Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   346 / 621
(#) tbarath válasza AZoli hozzászólására (») Jún 23, 2020 / 1
 
De tök mindegy, építhetsz bármennyi utat, úgyis több autó lesz.
Ott van Los Angeles. 8-10 sávos autópályák szelik keresztül kasul, a világ pénzét elköltötték rá (önálló államként Kalifornia a világ 5. legnagyobb gazdasága lenne, 40 milliós lakossággal, és LA az állam egyik leggazdagabb része), és midegyiken áll a dugó. Az utca túloldalára nem tudsz gyalog átmenni, kb. teljesen élhetetlen az egész. Ráadásul a pesti belvárosban esélyed sincs arra, hogy további sávokat csinálj - max. ha eltünteted a parkoló autókat. Azt meg nyilván nem vállalja be senki.
A megoldás szerintem az lenne, hogy a városhatáron csak annyi autót engednek be, amennyi elfér, illetve ami szükséges. Persze előtte fejleszteni kellene a agglomerációs tömegközlekedést.
(#) vargham válasza AZoli hozzászólására (») Jún 23, 2020 /
 
Idézet:
„a város méretéhez az úthálózat mindig mindenhol le van maradva. Pont ezért írtuk, hogy be kéne hozni ezt a lemaradást.”

Nem lehet, nics rá hely.
De ha lebontod a régi épületeket, hogy szélesebb utak legyenek, akkor rövid időn belül a szélesebb utak lesznek tele. Tehát ez az irány nem tartható.
(#) pucuka válasza Bakman hozzászólására (») Jún 23, 2020 / 1
 
Mert még mindig nem az elvégzett munka a fontos, hanem, hogy lássa a főnök, hogy 8:00 kor mindenki ül a helyén, munkára készen. Ja, és hogy a heti jelentés le legyen adva.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Jún 23, 2020 /
 
Egy kedves barátom egy világcég vezetöi állásábol megy el a jövö hét végén, mondja.
A cégnél 5000 ember azért dolgozik, hogy kidolgozza, hogyan produkálhatna a cég nagyobb hasznot a jövöben, arrol meg fogalmuk sincs, hogyan is müködik pillanatnyilag a világvállalat. Fö az, hogy mindenki naponta minimum 1 orán át telefonkoferencián ül, és hetente beszámol a munkája eredményéröl.
(#) Inhouse válasza Massawa hozzászólására (») Jún 23, 2020 /
 
Július 1-es határidős programfejlesztés van, amit későn tudtunk elkezdeni a főnökség totojázása miatt. Az utolsó pillanatra lesz max kész, a belem kidolgozom, hogy meg legyen. Ma raktam fel az első csomagot, mondjuk a főnöknek, hogy kellene szólni a dolgozóknak, hogy jöjjenek be és oktatást kell tartani...
- Jó, majd megbeszéljük, hogy mikor beszéljük meg...
- Nem jó, jövő hét szerdán már éles, addigra mindenkinek tudnia kell a szabályokat és használni is.
- Akkor mikor kéne?
- A héten, péntekig...
- Óóóó...

Nem is értem magam ilyenkor, hogy miért vagyok én lelkiismeretes? Miért nem tárom szét a kezem, hogy nincs kész?! Ennyi idő alatt nem lehet megcsinálni és kész. Akkor kellett volna elkezdeni, amikor szóltunk, de nem foglalkoztak vele, többszöri nekifutásra is le lett seperve...fél éve 5 nap szabin voltam csak és most sem tudok menni még hetekig.
Jól kipanaszkodtam magam.
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2020
(#) GPeti1977 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 23, 2020 /
 
Burkolt passzív jövedelem
(#) lazsi válasza tbarath hozzászólására (») Jún 24, 2020 / 1
 
Idézet:
„A megoldás szerintem az lenne, hogy a városhatáron csak annyi autót engednek be, amennyi elfér, illetve ami szükséges. Persze előtte fejleszteni kellene a agglomerációs tömegközlekedést.”

Ez hibás hozzáállás, még ebben a sorrendben is...
A helyes az lenne, hogy:
1. "Persze előtte fejleszteni kellene a agglomerációs tömegközlekedést."
2. Az autósok nem akarnak bemenni a belvárosba, mert jobb tömegközlekedni.
3. Nem kell kitiltani senkit/semmit sehonnan, mert a probléma megoldódott a helyes kezelésével.
A baj ott van, hogy ez rengeteg befektetést igényel, ebből a megoldásból kevesebb és későbbi bevétel keletkezik, mint a probléma fenntartásából.
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2020
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jún 24, 2020 / 1
 
Ehhez, még az is jelentösen hozzájarul, hogy életvitelünk nagyon elkommercializálodott. Valamikor elmentél a boltba egy szatyorral tejért meg kiflért. Azzal még lehet tömegközlekedni, manapság meg ritkán mész ekkora bevásárlással haza. Azt meg már nagyon kényelmetlen kézben tömegközlekedve cipelni, igy elengedhetetlen az auto. A városinak azért, hogy kijusson a városszéli shopping mallba, a vidéki meg csak vagy munkáért vagy turisztika szempontbol jár a városba. ( amin sok helyen akarnak nagyot gazdagodni). Az eredmény azonban egyre elszomoritobb. A városokbol eltünnek a boltok, ami az ott lakoknak rossz, az idegennek meg akkor már minek is menjen a városba. Sok embernek elég a Lánchidat (stb) egyszer látni a sport meg a kultura is elég sokat vesztett a vonzerejéböl pontosan a mindenféle korlátozások miatt.
(#) proba válasza lazsi hozzászólására (») Jún 24, 2020 / 1
 
Akár merről nézem, az emberek nem szeretnek tömeg közlekedni. Az autó egy szimbólum, a függetlenségé, gazdagságé. Erről a szimbólumról nem fognak lemondani, lehet akár milyen jó a tömegközlekedés, akár mekkora dugó.( csak röhögni tudok mikor a rádió bemondja 0,5-1 óra az úton töltött idő.) Sok ember gyalog nevetve feleannyi idő alatt beérne. Mégis inkább az araszolást választja...Racionálisnak tűnő indok is mindig lesz: el kell vinni a gyereket, be kell menni a boltba, el kell vinni a ... .... esik az eső süt a nap...
Közlekedés szempontjából talán a metró kiépítése segítene, ( ha max két átszállással bárhonnan bárhova) egyéb tömegközlekedési eszköz ugyan úgy szenved a dugóban, tehát az autósnak mindegy kocsival késik el, vagy busszal. ( akkor már inkább kocsival, mennyivel kényelmesebb...) Bár ezzel a dugót növeli, de mér pont én ne.... Nekem dolgom van, a szomszéd szöszi csak a boltba megy, menjen az gyalog....
(#) Frankye válasza proba hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
A városi közlekedés autóval bonyolításának azért van még egy olyan szegmense, amelyről ezidáig nem esett szó, de amelyet pl. én is tapasztalatból ismerek - sajnos. Ez pedig az egészségügyi okból, kényszerűségből autózóké. Nem arra gondolok, hogy a jelenlegi járványhelyzetben kisebb veszélyt jelent az autóval közlekedés, mint a tömegközlekedés igénybe vétele, bár ez sem elvetendő szempont, hanem azoknak az esete, akik - pl. mozgásszervi betegségük okán - nem, vagy csak nagy nehézségek árán tudják igénybe venni a városi tömegközlekedési eszközöket.
Mivel a feleségem sajnos ilyen betegségben szenved, olykor kénytelenek vagyunk mi is autóval jönni a fővárosba, ami - túl a gazdaságtalanságán - lényegében nem könnyít a közlekedésünkön.
Erről a szegmensről eddig nem esett szó, igaz, lényegesen szűkebb réteget érint - szerencsére - a felsoroltaknál. Én is csupán a teljesség kedvéért említettem meg.
(#) vargham válasza proba hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Idézet:
„Az autó egy szimbólum, a függetlenségé, gazdagságé.”

Megérdemli az emberiség a szmogban és dugóban fuldoklást, mert így gondlokozik.
Szimbólum...
Nem az számít, hogy mi van a fejemben? Hogyan érzem magam? Milyen minőségű emberi kapcsolatokat tartok fent?
(#) GPeti1977 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Az autómegosztás elképzelése sem fog működni.
(#) szikorapéter válasza vargham hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Szerintem ennek a motorkerékpár a szimbóluma...
(#) vargham válasza szikorapéter hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Szerintem meg a kerékpár. Saját izomerőből eljutni valahová. Na, az teljesítmény.
(#) Istvanpisti hozzászólása Jún 24, 2020 /
 
A modern gazdaságban a monoton növekedés a hajtőerő, minden gazdasági szereplő erre törekszik.
Erről jutott eszembe egy érdekes matematika feladat, amely látszólag nem kapcsolódik a problémához. A feladatot Pósa Lajos adta - matematikában jártas -, talán nyolcadikos gyerekeknek egy hétvégi matektáborban...
A feladat: Józsi bácsi elmegy a világ vezető bankjához és elmondja az ügyintézőnek, hogy 1 Ft-ot szeretne elhelyezni a banknál 5%-ra, X időre és a végén 20.000 Ft-os bankjegyekben kéri a kifizetést. A tisztviselő vakargatja a fejét, és kínjában felhívja a kockázati osztály vezetőjét, aki le is ment és elbeszélgetett a befektetni kívánó jóemberrel. Majd osztott szorzott, és azt közölte, sajnos Józsi bácsi a mi bankunk nem tudja vállalni ezeket a feltételeket.
A kérdés, illetve kérdések:
- mennyi időre akarta Józsi bácsi befektetni az 1 Ft-ját 5%-ra?
- miért mondta a kockázati osztály vezetője, hogy nem tudják vállalni?

Most még úgy látszik, hasonlít a feladat a "hány éves a kapitány" végűre, de azért adok két, - a feladat megoldásának szempontjából - fontos segítséget:
- a 20.000 Ft-os bankjegy térfogata 5 cm3
- a fény terjedési sebessége 300.000 km/s

Várom a megoldásokat...
(#) Epu2 válasza Frankye hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Nem ilyen autókkal van tele a város, hanem az egy személy által használtakkal.
(#) lazsi válasza vargham hozzászólására (») Jún 24, 2020 / 1
 
Egyrészt tökéletesen igazad van!

Másrészt, valahol hallottam (egy pszichológiához értő embertől), hogy valódi elismerést az ember csak kívülről kaphat. Amiket te írtál, azok az ember önértékelését, önazonosságát segítik, de elismerést ( amire minden embernek szüksége van! ) csak olyan dolgokért kap(hat), amiket a többiek észlelnek. Amiket írtál, azoknak lehet külső megjelenésük, de akkor sem látványosak, illetve a környezetnek is aktívan kell keresnie ezeket a jeleket.

Sajnos ( ? ) az ember márcsak ilyen...
Amikor sorban állsz a boltban, a mögötted álló csak azt látja, hogy a legolcsóbb terméket viszed a kosaradban vagy a legmárkásabbat, és azt nem tudja, hogy közben milyen fennkölt gondolataid vannak. Amikor a dugóban araszolsz azt látják, hogy milyen kocsiban ülsz, de azt nem tudják, hogy éppen oda mész, ahol 10 igazi barátoddal készülsz találkozni.

Mindez genetikailag bennünk van... Az állatoknál is minden fajra jellemző, hogy mi az a szempont, ami alapján párt választ: méret, erő, győzelem a rivális felett, tollszín, stb.. Eredetileg mind a faj túléléséről szólt, vagyis hogy a választót meggyőzze: az ő génjei jobbak a többinél, és így mindkettejük utóda sikeresebb lesz. A homo sapiens esetében ez valamikor a birtoklás (megszerzés és megtartás) köré alakult ki. Ezen lehet (belső) erővel felülkerekedni, de azzal hátrányba helyezzük magunkat, és kiszorulunk a fajfenntartásból. (Példa: középiskolában kinek volt menő barátnője?) Ha egy társadalom (kultúra / ország / nemzet) teszi meg ugyanezt, akkor a benne élők talán jól (békében, boldogságban) élnek. Viszont nagyobb léptékben maga a társadalom fog kiszorulni a fajfenntartásból. (Példa: írott történelmünk egésze.)

Az ember még mindig csak egy furcsán evolválódott állat... Majd pár millió év múlva elérheti azt a szintet, amikor minden a "helyére kerül" - Ha egyáltalán abba az irányba fejlődünk tovább.
(#) Epu2 válasza Istvanpisti hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Nem üres a kosár.
A hatvanas évek legvégén, volt egy OTP takarék könyvem. Kemény huszonnégy Ft volt rajta. Kivettem húszat és el is hányódott, megsemmisült a könyv. Igaz 2 %-ra volt betéve, de már azóta, ha nem semmisítették meg, már biztos közel állna a 20Ezerhez.
(#) Massawa válasza GPeti1977 hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Persze, hogy nem. Az ember már ilyen, hiába jönnek a mindenféle hittéritök, az ilyen probálkozások elöbb vagy utobb mind caödbe mennek. (Ahogy az autostopp is meg a minimum 2 személy egy kocsiban elv. Ugyanolyan hülyeség mint az autok rovására felpingált bicikliutak.).
(#) Gafly válasza Massawa hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Régen még engem is felvettek sorkatonaként amikor stoppoltam (pedig tilos volt).
Mostanság pedig már én sem állok meg mindenkinek...
(#) tbarath válasza lazsi hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Nyilván így értettem. én is, csak nem fejtettem ki.
(#) Epu2 válasza Massawa hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Svájcban, városon, falun kívül vannak kerékpár utak. De belül ugyan így van megoldva. Személyautók elférnek általában. A többi kivárja a sorát. Nem dudál, káromkodik, csapkod és vergődik. Vár a lehetőségre. Addig cammog. De egy idegbajos országban ez nem működik.
(#) proba válasza Istvanpisti hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
A húszezres is sokat "kamatozott" , kb 0,5cm3 felment 5cm3-re....
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 24, 2020 / 1
 
Svájcban sok minden müködik, ami sehol máshol a világon nem, csak ennek ára is van, amit sehol nem akarnak megfizetni. Pofázni viszont mindenki tud, meg okoskodni is. Ennek ellenére nincs sehol Svájcban a legforgalmasabb utca közepén bicikli sáv. És Svájcban a zsaruk sem bánnak kesztyüs kézzel senkivel. Már egy dudálásért is ugrik a jogsi......
Nem véletlenül született a vicc, hogy
Mi a különbség Svájc meg a bécsi központi temetö között?
Az elsö nagyobb a másik vidámabb...
(#) Rosszmáj válasza Istvanpisti hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Válaszok:
1. Attól függ, Józsi bácsi mennyi pénzt akar. 1 forintból sacc 250 év alatt lesz 200.000 Ft.. Ha van egy jó űrhajója, ami közel végtelen gyorsulással gyorsul és közel fénysebességel tud menni, az ő ideje szerint akár másnap bemehet a bankba 250 év múlva. Ott megiszik egy felest és az üres pohárba beleteheti a 10 db (50 cm3) huszast.
2. Nem tudják vállalni, mert addigra a főnökség 10 generációja síbolja el a pénzt.

Ez volt a β verzió. Megosztod velünk az alfát?
(#) Kovidivi válasza Istvanpisti hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Jól számolok?
példa kedvéért 30 évre 5%-os kamat.
Az 30x12 hónap, vagyis 360.
Kamatos kamat miatt: 1.05360, ami 42 476 396.41Ft, ha 1Ft volt a kezdőtőke.
20eFt-osból 2123db-ot kellene a banknak adnia,
ez 5cm3-re számolva kb. 10620cm3. Ez mondjuk nem sok, 0.0162 m3.
A fénysebességnek nem tudom mi köze van hozzá.
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 24, 2020 / 2
 
Nem tudom, miért hónapokkal számoltál, talán hó végén tőkésítik a kamatot?
Ha igen, akkor viszont a HAVI kamat 5/12 %, szerintem.
(#) Inhouse válasza Epu2 hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Nem tudom, hogy a takarék könyvnek van-e kezelési költsége, de a bankszámláknak általában van. Így az ilyen kevés összeg viszonylag hamar elfogy róla. Anno a Postabankos számlánkról kivettük a pénzt, de a bankos hölgy ajánlására nem szüntettük meg, nem kér enni alapon. Pár száz Ft maradt rajta, de nem sokra rá jött a levél, hogy a számla hadi díja miatt tartozás keletkezett...
Kovidivi!
Mindenféle számítás nélkül, 1Ft-nál valamivel többől sem lesz 5%-os kamattal 42millió 30év múlva szerintem.
(#) Kovidivi válasza bbalazs_ hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Én havi 5%-kal számoltam. Évi 5%-kal el sem kezdtem volna gondolkodni
Kíváncsi vagyok a megoldásra, de remélem, hogy nem valami teljesen mellébeszélés lesz...
Egyébként nem tudom, hogy mikor tőkésítik a kamatot (ma is tanultam egy új szót ).
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2020
(#) bbalazs_ válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 24, 2020 /
 
Nálam kevesen hülyébbek a pénzhez, de hol adnak 5% HAVI kamatot, kiváncsi lennék...
Max. ha te veszel fel az alvilágtól, akkor KÉRNEK ennyit.
Következő: »»   346 / 621
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem