Fórum témák
» Több friss téma |
Kicsit megkésve írok, nem nagyon volt időm ránézni a fórumra. A termosztát adó és vevő között 4.5 méter van és egy fal. Nagyobb távon 8 méterről is rendben működött. Csak ritkán jön elő ez a "túlfűtöm a házat" történet. És érdekes, hogy akkor a 4.5 méter távolságra van téve a termosztát.
Hát ha ennyire sincs időd, akkor a termosztátot se nézd, legfeljebb túlfűtöd a házat.
Így a fűtésszezon végén köszönöm az építőjellegű hozzászólásodat, örülök neki, hogy van a másik véglet aki ráér és a hibát keresi a másikban. Mindenképpen igazad van, mostantól nonstop az oldalt fogom figyelni.
Szia! Ezek a vezeték nélküli termosztátok igénylik az egymásra való rálátást (adó és vevő) és a rádiófrekvencia mentes (zavarmentes) környezetet (wifi, router, modem stb.), mert bármi is zavart okozhat a hibátlan működésükben.
Bocsánat, ha nem voltam érthető, tehát ha bedugom a kazánt a konektorba a kazán egyből elindul fűt, de a termosztát nincs bekapcsolva. Ha megnyitom a melegvízcsapot van melegvíz, ha elzárom a csapot a kazán már nem kapcsol vissza fűtésbe csak ha a termosztát bekapcsol, tehát rendben.Azt viszont most vettem észte, hogy nem szabályozza a fűtési vizet megfelelően, mert 42 fokot ír ki a vízhőfok mérő de a radiátor égeti a kezem.
Remélem sikerült leírnom a hiba jelenséget. Köszi, Sándor
Szia! Megtennéd, hogy írsz egy pontos típusszámot?
Úgy tűnik meglett a hiba, a fűtéi hőfok érzékelő NTC lábait megtisztítottam, kicsit piszkos volt és most nem jelentkezik a hiba.
Köszi, Üdv Sándor
Sarus csatlakozás, jelent ez valamit?
Igen, jelent, mert a sarus csatlakozás esetén igen agresszív közegnek kell jelen lennie annak a környezetében, hogy az áram- vagy a feszültség átvitelét korlátozza. Egy rendesen beszerelt sarus csatlakozás esetében ilyen nem fordulhat elő.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Sajnos mostanra tudtam összehozni a kompresszort meg úgy általában és azóta nézegettem hogy hogy muzsikál a dolog. Egyenlőre jónak tűnik. A gyári kézikönyvét elolvasva ott 0,5 bar a TÁT gyári értéke így nem mertem 1re fújni első körben hanem félre fújtam a VIM által megadott módon. Az eddig tapasztalt 1,0-1,1 -ről felment 2-2,1 re a használat folyamán most az eljárás után 1,2 stabilan a használaton kívüli nyomás és ha megy folyamatosan minden akkor is beleáll az 1,8-ba stabilan. Én ezt így késznek tekintem. Említetted hogy ne hanyagoljam el az mit jelent bővebben? Azon kívül hogy kiporszívózom időnként meg ilyesmire esetleg felfigyelek még mit tudok tenni "érte"?
A primer hőcserélő tisztításért nem nagyon tehetsz többet mint, hogy ecsettel és porszívóval kíméletesen letakarítod az esetleges szennyeződést a lemezekről. Az lenne a legjobb ha le lenne véve a helyéről és csapvíz sugárral kimosni, majd levegővel lefújatni róla a vizet és úgy visszatenni a helyére. A fúvókákat szintén ki kell tisztítani sűrített levegővel és lehetőleg úgy, hogy a fúvókákba ne kerüljön kosz.
Sziasztok! Egy Nordgas 2152 (= Ocean Solaria 2152) kombikazán boldog? tulajdonosa vagyok 10 éve, eddig membrán cserén kívül más gondom nem volt vele, a készülék kb 25 éves már.
Most sajnos más a hiba: melegvízet engedtem kádtöltéshez ami elindult szépen és pár percig szépen folyt a melegvíz, de egyszercsak azt vettem észre hogy már hideg víz folyik csak. Őrláng égett tovább. Újbóli melegvíz megnyitásra már nem lobbant be többé az égősor. Ekkor a fűtést nem ellenőriztem nyár lévén, nekiálltam a bontásnak, váltószelep megnyitásával, mert korábban mindig ez volt a ludas. Membrán ép volt elkeseredésemre. Kézzel megnyomva a váltószelep belső kapcsolóját (ha így hívják...amatőr vagyok) a normál kattanás volt hallható. E készüléknél a membránházban levő kis rudazat nyomja meg e kapcsolót. Szóval szerény hozzáértésem szerint itt nincs hiba, meg azért sem met folyamatos üzem közben szünt meg a gázégősor munkája. Azért a membránt kicseréltem újra, kazánt jól kitisztítottam a hőcserélőt is kiszedve (savazás nem volt), égősort kiporszívózva (fuvatóm nincs), majd újra összerakva sajnos nem történt javulás, nincs melegvíz. Semmiféle szokásos kattanás nem hallatszik a kazánból mikor melegvizet nyitok, ez gond. Ekkor kipróbáltam fűtés állásban is, akkor sem indul be az égősor, őrláng nem probléma az mindig van. Szivattyú elindul, keringetés van, gáz nem jön. Gondolom akkor nem váltószelep hanem elektronika. Vagy gázszelep gond is lehet? Egyikhez sem értek és nem is tudnék belemenni a javításába, ezúton kérem a fórumtársakat hogy mondjanak véleményt, de legjobb lenne ha valaki tudna segíteni benne, normálisan megfizetném nyilván. Nem bízok random szerelőkben (meg nem is nagyon vállalnak ilyen kifutott típust), itt pedig olvasgatva látom hogy komoly szakértelem van. Vettem korábban egy másik ugyanilyen kazánt alkatrésznek, csak a váltószelepet használtam el belőle korábban, így alkatrész van és van javítási útmutatóm is hozzá. Köszi előre is az ötleteket!
Szia! A szabályzó termosztátot nézd meg, hogy átad e a kék és zöld szál között (a harmadik képen a csapja kiáll). Ha igen akkor tovább a kék szálat követve a biztonsági termosztátba aminek a másik szála szürke, ennek szintén zártnak kell lennie, hogy a gázszelep működjön. Van még egy biztonsági határ termosztát is ami blokkolhatja a gázszelepet és feltételezhetően a hőcserélő bal oldalán van.
Azt még elfelejtettem, hogy a füstgáz biztonsági kioldója ami a deflektoron van ami pedig kioldó gombos és a biztonsági határtermosztát azok is sorba vannak kötve ezzel az áramkörrel, ezeket is meg kellene nézni, hogy átadnak-e.
Szia Imre, nagyon köszönöm a gyors és szakértő hozzászólást! Észre se vettem, azt hittem a rendszer küld emailt róla...Exakt amit leírtál de én sajnos nem tudom ezeket megtenni, csak azért regisztráltam ide, mert itt remélek érdemi és hozzáértő gondolatokat a kazánról. Mikor korábban én szereltem a kazán víz részét az is azért volt mert egyrészt senki nem vállalta a típust, aki kijött az meg kazáncserét javasolt 1,2 millióért (én meg membránt cseréltem utána kitanulva kissé a működését). Elektronikát nem tudom túl gyorsan megtanulni sajnos. Jól gondolom hogy a legtöbb víz-gáz-fűtésszerelő nem ért a kazán elektronikájához és panelcserét javasolna? Az nincs is benne Milyen szakmájú szakembert kellene keresnem ehhez? Épületgépész nem hiszem hogy kijönne ilyen melóhoz... Háztartási gépszerelő? Vannak még ilyenek? Tv szerelő kijönne kazánhoz? Innen a fórumból lenne a legjobb valaki, akinek nincs messze Budapest XIV. ker.
Szia! Nem vagyok szakértő és kazán szerelő sem csak annyi telik tőlem, hogy amiről tudomásom van vagy információm van azt elmondom a kérdezőnek. A saját környezetemben is magam szervizelem a készülékeinket a saját felelősségemre de amihez magam sem nyúlnék ahhoz szakembert hívok én is, mert csak úgy van garancia a cserélt alkatrészekre.
Neked egy olyan emberre volna szükséged aki jártas az elektromosságban, megteszi egy villanyszerelő is aki tud mérni és rajzot olvasni és persze bevállalja ezt a feladatot olyan szinten, hogy nem ront rajta. Az igaz, hogy nem gyújt a főégő de ezt kell kideríteni milyen érzékelő vagy biztonsági kapcsolat nem teljesül a gázszelep működtetésében. A rajz adott a vezetékek színjelölésével együtt. Kell egy szakadás vizsgáló és árammentes állapotban ki kell ezeket "csipogtatni" vagy lámpázni (zseblámpa elem + izzó). Nincs jobb ötletem, mert ez a kazán eddig a legegyszerűbb felépítésű amiről szó volt eddig a fórumon, ezt csak a C21 előzi meg az utókeringéses kis áramköri panelével. Csak találsz egy olyan segítséget aki megtesz ennyit a megoldás érdekében. Azt nézd meg, hogy ott legfelül a füstgáz kimeneti csonk előtti lemez részen van felfogatva egy biztonsági kioldó klixon, hogy nincs-e kioldva a piros gomb rajta ill. nyomd meg és ha kattanást hallasz akkor talán meg is vagy a visszaállítással.
Köszi ismét, akkor villanyszerelőt próbálok találni hozzá. A klixonon megnyomtam a piros gombot, kattant, rendkívül fellelkesedtem, gyorsan beizzítottam a kazánt, nyitottam a melegvizet, nem nyert. Még tovább kell küzdenem, túl egyszerű lett volna
A fűtés sem indult?
A fő kapcsoló táblán azokat az oldalsó hőfok kapcsolókat is megmozgathatod csak előtte jegyezd meg, hogy honnan és merre indult az állításuk, szintén kattanniuk kell és nem sokat kell rajtuk fordítani és az óramutató járásával ellenkező irányba (ha jól tudom). Ha valamelyikből is elillant a gáz töltet, mert gőztenziós (gázzal töltött patronos) érzékelőkről van szó és nem lehet hozzá kapni ilyen szabályozható érzékelőket, akkor lehet gondolkodni másik kazán vételében. Átmeneti megoldás lehet a közbenső hibás érzékelő ideiglenes áthidalására de nem a biztonságiak közül bármelyiket. A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2020
Még valami. A rajzot töltsd le és keresd meg a rajta feltüntetett "TS2" klixont ami a visszaállító gombos füstgáz termosztáttal sorba van kötve, azon az oldalon keresd ahol emezt megnyomtad csak a hőcserélő csövén van felerősítve. Ezt zárd rövidre úgy hogy a tűzősarukat lehúzod róla és told egymásba őket. Talán még ez lehet hibás ennyi idő után ha a füstgáz is le volt oldva. Vigyázat 230V! Előtte húzd ki a kazánt!
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2020
Majd mindent a villanyszerelővel fogok csinálni, remélem valaki vállalja.
Most volt lehetőségem a fűtést kipróbálni. az gyönyörűen elindult. VIM jól sejtette hogy a klixon gombnyomása után a fűtés beélesedhet. Így viszont átrendeződik a stratégia. Gázszelep eszerint jól dolgozik, ez fontos. Jól gondolom hogy ezek után már az elektronikára sem kell gyanakodni? Az kizárható hogy most beindult az égősor és a fűtés? Marad az áramláskapcsoló mint hiba, vagy egyéb valami vízoldali gond?
A HMV mikrokapcsolója nem kapcsol nem vált át ha megnyitják a csapot.
A vezérlő doboz fotóján a jobb felső sarokba eső kapcsoló? Úgy érted?
Szervusztok!
Bocsánatot kérek, hogy nem kifejezetten elektromos természetű tanácsot kérek! (u.i.: és, hogy hosszú lett...) Van egy Duval C24E kazánom, 42 l-es HMV tárolóval. 15 éve - elektromos szempontból - tökéletesen teszi a dolgát, ami gondom vele eddig adódott, az elsősorban a kopások, öregedések, vízkő okozta jelenségekből adódott. A HMV hőcserélőt rendszeresen savazom, az rendben van. Most is a vízkő a fő gondom. Szervíz a HMV tartályt nem kőteleníti - ő tudja az okát. Cserélné egy halom sajtért. Én pedig hajlanék arra, hogy tegyek egy kisérletet a kőtelenítésre. Ha valaki rutinos szakembernek itt akadna ezzel kapcsolatban megosztható tapasztalata, annak nagyon örülnék. A helyzet, hogy a tartálynak a fele tuti, hogy vízkő, és olykor már ez komoly akadály az áramlásban. Arra gondoltam, hogy a tartály tetején lévő "dugót" kitekerném (természetesen víznyomástalanítva), és azon át rengeteg ecettel (nem tudom, brutálisabb szerhez a tartály fala hogyan viszonyulna), és nyilván nem kevés idő ráfordításával fokozatosan erodálnám a közetet. Időm van, mehetne felőlem két napig is a dolog, családot addig száműzöm. (Az alján három cső "megy be", egy a meleg ki, egy a szivattyúba ki a hőcserélőhöz, egy meg a hőcserélőből befelé. Így rémlik. Ezek egyikén leereszthető az oldott végtermék.) Igazából azt kérdezném, volna-e kifejezett ellenérv a projekttel szemben, esetleg hasznos tapasztalat, tanács? Köszönöm! Miklós A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2020
Sziasztok!
Igaz hogy nem probléma, amiről írok. Kicseréltem a Junkers zw20 kd23 kombi kazánt egy kondenzációsra, s akit érdekel annak szívesen eladom .
Tisztelt Fórum!
Segítséget kérnék. F05 Hibakód SAUNIER DUVAL CombiTek F 28 differenciál víznyomás érzékelő hiba. Ilyen alkatrészt nem találok sehol. Ez a hibakód azt jelentené, hogy a hőcserélő el van dugulva, vagy létezik ilyen érzékelő és az lenne hibás. Előre is köszönöm:Fabi |
Bejelentkezés
Hirdetés |