Fórum témák
» Több friss téma |
Nálunk nincs ilyen készülék, ezért ezt a részt csak felületesen olvastam át. Illetve mikor itt járt a szerelő, tőle kérdeztem meg hogyan kell feltölteni a nyomást. Igazából úgy nem is próbáltam, hogy ki van kapcsolva a kazán. Minden esetre hasznos info, ha legközelebb így járok megpróbálkozok vele.
Elvileg találtam olyan invertert, ami túlfeszültség ellen is véd és 4.5 órán át működteti a kazánt, miután elmegy az áram. Brutto 55 ezer környékén van az ára, ami ha azt vesszük, hogy megvédi a 400 ezres kazánt és áramszünet alatt is van melegvizem, nem tűnik rossz befektetésnek. Legalább is most így gondolom, de majd még azért informálódok, hogy mennyi értelme van a dolognak.
Én sem ismerem ezt a kazánt és még sok más típust sem de szerintem sem fog célravezető lenni egy szünetmentes tápegység. A "sűrű" áram kimaradások ellen úgy védekezik a többség típus, hogy először időhöz köti a stabil tápfeszültség meglétét majd elkezdi tesztelni a perifériákat és ha mindezeket rendben találta akkor megkísérel egy begyújtást ami ha sikeres lesz annak hőjét lekeringeti a fűtési körbe. Az átmeneti nyomáshiány előbb-utóbb úgyis be fog következni a tágulási tartályból elillanó gyári nitrogén töltet miatt amit majd levegővel kell pótolnod. Az idő előrehaladtával már közel jár ennek az esedékessége és azt majd nem fogja tudni az automata légtelenítéses, feltöltő rendszer megoldani, mert ahhoz kompresszor kell majd, vagy autó pumpa.
Szia! Az indítás piezós, tehát ha nyomom nyitja az őrláng gázszelepét, majd 5sec után dobálja a szikrát. Mint írtam 10 éve nem volt begyújtva, így elkezdtem tematikusan átnézni. Elektromossághoz jobban értek mint a gázhoz, így először azt néztem át, a végére szoktam hagyni a gázos részek szétszedését. Szerintem lehetett a rendszerben egy kis kosz, vagy a gázsszelep be volt ragadva, mert most, hogy beindult, és “járattam” így tökéletesen működik. És most már a piezo is könnyedén gyújtja a lángot. Talán még egy dolog, ami talán magyarázatot adhat: amikor szétszedtem kipucolni az égőteret, láttam, hogy az őrláng, a termoelem, és a piezo nyakán van egy gumimembrán, gumiátvezető, ami n a csövek átmennek, de a tömítettség megmarad. Na ez nem volt a helyén, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget. Később viszont visszatettem pont oda, ahol a helye van, hogy ne szívhasson falsot. Lehet, hogy amikor a turbó venti bekapcsolt, akkor innen sok fals levegőt szívott, és akkora volt az őrlángnak a huzat, hogy nem tudta begyújtani.... Mondom, most minden tökéletesen működik. Köszönöm mégegyszer, szép napot mindenkinek!
Nekem itthon egy faelgázosító kazánom van, amire azért tettem szünetmentest, hogy ha elmegy az áram, attól még a szivattyú vegye ki belőle a hőt és továbbra is töltse a puffertartályt. Úgy emlékszem, hogy apc smart ups 1000, amit használtan vettem, aksikat cseréltem benne. Jól, megbízhatóan működik és kb 1.5-2 ó hidal nálam át. (Egy grundfos szivattyú, és a Vigas kazán elektronikája, ventillátorral) Annyira ritkán van áramszünet, hogy szerintem nem éri meg. Kb 5-8 évente aksicsere, ami szintén nem olcsó játék. Szerintem el kell fogadni, hogy ha nincs áram, akkor nincs melegvíz, fűtés. Mondjuk nem tudom, hogy nálatok milyen gyakran nincs áram....
Mindenkinek köszi a válaszokat inverter ügyben, akkor egyelőre nem költök rá. Az áramszünet igazából teljesen időjárás függő. Győr egyik peremkerületében lakok, ahova egy erdősávon keresztül, légvezetéken jön az áram, úgyhogy ha viharos a szél, sajnos számolni kell vele, hogy elmegy az áram. Tehát szerencsére télen fűtési szezonban ez kevesebbszer fordul elő, mint most a zivataros nyárban.
A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2020
Azt írtad:
"Nálunk nincs ilyen készülék" Csak a pontosítás kedvéért: A pontatlan fordítás miatt ír a kezelési feltöltőkészüléket, de ez valójában csak egy golyóscsap. A képen ott látod az ON - OFF állások jelzését, szerintem ez az.
Hát most épp nem vagyok otthon, úgyhogy per pillanat nem tudom megnézni, golyóscsap van, de nem ott ahol a képen, illetve ha jól emlékszem a cső, amin a golyóscsap van, felmegy a burkolat mögé, nem hiszem hogy úgy nézne ki mint az ábrán, azért nem is foglalkoztam alaposabban a kézikönyv ezen részével. De mostmár engem is érdekel, úgyhogy ha hazaértem megnézem, illetve le is fotózom és berakom ide a képet.
Szintén zenész, de Künzel a kazán. A szünetmentest akkor raktam a rendszerre, mikor full üzemnél ( tele izzó fahasábbal ) áramszünet. Szemmel láthatóan emelkedett a vízhőmérséklet. Akkor egy kicsit leizzadtam. Oké, hogy nincs befújás, de hőelvitel sincs, tele izzó fával.
1000-es ups, két autoakksival. SPS SH1000I
Szóval így néz ki ez nálunk. A vonalkódos flexi cső a töltőcső, ami lentebb egy golyóscsaphoz csatlakozik, felül pedig egy csonkhoz van rögzítve hollanderrel. Azért mondtam, hogy nincs ilyen készülék, mert úgy gondoltam hogy ami a középső műanyag gyüjtőtartáj mellett van az ábrán, az itt hiányzik.
Igen, fagáznál van jelentősége, nekem is csak egy szmpla TS130 vészhűtőkör volt beépítve gyárilag, de az halottnak a csók, nomeg árban is több egy ilyen kazán, de azért szünetmenteset nem csinálnék, hogy pár órás áramszünet esetén legyen fűtésem. Igaz nekem a melegvíz más rendszeren van, de melegvíz miatt se csinálnám.
Persze, így már értem. (A gyártót nem értem azért, hogy miért nem adnak egyértelmű leírást, de ez más téma már.)
Ez egy külön megvásárolható tartozék, szerelőpanel a tzerra-hoz. Nincs benne az alapból.
Sziasztok!
Van egy olyan hibám,hogy A rendszerből lement a nyomás 1,5 ről 1 alá. A kazán nem indult. Feltöltöttem 1,3-1,5 körülre. A nyomásmérő analóg 3báros óra mikor egy óra múlva ráfeledkeztem felment majdnem kettőig.És a kazán digitális mérője hasonlót mutatott. Nem értettem az egészet mert biztosan nem töltöttem eddig. És a feltöltő csapot is elzártam. A nyomás a rendszerben nem is ment tovább. Kettő körül megállt. Viszont most fürdéskor mikor kinyitottam a meleg vizet a nyomásmérő óra elindult felfelé. Csak az analóg .Majd mikor elzártam visszaállt a kettő körüli állapotra. Eljátszottam ezt párszor mert ilyet még nem csinált. Indítottam egy próbafűtést is. És ott is megindult felfelé a mérő. De itt most a meleg víznél 15 másodpercről,fűtésnél fél -egy percről beszélünk. Ilyen gyorsan? Mi lehet a hiba? Lyukas a tágulási tartály? Rossz a nyomásmérő óra? De közel azonos értéket mutat a kazánnal.Nem gondolom,hogy az. Vagy egyéb más hiba? Sanier Duvall Renova Star F24 kényes
Szia! A magyarázat és a megoldása: Bővebben: Link .... nem vészes.
Igen, igazad van, rákerestem, a felfogatási konzol, a méróra, bizonyos csaprendszerek külön plusz ca. 45 eFt.
(Más kérdés, hogy én azért megvettem volna.)
Sziasztok! Van egy öreg Beretta Idra Exclusive i20 gáz kombikazánom. Fűteni rendesen fűt, a vezérlőegysége elvileg jó (két jó vezérlőegységgel is produkálja a később részletezett hibát), az ionizációs elektródákat frissen smirgliztem. A jelenség az az, hogy melegvíz igényre begyújt de azonnal le is zárja a lángot, vagy be se gyújt egyátalán, így nem, vagy csak nagyon lassan jön melegvíz a csapból. VISZONT ha a melegvíz igény előtt bekapcsoljuk a fali termosztáton a fűtést, akkor azonnal reagál a melegvíz csap kinyitására és maximális teljesítménnyel elkezd melegíteni (amúgy fűtési parancsra csak szép fokozatosan kapcsol rá) tehát fűtési parancs mellett teljesen korrektül reagál a melegvíz csap kinyitására és elzárására. A jelenség összefüggésben lehet azzal hogy a tágulási tartályban kevés a levegő? (A legutóbbi kazánszerelő nem tudta felfújni mert hülye helyen áll a szelepe és nem volt megfelelő csatlakozója.) Tervezem hogy beállítom a tágulási tartály nyomását a fűtési idény előtt, és ha van még tipp cserélendő alkatrészre akkor azt szivesen veszem. Köszönöm!
Szia! Ha megvan a használati utasítása abban benne kell lennie a kapcsolási sémának. Ezek a kazánok vízcsapházat tartalmaznak amin rajta van egy mikrókapcsoló ami a háromutú szelep felől kap mechanikusan "parancsot", hogy melyik állásnak megfelelő üzemállapotot vegye figyelembe a vezérlő (HMV vagy Fűtés). Ez a mikrókapcsoló szokott tönkremenni vagy az azt működtető háromutú szelep rúdja szorul (az "ufó" alakú membránházban), nem tudja átállítani a megfelelő állapotba a kapcsolót. A piros vezetékkel csatlakoztatott másik mikrókapcsoló a fűtési kör nyomáskapcsolója (vízhiány kapcsoló). A kérdéses pedig általában barna-kék-fekete színű vezetékekkel csatlakozik az üzemváltó kapcsolóhoz.
Sziasztok!
Immergas Zeus Victrix kombi kazánom téli üzemmódban folyamatosan fűt (ch on), annak ellenére hogy egyik thermosztát sem kéri a fűtést. Thermosztátokat átnéztem rendben működnek, a DIM szekrényt megfelelően kezelik. A kazán szivattyúja folyamatosan megy, tartja a beállított hőfokot, a lángot lekapcsolja,mivel nincs hova nyomja a meleg vizet. Valakinek van valami ötlete?
Ebben a leírásban több gond is lehet. Első, attól még, hogy a termosztát nem mutatja be lehet kapcsolva, mert ezekben ipulzusrelé van ami egy impulzus hatására behúz, a következő impulzus hatására kikapcsol. Ha közben az elem feszültsége lecsökken akkor nem tud kikapcsolni.De mit értesz DIM szekrény alatt, ez egyenlőre érthetetlen. Másik mit értesz azon, hogy nincs ahová a szivattyú elnyomja a melegvizet? Nincs rákötve a fűtési rendszer? Vagy csak elzártad a csapot a fűtés felé? Ez mondjuk nem egészséges, mert melegvíz készítés végén, a vezérlés általában átváltja a váltószelepet és a radiátorok felé kikeringteti a felesleges melegvizet a kazán túlfűtésének elkerülése miatt.
Első körben ezeket kellene még jobban kifejteni akkor talán többet is lehetne segíteni a problémádon. Kéményseprő állás véletlenül nem lett aktiválva?
Van egy szivattyú a kazánban. A kazán alatt van egy Dim (Immergas gyárilag szerelt szekrénye) szekrény, ebben van két szivattyú, egy a padlófűtésnek keverőszeleppel, egy a radiátoroknak, valamint egy vezérlőpanel. Ha a thermosztátok valamelyikét kapcsolom, akkor megfelelően elindul, illetve leáll az aktuális fűtési kör szivattyúja, a kazán elkezdi fűteni a vizet. Ha a thermosztátokat lekapcsolom, akkor a szekrényben a megfelelő szivattyú, vagy mindkét szivattyú megáll, ahogy kell, nem továbbít vizet egyik körbe sem, mivel nincs is rá kérés, viszont a kazán szivattyúja ekkor is üzemben marad, pedig meg kéne hogy álljon.
Így már másabb a helyzet. Ha nem fűtene, csak a szivattyú menne benne, akkor azt mondanám, hogy valamelyik hőszenzor rossz benne, mert általában akkor járatják a kazánok a keringetőszivattyújukat amikor hideget éreznek és a fagyás veszély elkerülése miatt csinálják, de ugyanez van ha megszakad valamelyik hőmérséklet-érzékelő is. De ilyen esetben nem fűtenek csak a szivattyú megy.Még esetleg áramlásérzékelő körül is meg lehetne nézni, hátha fennakadt valamelyik állásában.
Ezen az oldalon találsz némi információt hozzá. Nem tudom, hogy mi a különbség az Idra és az Excklusive változata között de gyanítom, hogy csak a komfort adatokban van eltérés.
Csak pontosítást szeretnék kérni, mert azt írtad:
"A kazán szivattyúja folyamatosan megy, tartja a beállított hőfokot, a lángot lekapcsolja..." Tehát a kazán keringető szivattyúja folyamatosan megy, de eközben nem folyamatosan fűt, ugye?
Igen, így van. Fűt, de amikor eléri a beállított hőfokot, akkor a láng lekapcsol. Aztán ha csökken a hőmérséklet, akkor picit ráfűt. Mintha nem tudná, hogy le kéne állnia, mert nincs kérés a fűtésre.
Véletlenül nem aktiváltad a HMV komfort módot? (már ha van rajta ilyen)
Ilyenkor melegen tartja a hőcserélőt. Mondjuk nem ennyire agresszíven.
Hát ebből a Vixtrix-ből sokféle típus van, ha a pontos típust tudnánk, akkor a kezelésiből kiderülne, hogy van-e benne a komfort mód.
Pár évvel ezelőtt volt már róla szó, hogy bizonyos ilyen "komfort" beállításoknál a keringetés állandóan megy, de ez semmi hibát nem okoz, mert a keringetőnek ez a dolga. (A kazán, vagy a termosztát volt a tárgy? Talán éppen nekem válaszoltak, csak most nem találom azt a régi bejegyzést.)
A beteg Demrad solaris HK A 224 tip. kombi kazán. Aval kezdte hogy csak a szivatyú ment és F5 hibát irt.
A ventilátort megtápláltam,forog a nyomás kialakul a presostát átkapcsol. Az érzékelőket ellenőriztem de nem jutottam semmire. Volt egy másik vezérlőm(MÉH telepen szedtem ki egy cirkóból) aval elindult a tubó,szikráztat, begyujt,majd pár másodperc mulva le áll F4 hibával. Tisztelt szakik mit szürtök le ezekből,nekem gyanus hogy ez a vezérlő sem százas. Egy kép az eredeti vezérlőről.
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy ferroli domina c24 panellel küszködöm. Szeretném kicserélni rajta a gyújtó elektródára csatlakozó tekercset illetve a mellette lévő 2 db kék téglalap alakú kondenzátort, de sehol se találok ilyen alkatrészt külön csak egybe az egész panelt. Esetleg tudtok-e olyan internetes oldalt ahol ezeket az alkatrészeket betudom szerezni. Válaszokat előre is köszönöm!
A kondenzátorok talán szabványosak, rá van írva az érték/feszültség, AC/DC.
A gyújtótekercs az így külön kemény feladatnak ígérkezik, a lehetetlen határát súrolja szerintem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |