Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   143 / 182
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Tehermentesítő indulás akkor is szükséges lesz.
(#) Payne09 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Az van most is. Jelenleg nyomógombos az indítás, csak hát figyelni kell, hogy ha leesik a nyomás akkor újra tudjon indulni.
(#) witi válasza mark.budai hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Hali!
Az ötlet nem rossz, csak azt ne felejtsük el hogy ez a motor 3000-es fordulaton adja le a 7,5 Le-t (5,6 kW), alatta jóval kevesebb...Jó lenne látni a fordulatszám-teljesítmény diagramját a motornak.Egy x teljesítményű villanymotort nem tudsz egy ugyanolyan teljesítményű belsőégésű motorral kiváltani.Például egy 6,5 kW-os (8,71 LE) aggregátoron sem véletlenül van 13 LE-s (9,7 kW) motor.
(#) mark.budai válasza witi hozzászólására (») Ápr 14, 2020 /
 
Szia!
Miután a villanymotort is egy megfelelő áttétellel tudod felszerelni, így ez sem lenne másképp. Úgy kell méretezni a szíjtárcsákat, hogy a benzinmotor 3000-es fordulaton működjön terhelés alatt. A nyomást elérve, a nyomócsöveket tehermentesítve persze el lehet ejteni a fordulatszámot, mert akkor nincs szükség a motorerőre.
Én teljesen más hátrányát látom a villanymotoroshoz képest. Mégpedig azt, hogy napi hosszú órákon át történő használat mellett ez nagyon gazdaságtalan megoldás, a motornak a kompresszor használati ideje alatt mindig járni kell, míg ugye a villanymotor nem forog állandóan, az könnyen indul álló helyből. (Magamból kiindulva biztos építenék rá egy önindítót, volt ennél már sokkal cifrább dolog is, de ezt nem merem bárkinek ajánlani úgy, hogy nem vagyok tisztában a szakmai ismereteivel.)
(#) Faazeek07 hozzászólása Ápr 16, 2020 /
 
Uraim, hatalmas félreinformálás " áldozata" lettem ami a fázis amper témát illeti..

Ma jártam az új műhelyben ( ahova kellene a dupla fejes csonka ), belenéztem a villanyórába és nem 16A hanem 25A áll rendelkezésünkre. Sajnos a tulaj nagyon rosszul tudta ezt az infót

Ez mennyire ad teret az eredeti elképzelésnek?
(#) erbe válasza Faazeek07 hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Valamivel nagyobb motorral tudsz hajtani 1 db kompresszort.
(#) szsrobert válasza erbe hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Vagy tobb kompresszort kis fordulatszammal.
(#) BarnaPili hozzászólása Ápr 27, 2020 /
 
Sziasztok!
Örökség ez a kompresszor. A szülői háznál 3 fázis van, nekem viszont csak 1fázis 32 A van. Ha ezt a motort egy 150µF kondival bekötöm, van esély a működésre a fentebb vázolt körülmények alatt?
István
(#) merlingerin válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Szia! Ez a motor 3F esetén is alul van méretezve a tk200-nak.

Másik oldalon nem tudom, mi van, és milyen nyomásra van nyomáskspcsoló. Ha nincs rendes vízkör, meg normális olajzás, akkor mehet 230V-ról, de gyenge lesz. A 8 bar-t meg se célozd...

Ha jól akarod csinálni, frekiváltót keress, lassú felpörgetéssel indítsd, és fényképezd le a másik oldalról is, van rendes hűtése? Olajzása.. stb...

Ennek a kompresszornak 3f esetében is kicsi ez a motor.. ha ki van hajtva...
(#) BarnaPili válasza merlingerin hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
A nyomást egy lefúvószelep tartja kordában, ami 8 Bar nyomáson fúj le, 6 Bar-ig. A kompresszor még akkor készült, mikor Kádár volt a főnök. A két légtartályt gyorsan felnyomja 8 barra. Nyomáson nem szeret elindulni, akkor leugrik az egyik automata(a 10 A-es). Apám építette, de már lassan 10 éve nincs köztünk. Most igény lenne itthon egy rendes kompresszorra, így felmerült, hogy elhozom.
Hűtés nincs rajta, az olajzás pedig szóróolajzás. Ha meg tudom oldani az itthoni üzemeltetést, akkor befejezem az építését.
Van egy másik is, az egy IFA kompresszor, egy 0,75 kW motorral, szintén 3 fázis, az egy 70L-es LPG tartályon csücsül. Azt is be kellene fejeznem, vagy a kettőből építeni egy harmadikat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2020
(#) Payne09 hozzászólása Ápr 27, 2020 /
 
Sziasztok!
Újra jelentkezem, mert egy kis segítségre lenne szükségem.
Vettem a kompresszorra egy 1 fázisú motort, ami elvileg egy 1500W-os Imi motor. Van rajta egy relé amire 100/180 van írva, de nekem gyanús, hogy nem jó rá. E mellett van egy 100 mikros kondi.
A lényeg, hogy a tábla le van kopva, így valójában semmit nem tudok a motorról.
Amikor hajtja a kompresszort akkor 11,7A-t vesz fel, induláskor pedig 40A körül.
A kérdésem pedig az lenne, hogy mekkora relé kellene rá valójában, mert olyan mintha nem akarná elengedni amikor kezd felpörögni?
Köszi a segítséget!
(#) Bkrisz válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Mutasd meg a motort az a tuti.
A reléd kb 750wattos daráló motor értéke kb.
Indító kondis 1500 valószínűleg a "gyakori" 2920 fordulatú lesz, kb 12 ampert vehet fel épp, azon 120/530 a miha
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Szia! Annak a komprinak kell vagy kettő kilowatt .....
(#) Tomi111 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Igen, itt az adattáblája.
Az enyémet akartam lefényképezni, de elég kopott rajta, így kerestem a neten egyet.
(#) Payne09 válasza Bkrisz hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Ez a motor nem hiszem, hogy üresjáratban felvenne 12A-t, ha terhelve 11,7A. Ez egy 1400-as fordulatú motor. Kb. 1:1-ben hajtja az IFA kompresszort. Szerintem egy 100/330-as relé elég lenne rá, ahogy olvasgattam.
(#) merlingerin válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Szia!

Szerezz egy frekiváltót.. azzal lassan felpörgetve elindul. Terheléses indításra tegyél rá visszacsapó szelepet... 2e Ft.. kipipálva. De tartósan kell a víz a TK 200-nak.
(#) BarnaPili válasza merlingerin hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Erre hajlok én is. Most láttam 50 körül egy 2.2kW frekiváltót, abba beruházok. De hirdetnek 25-30 ezer között egyfázisú 3kW-os villanymotorokat. Az nem volna megoldás?
(#) tibibalogh520 válasza BarnaPili hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Egy fázisú 3 kW-os motor... Hááát...hogy is mondjam... Nem igazán hihető.
Alap esetben kiterhelné a 16A-es kismegszakítót, ha már forog! De gondolj bele, indításkor mekkora áramot venne az fel?!
Szerintem irreális!
A frekiváltónál arra figyelj, hogy 230V bemenetű legyen. De az áramfelvételről itt se feledkezz meg! Tehát a kismegszakítód minden képen korlátoz.
(#) Bkrisz válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 27, 2020 /
 
Ki mondta hogy üresjáratban értem a 12 ampert?
Imi nem nagyon csinált lassú 1500 indítókondis motort, ezért mondom mutasd meg.
(#) BarnaPili válasza tibibalogh520 hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Igazad van. Ha úgy nézem, egy lágyindító is kellene a motorhoz, akkor meg majdnem ott vagyok, mint a frekiváltónál.
Itt van valami ökölszabály? 2.2kW-os motorhoz elég a 2.2kW-os frekvenciaváltó?
(#) Payne09 válasza Bkrisz hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Tegnap este már nem akartam kimenni a műhelybe fotózni.
Az is lehet, hogy a relé 120/180, de nagyon nehezen olvasható. A motor valami OZ lehet, mert annyi talán látszódik.
Hát ez a motor pedig keveset forog.. Tegnap tettem rá próbának egy 160/200-as kondit, de azzal is ugyanazt produkálja. Ezért is gondoltam a relére. Meg amúgyis nagyon kevés az a 18A.
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Szia! A motor kapocsléc kivezetéseinek kötési megoldása a kettős áthidalással, állandó üzemi kondenzátoros motorokhoz tartoznak HA gyári még a tekercselés. Hajtás nélkül hogyan indul a motor a relével?
Elnézésedet kell kérnem mert egyel fentebbi képről azt néztem, hogy ZIL130 a kompri DE nem.
Az IFA egyhengereshez elégnek kell lennie az 1LE-s relés motornak.
(#) Payne09 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Hajtás nélkül könnyen indul a motor, de igazából hajtással sem sokkal rosszabb a helyzet, csak olyan mintha a relé nem engedne el. Szerintem ha nagyobb értékű lenne a relé, akkor el is engedne ha felpörög, mert akkor már ugye nincs akkora áram. Ez a 18A közel áll a folyamatos áramfelvételhez. Én így vettem ezt a motort, mindent ugyanúgy kötöttem be, mint ahogy hozzám került. Az áthidalásokhoz nem is nyúltam.
Van egy másik Imi motorom is, csak az 550W-os, de azon is így van a hidalás. Az is indítókondis, csak nyomógombos. Bár most nem emlékszem a tekercs kivezetéseire.
(#) Payne09 válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
A táblából ennyi látszik csak sajnos. A kivezetések pedig így néznek ki.
(#) Bkrisz válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Cz-s motor lesz nem OZ-s, erről van a legkevesebb infó :/ T betű előtt lenne a polusszám, de akkor azt mondod lassú hiszek is
Viszont ellenőrizd a mihát úgy hogy szétszeded és szabad szemmel nézed az érintkezőt.(borítás nélkül kötöd be) Most nekem is van egy ami "csattogva" indít de utángyárott a miha (így ellenőrizhető)
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Ápr 28, 2020 /
 
Kicsi rá az esély hogy gyári legyen mert ott a nyíl a pajzson meg a pontozás meg a vezeték színek se szokványosak
Ifa kompri. Van egy gyárilag is kompresszora tervezett ifa kompresszorom kicsi ékszíjtárcsával a motoron (komprin nagy van) de az állandó kondis gyorsfordulatú 1100 szenved már nagy nyomáson, igaz lassúra ki kéne cserélni a motorját. Áttételt még nem számoltan anno ezzel lett összerakva azóta meg keveset volt használva.
(#) Payne09 hozzászólása Ápr 29, 2020 /
 
Mindkettőtönek válasz. Szétszedtem a relét és megvan sülve az érintkezője, de amúgy elenged ahogy felpörög. Veszek rá egy másikat. Találtam Imi leírást és az 1500W-os motorhoz 100/285 relét ír.
9A és 6,7A van megadva.
A kivezetések színei nekem is gyanúsak voltak, meg az összejelölés.
Szétkötöttem tegnap mindent és mértem.
Tuti indítókondis, mert a főfázis 2,6 ohm, a segéd pedig 13,6 ohm.
Üresen indítva 30A-t vesz fel, járás közben pedig 6,7A-t.
Terhelve 40A, a komprit hajtva 11,7A.
Most szépen indult akárhányszor indítottam 100 mikróval is.
(#) VIM válasza Payne09 hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Az a probléma, hogy ha a relé értéke közel van az elengedési áramerősség értékéhez, akkor terhelten időnként be fog húzni a relé és rákapcsolja a kondenzátort a segédfázisra vagy a motor teljesítménye kevés ezt a sűrítőt működtetni. Magyarázó leírás a reléhez. ... és az értékek
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2020
(#) Payne09 hozzászólása Ápr 29, 2020 /
 
Én értem amit írsz és én is ugyanezt írtam tegnap. Jelenleg 100/180 van rajta és nem akarja újra rákapcsolni a kondit. Ebből gondolom, hogy a 100/285 csak jobb lehet.
A leírást ismerem, párszor átolvastam már. De azért köszi!
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2020
(#) ati790731 hozzászólása Ápr 29, 2020 / 4
 
Üdv mindenkinek!
Az újdonsült építőknek kis segítség, érdekesség stb: annó kb 20 éve vettem Ifa kompresszort kb80 liter tartállyal, motor nélkül, mivel nem vetett fel a pénz és csak egy motor volt otthon (900/min kb 1,5kw 380V áttekerve 1400/min kb1100w) gyenge mint a harmat. Az áttétel az ifa szíjjtácsa / 70-80mm a motoron, a sűrítő kb 6-700 körül foroghatott. Első években lefúvószeleppel, 5-6bar-on dolgozott folyamatosan órákig, (autót fényeztem vele rendszeresen alsó tartályos pisztollyal amihez kb ennyi nyomás kell) . Majd hozzá jutottam egy 200-as Csonkához, amit gyorsan fel is szereltem az Ifa helyére, kapott mágneskapcsolót, időrelét a startkondihoz, és nyomáskapcsolót. Ugyanez az áttétel mert az ifa szíjtárcsa passzol a csonka kúpjához. 8 bar-nál kapcsolt le a nyomáskapcsoló, kb 5,5-nél vissza, (próbálgattam, és 5.5-6 bar-nál tudta a motor biztonsággal elindítani a kompresszort ( visszacsapó szelep nem volt a sűrítő után). Ezt a kombót kb 15 évig használtam de már csak alkalomszerűen ebben a formában, bírta a kicsi motor, ma sem értem hogyan, mígnem egyszer a segédfázis mágneskapcsolója nem adott át és lefüstölt.
Ekkor raktam rá egy 380v / 3kw-os ból 2200W / 2800/min re áttekert motort, nagy reményekkel, de volt, hogy még 6 bar-nál sem bírta elindítani, kapott 3x4mm2 kábelt a villanyórától, úgy sem volt megbízható, hol elindult, hol nem, verdeste a 25-a-os kismegszakítót, rengeteget szívtam vele, de az oka nem lett meg a problémának.
Közben a csonka kezdte kilehelni a lelkét, hordani kezdte az olajat.
Beszereztem itteni fórumtárstól egy két hengeres csepel csodát, ami állítólag tökéletes, az is lett 16000-ért 2 gar gyűrűvel, olajtratály stb, plusz kapott egy visszacsapó szelepet, merthogy akkor majd jó lesz, de volt hogy úgy sem bírta elindítani a motor, Pedig az áttétel kb 1/4 volt.
Itt a villanymotoros fórumban is ügyeztük a problémát, nem volt a forgórész szakadt stb, nem derült ki a hiba okozója. Apámnak volt egy új 1500W-os 2800/min gyári 230-v-os motorja (Made in italy felirattal) azt feltettem rá, vágta ahogy kell, fele annyi áramfelvétellel, 2/1 áttétellel, minden rendben lett 10bar-al.
Így, hogy biztos legyen vásároltam egy ugyanolyan gyármányú, csak 2200W / gyári 230v-os 2800/min fordulatú új motort ( nem a jófogásos kínait) bár az italy helyett már PRC van ráírva, de villamossági cég árulja, (tudja ami rá van írva) a hőkioldót vissza kellett venni a régi 2.2Kw- motoréhoz képest felére. Ez a motor 12 barnál még simán indít visszacsapó szelep nélkül is, és azóta nincs probléma. A komresszor fordulatát mértem ilyen telefonos stroboszkópos mérővel 900-1000 között mozog. kb 300 liter tartályom van, sosem mértem mennyi alatt tölti 10bar -ig, de 10 percen belül megvan.
A tapasztalatom égyébként az, hogy a csonkát könnyebb megindítani, min a csepelt, nem tudom mi az oka.
Ha valaki építeni akar, és még nincs meg a kompresszor, mindenképp Csonkát vegyen, ne Csepelt, mer az előbbire azt mondták a kompresszorfelújítósok, hogy olyan kemény a főtengely benne, hogy sosem megy szét, tűgörgős alul a hajtókar, nem siklócsapágyas, fröccsenő olaj kenése simán elég neki, stb, és mindent lehet kapni hozzá, ellentétben a csepellel amihez semmi sincs, csak elfekvő használt..
A villanymotort érdemes 1400-as fordulatút beszerezni, mert indításkor nyomatékosabb, könnyebben indít, főleg ha 380-ból áttekert!
Remélem, vannak használható dolgok is a fenntiekben leírtak között.
Következő: »»   143 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem