Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Az elemnek nincs baja. Amikor megkaptam kitünően ment a gyári tápjával. Van még egy ilyen kliensem és ki kölcsönöztem a gyerekektől amíg a méréseket elvégeztem. A szerelés alatt többször megnyomtam a cmos reset gomot az alaplapon és ezért felejtette el a dátumot.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
Ha megnyomtad a reset gombot, akkor törli a BIOS adatait, ezért pampog. Állítsd be a dátumot.
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
A dátum beállítása a későbbiekben is szükséges lesz, ha majd nem jönnek be a weboldalak
![]()
Az összes telefonomat, és tabletemet tudom tölteni bármely kezembe akadó usb kimenetű dugasztápról ellenállás nélkül.
![]()
Az almás alatt az iphone-t értem. Tudomásom szerint csak a saját töltőjével működik.
Az almás, eléggé sokat fordít a márkavédelemre. Amelyik töltő 3 pontos, nem lehet kimérni mi is van a harmadik lábbal. Illetve a készülék azonos lábával? Aktív, passzív alkatrész és értéke?
Itt van 3 iphone a kezemben: se; x és 11 pro. Plusz egy ipad pro. Most végigpróbáltam őket a következő androidos töltőkkel: sony, samsung, asus. Minden töltő az összes említett készüléket gond nélkül tölti. Ezen túl az ikeás asztali lámpám usb kimenetéről is mind tölthető. Valamint (amelyik alkalmas) qi szabványú vezeték nélküli töltőkről is...
Azt lenne még jó tudni, hogy mekkora árammal töltenek a különböző variációkban, különböző kábelekkel. Tapasztalatom szerint hatalmas különbségek vannak ezen a téren...
Nincs véletlenül olyan USB mérőkéd, amivel meg lehetne mérni a töltőáramot?
Alapesetben max. 500 mA-t vesznek fel. Ha a D+ és D- vonalakat összekötöd, 1 A-t is fogyasztanak. Általában.
A héten kaptam 2 db Iphone4 et, töltő és adatkábel nélkül. Vettem hozzá egy töltő és adatkábelt 1200 HUF ért. Gond nélkül tölthető vele. Van USB chekkerem, a szerint a töltőáram 800mA körüli 5,02V mellett. Jah, ezen a 4 es Iphon on még a hosszúkás sokpólusú csatlakozó van. Nem tudom lényeges e, sosem volt Iphon om.
Nekem más a gondom az almával, a tulaja elfelejtette az ICloud ID jelszavát. Az istennek se tudom legyalulni. Az ellenörző kódot nem küldi el csak Iphone telefonra és a regisztrált telefonszámra ami az ICloud fiókhoz van rendelve. Nomármost az a SIM kártya most egy androidos telóban van. Meg se jön rá a visszaállításhoz szükséges SMS. Agyrém ez az Iphone, sosem volt szimpi. Most se nőtt a szívemhez eddig.
Még mindíg a t610.
Szöget ütött a fejemben, hogy a 3. póluson a 3.33v csak jelzés értékű a gép felé. Hogyan tudnék egy ellenállást méretezni a dc-dc konverter helyett? A bemenő feszültségem 19.2v ebből kellene pár mA terhelés mellett egy 3.33v feszültséget produkálnom. Vagy tegyek be egy potmétert és csavargassam amíg jó nem lesz? Esetleg használjam a led segéd programot itt az oldalon? A segéd szerint 1.6Kohm lenne a megfelelő választás. Vagy a feszültséget osszsm két ellenállásssl inkább? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
Egy zener dióda, és egy ellenállás?
Nincs mérőkém, és értelmét sem látom. Bármelyik vastagon kibírja a napot, éjjel meg van idejük töltődni. Kábel ügyben nincs tapasztalatom, mert egyetlen gyári lightning kábelt használok. Két qi töltőpad mellett bőven elég...
Köszi!
Jó ötlet!
Hmmm. Gratula. Azért még olvasgatni lehetne.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Egy használaton kívüli leselejtezett hűtőládából csináltam inkubátort, amit most jelenleg gombatermesztésre használok. A belső atmoszféra vezérlését hő-, pára-, és széndioxid kapcsolók biztosítják. A levegő utánpótlást 2 db számítógép tápegység hűtőventilátora adja. A következő fázisban azt szeretném megoldani, hogy ha a kinti időjárás megfelelő (pára, hőmérséklet), akkor a hűtőláda teteje automatikusan felnyíljon, illetve amint nem megfelelőek a körülmények, lecsukódjon. A nyitást és a zárást két darab lineáris DC 12 V aktuátorral oldanám meg, ami egy kinti hőmérsékletethez és páratartalomhoz igazított (DC) kapcsolóhoz lenne hozzákötve. Hogyan és mivel lehetne megoldani a vezérlést, a nyitást és a zárást ha azt szeretném, hogy akkor lépjen működésbe az aktuátor, (azaz nyissa a láda tetejét) amikor a kinti hőmérséklet pl. 15 C fok, a páratartalom pedig 60%. Ennek a két feltételnek egyszerre kell teljesülnie! A láda tetejét pedig akkor zárja, ha az elöbbi feltételeknél keveseb a hőmérséklet és a páratartalom. A kapcsoló: 12 V egyenáramú hő- és párakapcsoló, amihez tartozik egy szonda. Beállítható rajta a hőmérsékleti és külön a páratartalom intervallum, amin bellül feszültség alá helyezi a hozzá kötött berendezést, berendezéseket. A lineáris aktuátor: emelőkar, hasonló a hidraulika munkahengerhez, azzal a különbséggel, hogy ez egy egyenáramú motorral működik ami feszültség alá helyezve működésbe lép és kitolja a kart. Amint eléri a maximális hosszúságot automatikusan kikapcsol. A kart fordított polaritás esetén huzza vissza. Hogyan tudom megoldani a vezérlést, ha a láda tetejének nyitásakor a pára- és hőmérsékleti feltételeknek egyszerre kell teljesülnie és a láda tetejének zárása fordított polaritás esetén működik, amikor a hő- és párakapcsoló tulajdonképpen zárt állapotban van? A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2020
Sziasztok! Egy tekercset, hogy kell kiszámolni(pl. egy relé behúzótekercsét 12v-ra)?
Ebből nem lehet kiszámolni.
Kellene hozzá a relé geometriája, vasanyagának adatai, rugóerő stb. Ebből kellene kiszámolni az indukciót, utána a geometriából a térerősséget, fluxust, gerjesztést, áramot, majd a menetszámot és a huzalátmérőt. Túl bonyolult, én nem kezdenék hozzá...
Köszi! De ha akarok egy 12v-os elektromágnest létrehozni, hogy kezdjek neki?
Köszi szépen! Tulajdonképpen kész van találomra tekercselve, és funkcionál is csak meleg.
Próbáld meg ugyanazt a térfogatot vékonyabb huzallal tele tekercselni. Ekkor nagyobb lesz a tekercs ellenállása (kisebb áram folyik rajta, kevésbé melegszik),viszont nagyobb lesz a menetszáma. Ha szerencséd van, ugyanakkora ereje lehet, mert a menetszám és az áram szorzata hasonló lehet.
Köszi, kipróbálom. Még előtétellenállásra gondoltam, de akkor meg az fog fűteni
A hozzászólást amire válaszoltál töröltette a kedves fórumozó, de hogy másnak is értelmezhető legyen:
Bővebben: Link
Sziasztok egy olyan kérdésem lenne hogy mire való ez a motor és hogyan kell bekötni? Ha valaki tud és ért hozzá minden segítséget köszönök
Szia!
Valami hasonlót láttam ipari varrógépen, de emlékeim szerint azon nem fogaskerék volt. (Ha a 8 a teljesítményére utal, akkor nem egy izmos darab.) Az első sor szerint 1 fázisú motor, az alsó sorban a segédfázishoz szükséges kondenzátor értéke, 1,6 µF / 380 V Neked kell kimérni a három kivezetés közötti ellenállást, akkor fogod tudni bekötni. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2020
Köszönöm. Megoldódni látszik a dolog de ezt a buffert amit írtál nem nagyon értem mire gondoltál.
Galfy: köszi neked is. Ha a kimenet és a Vcc közé tennék egy ellenállást az nem lenne jó mert az inverter kimenetén állandóan pozitív tápfesz lenne. De lehet nem jól értem amit mondasz. A lényeg, hogy egy optokapuról veszem le a jelet amit egy JK tárolóba viszek ( lefelezem ) ami egy inverterre megy. Innen kellene meghajtanom egy NPN és egy PNP tranyót az éppen aktuális jelszint függvényében. Inverter helyett beraktam egy NAND kaput annak a kimenetén 20mA a megengedett ami nekem elég mert kb: 4-5mA kell.
Bammmmeee, vegyél egy tekercset. Jajjjj!!!!
A buffer áramkör ugyanolyan mint egy inverter, csak nem fordít fázist, és a kimenete is jobban terhelhető. (több TTL bemenetet tud meghajtani)
Egy TTL NAND kapunak a kimenete nagyjából ugyanaz, mint egy inverteré. Lényegében akkor kell ügyeskedni, ha egyedi áramkört szeretnél meghajtani TTL áramkörökkel. Szinteket kell illeszteni, nagyobb terhelést kell meghajtani stb.
Szervusztok!
Egyhetes kapcsolóórám - talán túlterhelés miatt - megadta magát. Egy masszív soros ellenállásnak tűnő alkatrész szakadást mutat, de nem tudom beazonosítani. A felirat olvasható része: VW-1 H (05 Mi lehet ez, és mivel pótolható? |
Bejelentkezés
Hirdetés |