sikerült. A hűtés nálam is felmerült, de mivel az indexek nem folyamatosan világítanak, ezért nem melegedtek fel annyira hogy hűteni kellene. Az indexek csupán 10-20 mp-ig működnek, nincs idő arra hogy felmelegedjenek. Amit megépítettem, már 2,5 éve működik hibamentesen. Lámpánként 1 db 3W-os COB led.
Sziasztok.
Lenne egy olyan kèrdèsem, hogy szereltem be a lámpa alá egy nappali menetfèny LED csíkot ami indexkènt is tud funkcionálni sárga futófèny formájában. 3 vezetèk fut bele egy vezèrlő elektronikával, negatív ès egy egy szál pozitív a menetfènynek ès az indexek. Ha az index megkapja a kraftot akkor a menetfèny nem üzemel. Problèma: járó motornál az index nem megfelelően működik villog fèlig fut ki stb de ha leállítom az autót akkor tökèletesen működik. Gondolom ha jár a motor a generátor táplálja meg. Meg lehet ezt valahogy oldani? Merre induljak el? Megpróbálok egy videót linkelni a működèsröl. A videó második felèben leállítom a motort akkor teljesen jól műkódik. Párhuzamosan kötöttem be a gyári indexhez a kábelkötegbe A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
https://youtu.be/zMTEANE8D-U
Ès a videó.... Valamiért nem tudtam szerkeszteni az előző hsz-t
Próbaként berakni elé egy 12V-os feszszabályzót, ha kevés, emelgetni a feszültséget a helyes működésig. Valszeg ez meg álló motornál fog belekavarni az index működésébe, de ahogy belegondolok, álló motorral nehéz kanyarodni.
Gondolom akkor szabályozhatót kellene... Nem vagyok egy nagy elektronikai zseni.... Tudsz nekem linkelni egyet amit ajánlanál?
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2020
Lusta vagyok keresni.
http://morgoelektronika.hu/kapcsolas/7805_plussz.gif Értelemszerűen 7812-es ic, 1 dióda = 12,6V; 2 dióda (sorba kötve) = 13,2V ...
Akkor az lenne a baj hogy kevès feszültsèg esik a LED szalagon?
Vagy mitől lehet ez? Ès akkor az index izzó hogy hogy teljesen jól üzemel?
Járó motornál 13,8-14,4V közötti feszültség mérhető az autó elektromos rendszerében, álló motornál ez feltöltött állapotban 12,5-12,7V. De nem valószínű, hogy az az 1-2V feszültség többlet okozza a hibát, inkább a generátor okoz némi zavart. Vagy van zárlatos diódád a generátorban, vagy gyenge az akkud, hogy elnyelje a fesszabályzó után még fennálló hullámosságot, vagy csak ennyire érzékeny a kínai LED csík. Szűrni kellene a tápját, pl. egy PC táp 12V-os kimenetéről kitermelt a fojtótekercset és egy puffer kondit elé kötni.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2020
Mekkora pufferkondit kössék elè?
A led szalagot elektronika vezérli? Mert lehet hogy teljesen más okozza ezt a jelenséget. Én már tapasztaltam hasonló hibát.
Igen. Erről lenne szó egyèbkènt:
https://www.wish.com/c/5c9d77b2f67cf2668fa426c7 A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2020
Az én indexem elektronikus ütemadóját a gyújtás nagyfesz kábele zavarta meg. Elég volt annyi hogy a vezetékek egymás mellett mentek 15 cm hosszban. Begyorsult tőle az index. Elég volt 3 cm-re eltávolítani, megszűnt a jelenség.
Hát majd erre ránèzek... Igen mondjuk azt nem ártana tudni hogy mi van a vezèrlèse dobozában....de a folyamatosan világító fehèr fèny rèsze az teljesen jó csak a sárga futófèny nem... A pufferkondit ugye párhuzamosan kell bekötni? Ès mekkorát?
Próba. A fojtót se hagyd ki! Legyen 470µF vagy 1000µF (legyen inkább 25V-os), meg rakhatsz egy 10-100nF közöttit is párhuzamosan az elektrolittal. A vezetékek együtt futása is lehet gond , illetve, bejuthat a zavar az index szálon is. Nem tudjuk a kapcsolást, de oda is kellhet szűrés. Ha ez sem, akkor az elektronikát egy fémdobozba kell rakni.
Nem tudom hogy nekem írsz-e, ha a Válasz gombra kattintasz, akkor az én írásomra válaszolsz. A folyamatos fényhez nem kell ütemadó elektronika, de a futófényhez igen. Ezt fordulatonként, a gyújtás nagyfeszültsége, megzavarhatja. Nem csupán a doboz érzékeny erre, hanem a hozzá csatlakozó vezetékek is elvezetik a zavaró impulzust az elektronikához. Nálam ez történt, ezért írtam le a jelenséget, meg azt is hogy mitől szűnt meg. Ha van akksi a kocsidban, akkor semmi szükség pufferkondira, mert az akksi a legjobb erre a célra.
Válasz mindenkinek
Köszi a segítsègeket megoldodótt a dolog egy kondi segítsègèvel: https://youtu.be/dDfn9G6_J5E
Sziasztok. Folytatnám a törtènetet: kívülröl működik az index ahogy kell, viszont beültem és arra lettem figyelmes hogy 4-5 kattanás után felgyorsul és gyorsan kattog mintha kiégett volna az izzó/LED.... de továbbra is normál üzemben működik kintről nèzve... Kicserèltem a 2200mikro farádos kondit 4700-ra így már kibír 10 kattanást mielőtt újra elkezdi a gyorsulást. Bekötöttem 2 db 4700-ast párhuzamosan így már megszünt a jelensèg, jártam 2-3 percig az indexet de nem produkálta a jelenséget.
Mi okozza a hibát? vagy nem is feltétlenül hiba ez a jelenség csak érdekelne a dolog. Ja ès a 2 4700 As helyett raknèk bele egy 10000 mikrossat... Annyi mèg H 35 V-s mondok. Szerintetek?
Hello! Esetleg ha használnád a "Válasz" gombot, lehetne tudni mire reagálsz..
De ha jól értem, Te az index relével kapcsolgatod a kondit. Annak nem lesz jó vége, mert tönkre fogja tenni a kondi töltőárama. Mérd meg a Led-es akármi áramfelvételét, és köss a kondi és index relé közé egy ellenállást amin 1..2V esik. Akkor korlátozva lesz az áram. Mert egy kondi a bekapcsolás pillanatában "rövidzárként" működik.
Bocsi a láma kèrdèsèrt de a pozitív vagy a negatív szállra kell sorosan kötni az ellenállást? Vagy párhuzamosan? A töltèsek egyeáramnál merre áramlanak?
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2020
Hello! Áramirány..
Természetesen sorosan kell kötni, hogy korlátozza a kondi által létrejövő áramlökés nagyságát. A kondit pedig polaritás helyesen, párhuzamosan a lámpával. Soros áramkör esetén, mindegy hogy a fogyasztó elé vagy után kötünk egy ellenállást. Hiszen mind a két szálon ugyan az az áram folyik át. Tehát lehet az általad célszerűbbnek vélt helyre kötni. Lehet hogy az ellenállás fizikai rögzítése szempontjából a negatív ágban célszerűbb az elhelyezése. De mindez célszerűsége attól is függhet, hogy a helyen hogyan lehet ezt jobban kialakítani. Soros és párhuzamos kötés.
Nem értem miért kell egy megvásárolt garanciális készülékbe belenyúlni. Ha nem jól működik, vidd vissza. Ne Te akard megjavítani, ami rossz, vagy Te kötötted be rosszul? Nincs kizárva.
Üdv.
Megmèrten az áramfelvètelt, 0.45 Amper ès ugye 12+-V feszültsèg esik rajta. Na most a kèrdès: mekkora ellenállás kell az említett 1-2 V feszültsèg esèshez?
Hello! Ohm bácsi törvénye segít.. R=U/I=2V/0,45A=4,44Ohm avagy 3,3..4,7Ohm jó bele. De 2W-os ellenállást illik beletenni. Mert P=U*I=2V*0,45=0,9W. Mert mindig a nagyobb teljesítményű a célszerűbb.
Egyszerű és kicsit buta kérdésem is lenne. Ezt ki tudom próbálni még beépítés előtt, vagy mindenképpen szükséges az index relé?
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2020
Hello! ki tudod próbálni, hiszen ha ráadod a 12V-ot, végig fut a Led-sor. Aztán ha leveszed a tápot és ismét ráadod, újból végig fut.
Üdv!
Építettem 4093 ic-re alapuló relét fix 4.7m ellenállással nincs benne semmilyen poti, a sebesség is megfelelne, viszont piszok hamar kialszanak a ledek gondolom az egyik kondit kéne növelnem hogy tovább égjenek, de melyiket? (Nem a sebesség hanem a világítás ideje ami túl rövid) Íme a relé Köszönöm előre is!
Pedig ennél azonosnak kellene lennie a be- ill kikapcsolt időnek. A gyanúm, hogy kisül az IC tápkondija működés közben, aminek nem szabadna, 100µF-os kondi. A gond, hogy ez nem ledekhez készült. Azokon keresztül szerintem nem töltődik fel 12V-ra a kikapcsolt állapotban. Próbálj meg nagyobbat betenni, 220-470µF-ot, bár lehet így meg halványan világítanak a ledek a működés szüneteiben is.
Hát majd akkor kiemelem az ellenállást és egy potival megnézem akkor is csak felvillan-e ha lassabban villog, így nappali fényben éppen még látható de lehetne tovább is fényes.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |