Fórum témák
» Több friss téma |
A két LED ami a LIMIT SW mellett van az világít amíg a kapu "középhelyzetben" van, ha kiér a végére akkor alszik el. OP nyitott véghelyzetben, a CL meg a zárt helyzetben. De már FELCSERÉLTEM EZEN A KÉT BEMENETEN a vezetéket az sem változtat a helyzeten, de az sem, ha mozgás közben én kézzel állítom át a kapcsolót, bármelyik helyzetbe is kapcsolom, a kapu tovább megy a mechanikus végállásig. A COM bemenetre a kék vezeték megy, az a közös vezetéke a két végálláskapcsolónak. A leírás szerint végállásban kellene a LED-eknek elaludni. Most ez el is alszik, de a motor megy (menne) tovább.
Viszont a limit SW jumperrel megfogtál. Az hol van? Van ugyan egy tolókapcsolós kis DIP kapcsoló, de az egészen más funkciót kapcsol. A kettes kis DIP kapcsoló arra való, hogy megfordítsa (invertálja) a végálláskapcsolók bemeneti funkcióját. Azt is megpróbáltam átkapcsolni, de az sem segít a problémámon.
roll230 részletes doku
LIMIT SW – a tolókapu mozgását leállító végálláskapcsolók bemenetei Alapbeállításban mindkettő bontó kontaktus. OP – nyitóirányú mozgást leállító kapcsoló kapcsa CL – záróirányú mozgást leállító kapcsoló kapcsa A kapcsolók közös vezetékét a COM kapocsba kell csatlakoztatni. Amennyiben az OP és CL kapcsokba nem csatlakoztat kapcsolókat, akkor a készülék nyílókapu vezérlőként működik. Ennek detektálása a készülék feszültség alá helyezésekor történik, ezért ne tegyen rövidzárat a bemenetek és a COM kapocs közé! DIP SWICHES - kapcsolósor a kényelmi szolgáltatások beállításához. Bármilyen beállítást a kapu csukott állapotában végezzen! - De inkább áramtalanítsd...
Ezt elolvastam, de ebből nekem nem jött át semmi ami ezt a végállás gondot megoldaná.
Dip sw-t bekapcsolt állapotban hiába lökdösöd.
Ha bekapcskor nem érez végállás kapcsolót akkor nyíiló mód ellenőrizd csipogóval a com-és a két végállás kapcsoló kimenet között. Elvileg bontónak kéne lenni a végállás kapcsolónak, ha a kapu nincs végállásban, akkor csipognia kell mindkettőnek a com-hoz képest. Ha így sem megy akkor rossz az elektronika, vagy nagyon elkötötted......
Bocsi, én egy régebbi Roll 230-a leírásában olvastam a jumperekről...
Van ezekből a Roll 230-as vezérlőkből vagy féltucatnyi változat..
igen, különböző Pic-cel is vannak szerelve. Gondolom, ha most vették, akkor újabb verziós
Valamit félre érthettél, mert én olyant nem írtam, hogy "lökdösöm" a DIP kapcsolókat, ezt nem tudom honnan vetted. A kapcsolókat mindig lekapcsolt állapotban kapcsoltam át, de nem változott semmi a működésbe.
A végálláskapcsolókat kimértem rendben, de írtam, hogy a panelon a végálláskapcsolók működését LED-ek jelzik vissza azok is rendben elalszanak amikor a kapu végállásba ér, tehát a panel érzékeli a végálláskapcsolók működését. Fel is cseréltem már a két kapcsoló vezetékét, hátha valami elírás van, de az sem segített. Még azt is kipróbáltam, hogy elindítom a kaput és kb fél állásnál kézzel átkapcsoltam a végálláskapcsolót, de kapu ment tovább, mint ha semmi sem történt volna. A bekötést százszor is átnéztem, de olyan egyszerű a bekötése, hogy nehéz elrontani. Van egy 230V be, egy motor ami 3 szál (ez gondolom jó, mert a motor a megfelelő irányba megy), 3 vezeték van a végállásnak, és a 12V az infráknak, és az infra jeleinek a vezetéke. Az infrákat is leteszteltem, azok is jók, mert ha a megfelelőt bontom megáll a kapu és kis idő múlva vissza indul. Arra gondoltam esetleg valami programozás, vagy átkötési gond lehet. Átkötést, vagy hasonlót nem látok a panelon, így az kiesett. Ezek szerint elektronika hiba lehet nagy valószínűséggel.
Kövesd végig a végálláskapcsolók jelét, hogy el jut-e a processzorig. Ha mindkét jel megvan végig akkor hibás prog/proc lehet.
Elég bonyolult a panel, de akkor úgy sincs más lehetőségem, ez lesz! Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Megpróbálhatnád a vezérlés "resettelni", azaz az alapbeállításokra visszaállítani. Már amennyiben lehetséges, a leírásából ki bírod keresni a módját.
Ezután újrakezdeni a programozást az elejétől...hátha megjavul.
Nem olyan vészes, az optokapukat kell mérni, hogy keresztül megy-e a jel rajta. Utána már nincs semmi a processzorig.
Működés szempontjából ez egy egyszerű vezérlés. Nem igényel programozást, mert csak az alapfunkciók vannak használva. Nem is kellett programozni (bár lehetne, de nem volt rá szükség), simán ahogy gyárilag volt úgy van most is. Csak a távirányítókat programoztuk rá, semmi egyéb nem lett megváltoztatva.De megnézem, hogy milyen lehetőség van a reset-re. Lelkes amatőr: Igazad van ebben az optokapus dologban, megmérem, hogy a végálláskapcsolókhoz tartozó optocsatolók tranzisztor oldalán rendesen változik-e a jel. Ez jó ötlet volt!
Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!
Jólvan na. Viccesen írtam a lökdösést, Igazában nem is lehet lökdösni, csak toligálni
Sziasztok
Proteco aster3 kapunyitot próbálok szetszedni. Csőfogoval 3lkezdtem kitekerni a csövet a házból de kB 1 centiig jött ki és eléggé megszorult. Ennek ki kellene jönni vagy belül meg szét kell szedni?
Ki kellene tudnod tekerni, még sosem kellett hozzá szétszedni a motort.
Oké, tehát fogaskerekestül ki kell jönnie?
Csak a forgórész van kivéve belőle.
Fogaskerekestül? Az nem jön ki. Le kell tekerned a csövet, amiben a menetes orsó van. Az egy törő csavaron keresztül kapcsolódik a fogaskerék kihajtáshoz. A motort nem kell szétszedni kar cseréhez. Vagy nem azt akarsz?
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2020
Azt még nézd meg,hogy a kar és a motortest találkozásánál nincs-e véletlenül egy pici tő csavar. Bár a régebbieken nem volt.
Kar menetes orsó van szétkopva, lehet azt rendelni valahonnan?
Szét lett szedve, sajna amilyen jól nézett ki a motor felőli rész, olyan ROSSZ a hajtás, szét van rozsdásodva a menetes orsó, de még a csapágy is beállva, gondolom nem tömített le a kar szimmering és beázott... kuka
Értjük a felháborodást, de nem így kéne hangot adni neki... A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2020
Moderátor által szerkesztve
Lehet rendelni külön kart is, csak tudni kell a hosszát. Szerintem beírod a gugliba hogy proteco alkatrész és dob találatot.
Köszi, nézegetem, még annyi, hogy a fej, amit a kapuszárnyra kell rögzíteni, hogy jön le a szárról?
Sehogy. Ha veszel új kart, azon rajta van . Legalábbis én még sosem szedtem le róla. Ha jól emlékszem, rá van valahogy peremezve.
Azt a danamit anyát ami rá van sajtolva a szárra házilag lehet cserélni?
Szerintem nem. De nem is kapsz, csak komplett kart. Az a baj ezekkel az olcsóbb vackokkal, hogy ha már javítani kell, az alkatrész árát hozzá adva már kijött volna belőle egy minőségibb cucc is.
Minden alkatrészt lehet külön venni!
http://www.masco.hu/#moduleName=Shop&ID=9447ec3b&pageNum=1&...rder=1
Bővebben: Link
Igen, igazad van, ha már cserélni kell, mint ez esetbe akkor valószínűleg azért, mert beázott és mindent cserélni kell, nem valószínű, hogy mondjuk csak a danamid anya kopott szét de egyébként minden más penge. Most eleve a porvédő gyűrűt ami miatt beázott, hogy cserélném, ha a szár végét nem is lehet szétszedni, megy van egy műanyag persely a száron, ami szintén szét van kopva, azt pl. nem is látom, azt még esetleg lehetne nyomtatni, de inkább passzolom, mert látom, hogy nem lesz ebből píz.
Simán menetes ki kell tekerni.alul esetleg van rögzítő csavar a motor felőli oldalon.
Danamid anyát érdemes megfúrni és szegeccsel rögzíteni, mert le fogja magát tekerni.
Ez érdekes. Nekem még sosem sikerült . Na majd holnap jobban megnézem, van itthon kettő rossz motorom. Az is igaz hogy Proteco-t nagy ritkán szerelünk, hébe-hóba kart szoktunk cserélni rajtuk,mert vagy elgörbült,vagy úgy berohadt hogy nem volt érdemes kínlódni vele.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |