Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektroncső
Lehet fűtés-katód zárlat, ezért a fűtőszál egy része kiesik, a másik része, ha a katóddal közösítve van a fűtés egyik vége (szokott, brummcsökkentés miatt) az túlizzik.
Nincs közös pont a katóddal, valószínűleg az első verzió jöhet számításba. Esetleg menetzárlatos a fűtőszál és kissebb menetszámra esik a fűtőfesz.
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Moderátor által szerkesztve
Érdemes lenne bemérni a többi csövet is, ha ez ennyire elpusztult, lehet, hogy azok sincsenek túl jó állapotban...
Legalábbis azon az oldalon, mert párosan szép az élet.
Nem ment a szerencsétlen 100 óránál többet....Max csak anód-katód áramot tudok mérni, nincs teszterem
Azért Ohm-mérővel körbemérhetnéd a lábakat, a tisztánlátás jegyében...
Konkrétan mire gondolsz, fűtés ellenálás, esetleg zárlat a csőben?
Igen, pontosan ahogy mondod.
Magát a fűtést a "jó" csővel összehasonlitva is (mert a katalógus adat az üzemmeleg állapotra vonatkozik, hidegen azért más (kevesebb)).
Tudsz fűtőáramot is mérni és összevetni a katalógusadattal, vagy a másik csővel. Az anódfeszt addig szüneteltesd, tekercslekötéssel.
Ma már nem foglalkozom vele, holnap megmérem és publikálom az adatokat
![]()
Igen, az anódfesz.. a múltkor beleégett az ujjamba,megjegyeztem
![]()
Nem csak az ujjad miatt, hanem ha csak szimplán a csőről kötöd le, mármint az anódról, akkor kinyírod a segédrácsot, ha arról is netán, akkor meg a puffer töltheted túl, ha nem az üresjárati csúcsfesz fölé van méretezve. Inkább legyen az egyenrángató cső is kihúzva és akkor nincs baj - bár a kapcsrajzra vess pillantást, hogy tuti-e amit mondok.
Üdv!
Nemrégiben kaptam egy Supraphon Stereo GZ641A lemezjátszót, az egyik problémám az, hogy az egyik oldala búg, és halk. A másik az, hogy kb. 20 percen belül iszonyatosan elkezd torzítani. Tippem az ECL82-es cső hibája, de ez csak tipp... A válaszokat előre is köszönöm!
Az ECL trióda rácslevezető ellenállását cseréld ki.
A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
Meg kell nézni a rácselőfeszültséget. Ha vannak külön beállító potik, lehet a hozzá tartozó kontakthibás.
Oldalról benézve a látható kék fény a vadonat új csöveknél is gyakori. Kivezérlés hatására halványodik. Öregebb csöveknél már nem látható. A hozzászólás módosítva: Máj 17, 2020
Ezzel kellett volna kezdened. Anódlemez izzása nagy anódáram, túlzott disszipáció következménye.
Sebi, ha megnézed az eredeti kérdést, és fényképet, akkor látszik, hogy az anód felső fele vörösen izzik, a fűtés pedig úgy világit felül mint egy villanykörte. Kék fény nincs. A jelenség a csövek cseréjével "mozog".
Ettől persze még lehet beállitási (és egyéb) probléma is az erősitőben (például túlzottan nagy nyugalmi áram a jobb hangzás érdekében), de szerintem ennek a csőnek annyi. A további mérések rá vonatkozóan "patológiai", illetve az utódokra vonatkozóan "prevenciós" jellegűek.
Valóban!
![]() Elkerülte a figyelmemet, hogy viszi magával a hibát...
Sziasztok!Van egy orion 330-as rádióm. szétszedtem, a dobozt lecsiszolom-lakkozom, a belsejébe egy hangeszközt alakítok ki, bluetooth, stb. viszont a csöveket szeretném meghagyni dekorációnak. AZ1, EM4, ECH21, és EBL21 van benne. hány volttal és melyik lábait kellene megtáplálnom, hogy csak világítsanak?
A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Az AZ1-et 4 Volttal (1,1 A), a többit 6,3 Volttal - EM4 200mA; ECH21 330mA; EBL21 800mA.
A csőkatalógus itt: electron Tube Data sheets a lábkiosztáshoz. Az f - f betűk jelölik a fűtést (filament), a csövet alulról, a csőfej felől kell nézni. Ha ügyes vagy, akkor az EM4-et akár egyfajta kivezérlésjelzőnek is be tudod kötni, ha jól emlékszem, erre van itt topic is, keress rá. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Az ECH, és EBL -nél az vezetőcsap orra melletti kettőt 6,3 V, az AZ nél a négyes csoport lábai közül a belső kettőt 4 V -al.
köszönöm a válaszokat! 6,3 és 4 voltot egyszerűen csak a saját trafójával fogok tudni adni, akkor az marad. alulról levágható az össszes felesleges ellenállás? csak kimérem a trafón, hol jön ki a megfelelő feszültség, és összekötöm az adott lábakkal?
Sziasztok!
GU50 csővel kapcsolatban kérdeznélek benneteket. Nemigen találtam megfelelően megbízható adatot arról, hogy a GU50 pentódás üzemben (amikor 250V a segédrácsfeszültség), mennyi a segédrács árama? Valaki tudna ebben segíteni? Ki kellene számoljam a segédrács táp alkatrész értékeit. Az anódfeszültség 320-350V körüli értéken lenne. Köszi a segítséget!
Az AZ1 két anódjáról forraszd le a két szekunder kivezetését a trafónak és gondosan szigeteld le, mást nem kell kivenni a rádióból. Pláne ha majd valaki ismét RÁDIÓT akar belőle csinálni.
És azt a hálózati gumikábelt cseréld ki mert töredezik életveszélyes ezzel használni. Bővebben: Link
Az adatlap Ig2 - Ua / Ug1 görbeserege.
PP erősítő adatok Ig2 áramértékekkel. Ha erre gondoltál. Az 1 oszlop elvileg SE
A hozzászólás módosítva: Máj 19, 2020
Sziasztok!köszönöm a sok segítséget, átalakítottam a rádiót, így maradt egy halom alkatrész, amit itt felajánlanék valakinek, aki ilyenekkel foglalkozik. papír kondenzátorok (vagy mik) ellenállások, skála zsinór, az eredeti hangszórója, stb. Budapesten át tudom adni annak, akinek kell, mindössze egy db 6,3 voltos skálaizzót kérek szépen cserébe. és a képen az átalakított végeredmény. Viszont az em4 varázsszemmel nem jutottam előrébb, megy a fűtése, de melyik lábra a trafó melyik kivezetését kellene rákössem, hogy teljes zöldben világítson, mintegy stand by lámpaként?
Üdv!
Az normális, hogy az újonnan vett quad-ba válogatott TAD EL34B csövekből háromnak mozgatásra zörög a belseje? (Nem rázásra, forgatásra) Ez hibának minősül, vagy normális? Előre is köszönöm!
Nem jó jel, valami elszabadult benne. Egy elektroncsőnél alapvető feltétel a mechanikai stabilitás.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |