Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Ez az adattábla .a ráégett szigetelő lakktól lett ilyen.--Tehát ezt a motort már tekercselték.! saját tapasztalat --jobb nem lessz ,na de gyengébb? A régi 30 években a szovjetunióban tobzodtak a különféle feszültségű hálózatok. A 110/190V és a 190/330V elterjedt volt. kb a háború után jött a 127/220 V illetve (ezt kihagyták 220/380V) és a 380/660V .
A "930" előtt "KBT" azaz kvt valószínűsíthetően kilowatt. Ha van kromofágod, azzal talán le tudod oldani a lakkot, ha nem, óvatosan vakarva vagy csiszolva próbáld leszedni. Az áramnál is több szám lehet, az a 2,3 akár 12,3 A is lehetne. Ha jó műszerrel rá tudsz mérni a tekercsekre, az is mond valamit. Nemrég tekercseltek egy ismerősnél 7,5 kW-os motort. ~1,1 Ohm volt tekercsenként. Annak volt hasonló súlya. Bolgár, néhány évvel fiatalabb, mint ez. Illetve volt, mert az újratekercselés után 2 hónappal kidobták gépestül. Feldolgozták a MÉHek.
Sziasztok! Köszönöm a válaszokat, és kellemes ünnepeket kívánok! A KBT után valami / MIN áll, emiatt hiszem, hogy az biztosan a fordulatszám. A 7,5kW méret alapján reális, viszont nekem egyértelműen sok (szalagfűrészt, körfűrészt, 500-as faesztergát akartam hajtani vele). Vannak 5,5kW-os motorjaim a 90-es évekből, azok alkalmasabbak lesznek. Köszi még egyszer!
A 7,5kW-osnak biztosan kevés a 3×16A, de még a 5,5kW-osnak is. Bár motorja válogatja, csillag-deltában és megpróbálnám az 5,5kW-ost, de nem biztos, hogy elindul. A 4kW-osnak viszont elég. Nekem direktben a 4kW-os elindul 3×16A-ról, bár kis fordulatú motor, (730-as) Szüleimnél a 7,5kW-os (2800) 3×20A-ról csillag-deltában elindul, de nem mindig! Úgy 15 indításból egyszer levágja. Kellene neki a 3×25A legalább.
A KBT előtti mező lenne a lényeges. A 930 után ott a fordulatszám "../min" jelzése.
Több év óta 5,5 kW-os motort használok 3*16 A-ről csillag/delta indítással nagyteljesítményű ágaprítóhoz. Csak akkor vágja le, ha nem figyelek és túl vastag ágat túl gyorsan húz be. 7,5 kW-osat is indítottam már itthon. Egyik utcabelinél sok évtizede üzemel 7,5 kW-os motor terménydarálóval 3*16 A-ről. Mostanában cseréltetik a szolgáltató oldalán a Bakony kismegszakítókat, mert már elfáradtak. Ha nem várják ki a rendes felpörgést és-vagy nem elég gyorsan rántják át a kapcsolót, leveri. Egykor nagyon sokat ment, volt az udvarban tehén, disznó, baromfi. Ma már csak marhák vannak a faluban.
Hát ezért mondom, hogy motorfüggő, esetleg a vezeték hossza is közrejátszhat? A kismegszakítótól is függ: 3×16A volt fenn (Bakony művek), egyiket mindig levágta a 4kW-os is. Csak azt az egyet cserélték ki a szerelők (spórolás?? a másik kettő is 40+éves!!), mindegy, de azóta indul a motor. Erről a 3×16A-ről nem indul az 5,5kW-os. A 4kW-os meg direktben is megy. A 7,5-es meg a 20-ast is levágta néha szüleimnél csillagban indítva. Ki kell próbálni! Csak ez akkor necces, ha most veszi/venné a motort. Ha nem jó, mit csinál vele? Nekem van itthon több, ilyen gondom nincs.
Atis57, Tomi111, erbe: köszönöm a válaszokat!
Gép beszerzés/építés előtt állok, így tesztelni sajnos csak akkor fogok tudni, ha már megvettem a motort. Legfeljebb megépítem a gépet a korábbról meglévő 3kW -os motorral és meglátom mennyire életképes (de szinte biztosan kevés). Viszont ha az 5kW körüli motort se bírná a rendszer, az azért "átír" egy-két dolgot erről a gépről (billenővályús körfűrész + hidraulikus hasító) alkotott elképzeléseimmel kapcsolatban. Pár napja meg majdnem vettem egy 7,5kW -ost, csak elvitték előlem. De azért az árért (10 000Ft) lehet még a MÉH -be is megérte volna leadni, de elméletileg hibátlan volt.
Őszintén szólva eléggé szégyellem magam, amiért a KBT-t elsőre jelnek, és nem mértékegységnek néztem. Mentségemre szóljon, hogy az értéke nem volt látható. Azóta némi smirglizés felfedte, hogy egy 1-es áll ott, így a motorom hivatalosan is 1 kW-os, amitől nem vagyok annyira boldog. Mehet a kohóba, ennek a rengeteg réznek sokkal jobb helye lesz valami anyaghatékonyabb elektronikában.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2019
Mérjél tekercsellenállást!
Ezt a motort annak idején folyamatos (7*24h) üzemre méretezték. A felhasználás céljától függően magasabb terheléssel is használhatod. Mit szeretnél építeni vele? Körfűrész, kisebb szalagfűrésznél nyugodtan terhelheted. Kompresszornál már óvatosabban kell bánni vele. A hatalmas tömeg hőtehetetlensége egy darabig felveszi az alkalmi többletterhelést.
Sziasztok!
Elösször is BÚÉK mindekinek! A problémám a következő lenne: Ismerősöm talált meg egy olyan problémával, hogy van neki egy 220AC-ra méretezett 6-7W-os inkubátor ventilátor motorja és mivel ma már 230V a feszkó, leég neki a motor! A készülék gyártója csak ezt a 220-as motort tudja biztosítani cserére! A kérdés, milyen megoldások vannak arra, hogy a motor 220V-nál ne kapjon többet! Valami egyszerű disszipatív megoldás vagy elektronika beiktatása? A segítséget és a válaszokat előre is köszönöm! Szép napot!
Szia!
Egy soros ellenállás megteszi. De 10V-os feszültségnövekedést még el kellene viseljen károsodás nélkül egy villanymotor, mert ez más esetben sem szokott gondot okozni.
Köszönöm a gyors választ! Sajnos a probléma nem elösször jelentkezett már, és ha minden igaz ez a feszültség különbség a probléma forrása! Induljunk ki ebből! Ha soros ellenállás akkor ennek értéke és teljesitménye kb mekkora legyen?
Próbálgatással operálnék. Kezdésként 10ohm, 10W sorosan és mérni kellene a motorra jutó feszültséget.
Köszönöm! Ez lesz első körben! Szép napot
Szia! Mit lehet tudni erről az inkubátorról (talán valami keltetőgép féle)? A ventilátor az biztos, hogy rendelkezik valamilyen azonosítóval aminek utána lehetne nézni, hogy valóban kritikus-e a nagyobb kapocsfeszültségről való működtetés. Nem e olyan megoldású, mint egy hajszárító, aminél a fűtőszálon eső feszültségről van működtetve egy kis feszültségű és teljesítményű ventilátor motor? (ez persze csak feltételezés volna a részemről)
Sziasztok!
Villanymotor vásárlás előtt vagyok, Van egy kiszemeltem, szalagfűrészre szeretném rakni! Szerintetek A B32A kismegszakító elegendő a működéséhez? Villamos vezetékek pár éve voltak cserélve előírásnak megfelelően! Motor adatok a képen.
Azt látpm hogy 16 A körüli értéket vesz fel teljes terheléssel, de indításnál valószünel többszöröse
Sziasztok!
Van egy egyfázisú, aszinkron villanymotorom, kb. 1kW-os. A táblája teljesen lekopott. Belül ha szétszedem 8 nagy tekercs van benne és bennük kisebbek. Akkor ez 1400-1500-as fordulatú lehet?
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni egy villanymotor furcsa/hibás működésével kapcsolatban. Adott egy 80-as évekbeli szovjet hagyományos marógép, a villanymotor felel a főórsó forgatásért, amely potméterrel szabályozható, illetve egy második állásban a szerszám cserélést is ezzel lehet kivitelezni, itt nagyon alacsony fordulaton forgatna egy menetes szárat ami behuzza, vagy éppen kiengedi a szerszámot. A probléma a következő, egyik napról a másikra jelentkezett: potméterrel ugyan szabályozható a fordulat szám, azonban ha csökkentem a fordulatot a potméterrel, olyan mintha egy pillanatra a másik irányba is megpróbálná megindítani, aztán forog a megfelelő irányba, szóval ránt egyet a főorsón, a fordulatszám növelése is szakaszos, már már zakatol, eddig ilyen nem volt. A második probléma pedig az hogy szerszám csere állásban nagyon lassú fordulaton kellene ki vagy be tekerni a menetes szárat, azonban ez nem történik meg, csak búgás hallatszódik. Van valakinek tippje hogy hol és miben keressem a hibát? Előre is köszönöm a segítséget!
Ha a potenciométer tengelyét mozgatod, javul/romlik a helyzet? Ezzel a mozgatással elő tudod idézni a rángatózást? Könnyen lehet, hogy az kopott el (időszerű lenne).
Köszönöm a választ! Megpróbálom.
Kipróbálva, a potméternek semmi baja
Szia!
Ez egy régi veretes DC hajtás lehet, valószínűleg tirisztoros áramirányítóval. Nagyon nehéz mérések nélkül használható tippet adni. Általánosságban az alapjeladó (esetedben a potméter, a referencia feszültség és a hozzátartozó sok kis kapcsoló kontaktus és ellenállás), vagy az érzékelő eszköz (esetedben a tacho) hibája, ha az egyébként működő hajtás nem vesz fel valamilyen fordulatszám értéket. Tehát mondanám, hogy nézd át a tacho keféit is. Viszont az, hogy alacsony fordulaton nem indul meg, csak búg, olyan helyzetet ír le, mint amikor áramkorláton van a hajtás, csak nincs elegendő nyomatéka. Ennek nagyon sok oka lehet; a névleges gerjesztő áram nem alakul ki, az áramkorlát, vagy az áram mérés elkalibrálódott, valamilyen plusz teher került a rendszerbe (gépészeti hiba), stb. Ha tudod, ennek az állapotnak a villamos adatait mérd meg, és ez alapján talán előbbre tudunk lépni; tehát amikor "búg", mekkora a főáramköri áram, gerjesztő áram és feszültség, tacho feszültség (210-217 ez feltehetőleg nulla lesz), az alapjel értéke (talán a 217-213 pontok között). A mérésekkel nagyon óvatosan! DC áramokat kell mérned, ezért DC lakatfogó ajánlott hozzá.
Ez valoszinü visszacsatolassu szerkezet. Ott van egy külsö gerjesztésü nagy motor talán az M31, ami egy kisebb mágneses motort hajt M33. Valoszinü ebböl a motorbol nyerik a vezérlést. Többet igy nem igen lehet mondani, mérni meg tanulmányozni kellene a berendezést.
Köszönöm a választ! Jelentkezek ha sikerült megmérni hogy mi a helyzet!
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2020
Szia!
Az alapjel útját próbáld meg leellenőrizni az U2.1 panelen a kimenettől a visszavezetésig ( beállító potméterek ). A normál tartományban is más a jel útja ( előírt vezérlő feszültség ) és a szerszámcsere állásban is. Ha pl. 10 volt a max vezérlő feszültség és csak 0.8 jut valamiért vissza ( határeset ), gondolkodhat a rendszer, menjen-e vagy sem. Ide nem kell a főáramkört bekapcsolni ( talán ), hogy ezeket a feszültségeket ellenőrizni lehessen az U2-1 kapcsokon, illetve a jel útjában lévő összes relé érintkezőkön átjönnek-e.. A tacho feszültségen azért nem gondolkoznék, mert ameddig nem éri el ( különböző leosztások, szűrés után ) a vezérlőt, addig inkább felpörögne a motor. Pontosan az a funkciója.. A motor melletti kis tekercs szimbólum ki tudja, mi lehet, a gerjesztésre inkább az U2.2 panel és az M3.2-es tekercs való. Mérget nem veszek rá, de egy darab motornál nem szokták szabályozni azt is, csak beállítani.
Egyet értek, hogy az alapjel probléma valószínű, és nem a tacho; viszont ezeken a régi gépeken gyakran 1:30 átfogásig is elmentek, tehát 10V-os referencia mellett simán lehet csak 0,3...0,5V az alapjel.
És pont a nagy átfogás miatt U2.2 szerintem belsőfeszültség-szabályzós gerjesztő áramszabályzó, a mezőgyengítéses üzem biztosítására.
Ha minden igaz, a gerjesztése 220 V DC lehet- adattábla independ excitn.. független.
Na mindegy... a 80-as években jópár sok kW-os gépegységet oldottam meg ilyen, ill. hasonló megoldással és csak a főáramkört szabályozva is bőven elég volt az átfogás. A kis fordulathoz is maximális gerjesztés kell és minimális alapjel. A lényeg az, hogy martonrolinak sok mindent meg kell mérni, ha véletlenül nem nyúl rá pl. egy nyamvadtabb relére..
Nagyon köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget!
Lakatfogó beszerzés alatt, addig is némi plusz információval tudok szolgálni, képek videók formájában. |
Bejelentkezés
Hirdetés |