Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a visszajelzést. Hogy ne csússzon szét szigszalaggal szoktam a cseppvíz levezető csövet a beltérinél összerögzíteni. Ragasztót nem használok, mert ez egy stabil, de egyszerűen oldható kötés ha javítani kell. Bosszantó ez a hanyag munka. Az meg pláne, hogy a kolléga nem reagált rá!
Használd örömmel!
Köszönöm szépen ! Nem szalagoztam, elég stabilan áll. Egy gumigyűrű van a gégecső felőli műanyagban.
Nos igen, mindenki hibázhat aki dolgozik. Az viszont nagyon bosszant, ahogy viszonyult a reklamációmhoz. És ugye nem egy más valaki által beszerelt x éves készülékről van szó...No mindegy, megvolt a "sikerélményem", hiba kijavítva. A mérgem meg már elmúlt...
Sziasztok!
Opel Corsaról lenne szó. Az autót lyukas kondenzátorral vettük kapott egy dobozolt újat, vákuumozás után töltve HC közeggel. Nem üzemelt, ezért próbából egy másik (elvileg jó) kompresszort kapott, továbbra sem üzemel, exp szelep újra cserélve, továbbra sem üzemel. Tünet: Nem hűt, alacsony oldali nyomás 2,5 Bar , magas oldal 4,5-5 Bar, kompresszor hamar forrósodik... Kuplung nélküli kompresszor van benne. Mágnesszelep tápját megkapja, stb... Ha valakinek van ezzel kapcsolatban ötlete, hogy mi okozhatja, elfogadom, és előre köszönöm Zsolt
Szia. A kompresszor a tippem. A régi meg van? Érdemes arra ránézni, Hátha ad ötletet.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2020
SZia!
Igen, a régi megvan. Jelenleg a bontásból származó "új" van az autóban. Több fórumon olvastam, hogy sok a tengely-törött ezek között, de ezt kizárnám a valamicske nyomáskülönbség miatt a két oldal között, meg azért is, hogy csak nincs akkora szerencsénk, hogy mindkettőnek ugyanaz a hibája legyen. (a lyukas hűtőből leengedett pár csepp olajnak normál színe volt) Te mire gondolsz, mit lenne érdemes megnézni a kompresszoron (a régiből kiszedtem a mágnesszelepet, az normálisan nyit-zár). Köszönettel Zsolt
Az Alfámmal történt ilyesmi. Ott csapágy gond volt. Jól mutatott az R124A amikor elszállt Amszterdamban. Vettem egy kompresszort és az jó lett. Ha a kompresszorod mindig forog, és nem kuplungos akkor sajnos marad a tippem a komp. Vedd le a gázt, Elengedni nem illik.szerezz olyan ékszíjat mi nem klímás motorra való, addig tudsz járni a kocsival. Én is így jöttem haza Amszterdamból nézd meg a kompot. forgasd meg cuppog e, nyomhatja egyáltalán a gázt. Ezt a régivel is eljátszhatod, ha meg van. Esetleg a bontóból másik? Gar? Kint 50€ körüli a bontott ára garanciális cserével, az itthoni árakat nem tudom.
Ja, amíg a komp lenn van a csöveket illik lezárni légmentesen. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2020
Szia! Ha ezt mind végigjátszottátok, akkor két tippem van. Az egyik, hogy mindkét kompresszorod szállítóteljesítmény csökkent, tehát rossz. A másik a nem megfelelő és/vagy szennyezett hűtőközeg (ilyet is láttam már) esetleg nem találtátok el a töltetet.
A cserekor feltöltöttétek a kompresszort az előírt mennyiségű és minőségű olajjal? A tömítésben nagy szerepe lehet. Csatlakozzatok az alacsony és magasoldali csonkra és mérjetek tapintó hőmérővel túlhevülést és utóhűtést is. A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2020
Az első bekezdést azt alapnak gondoltam. A tapintóval túlhevülés az megmutatja.
Sziasztok!
A rendszerből eszköz híján nem tudom lefejteni az összes olajat, így a csere kompresszort a gyári töltet 75%-val töltöttük meg PAO68 típusú olajjal. A hűtőközeg R436. Joe-nak: Cuppog a régi kompresszor. Tengelytörés gondolom így kizárható, de hogy milyen a teljesítménye/állapota??? az kérdéses... Úgy érzem, hogy a hobbi eszközeimmel (és "tudásommal")innen már nem jutok tovább. Ha sikerül beférkőzni egy szervizbe, és meglesz a hiba oka, megírom majd. Köszi Zsolti
Drop in csereközegnek írja a Google az r436 hűtőközeget. Eredetileg is az volt benne?
Ha nem, akkor megint szak adódik pár hibalehetőség... A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2020
Nem mertem bátran írni, régen javítottam klímatöltőt. Abban két közeget említenek, az R 134AA és akkoriban jelent meg ennek egy modernebb változata Valami ? R 1934 A ? talán. Az R 436 mintha nem lett volna közte. Mindenesetre az autóklíma töltőben R 134 A volt és az autó évjárata szerint az új gáz talán még nem volt meg. Ha az olaj se a gyári, akkor valóban lehetséges oka annak, hogy a kompresszor azért nem dolgozik rendesen. Lehet a gáz, és az olaj lefejtése a az előírt és mennyiségű gázzal, olajjal való feltöltése után bell a rendszer. Az autóklíma töltőkben ezek az adatok benne vannak.
Gyárilag PAG olaj és R134A jár bele. A PAO 68-at azért használom, mert elvben keveredik mindennel és nem kényes a levegő nedvességtartalmára, az R436 meg szabadon beszerezhető, és kiváltja az R134-et. (1/3 töltet szükséges az R134-hez képest)
Másik két Opelemben már több éve hibátlanul üzemel ez a gáz-olaj kombó. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
A Pag és Poe olajat nem illik keverni Bővebben: Link
Ugyan nem ismerem az R436 hűtőközeget, de kizárt, hogy 1/3 töltet elég bele... Ha lesz időm kíváncsiságképp utána árok. Addig is át kellene öblíteni a rendszert és Pag olajjal tölteni a kompresszort. Én mindenképp feltöltetném 134a-val, legalább kiderül, hogy jó-e az eredeti felállás. Ha nem keveredett megfelelően a két olaj az okozhat gondot az adagoló előtt. Az is elképzelhető, hogy a töltet növelésével megszűnik a probléma.
Sziasztok!
Segítséget kérek Vortex hütő-fűtő inverteres split klimáról van szó, F6 hibakódot írja. Nem vagyok klímás,de az elektronikábanh jártas vagyok,mit nézzek meg először.
Szerintem is a kezdjük elölről kategória. Tömörség ellenőrzés, öblítés , olaj le, gyári cuccal fel. Sajnos innen más tanácsom nincs. Amúgy is autóklímáshoz készült. A 634, olaj típus említése ajánlott. Merthogy mibe fejtse le a kolléga. Szerintem a csere után beáll a klíma. Mindenesetre visszajelzés érdekelne, az R634-el nincs tapasztalatom.
Ennyit tudtam segíteni. A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
Kicsit több info kellene. Első blikkre kondenzátor túlmelegedést hozott a nagy testvér.
Ellenőrizd, hogy beindul-e a kompresszor, elindul-e a ventilátor és, hogy koszos-e a kültéri hőcserélője. A kültéribe előfordul, hogy benne van a hibakód táblázat. Pontos tipus és fényképek jól jönnének...
Köszi hogy válaszoltál!
Ez a klima az öcsémé, hétfőn megyek hozzá de mintha azt mondta volna hogy sem a ventilátor sem a kompresszor nem megy.
Sziasztok!
2.6kW-os Coolstar (on-off) klímával küzdök. Azt meg tudná mondani nekem valaki, hogy a kompresszor pólusok között milyen ellenállás értékeket kellene mérnem? A gépkönyvben nincs benne. Pillanatnyilag 3.24, 3.64 és 6.85 Ohm között mérek, kompresszor nem indul, beltéri megy, hallom is ahogy behúz a kompresszor relé. Kültériben venti forog, de a venti és a kompresszor kondikat is kimértem, és rendben vannak.
Első látásra jónak tűnik. A 6,85 Ohm a főfázis és a segédfázis együtt, ahol a 3,24-et méred ott van a főfàzis, ahol pedig a 3,64-et az a segédfázis. Értelemszerűen az utolsó két értéknél az egyik mérőcsúcs változatlan helyen volt, ez a közös pont, ide jön a nulla. A főfázisra a kapcsolt fázis és innen a kondin keresztül a segédfázis. Ezt össze kellene egyeztetni a kapcsolási vázlattal ( kültériben benne szokott lenni). Ha így bekötve a kompresszor nem indul, akkor valószínüleg megszorult. Mekkora kondi volt benne? Esetleg egy korábbi javításkor kisebbet raktak bele.
Megkapja a teljes feszültséget a kapcsokon, mikor erölködik? Ha minden kötél szakad, akkor kalapácsot neki.
Szia!
A motor, ha 230at kap morog? Kap 230at? Ha direktbe kapja (óvatosan ezzel!), elindul? Ha nem kapja meg, relé a beltériben. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
Tisztelt Urak,
A kültérit direktbe kötve szépen működik minden, hallom ahogy megindul a gáz és pár másodperc múlva már deresedik is a nyomó ág. Ilyenkor 870-880watt villamos teljesítményt mérek a cuccon, tehát a kültéri frankó, dugulás nincs, gáz van még benne. A panelon (még a helyén) kimértem, hogy a relé bemenetén megvan a 230Volt, a kimenetén viszont behúzott állapotban sincs semmi (hallani ahogy meghúz). Most jön a poén: kiszedtem a relét, adtam neki 12Voltot, és most így kiszedve működik. Kérdés, hogy honnan tudnék én szerezni egy ilyen relét? Lásd: csatolmány. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
HQ-ban találtam, hátha másnak is kell: https://www.hqelektronika.hu/hu/relay-1x250v-20a-12vdc-g4a-1a-e-dc1...1ae12v
Coolstar (ON-OFF) légkondi kompresszor relé.
Ezt a két képet küldte el az öcsém,a kompresszor és a venti nem indul, de nincs be álva a venti
mert a szél forgatja. Ha átjutok leszedem a burkolatot akkor többet tudok mondani. Üdv
Sziasztok!
Gyakorló klímásoktól kérdezném, hogy milyen képesítés szükséges ahhoz, hogy lakossági téren klímát szerelhessek? Hűtő- és légtechnika rendszerszerelő (OKJ 34 582 05) tanfolyamot néztem.
Szia! Az jó.
Coolstar ügyben az a fejlemény, hogy az új relével sem indul. Tovább haladva az áramkörben a 7 csatornás darlington első csatornája (ez tartozik a kompresszor reléhez), a common és az O1 között rövidzárat mutat (áramkörön kívül), a több kimenet viszont nem. Tehát a darlington volt a szar. Megrendeltem szintén a HQ-ban, holnap folytatása következik Mostmár csak azon kell imádkozni, nehogy a mikrokontroller is szar legyen ezen a lábon...
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2020
Kattan a relé? van egy driver tranzisztora, ha minden igaz.
Ugyanarról beszélünk
A Darlington meghajtót kicseréltem, azóta faszán működik minden. Azt sem bánom, hogy a relét "potyára" cseréltem ki, 14 év nem kevés használat után tulajdonképpen ráfért. Az alaplapon azt a pár elektrolit kondit is kicseréltem, bár kiszedve mindegyik jónak bizonyult, de ha már a kezemben volt, nem került semmibe. A kivizsgálásban sokat segített a dejodio által korábban már linkelt gépkönyv: http://www.iklimplus.com.tr/pdf/ariza-kodlari/midea-klima-ariza-kodlari.pdf Néhány apró eltéréstől eltekintve a Coolstar klíma kapcsolása majdnem megegyezik a Midea régebbi ON-OFF rendszerű darabjaival. Köszi mégegyszer mindenkinek! |
Bejelentkezés
Hirdetés |