Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Sziasztok! Építettem egy speciális akkumulátortöltőt, mellyel a teljesen tönkrement ólomsavas akkumulátort is vissza lehet tölteni, tehát korábban nem tudott töltőáramot felvenni. Én csak az akkumulátor töltéssel foglalkoznék ha lenne rá piac, tehát magát a töltőt nem árusítanám. A töltőre, hogy ezt vállakozásszinten tudjam csinálni, kell-e CE tanúsítvány, illetve ezt a tevékenységet milyen engedélyekkel tudnám folytatni? Előre is köszönöm a segítséget!
Minimális tapasztalatom van a témában, de ez alapján nagy biztonsággal azt gondolom, hogy egy bizonyos pont után már nem lehet az akkumulátort racionális szintig helyreállítani.
Ez független a töltő milyenségétől és a töltési karakterisztikától. Azt meg lehet tenni, hogy feltöltöttnek tűnik az akkumulátor, de ha megméred a valós kapacitását (én is építettem ilyen eszközt), akkor hamar kiderül milyen távol áll az elvi adattól. A "buherált" aksi csak átmeneti megoldás lehet, és elkerülhetetlen a csere. Egy ilyen vitatható tevékenységre nem célszerű vállalkozást építeni. A hozzászólás módosítva: Júl 28, 2020
Mintha az elektrolit kondikról lenne szó....
Nagyon sok ólomakkuval volt, van dolgom - zselés főleg.
A feljavítással, helyrehozással kapcsolatban nagy reményeim nincsenek. A mély kisülésben sokáig tartott, elektródák megduzzadásában, kiszóródással megáldott akkuk jól mutatnak a szelektív gyűjtőkben, átvételi helyeken... Voltak olyan új (!) akkuim, amik látszólag feltöltöttek voltak, de semennyi árammal nem voltak terhelhetők. Néhányszor próbáltam ügyeskedni megemelt töltőfeszültséggel, megindítható töltéshez először rövid idejű fordított polaritású töltéssel, de egyik sem volt a kielégítő állapot közelében sem. Van modellezős akkutöltőm is, ami méri a be és kivett energiát, töltő-kisütő áramok, ciklusok száma állítható, rögtön megmutatja, melyik akku hazudik. A legbiztosabb az a néhány száz Ft, amit a színesfém átvevők fizetnek a kiszolgált akkuk kilójáért.
Vannak itt páran, akik bűvészkednek az akkumulátorokkal úgy, ahogy te szeretnéd. A folyamat napokig is eltarthat, mint azt már leírták, kétes eredménnyel. Természetesen vannak sikeres mentések de nagyon nem lehet előre megmondani a végikfejletet. Gondold végig, mennyi pénzt kellene kérned a kétes eredményért, hogy megérje egyáltalán bekapcsolni a regenerálót.
Ősszel, a hideg beálltával ugranak meg az ilyen hibák. Tavasszal és nyáron mit csinálsz? Nem beszélve arról, hogy a legtöbb autós nem tudja/akarja nélkülözni a gépjárművet, az első sikeres indítás után azonnal vesz egy új akkut, nem ér rá napokig várni, hátha fel lehet éleszteni az akkut. Tegyük fel, hogy összejönnek a türelmes emberek. Elmész az akkukért majd vissza is viszed?
Ami kimaradt hozzászólásokból, leggyakoribb akkuhiba a fenékzárlat, amivel semmit nem lehet tenni.
Azelőtt meg volt egy "bikaviadal", vagy csak egyszerűen, mély kisütés után elmaradt a csepptöltés.
Idézet: Elírtad, "sikeres indítás" helyett sikertelen indítást akartál írni. „az első sikeres indítás után azonnal vesz egy új akkut, nem ér rá napokig várni,”
Ma megjártam Nagy Székes Fővárosunkat.
Alapvetően sikeresen. De! A MÁV Jó édes anyukájának üzenek, hogy ótvaros gyermeke ma egy bazi nagy fekete pontot kapott tőlem. Sikeresen olyan késéseket hozott össze, hogy a helyi közlekedésben sovány vaddisznó vágtát kellett produkáljak. Így is lekéstem a hazahozó vonatot. Egy órával később érkeztem haza, mint terveztem. Kezemben (táskában) egy 15 kg-os fúrógéppel.
Na bumm. Mert a nyuggernek nincs ideje semmire.
Idézet: Volt az egy kilós induláskor, csak a cipelés idejével exponenciálisan nő a súlya. „15 kg-os fúrógéppel.”
Jobban jársz, ha csak a speciális akkutöltőt árulod. Úgy reklámozd, ahogy látjuk azt a csodaberendezéseknél:
"Ne dobja el tönkrement akkumulátorát! Önnek a mi akkutöltőnkre van szüksége! Energiavisszanyerő, az eredeti kapacitás kétszeresére képes tölteni. Átalakítja az akkumulátor haszontalan elektronjait grafénekké, így nagyobb lesz a kapacitás. Töltés közben visszatermel a hálózatba, így kisebb lesz a villanyszámla. Az első tíz vásárló kap egy mágneses hidrolízissel működő benzinfogyasztás-csökkentő világszabadalmaztatott készüléket ajándékba. A Nemzetközi Akkumulátor Töltő Szövetség ajánlásával." ...vagy valami hasonló. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Induláskor volt annyi a súlya. Asztali fúrógép.
Ez az! Igaz csak! 10 kg, de a táskában más is volt. A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2020
Brit tudósok sok éves fejlesztése, a NASA ajánlásával.
Idézet: „A mély kisülésben sokáig tartott, elektródák megduzzadásában, kiszóródással megáldott akkuk jól mutatnak a szelektív gyűjtőkben, átvételi helyeken...”
Ilyenkor visszakérheted a jegy árát.
Ne vezessük félre a kollégákat!
Idézet: „10 percet meghaladó késés vagy a vonat kimaradása esetén lehetősége van lemondani az utazásról a kiinduló állomáson. Ebben az esetben a vonat jegyvizsgálója vagy a felszállási állomás ügyeletes alkalmazottja kérésére igazolást állít ki, ami alapján a vasúttársaság kezelési költség nélkül visszatéríti az utas menetjegyét.” Forrás Szerk.: A lényeg, hogy akkor kérheti vissza a menetjegy árát, ha: a.) A vasút hibájából következett be a késés b.) 10 percet meghaladó a késés c.) A kiindulási állomáson mond le az utas az utazásról (azaz ténylegesen nem utazik el) A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2020
Nekem 7! órát késett a vonatom egyszer baleset végett (ezt megértem) viszont a hölgy az állomáson nem volt hajlandó csak a jegy ár felét visszatéríteni.
Az a kártérítés, és egészen más történet. A teljesség igénye nélkül:
Idézet: „Belföldi forgalomban közlekedő feláras vonatok vasúthibára visszavezethető késése esetén az Utas átalány-kártérítésre jogosult a menetjegyen feltüntetett indulási állomás és célállomás között, amelynek mértéke: - 30 -119 perc késés esetén a menetjegy árának 25%-a - 120 perc vagy annál nagyobb késés esetén a menetjegy árának 50%-a. Az átalány-kártérítés számításának alapja a menetjegy árának a késett vonatra eső része, menettérti útra kiadott menetjegy esetén a menettérti jegy árának azon útra (oda vagy vissza) eső része, amely út során az Utas a késést elszenvedte. Nem kérhető kártérítés, ha az Utas nem rendelkezett menetjeggyel és pót-és helyjeggyel, pótjeggyel, vagy helyjeggyel. Ha az átalány-kártérítés számított összege nem haladja meg az 1000 Ft-ot, azt a vasúti társaság nem fizeti ki. Ugyanazon utas több, egyenként 1000 Ft-ot meg nem haladó kártérítését a vasúti társaság kifizeti, amint összegük meghaladja az 1000 Ft-ot.” (A Te esetedre vonatkozó részt kiemeltem.)
Jó ezt megértem, innentől inkább motorozok, ott csak akkor van kártérítés ha baleset van.
(Elég gáz üzletpolitika ez de nem hiába Magyar államvasutak....)
Balesetet írtál a vonatnál is. Az "vis major".
Az attól függ. Ha a "baleset" a vasút hibájából következik be (pl. a mozdonyvezető meghaladja a továbbhaladást tiltó jelzést), akkor nem vis major, ha viszont olyan okból, amire a vasútnak nem volt ráhatása (pl. a felelőtlen autós a tiltó jelzés ellenére a vonat elé hajt az útátjáróban), akkor az igen, vis majornak minősül.
Persze vannak határesetek, mint a felsővezeték szakadás, vagy a pályahiba, amiknél annyira nem egyértelmű a dolog, és vannak olyanok amik a "senki nem tehet róla" kategóriába esnek (árvíz, földcsuszamlás).
Lehet, hogy "gáz" üzletpolitika, és a "mundér becsületének védelme nélkül" mondom, hogy így is rendkívül sok a kártérítési igény. Márpedig a vasút szerte a világon - legalábbis a személyszállítási része - államilag (alul-)finanszírozott. Üzleti alapon nem tud működni, mert ha a tényleges költségeket kellene az utasnak kifizetnie, arra nem volna fizetőképes kereslet. (Ami inkább a bér-, mint az árszínvonalra vet árnyékot.)
De nagyon elkezdtünk politikai irányba menni...
Pedig nem...
Ha motorozol, és (ugyanúgy, mint amikor vonatoztál) baleset miatt nem tudsz továbbmenni (teljes útzáron motorral sem tudsz), semmi kártérítés nem jár. A MÁV adott neked 50%-ot.
Szimpla vicc volt, gondolom ingyen/kedvezményesen utazott.
Idézet: „A lényeg, hogy akkor kérheti vissza a menetjegy árát, ha: a.) A vasút hibájából következett be a késés” Te ugyan jobban belelátsz, de általában a késések többsége szerintem felsővezeték szakadás, bizber hiba, műszaki hiba, stb. miatt van. Persze van gázolás, baleset, egyéb dolgok. Számomra érdekesek ezek a késési perc sávok is.
Akkor kerülök ezért jó a motor.
Ellenben azt senki se fizeti ki mikor tárgyalásról késel... Frankye: Igazad van ebből a szempontból, így ezt a témát ennyiben is hagyom részemről , egyébként szeretek vasúton utazni, szerencsére nem sok ilyen eset volt mióta vonattal járok.
Biztosan kerülsz, mindenki megteszi, ha tudja. De arról volt szó, hogy ha nem tudsz kerülni, tehát várnod kell az útzárnál. Mint a vonatnak kellett, amin ültél.
A tárgyaládról elkésést senki nem fizeti ki, nemcsak a MÁV, hanem a közútfenntartó sem, az ÁAK sem, sőt, a baleset okozója sem, hiszen közvetlen kárt neked nem okozott, a baleset miatti késést senki nem téríti meg, csak a MÁV, de mégis szidni kell, ha csak a jegy árának 50%-áig teszi azt?...
Nem kötözködünk .... itt vita OFF
Az offtopic arra van, hogy kibeszélhessük azt, ami egyéb topikokban off lenne.
Mindaddig, amíg személyeskedésig nem jut persze, de hát mi nem azt tettük
Idézet: „de mégis szidni kell, ha csak a jegy árának 50%-áig teszi azt?” Nem szidtam, leírtam egy élményem a MÁV-al. Részemről alább véget ért a téma. |
Bejelentkezés
Hirdetés |