Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ez így elég sok minden lehetséges szerintem, terhelten méred az aksit?
Szia!
Mérj áramfelvételt! Kiszeded a biztiket, és pakolod vissza, vagy fordítva. A 12,56V a teljesen föltött állapotnak kevés. Az 12,8V tudtommal.
Szia. A bizti csak hibakeresésnél lényeges. Én az akksi egyik saruját szettem le , sorbakötve ampermérővel. Érték leállított állapotban 0.08A szerintem ez nem sok árramfelvétel . Már mint egy este allatt lemerítse az akksit.
Akkor az egy rossz akku, ki kell cserélni. Ennyi a rövid tipp.
Hello! A 80mA fogyasztás 24 óra alatt, 2Ah kapacitás igényt jelent. Már több olyan aksival találkoztam, ami kis töltés (frissítés) vagy megtett 4..5km után, minden tovább nélkül elindítja a gépet. Utólag kapacitást mérve nem volt több mint 2,5Ah benne. Ehhez még önkisülési áram is lehet az iszap miatt. Így vagy nem igaz a 80mA, vagy teljesen rossz az aksi. Azt nem írtad, milyen típus és mióta szolgál és mi a napi rutinja a gépnek.
Mert ez mind számít, legnagyobb valószínűsége a "szerva itt, csere ott", ahogy dokidoki írta. A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2020
Az több mint valószínű, hogy kapacitás csökkent, Nekem is olyan akksi van a hobbiautómban, ami mérve 9Ah kapacitás, minimális az alap fogyasztás, de ha a saru rajta van, max egy hetet bír ki, utána nem indul. Levett saruval volt hogy egy hónapot állt, és beindította. Nekem nincs értelme új akkut venni, jó ez így, nem használom a kocsit, sarut leveszem, és utána bármikor indítható. Több akku is van itthon, ami 7-9-15Ah-sak, indítóárama meg 150A feletti, indítani jó, de ennyi. Esetleg kipróbálhatod egy 21W-os izzóval mennyi idő alatt éri el az akku a 10.5V-os feszültséget, tudom az nem az előírt konstans árammal terheli, de itt közelbe sem lesz a gyári adathoz, csak töredéke.
Szia! a 80mA valóban nem sok. Nekem a régi rádióm evett 80-at. (Kidobtam.) Több esélyes volt a játék. Az akku fesz, viszont 3 nap után alacsony. Kapacitás szegénynek tűnik. Talán regeneráló töltés ráférne. Ha nem jön össze sajnos marad az akkucsere.
Köszönöm mindenkinek a tanácsát, ha 80mA felvétel nem sok akkor akksi cserélek. Napi használat mellett nem volt gond vele csak hétvégeken. Most itthon vagyok, 4 napja ki van szedve az aksi . Tegnap töltőre tettem 2 tipúsom van . Az egyik sima automata ami tilt ha fel van töltve , ez nem is tudott tölteni az akksin kb 1 perc és tiltott. A másik 5 lépcsős ez is töltötnek találtta ,de csepptöltéssel még tudná tölteni. Igy most hagyom a dolgott majd ünnep után kiderül indítja e az autót.
Bocs a rádió 800mA-t evett kikapcsolt állapotban. Azért lett lecserélve.
Ha használnád a gépet, soha nem aksitöltőt kell venni, hanem aksit! Benzin helyett sem kezded vízzel feltölteni az tankot, mert hallottad, hogy tele kellene lenni..
Igen, ránéznék arra töltésre is, mert nem csak a kora miatt nem veszi fel az az akku a töltést. Utazási szokások, generátor hiba oxidált saruk. Nekem a testkábel volt a kábelbemenetnél belülről rohadva, ezért nem volt töltésem.
Az az akku rossz, cseréld ki, ne szenvedj vele. A 80mA áramfelvétel nyugalmi állapotban nem sok, hanem rengeteg. Ott valami el van kötve. Nyílván ha naponta használod az autót és jó az akku akkor nem akkora gond, de én azért megkeresném a hibát.
Idézet: „Ha használnád a gépet, soha nem aksitöltőt kell venni, hanem aksit!” Azért ez nem teljesen igaz, nekem a télen 2 ünnep között 1 hétig csak pár km-re indítottam be a kocsit (dízel) gyakorlatilag nem bírta visszatölteni, az utóizzítás, ablakfűtés... a végén már úgy kellett rábikázni, na mondom kuka... 1 próbát megér, töltsük föl, azóta is tökéletes, 3év+ os akku, még van benne fél év. Zsa, nem lehet, hogy van a gépbe gps logger, amiről nem tudsz? és az cummizza az akkut?
Üdv mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 206-os Peugeot CC a tulajdonomban és a tető mozgató elektronika nem működik.Előző tulaj "javítási kísérletei" után szenvedünk.Egyszerűen nem hajlandó megmozdulni a tető.Csak folyamatos sípolás van ami a tetőmozgató gomb megnyomásával hallható,valamint menet közben is folyamatos a sípolás.Az összes mikrokapcsolót végigmértük/kisípoltattuk,valamint az összes kapcsolóra érkező vezetéken jön valamicske négyszögjel.Tető emelő hidraulika szivattyút külső megtáplálással megjáratva nyílik/záródik a tető.(eközben le volt választva a vezérlő panelről) A hidraulika szivattyúban lévő hővédelem mérve jónak mutatkozik. Mi lehet még ami felett elsiklottunk?
Komfort elektronika, ez típus hiba, az összesen bedöglik egyszer.
Az újat tanítani kell.
Volt egy letört mikrokapcsoló is,ami le volt fordulva testre,így érthető lenne ha nem jó a komfort modul.Ez a tanítás dolog hogy zajlik egy "új" modulnál?
Idézet: „Ez a tanítás dolog hogy zajlik egy "új" modulnál?” Baromi rég csináltam már de azt hiszem az ablakemelő kapcsolókkal fel lehet tanítani. Ha azzal nem akkor Lexia, valamiért az rémlik, hogy Lexia volt a megoldás.
Lexia vagy PP2000 esetleg ha van Launch pro III vagy autel maxisys elite. De egy új komfortmodul, ha egyáltalán beszerezhető majdnem többet ér mint az autó, jó abba egy bontott is.
Szép napot. Van egy golf plus 2006-is autóm. És azon gondolkodtam hogy kicserélem a fényszóró kapcsolót. De az lenne a kérdésem hogy lehetne-e vagy sem. Igazából azért akarom kicserélni hogy "Automata" legyen. Vagy a második képen lévő kapcsolón mit jelent az az "Auto" szó pontosan?
Most ilyen van benne(első kép Ilyet akarok bele(második kép) Üdv.
A kapcsoló cseréje önmagában kevés. Kell lennie egy fényérzékelőnek, amit a központi elektronika figyel. Nálad valószínűleg nincs.
Bonyolult lenne be szerelni?
Igazából én azt akarnám meg csinálni hogy ha gyújtást adok akkor automatikusan fel kapcsoljon és ha le veszem a gyújtást akkor le kapcsoljon de az mellet lehessen manuálisan is kapcsolgatni. Szóval ha az "Auto" - ra kapcsolom akkor úgy működjön ahogy fent le írtam. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2020
Moderátor által szerkesztve
Szia! A kapcsoló. A felsorolt komfort funkciókból melyik van meg Te kocsidban?
Nem értem ezt a kérdést. Amit fent le írtam azt szeretném meg csinálni. És hogy menyire lenne bonyolult.
Szia!
A vezeték többnyire benne van, A hiányzó alkatrészeket be lehet tenni. Viszont a fedélzeti komputer tudja-e?
Szia,
Ha ez egy VW csoport kapcsoló és már a kis áramú,akkor talán tudok segíteni,maradt valahol elfekvő készleten egy utólagosan beszerelhető fényérzékelős automata elektronika. Jármű specifikus apa-anya csatlakozóval szerelve,csak a fényérzékelőt kell ízlésesen (és persze megfelelően) elhelyezni és kész. Ha tudsz képet küldeni a csatlakozóról az sokat segítene. A belső "tekerő" részt finoman benyomod,és eltekered óvatosan,mintha be akarnád kapcsolni. Ekkor kiodja a rögzítő fület és ki tudod húzni. Viszont fogalamam sincs hogy pontosan hová süllyesztettem el az évek során. Ha típus szerint megfelel és érdekel,akkor is türelmed fogom kérni amíg megtalálom. Üdv!
Nem tudom hogy tudja-e. Meg lehet nézni?
Rendben. Küldök. Nem tudom mikor de majd küldök. De igazából azt akarom hogy gyújtásra automatikusan fel kapcsoljon. Azzal a fény érzékelővel megoldhato?
Üdv,
Ahhoz igazából fényérzékelő sem kell,csak egy oldalcsípőfogó. Nem szeretem szajkózni a dolgokat,de itt is segíthet az autó könyve,amiben sok-sok hasznos ismeretanyag van leírva. Lehet hogy éppen az is,hogyan tudod átállítani a tompított kapcsolását mindenféle stupekolás nélkül. Az "Auto" funkció és a gyújtásra kapcsoló tompított nem ugyanaz. Auto-nál nappali fényviszonyok közt a DRL (nappali menetfény) lámpákat üzemelteti gyújtáson/járó motornál,és a környezet fényének csökkenésekor(szürkület) vált át tompítottra.
Értem. De az nem kell nekem. Nekem csak az kell hogy gyújtáskor fel kapcsoljon és le amikor el veszem a gyújtást. De manuálisan is akarom vezérelni hogy lehet lesz olyan eset hogy nem kell a fény de megy a motor.
Hello! Én csak egy áramkört tudok felajánlani..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |