Fórum témák
» Több friss téma |
nm, de azért az alap dolgokat megnézhetnéd
pl itt: http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/_alapkapcsolasok.html és a cikkeknél is vannak alap dolgok! üdv Idézet: „nem durranhatott el fordított polaritású bemeneti jeltől?” Húúú ezt hogyan gondoltad?
És mit szóltok ahhoz, ha én azt mondanám, hogy ezt gerjedés is okozhatta? Ami ugye idáig nem igazán lépett föl...(vagy egyáltalán nem)...aztán egy icipici mozdulattal már aktiválva is lett az egész? És így könnyen elszállhatott az IC is...de ettől még nem kell a legrosszabbra gondolni Ez csak egy tipp volt a részemről...
...én azért átforrasztanám picit az összes forrpontot. IC-t is, mindenestül...mindent, ami a NYÁK-on van...kiszedni nem kell az alkatrészeket, elég csak átpöttyinteni! Illetve jó lenne megtapicskolni egy kicsit a cuccost! Úgy értve, hogy bekapcsolod...hagyod járni 30 mp-et, aztán kikapcsolod/áram bácsit elhesegeted belőle, és megtapintod az alkatrészeket. Hátha vmi forró lesz. A NYÁK alsó feléhez ne érj, mert kondi néni nagyot csaphat Szóval csak az alkatrészek felületéhez érj hozzá, úgy nézd meg, hogy mi a stájsz. Aztán meg írd le a pillanatnyi álláspontodat, hogy mit is méregettél a kezeddel, illetve satöbbi
azokkal ketdtem.de megakadtam mer valami hüle számitást adott meg nekem a tajz. tehát esélyem sincs megépiteni az eröködötno de no para megoldom valahogy. :yes:
aham, ha nem megy valami ird + tuti tudunk segíteni..
azt irja a rajz hogy Rx=R2*20 ezt még értem. no de a másik 1-esaláhuzva alatta 2pi{3.14}br1 remélem jol irtam kimásolni nem tudom mert pdf-ba van.na ezt nem értem én.
ha igy egyszerübb a 2-es és a 4-es lábat köti össze az Rx és a Cx.persze egymás után van kötve a kondi meg az ellenállás
Nekem is van egy ilyen erősítőm.Próbáld meg kicse élni az 1,2,3 kondikat.vagy nézd meg jól van e rögzítve minden a nyákon.Nem ér e össze valahol a cínezés.
Sziasztok!
Korábban volt szó róla, hogy a tda2030-t nem jó előerősítő nélkül rákötni a PC- re mert problémát okozhat. A PC elvileg az előerősítő minden feladatát megoldja, ezért eddig feleslegesnek tartottam, de a védelem is fontos szempont. Viszont az előerősítő nem szállhat el a végfoktól? Szerintetek lehetséges lenne optikailag leválasztani a PC-t? Milyen hangminőség romlást jelentene ez? Az S/Pdif jó lenne, de mint már volt szó róla, házilag nehézkes. DAC-vel konvertálni lehetne a jelet a végfok számára, de mi a helyzet a jelszétválasztással, arról sajnos fogalmam sincs. Arra gondoltam, hogy köztes megoldásként szóbajöhetne egy optocsatoló, minden csatornának külön, a PC felöl külön áramforrással egy egyszerű tranzisztoros fokozat hajtaná meg a LED-et. A túloldalon meg fototranzisztorral egy közös emitteres fok és az mehetne is a végfokra. Nincs visszahatás. Szerintetek működhet?
Háát szerintem az optocsati nem a leg szerencsésseb! De a digitális bemenet az jó ötlet! Nekem van rá kapcsolásom és nem is bonyolult, igaz csak sztereó de 96kHz/24bit-et tud. Csak az IC-k bele nem egy olcsó mulatság.......
Megosztanád velünk ezt a kapcsolást?
Olvasgattam az s/pdifről, de még mindig nincs konkrét képem, hogy hogy működik. Ha a protokoll-t pontosan imerném, elvileg egy mikrovezérlőt is meg lehetne okítani, hogy feldolgozza a jeleket, csak egy jó progi kell Bár ez lehet, hogy túl nagy falat. Mi lenne a probléma az optocstolóval?
Ő lenne az!
Egy mikrovezérlő szerintem belehalna egy ilyen feladatba! Esetleg DSPIC-el meg lehetne oldani 40MHz-en..... Hát szerintem az optocsati ledjének fényerejét nem lehet olyan jól modulálni a freki függvényében.....
Kösziii!
Átnézem az ic-k adatlapját, talán akkor pontosabb képet kapok az egészről.
A kondikat kicseréltem, és a cinezés is rendben van. Így se jó.
Na kipróbáltam, járattam, megtapicskoltam. Egyáltalán nem lett forró semmi, az a fele amelyik búg kicsit melegebb lett, dehát csak az dolgozik, mert a másik nem búg. Persze hogy melegebb. A cineket is átpötyintettem, meg összes kondit kicseréltem, de még mindig búg szépen.
Lehet legközelebb az IC-t cserélem ki, sok más mozdítható már nincs benne. És még a kondi se csapott meg
Hogy ne kelljen a boltba menned felslegesen, én a helyedben kivenném a még jónak tűnő helyről az IC-t és átraknám a búgócsigák mellé. Ha azzal is búg, akkor ott valami a végfok előtti részben lesz gázos, ha viszont megszűnik a búgás az újonnan betett IC-vel, akkor valóban az IC-re fogható a probléma...
Lehet hülyeség, de csak most kapcsolódok be, az előzményeket nem olvastam...
Nekem is van 2 működőképes példányom, és akksikrol megy még csak, mert a greatz hídra még várok, de a lényeg, hogy nekem akkor szokott búgni, gerjedni, stb..., amikor a tápfesz leesik... Itt olyan 6-7V-ra gondolok, efölött csak a hang serceg kb 12V-ig, utána tökéletes... Nos szerintem mérd meg TERHELÉSNÉL is a tápfeszt, mert lehet hogy azért búg, és nem melegszik... Továbbá érdemes megnézni a kondik lábánál nem ér-e össze a cin, azt szikével ki kell kaparni... Remélem tudtam segíteni...
Sziasztok!
Tudom ez nem ide vonatkozik de, azt szeretném kérdezni, hogy TDA2003-asokat lehet-e egy hűtőre húzni szigetelés nélkül? Ha jól tudom akkor a 3-as láb = hűtő és negatív pólus.
Lehet, de nem biztos, hogy szerencsés a kisimpedanciás földhurok miatt. Pár forintot megér, hogy elszigeteled a hűtőbordától
Na most nekem van gondom
Megcsináltam már néhány hete a stereo tda-mat, hallgfattam is rendületlenül, azonban ma bekapcsolásra csak sercegett... mintha nem lenne jel, de van... Azt nem is mondom, hogy a borda forró!!! Vártam mig kihűlt, de akkor sem ment A tápfesz 40-42 volt körül ingadozik... Nem lehet hogy tul nagy áramlökést kapott... De eddig nem volt gond vele TDA2030A szoval birnia is kellene... 5letek? THX: ---ZoLee---
Szerintetek érdemes belekezdeni egy TDA 1514-el felépített erősítőbe? Max 30v-ot ír tápnak. Van 30voltos trafóm de egyenirányítás és pufferelés után megnő a fesz. 1-2 voltal csökkenteni kellene a feszt és jó lenne. De hogyan? Diódákkal vagy stabkockával? Vagy a trafót bontsam meg és variáljak az áttétellel?
Abból egyenirányítás után akárhogy számolom több, mint 40V lesz...
Jaja, X VAC-ból az egyenirányítás levesz 0,7 voltot, de a pufferelés után meg egy ilyen lesz, hogy (X-0,7) szorozva gyök kettővel, ami meg 1,41... a Te "nyers", 30 VAC-d így lészen 41,9 VDC...
Ha tutit akarsz, akkor trafót át kell méretezni... az a legjobb.
Akkor megkönnyítem a trafót 20VAC-re és úgy lesz 27V körüli, ugye?
Nem érdemes kitolni épp a tűréshatárra a feszt, ezt már többen írták itt, két-három volttal kevesebb az a jobb...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |