Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia,
Próbáld meg egy izzón (pl.izzós próbalámpa)keresztül negatívra húzni a vezérlő szálat.és úgy adj neki pozitív vezérlést. Lehet hogy a fogyasztókon keresztül visszaerkező negatívot figyeli. Van olyan vezérlő is,ami az irányjelzőket és tompított fény bekapcsolását is figyeli. A tompítottra halványít,az irányjelzés idejére pedig lekapcsol,sőt valamelyik átvált ságára és ugyanúgy villog.
Sziasztok!
A kocsimban (20 éves autó) tönkre ment az index relé. Csináltam helyette egy másikat NE555 segítségével. Tökéletesen működik, csak az a gond, hogy folyamatosan kattog. Három érintkezős eszközről van szó, az egyik kettő a pozitív és a negatív feszültség, a harmadik a fogyasztó (égők). Van valami ötletetek, hogy hogyan használhatnám fel a kacsolt szálat, hogy csak akkor kapcsoljon az NE555, ha van rajta fogyasztó?
Szia!
Azt hiszem nem jó helyre van bekötve. A gyári relé csak akkor indul be ha az index kapcsoló zárja az áramkört. Az indexkapcsoló után van kötve. A hozzászólás módosítva: Aug 28, 2020
Miért nem a gyárit használod? Az visszajelzi ha ha egyik égőd kiment.
Szia! Szerintem Te csak egy ütemadót építettél ami nem a fogyasztókon keresztül testelődik hanem saját teste van az elektronikának. A gyári ütemadó az a fogyasztókon keresztül kapja a testet és ha valamelyik fogyasztó az adott terhelésből kikapcsolódik (kiég) akkor a beállított ütem ezt jelezni tudja amit az általad épített nem fog tudni ha csak nem söntös kivitelű. A gyári az biztonságos, mert figyelmeztetni tud ha kiég egy izzó az pedig fontos, hogy az irányváltoztatási szándékot látni lehessen kívülről, belülről pedig jelezzen ha ezzel valami gond van.
A tegnapi rajzom nem igazán lett jó, felcseréltem dolgokat, szerintem megkérek egy moderátort, törölje...
Szerintem úgy csináld, ahogy a lenti rajzon megrajzoltam. Csak a 4-es, 8-as és 3-as lábakat rajzoltam be, hiszen a többivel már készen vagy. Ekkor nem a 3-as lábról jövő szálat szakítod meg az indexkapcsolóval, hanem a tápfeszültséget. A 3-as láb ugyanúgy adja az ütemet, mikor bekapcsoltad az indexet (és csak addig, míg be van kapcsolva), viszont a diódák miatt csak a megfelelő oldal kollektora jut áramhoz, csak ott nyitja meg a bázis a tranzisztort, a másik nem jár. Tranzisztort (és hozzávaló bázisellenállást) az áramigényed szerint válassz.
Bár úgy látom, csak önmagamat szórakoztatom véle (nem baj, úgyis érdekelt a dolog), még gondolkodtam, és sokkal egyszerűbb módja is van.
Ezt ki is próbáltam most, működik. (a kapcsolót vezetékátdugdosás helyettesíti ) VIDEÓ A MŰKÖDÉSRŐL Továbbra is a tápfeszültséget szakítod meg az indexkapcsolóval, a 3-as lábról a tranzisztorokon menne át az áram, de a diódák miatt csak a bekapcsolt oldalon tud. (és most is csak a táp felőli és a 3-as lábakat rajzoltam be, hiszen a többivel elkészültél, maga az 555 működik, úgy írtad) Rajz lenn. A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2020
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni tőletek, autóba ködlámpát szereltem , viszont szeretnék egy olyat visszajelzőt csinálni hogy belül lássam ha valamelyik ködlámpa izzó nem világít, lenne valakinek ötlete erre hogy lehetne megvalósítani ?
Hello! Itt találsz ilyen áramkört. Előtte a hozzászólásokban találsz egyszerűbbet is.
SzeretnÉm a tapasztalatokat megosztani. Gäzolajszüröt cserÉltem engine check elaludt És megszünt az ismeretlen hiba. MAP szenzort csekkoltam kicsit kokszos volt de nem lätszott szemre semmi, jol tömitett. Szürö cserÉt követöen ezt sem dobälta ki hibära. Minden visszajelzett problÉma megszünt. Viszont a gäzpedäl problÉma megmaradt. FÉlgäznäl nem gyorsul jobban. Ha probälkozok fÉlgäznäl nagyobb pedäl ällässal gyorsitani akkor kidobja hibära az ESP jelÉt. Érdekes, hogy nem padlozäskor dobja ki, ha nem akkor ha probälom megtalälni hogy hol hatäsos a pedäl. Olvaso P1235 throttle position sensor hibänak lätja. Mi lehet a problÉma?
Turbo nyomäst lehet szabälyozni manuälisan? A geometriän van 2 csavar a 2 vÉgäläshoz. A väkumot ami mozgatja a geometria rudjät nem tudom hogy szabälyozhato e? MÉrni a turbo nyomäsät csak az ebay-es kütyüvel tudnäm. Nem biztos hogy releväns amit mutat. Köszönöm!
Szia! Valószínű, hogy a turbó geometriáját mozgató membrán kapcsoló szelepe nem működik megfelelően. Ha ügyesen írod be a keresőbe a kulcsszavakat akkor találsz róla okfejtéseket, hogy miket kell átnézni ezen a részen. A típushoz megadott hibakód nem mindig helyesen van leírva vagy megadva, értelmezve. Az is lehet, hogy ettől összetettebb a probléma.
Köszi.
Nem vagyok otthon autos tÉmäban. Nem tudom hogy mit kellene beirni, vagy hogy hol kellene keresni az interneten. Segitseged megköszönnÉm. Ällitolag ezek az apropÉnzes OBD olvasok tudnak hülyesÉget irni vagy akär nem is lätnak egy adott hibät. Milyen cuccal lenne Értelme olvasni monitorozni egy egyszerü opelt. Köszi!
Én sem vagyok autószerelő de még csak autó villamosság szerelő sem de ha az autód ezidáig egy adott gázpedál állásnál hozta a "lovakat" akkor annak most is ott azon a fordulaton kellene megjönnie. Ez ugye összefügg a fordulat jeladóval de az hiába ad jó információt a motorvezérlőnek ha az nem tudja működésbe hozni a vákuumos vezérlő szelepet ami a változtatható geometriájú turbó lapátokat működtető membránra hatna. Ezeket ha nem ismered fel a motortérben akkor nehéz lenne elmagyarázni, hogy melyik micsoda és ezek összeköttetéseit a vákuumos csövekkel. A furcsaság az, hogy csak üzemanyag szűrőt cseréltél, vagy még mást is csak nem írtad le vagy nem tulajdonítottál neki nagy figyelmet? EGR szelep és járatai tiszták? A szűrő az áramlási iránynak megfelelően lett betéve, nem fordítva? Sok kérdés vetődik fel de én nem igazán értek a dízelekhez.
A problÉma szürő csere elétt is fent állt. Mást nem cserÉltem a szürön kivül. Ugy van kikÉpezve hogy nem lehet forditva beszerelni. Milyen olvasot Érdemes väsärolni?
A kódolvasó nem fogja tudni megoldani a problémát csak utalást tesz, hogy a fennálló hibát egy kóddal párosítja. Ez egy összetett folyamat része is lehet nem pont az amit a kódszámhoz hozzárendeltek. Ha nincsenek meg a "lovak" azt nyilván a turbó hiánya (nem működése) okozhatja. Ezen részei körül kellene vizsgálódni.
Idézet: „A kódolvasó nem fogja tudni megoldani a problémát csak utalást tesz, hogy a fennálló hibát egy kóddal párosítja. Ez egy összetett folyamat része is lehet nem pont az amit a kódszámhoz hozzárendeltek.” Ez pontosan így van, ahogy leírod. Annyi kiegészítést tennék hozzá, hogy sokszor jó alap lehet hozzá, hogy megfelelő fórumokat feltúrva és a keresőmotorokat jól használva a tünetet kiváltó okokat is megtaláljuk (ez a hibakód ennél a típusnál ekkor jött elő másnál és neki így oldódott meg). Nekem a gyári diagnosztika is valami hülyeséget írt ki, viszont abból a két kódból, amit adott, az angol és a német típusfórumot megnézve elég jól valószínűsíthető volt melyik szenzor okozza a gondot - húsz perc gugli + idegen nyelvek ismerete = 30 perc szerelés alkatrésszel együtt 8000Ft-ért, hiba megoldva. Viszont ezzel együtt se helyettesítheti a minimális gondolkodási készséget - szakszervizben a szerelőnek csak annyit mondott a gép, injektor hiba, azt nem, hogy melyik. S ott állt a kocsi felett, hogy ő most hogyan találja ki mégis melyik lehet rossz... Eszébe se jutott a lehúzom, változik-e a motor hangja féle próba!
"sanax" fórumtárs már mindent leírt, hogy mit is kellene megvizslatni. Bővebben: Link Nem tudom, hogy "frissadam"-nak milyen autós progija van de nekem is azokat hozta ki mint "sanax"-nak a programja. Bal első keréken van a fő sebességjel adó (azt veszi alapul a vezérlő) és a turbó, lapátállás "érzékelő" (inkább kapcsoló szelep, mert mágnes szelepes) üzemzavarokra utalnak a hibakódok.
Idézet: „SzeretnÉm a tapasztalatokat megosztani. Gäzolajszüröt cserÉltem engine check elaludt És megszünt az ismeretlen hiba.” Ha mindenképpen magad szeretnéd megoldani ezt a dolgot és hajlandó vagy áldozni is rá, akkor a helyedben beszereznék egy opcom nevezetű programot és a hozzávaló hardvert, elég nagy az esély hogy az a program 85-90 százalékban valós hibakódot ad vissza. Valamint, ami nem elhanyagolható, hogy az élőadatokat is szemmel tudod követni, leírás van hozzá például egyes értékeknek mennyi az elvárt határértéke. Szóval sokkal többre jutnál vele szerintem. A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2020
Sziasztok abban szeretnék segítséget kérni Honda dio af18.
Olyan furcsa hiba jött elő hogy este leállítottam a motort és reggel már nem indult többször előfordult olyan hogy amikor a kulcsot kihúztam akkor utána már nem indult nem volt szikra. Esetleg van ilyen jellegű tapasztalatotok?Amikor a gyújtáskapcsolót át fújtam féktisztítóval akkor pár napig működött. Valamit test probléma?Esetleg CDI? Merre felé induljak el? Most jelenleg ott járok hogy a gyújtáskapcsoló szét lett szedve ki lett takarítva az biztos hogy jó.Amikor a csatlakozók áthidalom hogy legyen gyújtás most már akkor se indul nincs szikra.
Mi lenne ha keresnél egy autó villamossági szerelőt ?
Köszi! Én arra gondoltam hogy online nÉzem az adatokat. Ha pärhuzamosan nö a pedäl ällässal a turbo nyomäs akkor valszeg jo a geometria. Ha egy bizonyos pedäl älläs utän nem vältozna a turbonyomäs de növekdne az üzemanyag nyomäs akkor valszeg turbo geometria mert a motor menne csak levegö nincs elÉg. (dizelnÉl gondolom ilyen esetben kormolna) Ha egy ponton megäll az üzemanyag nyomäs maximuma akkor hiäba jo a turbo vagy nyomkodom a pedält akärhova is.... Erre gondoltam nem pedig arra hogy egy szoftver mondja meg hogy 4213 szämu csavart kell kicserÉlni ilyen esetben. Valszeg a fillÉres OBD olvaso nem fog releväns ÉrtÉkeket adni. Torque nem is tud szerintem pedälälläst mÉrni. Üzemanyagot talän igen. Majd megnÉzem. Amugy egyältalän nem kormol gäzra. RÉgen mikor elöztem És padloztam elsöre dobott egy kicsi fekete füstöt. Utäna szÉpen elindult. Most semmi.
Bocsánat hogy offolok itt, de kérdeznék egyet! Szakmailag mi indolkolja, hogy a kollektorokat rángatod az 555-tel, miközben a bázis meg fixen fel van kötve a kapcsolóra? Van valami előnye ahhoz képest hogy a kollektor van felkötve és a bázist rángatod?
Még az jutott eszembe, hogy nézd meg az itercooler csöveit, nincs e kirepedve valahol vagy meglazulva valamelyik csőkötés. Nagyon nehéz megtalálni, pláne ha alul van a csövön és csak nyomásra nyílik meg.
kerestem.....szét tette a kezét...azt mondta Ő ehhez nem ért.....
Komoly hely lehet...
Nem offolsz, mert egy ideillő kérdéste adott válaszra kérdeztél rá.
Nos, szakmailag nem indoklom, mert nem vagyok szaki, de csak én igyekeztem választ adni (nem pedig másfelé irányítani, lebeszélni), és kikísérleteztem, hogy a kérdező hogyan tudná megoldani. Meg engem is érdekelt a dolog. Az indok pusztán annyi: a megfelelő oldali bázison ha megnyitom a megfelelő oldali tranzisztort, ott tud csak átszaladgálni a 3-as lábról jövő jel. És nem fixen van a bázisra kötve a kapcsoló, mindig csak az az oldal van rákapcsolva, amerre villogunk. Ha pedig kikapcsoljuk, akkor az 555 sem megy, ez volt a kérdező kérése. (Mert ő a 3-as lábról jövő jelet kapcsogatta eddig jóbbra-balra, és az 55 állandó tápon állandóan járt. Pusztán ez tűnik számomra a legegyszerűbb megoldásnak, semmi egyéb indoka nincs -és működik is, ez sem elvetendő A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2020
Köszönöm!
Csak azért kérdeztem, mert így a kapcsolt fogyasztó árama összesen az 555 3. lábán kivehető áram lesz. Ha izzó, ha relé, akkor is. A tranzisztor a bázison elkér pár tíz mikroampert a működéséhez, neki annyi elég. A kollektor meg megkapja az 555-től azt a maximum 200mA-t, ez lesz a kimenet. Egy combosabb relé meg sem mozdul tőle, de az izzó biztosan nem. Jön a konstruktív rész Én megcserélném a kollektort a bázissal (ellenállásostul), és akkor a kollektor már tudja szedni a kapcsolóról az áramot amit csak bír a tranzisztor (nyilván méretezni kell a fogyasztóhoz, esetleg darlington is szóba jöhet), a bázisnak meg bőven elég az 555 kimenete. Ha induktív lesz a terhelés (pl relé), akkor védő diódát nem elfelejteni! Én legalábbis így gondolom, ezért kérdeztem a véleményed, hogy van-e esetleg valami amit rosszul tudok, vagy nem vettem észre. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2020
És bizony, lehet, sőt, nagyon úgy néz ki, hogy úgy lesz a jobb. Mint mondtam, én nem vagyok szaki, csak kísérleteztem.
Még a végén teljesen kész lesz, csak érdemes volt kérdeznie a kérdezőnek (És én is megjegyzem) A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2020
Nem egészen ez a helyzet, legalábbis mostmár. Az indítókulcsot a gyújtás ráadása után befelé kell nyomni, hogy indítson. Gondolom a gyújtáskapcsoló betét lesz cserés.
Viszont nem szeretnék új kulcsot. Mennyire alpári, ha kivezetem nyomógombosra? Ill milyen gombot használhatnék? Idézet: „Gondolom a gyújtáskapcsoló betét lesz cserés. Viszont nem szeretnék új kulcsot.” Ha betétet cserélsz akkor miért kéne új kulcs? |
Bejelentkezés
Hirdetés |