Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Sikerült végre összeraknom a ZIL sűrítőt. Ezt ajándékba kaptam, a szürkét a vas telepen vettem 5000 Ft-ért(az gyűrű töréses) Rendeltem hozzá egy felújító készletet, 12e szállítással. A dugók kisebbek voltak, úgyhogy az maradt a régi, de annak ezen semmi baja nem volt, a hengerfal is elment... viszont a siklócsapágyak olaj nélkül futottak, azokat mindenképp cserélni kellett. A golyóscsapágyakat is kicseréltem, új Koyora.Kapott új csavarokat, a szürke olajdeknijét, és ékszíjtárcsáját, új tömítéseket, szelepet, rugót.
Az olajzást egy kis lemezkével oldottam meg, ami felveri majd az olajat a csapágyakra. Most majd jön a két olajcsere, bejáratás. Nagyon szépen klattyan A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2020
Lenne. Akar 100ast vagy nagyobbat is.
Szia,
Bocsánat,hogy beleszólok... A sikló csapágyaknak olajnyomás kell ( ugyan úgy,mint az autóknál is ),amit a tengely végén vezetsz be. Ezt egy külön kis olajszivattyúval tudod megoldani. Nagy nyomás nem kell, 0.5-1 bár már elég,de 0.5-nél kevesebb ne legyen. A lemezkék,amit alkalmazol,a csapágy belsejébe nem juttat olajat. Ugyan úgy összefognak sülni a csapágyak. Ajánlott olajszivattyú : https://www.aliexpress.com/item/32837719110.html?spm=a2g0s.9042311....4Di9Av Mivel a szivattyú többet szállít,nyomásszabályzót is be kell tenni a rendszerbe.
Üdvözlet
Valaki betudná nekem azonosítani?
Sziasztok! Építeném a TK200-as kompresszoromat, de meg vagyok lőve a csatlakozásokkal. 18mm-es rézcsővel lesz a tartály és a kompresszor összekötve. Honnan tudok szerezni olyan forrasztható csővéget, ami passzol a kompresszor menetébe? A háromnegyedes csővég átmérőre még jó is lenne, de a menetemelkedése nem jó. Tudtok erre valami megoldást? Az se lenne baj, ha nem közvetlenül a kompresszorba menne a forrasztható csővég, hanem valami átalakítót használhatnék, ami kezelhető, gyakori méretre alakítaná a kompresszor "kimenetét".
Köszönöm!
Szia,
Ha jól emlékszem,M18x1.5 -ös , vagy M22x1.5-ös menet van a hengerfejben. A neten lehet kapni ilyen átalakítókat 1/2,vagy más méretekre. https://www.google.com/search?sxsrf=ALeKk03xRyHfxT4Q8keXbcteDyr0om0...ih=777 Vagy esztergályossal kell csináltatni egy csatakozót.
Több ismerősömnek üzemel ilyen ZIL kompresszor 30-35 éve simán, olajjal feltöltve. Az ÉPFU-nál sokat "selejteztek". ) Az egyik egy kis gumis műhelyt is ellátott levegővel /ma már nagyon nem állná meg a helyét/. Az olajszintre figyelni kell és nem lesz baja. Persze, olajnyomással az igazi, de az idő bebizonyította, hogy nem igazán igényli.
Nekem is van egy a padláson, nosztalgiából megtartottam,- nagyon szerettem.
Szia! Nagyon szépen köszönöm!
A legegyszerűbb dologra nem gondoltam, nem írtam be gugliba. Gondolni sem mertem volna, hogy ez ennyire gyakori dolog.. Nem tudom, az enyémen mennyire gyári a menet, de szerintem M26x1,5 lesz ez. Csináltam egy videót róla. (Levettem a felbontást, hogy ide tehessem.) Amit beletekerek az elejébe, az egy 3/4-es menetes vég, aminek ugye 26mm az átmérője, de a menetemelkedése nem passzol, ezért nem megy be jobban. A hengerfejben 1,5mm a menetemelkedés, megnéztem menetfésűvel, a menetes végen meg kb 1,8, de az nem metrikus.
Rosszul mérted. Ugyanis a toldatnak a menet magméretét kell mérni, és nem a külméretét, míg a bemenetnél a belméretet kell, amit úgy is mértél. Ha a csőcsonk magméretét méred, akkor egyezni kell a bemenet méretével.
Szóval itt nem úgy mérünk, mint egy sima csavarnál? Mert ott nem a magméretet, hanem a menet külső méretét mérem. Ezért vagyok tanácstalan az egésszel, jó lenne tudnom, hogy most mit kell vegyek hozzá, mert M24 és M26 átalakítók is léteznek.
Az G3/4 menet lesz szerintem. Táblázat szerinti méretek: külső átmérő: 26,441 mag átmérő: 24,117 menetemelkedés: 1,814
Estére megmérem neked. M26x1,5, vagy M27x1,5 lesz. Ezeken a helyeken nem használnak collos meneteket, inkább a hidraulikánál is alkalmazott metrikus finom meneteket. Legalábbis én még teherautók levegő hálózatában csak metrikus menetekkel találkoztam.
Köszönöm mindenkinek! Vettem ma kettő M26x1,5-es adaptert, tökéletesen illeszkedik bele!
Szóval a TK200 kompresszor levegő csatlakozó menetei M26x1,5 méretűek! (Leírom, mert én ezt itt a fórumon még sosem láttam így leírva, ha valaki keresné..) Megkérdeztem, hogy kell megmérni, és azt mondták, hogy a külső menet külsejét mérjem, szóval én mértem jól, és nem a menet tövét kell! Belső menetnél meg ugye nem lehet megmérni, ki kell számolni a menet belső élének átmérőjéből és a menetemelkedésből.
Tegnap elfelejtettelek. ma megmértem, -lám megelőztél.
Sziasztok!
Olvasgattam egészen régről a hozzászólásokat, figyeltem a fórumot és eljött az idő hogy én is kérdezzek! Elsősorban egy kis TK-200-as "tuningot" szeretnék végrehajtani. Jelenlegi konfig: - 1 db TK-200 as sűrítő - Kb 30 literes tartály - 1.5 kw os motorral kb 4,5 baron van használva a kompi ( Sajnos ennyit bír a villanymotor ) A következőt szeretném: 100l vagy feletti tartály 2 db TK-200 as felújított sűrítő ( ez már megvan ) 1 nagyobb teljesítményű 220V villanymotor ( sajnos nincs lehetőség 380V re ) A kérdésem a következőek 1, Van a birtokomban egy régi HAJDU 120 literes bojler tartály, gondolkodtam hogy erre építeném az egészet de nagyon vacilálok rajta hogy nem alkalmas a feladatra. Névleges nyomás 0,6 MPa azaz 6 bar ( 3 mm falvastagság ) amit nagyon kevésnek tartok. Jól gondolom, hogy nem ez a tartály amit keresek? 2, Villanymotort vásárolnék, látom hogy vannak ezek a kínai - orosz, teljesen új állapotban megvásárolható villanymotorok 1 kW tól egészen 3,8 kW-ig. Érdemes erre befektetni? Leadják egyáltalán azt az erőt amit feltüntetnek rajta? Van esetleg valakinek ezekkel a motorokkal tapasztalat? Interneten bóklászva vannak pozitív és negatív ( fujj kinait ne stb..) vélemények. Kép: /Fb-on is megtalálható a hirdetés/ Válaszotokat előre is köszönöm!
Felejtsd el a két kompresszort! Egy is elég annak a motornak.
Hány ampered van 1 fázison?
Akkor örülj, ha esetleg 2,2 kW-os motort el tudsz indítani egy kompresszorral!
Többszörösen mellékvágányon vagy a konstrukciót illetően!
Az 1f 16A kb nokedli!! Inkább LPG tartályt szerezz, igaz büdös, gáz szagú lesz a levegő de az bírja! Ha kipukkadna a tartály, az szétkapná a helyiséget, meg a benne lévő élőlényeket is!! A nagy puffernak akkor van értelme, ha ritkán kell nem túl sokáig levegő, de közben kell hozam is. Ha folyamatosan kell levegő akkor a kompresszor szállítása lesz a mérvadó. Ahhoz meg motorteljesítmény is kell. Az 1f motoroknak nagyon sovány az indulási nyomatéka, cserébe ráadásul nagy áramokat is igényelnek! Ahogy mondták, 2,2kW motornál nagyobbat nehezen indítasz el 1f 16A-ról. Magasabb nyomást csak a szállított levegőmennyiség csökkentésével tudsz elérni, a fix a kW.
Hali!
A bojlert mint tartályt gyorsan felejtsd el!Ahogy dB_Thunder kolléga is írta,LPG tartály, esetleg több és sajnos kevés az 1f 16A. A TK-200-as alsó hangon (kb 6 bár ) kér 3 kW-ot, a két gép plusz a hajtás vesztesége, legalább 7-8 kW energiaigény .Amúgy ITT mindent megtudhatsz a TK-200-ról.
Szia!
Láttam olyan megoldást, hogy 4.4kW motor, 2db tk200 ( a sima.. nem az L)... Mindkettő külön hajtással. De! A trükk az volt, hogy a második egy autós klíma kompresszor mágneskuplungján volt hajtva. A motor frekiváltóval hajtva. Mérve a felvett teljesítmény, amikor lehetett, a mágneskuplung mellérakta a második kompresszort. (Alacsony nyomáson pl...) Működött. Persze 1 fázis kevés. Pláne 16A... Amit lehet tenni esetleg, benzines megoldásban gondolkodni... A bojler ötlet meg öngyilkosság...
Köszönöm uraim a segítő hozzászólásokat!
A tartályt mindenképp cserélem! Úgy látom akkor csökkentenem kell a fantáziálást 1 db ~ 100 literes tartályra mindenképp szükségem van. Az egyik csonkát akkor elhagyom így marad 1 csonka - 1 villanymoci. Erre mehet bátran a kínai 2,5 kw motor? ( mivel kínai sanszos hogy tudja azt amit feltüntetnek rajta..) Egy ilyen kombónál milyen légszállításra lehet számítani percenként egy felujított csonkával?
Bakker!
Egy ilyen gépen agyalok egy ideje, erre tessék... Akkor kereshetek frekiváltót... Köszi a "megerősítést"
Szerintem úgy lehet belőle valami ha a csonkákat külön külön 1 villanymotorral hajtjuk meg.
Láttam ilyen hyundai gépeket amin akár 3-4 sűrítő is van egy nagy tartályon és külön külön történik a villanymotoros hajtás.
Na jó, de a másik villanymotorhoz a szomszédból hozol áramot?
Mert a tied csak egyet bír el.
Sziasztok! Szeretnék építeni egy kompresszort egy ZIL130 as sűrítőjéből. A kérdésem az lenne elég lenne e neki egy АО41-6 típusú szovijet villany motor, ami 1Kw. illetve 930 as fordulatot tud?
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2020
Sziasztok! Nekem is lenne egy kérdésem. Nekem már kész a kompresszor ami egy IFA sűrítőből és egy 3 fázisú 1,5Kw-os motorból áll ami át van kötve 1 fázisra. Könnyedén felnyomja 8 Bárig, de igazából nekem az indítással van baj. Nyomáskapcsoló, visszacsapó szelep van. MIHA-C relén gondolkodtam, már ki is mértem, hogy mekkora kellene, csak azt olvastam, hogy nem annyira jó ha van egy üzemi kondi is az indító mellett. Nem szereti a relé. Mi lenne a jó megoldás erre?
Köszönöm a válaszokat!
Szia! A három fázis. Az a probléma, hogy a relé nem a sűrű kapcsolásokra van tervezve ezért az érintkezője be fog égni majd ebből kifolyólag össze fog ragadni ami a motor leégéséhez fog vezetni. Üresjárati szabályzás vagy nyomáskapcsolóval kapcsolt mágneskuplung kapcsolása a hajtásban lehetne a megbízható megoldás tehát a motor folyamatosan hajt amíg a levegő használat folyamatos vagy kisebb megszakításokkal van vételezve.
Köszi a választ! Igen, erről a beégés témáról olvastam már az üzemi kondi miatt is.
A klíma kompresszorokról jó lenne a kuplung gondolom. Az a baj, hogy ezzel már sokat bonyolítanám a dolgot. Egyszerűbb lenne egy megfelelő 1 fázisú motor beszerzése. Az a baj, hogy heroin árban mérik a nagyobb teljesítményű motorokat. Bár már egy 750W-os motor is elhajtaná az IFA kompresszort. Üzemikondishoz meg még csak relé sem kellene.
Szia!
Nem nagyon akarok beleszólni, reklámozni meg főleg nem, de ha már kínai motorról van szó, és alig van áramellátásod (ez egy kompresszornak is kevés, nemhogy mellette egy egész háznak), miért nem építed meg egy ilyen kínai benzinmotorral? Egy komoly gokart építő srác szerint árukhoz képest meglepően megbízhatók ezek a Honda koppintás motorok. Ez még kettőt is elbírna, és tuti ilyennel építeném, ha nagy levegőhozamra lenne szükségem meglehetősen vérszegény elektromos betáplálás mellett. Valaki már épített itt benzinmotorral kompresszort, azokban a hozzászólásokban megtalálod a nyomásérzékeny "gázkart", amit alkalmaznod kell hozzá, hogy a megfelelő tartálynyomás elérésekor elveszi a benzinmotor fordulatát, és talán tehermentesíti a kompresszor(ok) nyomóágát, így alapjáraton nem terheli a légsűrítő a villanymotort. Ha a hangerejétől félsz, kettő darab TK200-as amúgy sem halk, szerintem ez a benzinmotor hangereje már nem számottevő. |
Bejelentkezés
Hirdetés |