Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   293 / 340
(#) Joe_001 válasza VIM hozzászólására (») Máj 16, 2020 /
 
Ja abban van egy mono(A)stabil multivibrátor. kapcsolók pergésmentesítlsére használtuk, más értékekkel. Egy tranzisztoral megy impulzusra indul, egy relét vezérel, amig az idő le nem telik a relé behúzva marad. A morzéin bármi kapcsolható.
(#) proli007 válasza Zsolesz71 hozzászólására (») Máj 17, 2020 /
 
Hello! Nem tudni hogy egy áramkört el tudsz-e készíteni, de ezt egy pöttyös panelen is gyorsan elkészíthető. Fet-nek más is jó, csak P-csatornás legyen. Ha nem akarod állíthatóra, az R2-őt 220k-ra választva a trimmer átköthető. Ekkor kb. 7sec lesz az idő, de ez nem egy atomóra..
(#) Matyi18 hozzászólása Máj 25, 2020 /
 
Sziasztok!

Lenne egy 1999-es 1.9 tdi ahf 81kw kombi octaviám.
Picit már megsemmisült az utánfutó csatija, gyorsan újra cseréltem, de nem ellenőriztem le a bekötést, lehet kicsit el van kötve. Ez nem is gond, kibogarászom hamar, viszont ami érdekelne, hogy:
A tünet az, hogy ha csatlakoztatva van az utánfutó akkor kinyomta a tolató lámpa biztosítékát, és elment a km/h óra szundizni. Ugye lustaság fél egészség, ezt 2x eljátszottam, hogy majd kijavítom.... De 3.-ik alkalommal már nem a biztosíték volt a szűk keresztmetszet, más adta meg magát. Az lenne a kérdésem, hogy valakinek lenne-e egy kapcsolási rajza az autó ezen részéről, vagy esetleg egy teljes. Neten amit eddig találtam ami csehül van, meg fotózott, meg nem írja, hogy pontosan milyen típushoz van

Köszönöm előre is a segítséget.
(#) mraulajos válasza Matyi18 hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Hali!
Esetleg EZ segít?
(#) proli007 válasza mraulajos hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Hello! Azért annak felmenői, aki ezt a csatlakozót rendszeresítette, bekötését elkövette, sűrűn lett emlegetve az elmúlt 40 évben, még általam is.. Még annyi esze sem volt, hogy a testet legalább középre kösse be.
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2020
(#) mraulajos válasza proli007 hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Igen! Napi szinten találkozok vele.
(#) hzsiga hozzászólása Máj 25, 2020 /
 
Üdv Mindenkinek. Renault Scenic II. üzemanyag tankoló nyílás nem nyílik hogyan nyitható, mi lehet a hiba? Mechanikusan nyitható-e? A segítséget előre is köszönöm szépen. Üdv hzsiga.
(#) hg6dab válasza proli007 hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Régebben találkoztam olyan aljzatokkal, amikhez tartozott a testcsatlakozóhoz egy furatos lemez, ami ki volt képezve a három rögzítő furat egyikéhez, mintegy járulékos testelésként a gépkocsi vázhoz. Talán ez miatt tették a külső körre.
(#) Uviktor válasza hzsiga hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Üdv,
Általában szokott lenni a csomagtartó oldalkárpitban (értelemszerűen azon az oldalon ahol a tankajtó van) egy kis műanyag gomb,ami egy műanyag huzallal a központi zár motorhoz van kötve, így kifelé húzva ki lehet oldani a tankajtó reteszelését.
Általában feltűnő színű (BMW-nél pl UV zöld).
Ha nincs ,akkor azért egy kötelező tartozék ajtó felől nagy átlag megközelíthetők ezek a motorok.
De persze a jármű gépkönyve írja-rajzolja.
Sokszor internetről is letölthető.
Üdv!
(#) proli007 válasza hg6dab hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Anno volt vonóhorgom. Ha valakinek húznom kellet a futóját, a műszeremet mindig magammal vittem. Volt hogy esőben egy órát szereltem, mert ráadásul még elfordítva is össze lehetett szerelni a csatit. Aztán mindent felírni, hogy vissza tudjam alakítani arra akitől kölcsön kérték a futót..
Minden estre béna egy kerek csati, miközben a kocsiban a legtöbb dolog páros. Egy lapos kétsoros csati talán sokkal ésszerűbb lett volna. De a legtöbb baj a kocsinál és a futónál is a testeléssel van.
(#) hg6dab válasza proli007 hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Sajnos volt olyan gyártmány, amelynél a betétet elforgatva is be lehetett szerelni. Jó nagyokat lehetett ezzel is szívni. Azt meg sokan csinálták, hogy saját kocsijukhoz igazították az utánfutó bekötését. Autókölcsönzőben meg nem győztük a visszahozott lakókocsikat rendbe tenni. Amúgy nem egy nagy ördöngősség, a test vezeték beazonosításával kell kezdeni, mert ha az nincs a helyén, vagy rossz az érintkezés akkor a többit sem lehet normálisan megtalálni, minden össze-vissza világít. Ennek oka a nagyobb áramfelvételű égőn keresztüli testelődés, gyakorlatilag két izzó soros kapcsolódása.
(#) bbb válasza proli007 hozzászólására (») Máj 25, 2020 /
 
Idézet:
„Egy lapos kétsoros csati talán sokkal ésszerűbb lett volna.”

Van olyan is, csak idehaza a kerek terjedt el...
Bővebben: Link
Idézet:
„De a legtöbb baj a kocsinál és a futónál is a testeléssel van.”

Szerintem meg az össze-vissza bekötögetésekkel. Régebben ugye nem szórakoztak azzal, hogy külön vezérlője legyen, relézve legyen bekötve, elbír mindent az izzó vezetéke. Amikor meg valaki az autóban normálisan köti be a dolgokat (esetleg külön vonóhorog-elektronikával kiegészítve), akkor kerül ama bizonyos szerv rossz végére, mert nem megy a futó... Én is így jártam, remekül ment az utánfutónk azokkal az autókkal, amik hagyományosan az izzóra vannak bekötözgetve, az enyémmel meg nem. Na de ez se teljesen igaz, helyzetjelző elöl, na az volt, de semmi más. S ugyan ezt produkálta egy másik autóval is (szintén friss szerelés, csak OBD-s csomag). Na itt az volt, hogy a futónak a helyzetjelzői egymással összekötve (spórolás), meg még nem is tudom mi volt félrekötve, így az áramkör nem volt hajlandó jól működni.
Egy fél szombatom ugyan ráment, de új vezetékkel, mindent szabályosan bekötve már remekül működik (igen, teljesen újravezetékeltem az egészet, de nem akartam többet szenvedni).
S hogy ez a móka mennyibe került? Ha az időmet nem számolom, akkor valami 2000Ft vezetékbe (YSLY-JZ 7x0,75 olajálló 1707Ft volt 7m)...
(#) Joe_001 válasza hg6dab hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Szia!
mraulajos leadta szabványt Ahhoz érdemes igazítani. Persze ha nem akarod a cuccaidat kölcsönadni, KPM vizsgáig jó.
(#) hg6dab válasza Joe_001 hozzászólására (») Máj 26, 2020 / 1
 
Ezt nem értem. Én nem a szabványról beszéltem, hanem egyesek szisztematikus szabványkerülő gyakorlatáról. . Autóvillamossági szerelőként tudom mi a rendes bekötés.
(#) Matyi18 válasza mraulajos hozzászólására (») Máj 27, 2020 /
 
Köszönöm, de ez lassan már fejből megy
Inkább az a rész érdekelne ami közös a rükverc kapcsoló, és a kilométeróra mutató között. Valószínű computernek is van köze a dologhoz, mert azóta nem számlálja a kilómétereket
(#) hzsiga válasza Uviktor hozzászólására (») Máj 27, 2020 /
 
Szia. Köszönöm a segítséget. Sajnos a Renault senicen elfelejtettek ilyet alkalmazni de ha lett volna is ebben az eset nem működöt volna mert maga a rudazat tört el. A képeken jól látható, hogy jobban már el sem rejthették volna.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2020
(#) hzsiga hozzászólása Máj 27, 2020 /
 
Még pár kép mert az előző hozzászóláshoz már nem sikerült (engedte) fel tölteni. Az eltörött részeket központosan kifúrtam 3-as reisser csavarral össze csavaroztam.
A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2020
(#) Uviktor válasza hzsiga hozzászólására (») Máj 27, 2020 /
 
Üdv,
Szuper képek.
Azért látszik a rudazat végén a karika,oda pont egy ujj fér be...szóval gondoltak ők a vésznyitásra,csak hát franciásan...
(#) hzsiga válasza Uviktor hozzászólására (») Máj 27, 2020 /
 
Igen baj csak akkor van ha a kis rudazat eltörik mert akkor már nem lehet nyítni.
(#) proli007 válasza hzsiga hozzászólására (») Máj 27, 2020 /
 
Viszont dicséretes, hogy ott tört el, ahol fizikailag el kellet törnie..
(#) BI-AMP hozzászólása Máj 29, 2020 /
 
Hello mindenki!
Van kocsimban egy RNS-D fejegység melyhez van tolató kamerám viszont át kel kapcsolni TV módba a fejességet, hogy működjön. Na ezt szeretném megoldani, hogy magától átkapcsoljon amikkor berakom hátsóba. Na ehhez kérném a segítségeteket!
Na szóval nekem jelenleg úgy van megoldva, hogy van a fejegység amihez van gyári analóg tv tuner a csomagtérben. Ezen a tuneren van 2 db av bemenet amit a fejegységen tudok át kapcsolni. Jelenleg úgy van beállítva hogy folyamatosan az av1 et mutassa amikor tv módba kapcsolok, és az av1 en van a kamera is. A tv tuner component video jelet ad a fejegységnek egy 10 pines din csatlakozón keresztül és a komunikáció a can hálózaton keresztül zajlik. A lenti képen látható a fejegység csatlakozói és rajta feltüntetve a kiosztások. A din csatlakozón van egy olyan bement, hogy VID-ON ami nincs bekötve de erre mingyárt visszatérek. Lehet hozzá kapni kis rgb interfészét amit ide bekel dugni a tv tuner helyére és van rajta av bemenet egy +12v a tápnak egy -12v a tápnak meg egy jel kábel a tolató lámpától. Ha ez a kis kütyü csatlakoztatva van akkor magától átkapcsol video módra ha megkapja a jelet a tolató lámpától. A gyári tv tuner folyamatosan adja a jelet ha nincs is tv módba kapcsolva szóval azt kellene megoldani, hogy kapjon egy jelet ami át kapcsolja.
Na most vissza térek a VID-ON bemenetre vajon nem ara kel engedni tápfeszültséget, hogy át kapcsoljon? Viszont ezt már próbáltam először egy 10K ellenálláson keresztül +12 ot utána ellenállás nélkül de semmi. Viszont nem lehetséges az, hogy a tápfeszültséget a 5. bemenet VID GND illetve a VID-ON közzé kel kötni??? Ezt még nem próbáltam szerintetek érdemes? Ha igen hány voltal próbálkozzak?
A fejegységen van egy olyan bemenet, hogy RFLS ezen keresztül kap jelet amikor beteszem hátsóba.
(#) Joe_001 válasza BI-AMP hozzászólására (») Máj 29, 2020 /
 
Szia!
Asszem van egy külön vezeték (Talán barna) ami ezt a célt szolgálja. Nekem a tolatólámpa 12V-járól visszajövő fesz kapcsol. A kamera vezetéke mellett van (együtt gyárilag) egy piros is. Ha kigyullad a lámpa egyből tolató kamerára vált, letiltja a hangot. (Nem írtad miben van a fejegység.)
A test az adott, csak a +12 V jel kell arra a vezetékre tolatáskor.
Ha rajta van a fejegységen a bekötési abból megmondom a színét.)
A hozzászólás módosítva: Máj 29, 2020
(#) zsolt58 hozzászólása Máj 30, 2020 /
 
Sziasztok. Van egy problémám. Az autómba a Allwinner QUAD-CORE T3 K2001m multimédia van. És el romlott a touch része nem reagál a kijelzo fele az érintésre. Olvasgattam és nyilván a feszígetés miatt. Ez javítható vagy kuka?
Üdv.
(#) tomi8821 hozzászólása Jún 3, 2020 /
 
Üdv, vettem egy piros villogó ledes ál riasztót.
Be is kötöttem ahogy kellett, az állandó +12v a rádió csatlakozótól hoztam el, ki is mértem, a gyújtás +12v pedig a szivargyújtóról vettem le.
Az a probléma hogy ha nincs gyújtás az autón akkor is a szivargyújtón megvan a +12v a villogóval azonos ütemben pulzálva.
Valaki találkozott ilyen jelenséggel?
Esetleg tudja a megoldást?
Egy 2007 Toyota yaris az alany.
(#) proli007 válasza tomi8821 hozzászólására (») Jún 3, 2020 /
 
Hello! Gyanítom hogy ez a 12V csak kamu, nem terhelhető. Ha a szivargyújtóra ráteszel egy 1k ellenállást meg fog szűnni.
Alapszabály, hogy egy kérdést csak egy helyen teszünk fel!
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2020
(#) SzervízMacska válasza tomi8821 hozzászólására (») Jún 4, 2020 /
 
Harmadszor olvasom, és már unom...
(#) Zoltano1 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Üdv. Próbáltam elkészíteni a központi zár vezérlő kapcsolást SMD alkatrészekkel nagyrészt.
Mellékeltem a nyáktervet amit a fentiek alapján készítettem. Nos nem találom a hibát...
Amikor tesztelni szerettem volna a kapcsolást a nyit és a zárra kötöttem 1-1 12v ledet. A tesztet 12v táppal végeztem. Azt tapasztaltam mikor rákötöttem a 12v-t hogy a zár led világít de csak kb 30% fényerővel. a tranzisztorja meg forró. Elkészítettem normál alkatrészekkel is de ott is világított a zár ledje. Hol hibázhattam?
(#) proli007 válasza Zoltano1 hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Hello! Az alap probléma súlyos.. A nyákterve furatszerelt alkatrészhez készült. Az IC ekkor az alkatrész felőli oldalon helyezkedik el és a lába átmegy a forrasztási oldalra. De az SMD IC-t Te a forrasztási oldalra teszed fel, csak akkor a lábai átfordulnak. Ha megnézed a 7-es lábnak a GND-re kellene menni, nálad pedig ez nincs így. Nálad a 8-as lábra megy a GND.
Ha felület szerelt alkatrészekből építesz, akkor a felső oldalon kellene legyen a vezetősáv, (a szöveg sem látszana tükrözve, mert akkor alul van nem felül).
Tehát ez így semmiképpen nem jó. Vagy áthelyezed, vagy tükrözve készíted el a nyákot (ekkor a szöveg is fordítva lesz), vagy áthelyezed a vezetősávokat a felső oldalra.

A tranyó is azért melegszik, mert így beforrasztva a kollektor-emittere fordítva van. Viszont az áramerősítése így a 100..200 helyett, csak 6..10 körül van. Így a 10k már nem ad elég bázisáramot. De a "12V Led" nem tudom mit jelent, próbára oda egy kis Led kell előtét ellenállással. Mert a tranyó, maximum 100mA áramot tudna adni.

Remélhetőleg az IC nem sértődött meg a fordított bekötéstől, bár nagy esély van rá.
(#) Zoltano1 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 11, 2020 /
 
Ahhh de balga vagyok!! ez nem jutott eszembe! Akkor valahogy így kell kinéznie?

kpz vez..pdf
    
(#) proli007 válasza Zoltano1 hozzászólására (») Jún 11, 2020 / 1
 
Bizony, bizony!
Következő: »»   293 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem