Fórum témák
» Több friss téma |
Teljesen ki van nyitva a szelep?
A csapnál a perlátorban nem gyúlt össze szemét? Amennyiben nem folyik kellő víz, akkor csinál ilyet. Fogj egy vödröt. Nyisd ki teljesen. 1 perc után jelöld meg milyen magasan van benne a víz. Nézd meg mindegyik csapnál. Amelyik a jó, ahhoz képest nézd meg a többit.
A víz mennyisége változatlan, ilyen gondom nincs.
A szelephez sem nyúltam, semmihez sem nyúltam, pláne nem egyszerre 3 helyen. Mert ha csak egy helyen lenne, akkor gyanakodnék, de sajnos random ágakon, 3 helyen is előjött. Sajnos ez a nyom nem visz közelebb, vízmennyiség nem változott. Esetleg a víz hőfokszabályzója lehet érzékeny? Legutoljára valamikor hónapokkal ezelőtt ahhoz lett hozzányúlva, mert melegebb vizet akartunk. De mióta hallom ezt a rendellenességet, azóta próbáltam azt is állítani lejjebb, feljebb, de nincs javulás.
Minden esetre javaslatodra kitisztítottam az egyik perlátort, anélkül is folyattam, a tisztítottal is folyattam, de a jelenség sajnos ugyan az.
Akkor nagy valószínűséggel a kazán HMV átfolyásérzékelőjével lesz a baj. Azt kellene megnézni. Nem ismerem ezt a tipust. Vagy differenciálnyomásos-membrános, vagy járókerekes szokott bennük lenni. Az elsőnél, egy rudacskát nyom ki a membrán, ami egy mikrokapcsolót működtet. Ennél a rúd szokott szennyeződés miatt "beragadni, vagy nem jönb eléggé ki, hogy folyamatosan nyomja a kapcsolót. A járókerekesnek meg a háza rakódik el, és a járókerék akadozva forog, ilyen esetben sem megbízható a melegvíz vételezéskori átkapcsolás.
Ilyen van benne. Szeretem ezt az oldalt ahol többnyire megtalálhatóak a típusokhoz használatos alkatrészek elég jól szemléltetve a felépítését ezáltal a felismerhetőségét a beépítés helyén. Már rávilágítottál a lehetséges hibára, mert én is ezt nézném meg, hogy a nyomásesés már nem képes megfelelően forgatni vagy akadozva működteti azt és ezért fordulhat elő az említett kapcsolgatás. Talán ki lehet áztatni vízkőoldóban a turbinalapátos részét, persze ki kell venni belőle oldalt azt a hall érzékelős panelt.
Köszönöm!
Itt már kezd kínai lenni a dolog, de a napokban lesz időm, akkor nekifekszek és átnézem. A google a barátom, az általad írt kulcsszavak alapján ezt dobta ki: Bővebben: Link Már csak hogy egyáltalán mit keressek, meg hol... Még sose láttam ilyesmit.
Igazából az általad megadott kazánnév, nem egy konkrét tipus, hanem egy család. Jó lenne pontosítani, mert nem mindegy, hogy VUI vagy VUW vagy csak simán VU. Nézd meg a kazán adattábláját. Ha sikerül a konkrét típust beazonosítani, akkor többet tudunk segíteni. De nagyjából az lesz amit linkeltél. Nos ebben két hiba lehet. Van belül egy kis kerék, amit a víz áramlása forgat, a kerékkel szemben van egy (általában) hall elemes mágneses elven működő érzékelő ami a kerék forgásának megfelelően jeleket ad a vezérlőelektronikának. Nos első esetben, vagy valamilyen szennyeződés miatt (vízkő lerakódás) a kerék akadozottan megy, így nem ad rendes jelet, a másik eset amikor az érzékelőben lévő elektronika hiba miatt nincs megfelelő jel. Ez mindkettő okozhatja a kazán szakaszos működését.
sziasztok, egy Vaillant VUW kombi cirkó előlapja nem akar lejönni (eltekertem a két csavart oldalt, azok már elengedték).Ilyen.
Van vmi trükk, vagy téphetem izomból...? Másik kérdésem, hogy az előremenő hőfoknál mi az a minimum, amit beállíthatok, ahol még biztosan nem okoz gondot a kondenzáció? kb. 55 fokon lehet használni tartósan? köszönöm.
Csak annyi a trükk, hogy még egy műanyag támasz is tartja, szóval ha a csavaroknál enged akkor húzd meg határozottan és lenyílik.
A kondenzációhoz nem értek.. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2020
Hello!
Nos, volt időm, utána jártam kicsit. A pontos típus: VUW HU 242/2-3 R1 Leszedtem az elejét és az általad említett (és általam belinkelt) alkatrészt meg is találtam. Egész hozzáférhető helyen van, rögtön elöl. Na most, értem az elvet, amit írsz, logikus és egyértelmű, csak azt nem tudom ebből, hogy ez ellen hogyan lehetne bármit is tenni? Tehát a tisztítási folyamat az megoldható? Vagy mit és hogyan érdemes kipróbálni? (Nyilván a szerelő - csere kombó előtt) Köszönöm szépen!
Ja, és még annyi észrevétel, hogy amióta írtam délután, hogy megnéztem az alkatrészt... Akkor áramtalanítottam és visszább vettem a melegvíz potin (a hiba akkorra tehető, mikor azt feljebb állítottam) és azt vettem észre (igaz még csak ma, szóval nem kiabálom el), hogy megint rendesen működik és nem kapcsolgat. Persze így megint a kiinduló ponthoz érkeztünk, hogy ha állítanám feljebb, hogy melegebb legyen a víz, akkor... Ezért kérdeztem, hogy nem lehet, hogy itt valamiféle hőérzékelő, vagy hasonló rosszalkodik? Amúgy jó meleg vizet csinál, csak a kádba kicsit hidegebb a maximum, mint bárhol máshol, ezért akartam néhány hete feljebb venni. De alig állítottam rajta feljebb, és még így is alul voltam a maximum tekerési lehetőségen, mégis meggajdult. Néhany napig megfigyelem, de ha valóban visszaállt a rend, akkor ez már a második jel, ami arra mutat, hogy akkor történik változás, ha a hőfok tekerőhöz nyúlok.
A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2020
Az az igazság, hogy így látatlanban nehéz pontosan megmondani mi okozza ezt a hibát, de magasabb hőfok esetén nagyobb lehet a rendszer hőtágulása, ez is okozhatja. Tisztítás valamilyen vízkőoldóval a legjobb, mondjuk ecet, vagy citromsav is megteszi. Ki kell szerelni ezt a darabot, és átmosni ezzel a "lötyivel", de arra vigyázz, hogy ne kapjon belőle az elektromos része. Ha lehet azt vedd ki, mint írtam még konkrétan ezt a típust nem láttam, de ez nagy általánosságában ugyanígy van a legtöbb kazántípus esetén
Köszönöm azért az útbaigazítást és tippeket. Egyelőre azóta is jó, szóval nem nyúlok a melegvíz állító potihoz, max ha nagyon kell és nagyon kicentizem. Persze egy fent említett takarítást azért megejtek azt hiszem.
Köszönöm mégegyszer!
Tágulási tartályt pumpáld fel 1,5 bár nyomásra.
A VUW 242 HMV hőfokszabályzás a kazánkörben valósul meg.
Az előre és a visszatérő hőmérséklet különbsége alapján szabályozza a láng nagyságát a SIT 845 modulációs tekerccsel 2-12 mbar között. 8-10 év üzemelés után a váltószelep megszokott szorulni.
Sziasztok!
Saunier duval f24-es kazán hibajelensége, hogy a meleg víz vételkor illetve a fűtés bekapcsolásakor a fűtési körben lévő nyomás szemmel láthatóan pár másodperc alatt felszalad és a kazán hibával leáll. Hőcserélőt kisavaztam a 3 utas szelepet szétszedtem és megtakarítottam de a hibajelenség továbbra is fennáll. Valakinek valami ötlet? Köszi szépen!
Lufiban 1 bar nyomás van.
Valamilyen szelep problémára gondolok vagy egyéb dugulásra.
Akkor másként fogalmazok.
Nekem is pont ilyen kazánom van, és nem félek használni. Amikor azt mondtam hogy "lufi", akkor arra utaltam, hogy vagy nincsen benne gáz, vagy szakadt a membrán (és azér nincs benne gáz). Az, hogy a feltöltő szeleppel hidegen fel tudod tölteni, az egy dolog, de amikor elkezdesz főteni, akkor nincsen hová tágulni (ehhez kell a gáz a tartályban) és hirtelen felszökik a nyomás. Nálam hasonló esetben a biztonsági szelep fújt le. Rendesen a tartályt úgy tudod beállitani, hogy leválasztod a kazán a fűtési rendszerről, nyomásmentesited a kazánt a leeresző szelepen keresztül. Ekkor felfújod a lufit a kivánt értékre (majdnem mondtam hogy nitrogénnel ). Végül, leeresztő szelep elzár. Fűtés rendszer vissza. Üzemi nyomás beállit. Légtelenit. Örül. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
Lufiba akkor is merhetsz 1 bart ha a 95%-a viz.
Sot ha a 100%-a, ilyenkor is a rendszernyomas merheto csak vizzel van tele a tartaly, az meg nem tudja felvenni a tagulast. Kollega leirta hogyan kell rendesen megnezni az elonyomast. Ha ugy is rendben van akkor lehet tovabb keresgelni.
Leeresztettem a kazánból a vizet megcsináltam a savazást és a 3 utas szelep karbantartását, összerakás,feltöltés és a hiba továbbra is fennáll, a kiegyenlítő tartály feltöltő szelepét megnyomva gáz jött ki belőle.
Meleg víz vételkor is felmegy a nyomás kb 10 másodperc alatt (ami érdekes hogy ilyenkor is forró lesz a fűtési elmenő csővezeték ezért gondoltam váltószelep hibára). Mondjuk lehet váltószelep motorhiba is talán? A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
Egy kérdés még: Amikor a kazánból leeresztetted a vizet és a kazán nyomásmérője gondolom 0 bar-t mutatott, akkor megmérted a TÁT nyomását? Ekkor kellett volna min. 1 bar-t mérned. Mennyit mértél?
Kereken egy bar-t mértem. Holnap a keringetőszivattyút nézem meg, hogy működik-e egyáltalán. Talán az lesz a ludas. Elvileg annak a leállása okozhat ilyen "tüneteket".
Most ugrott be, csak tipp: Talán e kazántípusoknál a keringtető szivattyúnak több sebbességállítási lehetősége is van, lehet I, II , III fokozat, ez a szivattyún jelölve is lehet. Ismerősömnek hasonló kazánnál a fokozat átállításával sikerült megoldania a problémát. Azért próbáld meg.
Sziasztok! Ferolli Domitop F24E típusú kombikazánom csak leszedett burkolattal gyullad be, mind a melegvíz készítés, mind pedig a fűtés tekintetében. A fűtés leszedett burkolattal is csak pár percig megy folyamatosan, utána ki-be kapcsol, de így felfűteni nem tud félek, hogy így hamar tönkre is megy, ezért inkább nem fűtök. A hiba egyik napról a másikra jött elő. A ventillátor szemre működik, mégis ha visszateszem a borítást, akkor megint nem gyullad be se vízmelegítés, se fűtés céljából. Ötleteiteket és segítségeteket előre is köszönöm!
A képen nem annyira látom, de a füstgáz-levegő presszosztáthoz (fenn) mennie kellene 2 db általában átlátszó műanyagcsőnek. Ha van ilyen, akkor az piszkolódhatott el, azt kellene lehúzni mindkét végéről és átfújni, azután vissza.
Megpróbáltam, átfújtam mindkettőt, sajnos nem oldódott meg a probléma.
Lehet, hogy a ventillátor teljesítménye csökkent le.
Inkább a presszosztát lehet a hibás, de akkor próbálni kellene annak a mostaninak valami rövidre zárásával, vagy egy kölcsönkért darabbal először, nem újjal, mert elég húzós az ára, úgy 10 -13 eFt körüli. Vagy, esetleg itt a fórumon lehet valaki, aki a presszosztát működésének jóságát jobban meg tudja állapítani valamilyen könnyű módszerrel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |