Fórum témák
» Több friss téma |
Tényleg jobban utána kell néznem. Nem tudtam, hogy mikrokontroller is kell hozzá. Erre akkor is szükség van, ha a világon semmit sem akarok állítani, csak adja ki a kimeneten a megfelelő hullámformájú, 50Hz-es jelet 3 fázison? Úgy értem, hogy erre létezik valami diszkrét alkatrész, ami csak ezt tudja, azaz beépítem a kapcsolásba és finomhangolom oszcilloszkóp segítségével, vagy kell egy PIC, vagy hasonló, amin fut egy progrma, ami kapcsolgatja a FETeket (mondjuk)?
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2020
Igen.Kell egy pic amin fut a program és kapcsolgatja a feteket vagy igbt vagy komplett modul amihez a pic et illeszted.
A kínai termékekben EG8010 IC-vel készülnek a pure sine inverterek. Dolgozott már ilyennel valaki ?
Pár dollárért panelon meghajtókkal együtt megvehető. Bővebben: Link A háromfázisú testvére az EG8030-s ic. A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2020
Sziasztok! Elkészítettem a mellékelt kapcsolást, igaz próbanyákon de van egy olyan problémám mintha az IC nem akarna elindulni. Tényleg minden érték ugyan az, egyedul a trafo snubbere kicsit más érték. de nem hajt meg semmit a tl494.
Szia!
Vcc, Vref mérés az ic lábakon, Ct, E1, E2 kontroll szkóppal.
Szkóp sajnos perpill nem áll rendelkezésemre. Vref: 4.92V, Vcc: 13.46V Ct:1.63V, E1:0V E2:0V
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2020
Multin nincs frekimérő? Vagy valami normálisabb...
Volt olyan a kezemben, ahol az OC (13.) láb tápfeszt kért, a Vref nem volt jó neki. Ha frekimérőd sincs, a multival 20 VDC állásban egy átlagfeszt tudnál talán mérni a 2 gate előtt, a 150 ohmokon, 4...6 voltot. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2020
Nincs sajnos. Ha OC kap tapot akkor megjelenik 100mA fogyasztas amit az ic kb eldisszipal mert elkezd melegedni, kimenet E1 E2, 0V
Oké, akkor az nem téma.
A DTC feletti potit állítsd max értékre ( 2 k legyen ), az alatta lévő ellenállást pedig söntöld ugyanakkorával.. Ha nincs pozitív változás, húzd ki a tranyókat, hogy csak a 330 legyen az emittereken és úgy keresd a hibát. Tudsz azokon is mérni jeleket. Feteknek ne legyen tápfesz. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2020
Kicseréltem az Ict, de minden érték ugyan az minden lábon.
Jó.. tehát feteknek ne adjál tápot és nézd át többször is, mi lehet a gond...rakd újra az egészet.
Valami szkópot szerezz, ha semmi elkötést se találsz.
Teljesen leválasztottam az ict, az az a kimeneten maradt a 330ohm. Atsontoltem a 680 at, kitekertem 2K ba a trimmert, kimenet meg mindig 0V.
A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2020
Az összes gnd-s lábat is ellenőrizd..
A panel alját hiába mutatod, mert azt senki se fogja átnézni. A comp lábra (3.) tegyél egy 22k-s potival a Vref-ről valamilyen feszültséget. Az az impulzus szélesség.. A hozzászólás módosítva: Máj 14, 2020
Meg van a baj.. Hát a dtc labat nem kötöttem be, meg az OUTC t a vref re. Mar van haladas de nem az igazi. Elkezd jól mukodni utanna meg elkezd ingadozni.
Ja, pedig ott matattál a dtc-nél és az oc-nél is..
A trafó véletlenül nem egy ups trafója? Ez a meghajtás nem az igazi ahhoz...
Sziasztok!
Lenne ötletetek hogyan tudnék bojlert fűteni közvetlen napelemről? dcdc konvertert csak 70w-osat találtam, egyszerű inverterhez meg középmegcsapolású trafó kellene Panelek sorba kötése nem opció, mert a töltőnek túl nagy lenne a feszültség, lehozni minden napelemről külön a kábelt meg nem fér a csőbe.
Összeraksz 200 volt körüli napelem pakkot és direktbe rákötöd!
Ennél egyszerűbb nincs! De ez ugye nem működik.. Akkor kell bele egyedi feszültségű fűtőbetét! És át kell vezetékezni, szerelni az egészet, mert jóval több áram fog folyni! Jó lenne tudni mekkora feszültség, áramerősség ami neked elérhető, aztán kitalálunk valamit!
Ezen már gondolkozta, kell a napelem utan egy step down konverter, olyan ami jo munkapontban tartja a napelemet, ilyent nem kapsz sehol, mikrokontrollerrel lehet csak, akár arduino. A következő probléma az egyenáram, ezt a boyler hőkioldója vagy hőkapcsolója ha megszakitja akkor az ív nem alszik ki, kigyullad az egész boyler, tehát az egyenáramot egy H hiddal váltakozóvá kell alakitani.
Az eredeti fűtőbetétet szeretném benne hagyni, hogy könnyen cserélhető maradjon a fűtőbetét, bojler és szükség esetén át lehessen kapcsolni hálózati áramra.
Jelenleg egy leharcolt akkuval és 3000w inverterrel működik, egy raspberry szabályozza milyen akkufeszültségnél és bejövő teljesítménynél kapcsolgasson ki-be. Egy dimmer még be van építve a fűtőbetét elé, azzal kb. 600W-ra korlátozom. Bejövő feszültség: 0-40V, 900Wp napelem van lehúzva a bojlerig, de ez még bővítve lesz.
Miért kellene a hőkapcsolónak a betápot kapcsolnia? Egy izmosabb mágneskapcsolót is kapcsolhat, és akkor nem gond az ívoltás. Már nem is kell a AC-nek lennie
Ha most is megy, akkor most mi is a cél??
Akku nélküli megoldás.
Akár, ilyenkor sorba kell kötni az érintkezőket.
Abból mennyit értettél meg hogy hogyan kell egy rezisztív fogyasztót napelemre kötni hogy mindig a maximális teljesítményt adja le a napelem?
Nem kell hogy a maximális teljesítményt adja le, a lényeg hogy a felesleges napelem kapacitás a bojlert fűtse a lehető legegyszerűbb módon.
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2020
Egyszer már kísérleteztem izzóval meg napelemmel, hogy mekkora különbség van mppt és az nélkül, amíg tiszta idő van fent jár a nap és jól választód meg a terhelésre a napelemet, azaz terhelésre az üresjárati feszültség 80% -a mérhető, addig nincs semmi gond, mihelyt van egy átmeneti állapot az izző fényereje (teljesítménye) drasztikusan csökken MPPT nélkül. A legegyszerűbb szabályozás hogy step up vagy down konvertert használsz, percenként megméred a napelem feszültségét üresjáratban, majd addig lépegeted a kitöltést míg az üresjárati feszültséghez képest a feszültség a napelemen mérve 80%. Vannak bonyolultabb algoritmusok áram méréssel, de sokban nem rosszabb kivehető teljesítményben ez sem, illetve másik hátrány hogy időközben 0 ra kell venni a pwm et hogy üresjárati feszültrséget tudj mérni. Érdekes hogy nem kapható ellenállás fogyasztóra ilyen áramkör készen csak akkumulátorra.
Van ilyen "inverter"! Bár a kimenetén nem lesz stabil 230,de egy fütőszálnak mindegy, viszont mppt-s! Itt van egy videó is róla: https://www.youtube.com/watch?v=S08nysPNzZU
Idézet: „Bár a kimenetén nem lesz stabil 230,de” Mitől lenne stabilt?? Ha mégis az lenne, az megérne egy fizikai Nobel díjat!
A "normál" szigetüzemü inverter akkuval kiegészitett, és ott stabil 230V jön ki! Na ez nem olyan! Ez egy olyan inverter, ami ezt nem tudja, ezért is irtam oda, nehogy valaki azt gondolja másra is jó! Miért jó egyből kötekedni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |