Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Szia!
Sikerült megnéznem a videót, így már értem a működését. Amit a kocsikon láttam, azok sokkal lassabbak ettől, az kavart meg.
Szia!
Elnézésedet kérem, én voltam láma. Most hogy láttam a videót a működéséről, már minden tiszta. Nem akarok venni ilyent, csak a működése nem volt tiszta számomra. Nemrég vettem 4 Suzuki indexet, azokba fogom beépíteni a Power ledeket a foglalat helyére. A mostani indexeket akarom lecserélni, mert új boxot vettem a motoromra, arra nem lehet a régit átszerelni. A képeken a mostani box az indexel, az új indexlámpa és az "indexrelé", amit én csináltam a Power ledekhez.
Műszaki követelmények minden járműre vonatkoznak, ez alól a világítás sem kivétel, segédmotornál sem. A házi LED-esítés neked tetszik, de nem szabályos. Ez nem függ a századtól.
Te így gondolod. És ha szabályos? Te komolyan azt gondolod hogy barkácsolt világítással közlekedek? A rendőrök már rég lekaptak volna a motoromról. Az utcánkban rendszeresen radaroznak, nem csak látják a világításomat, hanem rögzítik is. Egyszer sem szóltak, pedig 80 m-re van a házunk a háromlábútól. 2 éve LED-es világítással közlekedek, szinte minden nap. Megnyugtatásodra felteszek egy képet, ahol láthatod a tompított fényt, meg az index lámpát.
Menj oda hozzájuk...és kérdezd meg őket!
Különösen a mostani boxod az "extra" lámpás indexxel, az igenis sérti a szabályokat: "Közúti jármű engedély nélküli átalakítása" A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2019
Az ördög a részletekben bújik meg. Ha például balesetet okozol, vagy szenvedsz el akkor kerül ez a biztosító és a yard látókörébe.
Ne haragudj, de Te tényleg a múlt században ragadtál. Nem bírod felfogni hogy változtak a törvények 2014-ben? A LED-es világítás és az index, azóta elfogadott. A saját szemednek sem hiszel? Nagyon sok motort és autót hoztak be azóta, mind forgalomban vannak, érvényes papírokkal. Nem hiszem el hogy eggyel se találkoztál. Ami a motoromon van (SMKP), teljesen legális!
Tévedésben vagy. Az, hogy mi szabályos és mit nem vesznek észre, nem ugyanaz.
A gyártó által LED-es világítással, index-el szerelt járművek azok, minden amit te barkácsolsz át otthon, az nem az. A gyártó elvégzi a szükséges teszteket, úgy fejleszti a lámpatestet, hogy megfeleljen a szabályoknak, majd meg is méri, hogy biztosan úgy legyen. Te felszereled és erősebb, ezért neked így jó...
Szerinted ezt a LED-es világítótestet én barkácsoltam? Gyárilag úgy készítették hogy a hagyományos izzó foglalatába be kell tenni, mindenben megfelel az előírásoknak.
Az csak egy fényforrás...a világítótest az kicsit komplexebb berendezés.
De próbáld meg ezt elolvasni: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Anno azért hagytam itt a forumot, mert még olyan hibbant "szaklapok" is mint a totalcar az engedély nélkül forgalomba hozott LEDes világitotesteket tesztelgették.
Azaz ha nincs ezen az izzon az engedély (E1 vagy valami hasonlo jel) akkor jobb ha kerülöd.
Amíg azon a LED fényforráson (ezeknél a bajonett foglalaton) nincs rajta a jóváhagyást igazoló "e" jelzés, addig teljesen szabálytalan a közúti forgalomban a használata.
Ez történetesen egy jóváhagyásra kötelezett alkatrész, és a már jóváhagyott világítótest is csak addig valóban jóváhagyott, míg megfelelő izzóval látod el. Ez jogszabály és nem "szerintem" kérdése. Amúgy meg ezeket a csilivili izzópótlókat zártpályán, közúti forgalmon kívül használhatod (pl. autókiállításon).
Elolvastam minden idevonatkozó írást, még a 2014-es módosításokat is. LED-es lámpatestek felszerelése SMKP-re nincs tiltva. Jóváhagyási jellel ellátott készítményeket szabad utólag is felszerelni. Aki erre odafigyel, nincs mitől tartania.
A gyárilag "LED-es lámpatest" és a házilag "LED-esített lámpatest" között én érzek némi különbséget.
"Hivatalosan csak az E jellel rendelkező nappali menetfény és a műszerfal/belsőtér világítás a megengedett"
Ez lenne a jogszabály pongyola megfogalmazásba. Vagyis abba a lámpatestbe amibe gyárilag izzó van, nem szerelhető ledes fényforrás csak saját felelősségre. Bár az utólagos, akár házilag is kivitelezett nappali menetfény engedélyezett, csakis akkor ha betartják a szerelési távolságokat és E jelű, azaz nem a kínai vagy a shoppos 2000 forintos, hanem pl. az Osram 16ezer forintos és szabályszerűen beszerelt termékéről van szó. Vagyis a kolléga ha vásárol egy engedélyezett komplett ledes irányjelző szettet, azt felszerelheti a motorra, de a meglévőt vagy a gyárilag izzós kivitelűt nem ledesítheti.
Ha normális helyről vetted, akkor a leíráson, csomagoláson rajta kell lennie, hogy közúti forgalomban részt vevő járműben nem használhatod. Attól, hogy olyan a foglalata, hogy bele lehet rakni, még nem jelenti, hogy szabad. Otthon nézegetheted az udvaron.
Az eredetileg izzóhoz készített lámpatestek nem alkalmasak sem xenon, sem LED-es izzókkal való megfelelő működésre. A szigorúan szabályozott fénycsóva soha nem fog egyezni az izzónál és a többinél.
Másik fórumon ezt már kiveséztük. Értsd már meg, nincs tiltva! Az E jel a fontos. Megnézem én azt a rendőrt, aki szétszedi a lámpámat hogy megnézze rajta az E jelet. Egyébként rajt van és akkor mit csinál? Összeszereli és sűrű bocsánatkérések után továbbenged? 2014-es módosítások kitérnek a LED-es világításra, nem ártana elolvasni azokat. Nagyon le vagytok maradva.
Idézet: „Az E jel a fontos” Pontosan így van. DE! Hiába van E jel a lámpán ha egy nem bele tervezett E jel nélküli led fényforrás van belül. Vagy ne adj isten cree vagy powerledekből házilag összerakott valami. Ha gyárilag ledes az irányjelző vagy a hátsó lámpa, az felszerelhető Simsonra vagy egyébb forgalomban részt vevő járműre. Az eredetileg izzós lámpák ledesítésénél nem az a kérdés hogy a rendőr észre veszi-e. Hanem a forgalombiztonság. Kellő fényerő, fény színe, szórási szöge stb. Ha baleset történik a "nem láttam a másik jármű jelzését" kijelentés után vizsgálat szokott lenni. És ha házilag ledes akkor bukta van, és bünti. A mellékelt búra 21W-os szabvány izzóhoz készült. Ha pl. ebbe belerakunk szépen elhelyezve 30 ledet egy nyáklapon, vagy power ledet, nem lesz olyan a fénytörése mint az izzóval. A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2019
Maximálisan egyet értek Veled! Pontosan ugyanúgy írtad le, ahogy én is gondolom. Több mint tíz éve kezdtem el a ledesítést a motoromra, nagyon sok mindent kipróbáltam, a mostani már minden igényt kielégít. 3W-os Power ledekkel, foncsorba helyezve, nagyobb fényerővel villog, mint a hagyományos 21W-os izzó. Aki ezt nem látja, napsütésben is, az vak, az meg ne vezessen.
Idézet: „Több mint tíz éve kezdtem el a ledesítést a motoromra, nagyon sok mindent kipróbáltam, a mostani már minden igényt kielégít.” Teljesen mindegy. Házilagos barkácsolás forgalomban részt vevő járművek világító és jelzőberendezésein nem megengedett. Lehet hogy jobbak a te lámpáid mint sok gyári lámpa, de nincsenek bevizsgálva, nem kaptak engedélyt, ezért nem használhatóak közúti forgalomban legálisan. Az megint más dolog hogy akár évekig közlekedhetsz így gond nélkül, de a döntés és a felelősség a tiéd. Idézet: „3W-os Power ledekkel, foncsorba helyezve, nagyobb fényerővel villog, mint a hagyományos 21W-os izzó” Na ez például lakott területen kívül a mögötted haladónak bántóan zavaró lehet. Nekem 250-es ETZ-m van sokat szívtam a lámpák kontakt hibája miatt, és a ledesítés megoldotta volna a problémát, de nem csináltam meg. Majd kap gyárilag ledes, "E" jelöléssel ellátott indexeket és hátsó lámpát. A régi lámpák ledesítése számomra nem opció a fentebb leírtak miatt.
Igazán kivehetnéd a write only módot és megérthetnéd, hogy nincs megengedve!
A járművön lévő fényjelző berendezésed úgy kapta meg a jóváhagyást, hogy izzószálas önmagában szintén jóváhagyott izzó van benne. Amint ezt az egységet megbontod, azaz kicseréled a fényforrást egy nem jóváhagyott akármire, azzal a komplett egység jóváhagyása veszik el. A rendőr lehet, hogy nem veszi észre, meg lehet, hogy erősebb a fénye és még tetszik is, de attól még nem lesz legális! A LED-del jóváhagyott lámpatesteket ha megnézed, komplett egységet alkotnak és nem cserélhető bennük a LED úgy, mint egy sima izzó. Azokat úgy hagyták jóvá, úgy vizsgálták be komoly pénzekért, így meg is kaphatták azt a bizonyos jelölést, amitől legális lesz a használatuk akkor, ha a jogszabályoknak megfelelően szereled fel őket a járműre. De tudod mit? Ha nekünk nem hiszed el, hogy amit váltig állítasz, az nem úgy van, akkor vidd el a motorodat így ahogy van egy szemlére! Ha emlékem nem csal, 2000Ft a hatósági szemle díja - ott majd megmondják neked, hogy bizony ez így nem jó. Ez nem Amerika, ahol a rendőr dönti el, hogy tetszik-e neki a járgány, vagy sem, Európában vannak szabályok, amiket be kellene tartani. Kicsit figyelmesebben olvasd el az 5/1990-es KÖHÉM rendeletet, ott mindezeket leírják.
Tudtommal egyetlen Keleti motoron sincs E jelölés, mivel több mint 20 éve kerültek forgalomba. Egyik sem közlekedhetne, mint az én SMKP-m se, mert 32 évvel ezelőtt nem volt E jelölés. Most akkor mindenki törvényt sért?
Szorszalat hasogatsz.
A hangsuly a gyari kivitelezesen van. Te hiaba akarsz Brembo feket az 50 eves Trabantodra, es hiaba lenne 1000x jobb mint a gyari, ha nem a jogszabaly altal eloirt terveztet-engedelyez-szakmuhellyel kiviteleztet utat jarod be akkor nem lehet.
Ezt már én is linkeltem, de nem érti:
"Ha a fényforrást egy nem típusellenőrzött, a fényszóró engedélyében nem szereplő fényforrásra cserélik, akkor az engedély, és ezzel a jármű forgalmi engedélye is érvénytelenné válik" A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2019
Tisztelt Kollégák!
Természetesen fontos, hogy a kérdező, a topicba látogató tisztában legyen a hatályos jogszabályi háttérrel, azonban ez nem egy jogi, és nem is egy közlekedési/közbiztonsági fórum. Természetesen tiszteletben tartva, hogy felhívtátok a figyelmet rá, kérjük, hogy immár a téma eredeti céljára térjetek vissza, mellőzve az ide nem tartozó polemizálást! Köszönjük.
Sziasztok!
Rendesen leállt a fórum. A Moderátornak igaza van, nem a jogszabályokkal kell foglalkozni, hanem a témával. A jogszabályok idővel úgyis alkalmazkodni fognak a LED-es indexek fejlődéséhez. Kíváncsian várom, kinek milyen ötletei vannak egy működő indexhez. Én feldobtam egyet, lehet kritizálni.
Már megkritizáltuk, erre besértődtél és moderátori lezárás lett a vége. Minek kell ezt ismét előszedned?
Bocsánatodat kérem!
Nem szeretnék akadálya lenni hogy a folyók folyjanak a tovább a saját medrükben. Inkább hallgatok.
Félreértesz valamit. A Moderátor nem zárt le semmit, csak vissza akarja terelni a témát, amit nagyon félre vittetek. Ez egy műszaki fórum. Tudsz ötleteket adni, vagy érdekel egy megoldás?
Erről van szó. Én feltettem valamit, ami 2 éve működik, azt kritizáld, ha igazad van, elfogadom. |
Bejelentkezés
Hirdetés |