Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Rájöttem, mi lenne a jó megoldás. Csak szereznem kell egy kellően erős ablaktörlő motort, abban benne van az áttétel is. Például egy nagyobb kocsijét, vagy kisebb teherkocsijét. Kap a kimenő tengelyre egy megfelelő méretű rücskös gumikereket. Az egésznek kell egy konzol, amit egy 12V-os linear aktuátor hozzátol a kerékhez. Amikor elengedem a tolatógombot, az aktuátor fordított polaritással elhúzza a keréktől a technikát. Az egészet a kerék oldalához teszem fel, közel a rugózás forgáspontjához. Az aktuátorban benne van mindkét végére végálláskapcsoló. Az ablaktörlőmotor ingyen megvan szinte egy bontóból, gumikerék rá nem tétel, az elektronika nem ügy, egyedüli kiadás az aktuátor, de az megjön kínából kis pénzért tetszőleges méreten, kinyúlással, erővel. Nem kell leszerelhetőnek lennie, mert el lesz rejtve a burkolat alá. Ha meg mégis, akkor évente egyszer leveszem, pár csavar lesz az egész.
Sok sikert hozzá, bár nekem vannak kétségeim.
Üdv!
Szaktanácsot kérek immobilizer ügyben. Van egy robogóm, amit most vettem, de sajnos egy kulcsot adtak hozzá. Szeretnék egy ugyanolyan tartalékot. Hogyan lépjek tovább? Ha veszek egy nyerskulcsot, benne immo csippel, akkor azt megvágatom, majd az immo csipet fel kell programoznom valahogy? Vagy az annyira komplex, hgogy forduljak egy márkaképviselőhöz, aki rendszám alapján rendel a gyártól egy másikat? Járt már így valaki?
Az immó csippet is klónozzák! Azaz lemásolják az EGÉSZ kulcsot!
Sziasztok
Régi zafira központizár kulcsos távirányítót, ami már évek óta nem volt jó, megjavítottam, de a rátanítás (gyujtás be -zár-nyit-zár-nyit) nem akar ráhangolódni, a központi zár amúgy működik. A távir biztos, hogy mostmár jó, (frequency counter testerrel kiadja a 433Mhz-t) Ennek a vevő része hol lehet?
SSam modult kikapcsolni csak anti ssam modullal lehet?
Sziasztok!
Golf 3 indításnál van egy olyan jelenség, hogy: ha ráadom a gyújtást, és megvárom, hogy a benzinpumpa elhallgasson, akkor nem indítózik egyáltalán. Ha a gyújtás ráadásakor azonnal indítózok, akkor semmi probléma. Mi okozhatja ezt vajon?
Hello! Opel Z17 DTH MAP szenzort hogy tudnam megmerni elektromosan hogy helyesen mer e?
Hello! Opel Z17dth gazpedal potmetert hogy tudnam kimerni hogy helyesen mukodik e ?
Szia angolul van autodatám, mellékelem a képeket, ha kell segítek lefordítani, de google is könnyen megoldja.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2020
Rendben köszönöm. Hol talälok csatlakozot hogy megtudjam merni a vezetekeket? Van pirszinges meröfejem. De a pedält nem tudom hol van bekötve...
ECU csatlakozó. Jelek jelentése tömör fekete nyíl bemeneti, üres nyíl kimeneti, és az ECU test jel a harmadik.
Köszi! Motorom 2003 12 havi isuzu motor , Egyezö lehet? MAP szenzorhoz is lenne hasonlo rajzod?
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2020
Szia 2003 évjáratban ezzel a motorral csak a Corsa van ami teljesen más számozású pontokon csatlakozik. Maradjunk ennél, ha nem jó azokat is el tudom küldeni.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2020
Előzö tárgytalan csak már nem tudom törölni. Merivát találtam 2003ból, ezzel a motorral.
A hozzászólás módosítva: Aug 22, 2020
Sziasztok!
2008-as Ford Focusnak levettük az akkusaruját, mert a kipufogót hegeszteni kellett. Visszatéve a sarut olyan furcsa jelenséget produkál, hogy az elektromos ablakok, amik automatán lehúzhatóak, lefele még lemennek, de felfele van amelyik nem megy fel. Az automata emelés például a bal hátsó ablaknál nem működik, csak a gombot tartva megy az ablak. Vajon mi mászhatott el és hogyan lehetne megoldani?
Hello! Általában egy párszor fel-le kell mozgatni az ablakot,és akkor megtanulja hol kell leállni.
Az én autómnál a teljes felhúzás után még pár másodpercig nyomva kell tartani felfelé vagy lefelé a gombot, hogy megtanulja.
Hello!
Opel Meriva 2003 Z17DTH Engine Check vilägit. 2 dolläros olvaso nem ismeri de tudja törölni a hibät. Ha törlöm visszatÉr 5-10ces utän. Ha vilägit kicsit egyenetlen az alapjärat. Ha törlöm kisimul de visszadobja És ismÉt darabos. A hibäval pärhuzamosan inditäst követöen 1-2 percel ESP lämpa vilägit. Kiolvasva P0501 MAP szenzor hiba. Nem mindig dobja be. ESP vilägit csak menet közben dobja ki ekkor P1235 amit nem ismer a 2 dolläros olvaso. Gäzpedälom kb 1/3-1/2 älläsig müködik jol. Utäna nem hogy fokoznä a gyorsuläst inkäbb csökkenti. Magyarul kis gäzälässal jobban gyorsulok mint ha padloznäm. Turbo jo És uj. Hallani hogy fütyül, OBD mÉri a nyomäst de ekkora gäzäläsnäl tul nagyot nem tölt. Nem Értek a dologhoz. Autodatät letöltöttem. Szenzorokat meg tudom mÉrni de nem tudom hogy müködik egy nagynyomäsu dizel rendszer egÉszÉben, hogy mi hogy hat egymäsra....
Ha lehet adni a hibakódokra, az olcsó kiolvasó miatt, akkor a P0501 az sebességjel (speedsensor), emiatt ég az esp, valószínűleg valamelyik kerékjeladó fals értéket közöl az ecuval, ilyenkor kikapcsolja az esp-t.
A P1235 a turbónyomás érzékelő hibájára utal, de ez összetettebb ennél azért. Emiatt van Limp módban, ami a szándékosan csökkentett teljesítményt jelenti. Ellenőrizd a nyomásérzékelőt, mivel vákuumos elektromos vezérlésű a turbó nyomásszabályozása, kell neki vakum, és egy jól működő vezérlő, szóval a turbó vákuumlabdától visszafelé ellenőrizd a csövezést, a vezérlőt, majd onnét a vákuum szivattyúig a vákuumot megint. Turbón a vákuumlabda egy rudat mozgat ami egy szelepet nyit vagy zár a turbó belsejében, ha a szelep nyitva nem épül fel a nyomás ami limp módhoz vezet. Be is lehet ragadva ez a szelep, vagy a rúd, a vákuumlabda is lehet defektes, a lényeg indításkor ezt a rudat be kellene húznia a labdának és bent is tartania. Lehet nyomásvesztés is, a fütyülő hang inkább erre utal, próbál tölteni, de nem elég, ezért letilt. Ez lehet lyukas töltőköri csövek miatt, EGR beragad, nyomásérzékelő rosszul mér. Hirtelen ennyi, próbáld ezeket kiküszöbölni ellenőrizni és látjuk tovább. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2020
Köszönöm!
KerÉk körbeforduls nÉlkül inditäs utän dob hibakodot P0105. Ha ällo helyzetben ilyet jelez akkor az ABS-el is baj lenne nem? A turbo geometriäs. Inditäskor fel szokta huzni a kart a väkum. Az EGR hidegen jol hallhatoan csattog müködik. A turbo nyomäst nem MAP szenzor mÉri? Ha van külön turbo nyomäs mÉrö hol talälom? Väkumot is tudnÉk mÉrni, csak tudnäm hol És mit mÉrjek? Milyen eszközzel tudnäm kiolvasni normälisan És monitorozni järo motor mellett? Köszönöm!
Szia! Csak egy jó tanács. Felejtsd el ezt a kétdolláros diagot, egyrészt nem megfelelő hibakódokat olvas, ezért tévútra visz, másrészt, ha sokáig ezzel törölgeted a hibát, akkor előbb-utóbb olyan memóriaterületbe fog beletörölni, ami már vezérlő cserével vagy javítással jár. Vidd el normális diagnosztikára. Ha Miskolc közelében élsz, kiolvasom neked ingyen Launch pro3-al.
Na akkor 0501, vagy 0105? mert ha 0105 akkor már a nyomásérzékelőről (MAP)kell beszélnünk. A MAF amit először küldtem teljesen más téma és látom én néztem be, bocs.
Ez már ismét a turbó(szívócső MAP) nyomásérzékelőre utal, még pedig áramköri hibára. Az értékeket betettem az előző hozzászólásba, azt is hogy hogy néz ki. https://www.youtube.com/watch?v=8kZ2_UbV6PM a hetes alkatrész a map. Egy kis diagnosztika és talán egy oldószeres tisztítás is jót tesz neki. Vákuumot nem kell mérni ha azt mondod felhúzza a kart indításkor. Meg kell találni a hibás alkatrészt, vagy vezetékezést. Vedd ki a MAP szenzort tisztítsd meg mérd ki. Ellenőrizd a töltőkört, nincs e kidörzsölődött gumi tömlő, intercooler nem ereszt stb. Hogy kezdődött a dolog egyik napról a másikra, vagy van némi előzmény?
Legelsö hozzäszoläsban el lett irva. P0105 a hibakod a 2 dolläros kütyü szerint. Ki tudom szedni le tudom takaritani ki tudom mÉrni. De a hiba nem konstans. Gäzpedäl älläsnak ehhez amugy mi köze?
Sok mindentől függ ez a dolog, például vegyük azt hogy a nyomásérzékelő vmi hiba folytán, nem adja az ecunak az adott terheléshez szükséges, elvárt nyomás értéket, ilyenkor ez ecu ezt észre veszi, és letilt, nyilván egy padlógázas gyorsításnál ez hamarabb bekövetkezik, lassan adagolva pedig később, de ami késik nem múlik ugye.
Ha nem konstans a hiba, akkor nem lesz egyszerű megtalálni. Tedd meg amit tudsz, hátha sikerül. A hozzászólás módosítva: Aug 25, 2020
Sziasztok!
Hozzám került egy DRL la-589 nappali menetfény lámpa, ami jelenleg nem csinál semmit hiába kapcsolom tápra.A ledek jók, ellenállások szintén. Viszont van benne egy sot-23 tokozású valami. Mivel le van lakkozva nem látszik az SMD kód igy fogalmam sincs hogy sima tranzisztor vagy FET. Ha valaki tudna segíteni , megköszönném.
Szia,
Típus szerint ezt pontosan nem tudom megmondani,de vannak olyan DRL-ek,amikhez tartozik egy külső kapcsolóüzemű vezérlő,anélkül nem működik. Jobb eset hogy csak nem kapcsol be,de olyan is van,ami rögtön el is "villan" ha direkt tápfeszt (12V) adsz neki. Üdv!
Szia!
Ez egy 3 vezetékes (fekete ,piros, sárga)DRL ami eddig működött. Most beletettem egy N csatornás FET-et így világít de nem tilt le , csak csökken a fényerő. Eredetileg ha mindkét szál , tehát a sárga és a piros 12voltot kap akkor teljesen letilt.De most nem ez a helyzet. |
Bejelentkezés
Hirdetés |