Fórum témák
» Több friss téma |
Igen Z16XEP, a leg elcs&&szetteb konstrukció + ez a Twinport dolog is beteges. Az 1,4 es ugyan ez. Most hogy rendbeterttem, friss vizsgával lehet piacra is kerül. Mert ok motorikusan most jó, de kapásból rá tudnék még költeni 200e et, lengéscsillatítók, toronyszilent, kipufogó, katalizátor (csak leömlővel együtt cserélhető ennél a tipusnál, baravo Opel..) De most autót eladni? Csak az adja el akinek "kenyérre kell". Akinek nem, az nem adja el inkább mert mit vesz helyette? Inkább kivárok én is mert újat nem akarok, használtba meg lehet mellényúlok. De ha nagyon nem nyúlok mellé akkor is minimum 200e, átírás, vezérlés, vízpumpa, hosszbordásszíj + feszító, olajcsere + ami még kiderül.
Hát Te egy profi vagy! .... és nem kell szerénykedned, főleg ha nem is szakmád az autó szerelés, motorszerelése. Ez a kis vezérlési hiba ami közbecsúszott, amire csak legyintettél, más amatőrnél is előfordult volna, mert nincs rutin a "hogyanokra" és "miértekre". Én idő hiányában és az attól való "félelemtől", hogy mit találok még közben amit nem hagyok rá, nem fogok neki ilyen műveletekhez HA mégis szükség volna rá.
Hát a profitól messze vagyok, főleg autószerelés terén, de én is rosszabb diagnózisra ra számítottam. Azért álltam neki ilyen vehemenciával mert felhúztam magam azon hogy a márkaszervízbe bevontatva az autót közölték másnap hogy ez egy öreg autó, ennyit tudott a motor (215e volt benne akkor kb. ami ok, nem kevés de ismerek olyat akinek a G astrájában 460e van és gurul az autó...). Kaptam egy 700e + áfa HUF os árajánlatot a motorfelújításra, megjegyzem akkor ért kb 400 - 500 e et az autó átlagban , működőképesen a hirdetések szerint. Szóval lepöcköltek, vagy úgy voltak vele ha rábólintok akkor madarat fogtak. No akkor kezdtem el utána olvasni a dolgoknak és rájöttem a probléma valódi okára (a PCV szelep átszakadása a szelepfedélben) Tehát ha semmi mást nem csinálok csak azt kicserélem akkor ment volna az autó! Azt a pár deci olajat ami a szívósorban összegyúlt még elégette volna tehát füstölt volna egy két napig de aztán megszűnik a probléma. A meséhez még hozzátartozik hogy én felhívtam a márkaszervízt hogy a PCV szelepet kell csak cserélni az autóban, azt mondták "azt csak szelepfedéllel együtt lehet kicserélni mert bele van öntve, nem cserélhető külön. Ára 69e az utángyártott a gyári 138e + a szívósor tisztítása 200e". Szétszedtem megnéztem egy tutorialt a youtube on a kiszerelésről... Tehát mégis kivehető. (megjegyzem az olcsó után gyártott szelepfedélből valóban NEM! Utána kérdeztem, de a gyári szelepfedélből némi ügyeskedéssel ki lehet szedni roncsolás mentesen, nem egyszerű de ki lehet venni... ) Aliexpressz, Ebay..stb 6,99 USD ért vettem a PCV szelep membránt kintről, külön. Ilyenkor a szelepfedél tömítést is cserélni KELL! Lényeges! Ez 6e HUF kb... Az összes többi amit elkövettem a kocsival az a már említett "ha már szétszedtem akkor cserélem" miatt volt. A szelepszár szimmering cserének még egyszer nem állnék neki, az vérh&&zás kategória volt, de a szívósor kitisztítása nem olyan nagy feladat és azt javaslom minden G astra márkatársamnak akinek XEP Twinport motorja van. Kb 10 csavart kell hozzá megbontani és lejön az egész. Aztán a szívósort még külön szét kell szedni 3 felé és kitisztítani a levegőjáratokat, kitörölni belőle az olajat, kikaparni a belekövesedett kormot..stb. Aki legózott gyerekkorában annak ez is menni fog. És a tömítés cserékkel együtt alkatrész árban megvan 6e ft ból, cserébe viszont szinte új életre kel a motor mert végre kap levegőt is. Ez a kokszosodás probléma főleg a rövid távú használat miatt alakul ki. Az EGR szelep felőli levegő (illetve kipufogógáz) visszavezetés oldalán a szívósor hengerfej felőli oldalán vannak bemarások a szívósorban ahol a visszavezetett kipufogógáznak kéne beáramlania. Na, azok kokszosodnak le teljesen, a motor erőtlen, rángat nem megy. Mindez szinte észrevétlenül alakul ki. Hosszú hónapok vagy akár évek alatt. Aztán olyan erőtlenné válik a motor hogy inkább mennél biciklivel. A másik a szelepek kokszosodása, főleg a kipufogószelepeké. Azt meg lehet oldani vagy vegyszeres tisztítással vagy a már említett dióhéjas tisztítással. Kb 30e ből megvan de cserébe nem kell szétszedni a motor, a beömlőkbe vezetik be a vegyszert és/vagy a dióhéj darálékot ami lepolírozza a felrakódott kokszot a nélkül hogy a fém részeket megsértené.
Itt egy teljes ismertető az eljárásról, before - after képekkel, videókkal akit esetleg érdekel. Szívócsatorna és szeleptisztítás dióhéjszórással
Ezért fura mert napi szinten használom az autót, pályán is. Sokszor tankolok jobb minőségű üzemanyagot, és 100as is szokott bele csúszni. Most hogy melegszik az idő, így már ne jön elő a hiba. A motort minden évben amikor van szabad időm szétkapom és áttakarítom. Ezért furcsa nekem ez a jelenség. Tavaly a szívósort darabokra szedtem és tisztítás után raktam össze. Mondjuk már 22 éves az autó, de még megy. "Katasztrófa hogy nézett ki." tovább bontva a motort is vannak érdekes dolgok
Lehet jól raktad össze, csak ugrott egy fogat. A csavarra meg hát megvan a véleményem én nekem egyedi csavar lett gyártva, mert az új csavar nyomatékra húzásnál elnyalódott a feje. Előfordulhat egyébként, hogy egy visszaváltásnál, vagy hirtelen kuplungnál ugrik egyet a vezérlés, innentől már minden borul
(ismerős így járt, leugrott a kuplingról a vezérlés meg ugrott). Egyébként nekem azt tanították, hogy tudni kell improvizálni, és nincs olyan, hogy valami nem célszerszám. Vezérlés csere Van egy pár kép a csavarról is. Az egyiket ki kellett fúrni, mert semmit nem ér a feje. Egy hatlapfejűt szedtem vissza esztergán, az van benne nyomatékra húzva.
Sziasztok!
Mi lehet a hiba, akkor ha szivargyújtóba bedugom az adatpert hol müdödik, hol nem? A szivargyújtó a cigi gyújtot felmelegíti. Opel Astra H 2004
A szivargyújtóba dugott adapter nem illeszkedik megfelelően szerintem. A gyárival kompatibilis a többivel nem... Nekem is van olyan adapterem ami rendszeresen kiugrik a szivargyújtó adapterből és nem is érintkezik normálisan. Pedig elvileg szabványnak kéne lennie, van olyan GPS em meg autós kamerám amit pont ezért nem használok. Tervezem őket fixre bekötni a műszerfal alá. Illetve egy USB HUB lesz a műszerfalon amibe csatlakoznak ezek az extrák. A HUB lesz fixen bekötve egy Step Down modullal (12 - 5V átalakító ami eredendően az adapterekben is benne van) Mert az adapterbe meg USB kábelt kell bedugni.
Ez így van, a szelepszár szimeringek cseréjéhez is nekem kellett improvizálni egy rugó összenyomó célszerszámot. De a nyomatékra húzást nem akartam kockáztatni mert ha beleszakad a csavar akkor az nagy szívás. Törje bele a szervíz, az ő saruk. A vezérlés nem átugrott, én raktam félre. Illetve szerintem a főtengelytárcsa meghúzásakor elmozdult a vezérlés. Te gyorskötőzővel fixáltad a vezérműtengely tárcsákat, én közéjük tettem egy 6 os anyát. Lehet az mozdult el meghúzás közben. Utána persze ellenőriztem a jelzéseket, de olyan kis mértékű volt az eltérés hogy azt gondoltam "ennyi belefér". Hát nem. Nem utolsó sorban már majdnem befagyott a se@@em mert már hideg volt és kapkodtam vele.
Akkor ismered a problémát, nincs ötletem. Talán valami jeladód döglődik szerintem...
Szia!
Egy GPS tápegységgel jártam így. Azt hittem, a szivargyújtóval van valami baj, oxidáció stb. Mozgattam így, mozgattam úgy. Hol jó volt, hol nem. Néha még az adapter is meleg lett, néha nem működött, néha működött. Végül vettem helyette egy új HAMA USB adapter. No, hát az totál katasztrófa. Kénytelen voltam erőt venni magamon, és megkeresni az eredeti adapter hibáját. Nálam a kábel lett zárlatos, közvetlenül ahol kijön az adapterből, a törésgátlónál. Persze nem mindig mutatta a hibát, ahogy az a kontakt hibáknál lenni szokott.
Köszi, de közben találtam egy ilyet..
https://tutitermekek.hu/auto-autoelektronika-szivargyujto_helyere_b...aljzat Ez mennyire tartott jónak..
Teljesen jó, ha csak 5V os tápfeszültségű USB kanócos eszközöket használsz. Aminek kell a 12V és autóba szánták azokon változatlanul szivargyújtóba dugható csatlakozó van, csak éppen nincs bennük a step down konverter ami az 5V ot állítja elő a 12V ból. Azaz egy üres ház vagy csak egy csatlakozó. Pl. egy peltier elemes hűtőtáskát már nem tudsz bedugni az USB be, egyrészt nem ilyen a csatlakozója másrészt az áramigénye óriási. A szivargyújtó csatlakozó egy nagy áramú csatlakozó, most eltekintve attól hogy ezzel pont szembemegy hogy ha nem érintkezik normálisan...
Ez a döglődés is kérdéses, mert ahogy melegszik az idő úgy felejti el ezt a hibát. Esetleg kontakt hiba lehet még valamerre. Általában a reggeli hidegekbe játszotta. 15-20 másodpercig hozza a hibát. De semmi olyat nem tapasztaltam az autón ami az üzemelésben befolyásolná. Éppen ezért furcsa ez a jelenség. Meleg időben egyáltalán nem csinálja. 22 éves szóval csodát már nem várok tőle. De még megy
Sziasztok!
Egy 2016-os 1,6CDTI AstraJ boldog tulajdonosa lettem néhány hete... Az autóval semmi gond nem volt eddig, viszont tegnap az alábbi hibát produkálta: hatodikból ötödikbe visszakapcsolásnál, egy előzés során p0299-es hibakód, és eltűnt a teljesítmény az autóból. Ez valamilyen turbónyomással összefüggő hibakód, ha minden igaz.... Mi lehet a probléma?
Szia! Olvasd el ezt a cikket és sok mindenre választ kapsz.
Köszönöm a linket! Ami fura az az hogy nálam semmilyen "fizikai" megjelenése nincs a hibának....
Nincs fura hang, nincs olajfolyás.... Jelenleg a keletkezett hibakódot nem törlöm, holnap beviszem szervízbe... Kíváncsi leszek mit mondanak....
Sziasztok!
Astra G 2009-es CC műszeregység csatlakozó bekötési rajzára lenne szükségem. Előre is köszönöm!
Műszercsoport csatlakozó lábkiosztása:
Pin 1 fekete/ kék : 0,50 mm2 Hátsó ködlámpa Pin 2 barna : 0,50 mm2 TEST 31 Pin 3 nincs bekötve Pin 4 piros : 0,50 mm2 AKKU 12Volt 30 Pin 5 barna/sárga : 0,50 mm2 Sebességváltó hibája Pin 6 barna/lila : 0,50 mm2 Sportos sebességváltás Pin 7 fehér/zöld : 0,35 mm2 Utánfutó index Pin 8 fekete/zöld : 0,35 mm2 Jobb irányjelző Pin 9 fekete/fehér : 0,35 mm2 Bal irányjelző Pin 10 barna/sárga : 0,35 mm2 ABS Pin 11 fekete : 0,50 mm2 Köd fényszórók Pin 12 barna/fekete : 0,50 mm2 Biztonsági öv Pin 13 barna/zöld : 0,35 mm2 TC & ESP Pin 14 nincs bekötve--------------------CC Tempomat LED Pin 15 barna/kék : 0,5 mm2 Xenon üzemben Pin 16 kék/fehér : 0,35 mm2 Töltés Pin 17 fehér : 0,50 mm2 Reflektor Pin 18 barna/sárga : 0,50 mm2 Légzsák Pin 19 barna/fehér : 0,35 mm2 OBD2 "K" Line! Pin 20 zöld : 0,35 mm2 Fordulatszámmérő jel Pin 21 nincs bekötve Pin 22 fekete : 0,50 mm2 Gyújtás +12V 15 Pin 23 nincs bekötve Pin 24 barna : 0,50 mm2 Test Pin 25 kék/fekete : 0,35 mm2 Üzemanyag mérő jel Pin 26 nincs bekötve Pin 27 kék/piros : 0,35 mm2 Sebesség jel Pin 28 kék : 0,35 mm2 Hűtővíz hőmérséklete Pin 29 barna/kék : 0,50 mm2 Villáskulcs ikon Pin 30 kék/sárga : 0,35 mm2 Dieselhez :-> izzítás Pin 31 barna/kék : 0,50 mm2 Motorhűtő egység/Klíma Pin 32 nincs bekötve Pin 33 kék/zöld : 0,35 mm2 Olajnyomás Pin 34 barna/kék : 0,35 mm2 Motor hiba Pin 35 barna/fehér : 0,35 mm2 Fék +folyadék szint Pin 36 szürke/sárga : 0,50 mm2 Műszervilágítás Elvileg mindegyikbe ugyanaz. Ha kell, akkor akad kapcsolási rajz is.
Köszönöm a segítséget!
A fordszám és a sebességmérő jelalakja és amplitúdója érdekelne még.
Előre is köszönöm!
Azt sajnos nem tudom
Sziasztok fórumtársak, keresek olyan tagokat, akik napi szinten J astrát hajtanak. Tervbe van egy J astra kombi, mint családi autó, de nem tudom milyen betegségei vannak, mire érdemes figyelni. Levezettem párszáz kilométert vele, érezhetően lomhább volt mint a G Astra. Mivel családi autónak szertném és nem versenyzésre, ezért inkább a típushibákra vagyok kíváncsi.
Sziasztok!
Adott nekem egy 2004-es G astra z16xep. Klímával küzdök már 2 hete. Hideg motorral nem hajlandó bekapcsolni. Egy 20-perc motor üzem után viszont már bekapcsol és hűt is szépen. Gázzal felett töltve, vákum teszt is lement. Hűtőbe nyomáskapcsoló cserélve lett. Amikor nem kapcsol akkor a kompresszorhoz ki se adja a jelet ki lett mérve. Melegen viszont hibátlan, lehet ki-be kapcsolgatni.. Köszönöm ha valaki tud valami ötlettel szolgálni!
Ha van kéznél opcom, akkor érdemes megnézni élőadatban hideg motornál és meleg motornál a gáznyomást. Illetve gépről külön tudod indítani tesztmódban a klímát.
Idézet: Lehet tudni a márkáját? Szerintem, ha utángyártott akkor ő lesz a hunyó. Legalábbis nekem a G-be eddig ami utángyártott volt mind kuka. Kivéve az olajbetöltő sapkát. „A nyomáskapcsoló cserélve lett.”
Sziasztok! Azt kérdezném, hogy az Opel G Astrában van külön az Indexnek biztosítéka? Köszönöm!
Ez engem is érdekelne, mert sajnos valahogy elég szerény a felhozatal normális, specifikus fórumokból és hasonló platformokból, ahonnan valós tapasztalatokat lehetne olvasni, megvitatni kimondottan ezzel a típussal kapcsolatban.
Mi is pont most akarunk az Astra G mellé/helyett venni egy Astra J -t, de nagy dilemma a motorválasztás, mert a mostani 5 ajtós Astra G bejegyzett saját tömege 1070 kg, míg a nem kombi Astra J típusok ettől akár 360 kg -mal is nehezebbek lehetnek, ami azért komoly eltérés (nyilván ez 100 helyen meg is van említve a tesztekben és hasonlókban). Azt is gondoltam, hogy ezekben az autókban - viszonylag friss korukból adódóan - már szinte csak xenon fényszóró lesz (mert mindenképp azt szeretnék, a halogén szentjánosbogárból már elegem van), de tévedtem, mert még friss, idei Astra K -kat is hirdetnek a hagyományos "nyílt tükrös" halogén fényszóróval...
opelforum.hu Esetleg ez?
https://fusesdiagram.com/opel-vauxhall/fuse-box-diagram-astra-g.html F22 lesz az, illetve a vészvillogóé és a középkijelzőé is.
Hétvégén megyek megnézni, meg talán el is hozni. +-1000km-t már levezettem J Astrával. Elég kompromisszumos az autó szerintem DE! vannak pozitívumok is.... Nem gyorsul, úgy mint a G astra, tehát indulásnál a G 1.6 simán elfenekelné az 1.6 J-t. Ezt az autó tulajdonosa is mondta, hogy a G jobb ilyen szempontból és jobban is szerette a G-t. Viszont ha már nekilódult akkor nincs vele gond, kivéve előzésnél, mert ha gyorsítani kell én azt éreztem, hogy elég lomha (2014es 1.6 64000km-el és ez volt 2017ben). Illetve fórumon is olvasgattam, ott is inkább családi autónak ajánlják. Az 1.4motorról sokan lebeszélnek, mert kevés ahhoz súlyhoz amit az autó képvisel. Viszont, kinézetre elegáns autó, és kényelmes, könnynen vezethető, hamar bele lehet szeretni. Többféle kivitel van, de mivel én családi autónak akarom, rohangálni meg ott G astra, így elviselem azt hogy nem épp rakétaként fog kilőni. A turbós változatot úgy tudom, hogy kettőstömegűvel szerelték, míg a szívót nem (de javítanak a tulajdonosok ha tévedek). Én mindenképpen szívó benzint akarok, mert nincs kedvem szívni a fogamat az esetleges turbó meghibásodással. Amit kinéztem, abba van kormányfűtés és ülésfűtés is a szokásos sok extra mellett. Viszont ahogy láttam amiben van ülésfűtés, ott nincs kétzónás klíma, mert a szellőztető ventilátor helyén van az ülésfűtés kapcsoló, és a 2-es zóna szabályzó helyén a már megszokott csavarós venti szabályozó. Hozzáteszem én nem érzem a fontosságát egy kétzónás klímának. Ellenben valamiért még mindig nem szívesen épít az opel hátra elektromos ablakot, amit nagyon sajnálok. Illetve extraként kérhető, míg más gyártók alapfelszereltségnek adják. Gyerkőc miatt is, meg általában a hátsó sor elfelejti az ablakot felhúzni ezért is lenne jó hátra. Többet láttam elektromos rögzítőfékkel, én ezt megint kerülném (talán maradi vagyok, de pl fater toyotájában is megállásnál reflexszből behúztam volna a kézit, ha lett volna). Az elektromos fék meg megint egy hibaforrás szerintem. Télen pl csak sebességben szoktam hagyni a G-t, az elektromos meg automatikusan behúz (nem tudom szeret e befagyni). A hangrendszere egészen kellemes. Igazából nem rossz autó, de 1.6os motor kell neki. Nekünk kombira esett a választás. Mert a ferdehátúba egy babakocsi nem fér be normálisan, ha pakolsz mellé. A ferdehátú csomagtere nemek szintén kicsi. Ami még nagyon nem tetszik az a kézifék, hogy a kar belelóg a konzolba (lsd kép). Illetve közel sincs annyi otthoni tuning lehetőség, mint a G-be van. Értem ezalatt a középkonzolba pl a 2DIN fejegység+ keret már 100+ ezer forint utólag, míg a G be filléres volt. Hátra a villanyablak megint necces utólag, míg G-be pár órás munka, és minden adott hozzá. Ezt leszámítva én beleszerettem Érdemes kipróbálni, de mondom sok a kompromisszum és vannak dolgok amiket nehéz elfogadni.
Sziasztok! Opel Astra H 2008-as autómon az ajtónyitás érzékelő meghibásodott, mivel zárt ajtóknál is folyamatosan nyitott állapotot jelez. Ég a visszajelző a műszerfalon és csipog! Hogyan tudhatnám meg, hogy melyik ajtó a hibás és milyen érintkező kell bele. Próbáltam rákeresni,de ehhez a tipushoz nem találtam. Esetleg leírás, hogy hogyan kell kicserélni?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |